Welkomstkorting verdwenen bij upgraden internetsnelheid naar 2 gbit?

  • 28 November 2023
  • 30 reacties
  • 718 Bekeken

Reputatie 1

Ik refereer graag naar mijn reactie uit het oorspronkelijke topic:

Uit de FAQ van het oorspronkelijke topic:

“Ik heb nog een korting lopen van toen ik net klant bij jullie werd. Blijf ik wel deze korting houden als ik mijn snelheid verhoog? 

Als de nieuwe snelheden beschikbaar zijn op je adres, dan kun je de snelheid na activatie aanpassen in Mijn Odido. De korting geldt op alle abonnementen tot en met 2 Gbit/s. Stel je de snelheid bij naar 8 Gbit/s, dan komt je korting op het internet direct te vervallen voor de resterende periode van de actieperiode.”

Mijn upgrade naar 2 gbit is doorgevoerd, maar toch lijkt mijn welkomstkorting verdwenen uit Mijn Odido. Als ik bovenstaande lees, zou deze alleen moeten vervallen op het moment dat ik voor 8 gbit kies. Kan dit nog worden hersteld? Ik had namelijk 10 maanden internet voor 30 Euro (voormalig Tweak klant). Ook mijn korting op TV lijkt helaas verdwenen.

Ook zou ik graag een (Android) mediabox willen toevoegen aan mijn abonnement, maar ik ben bang dat als jullie de boel weer rechttrekken, dat het dan weer misgaat haha. 😅

Jason van Odido 5 maanden geleden

Hoi all, de Klantvoordeel-issues en kortingsproblemen zijn bekend en zouden vanaf vanmorgen voor 90 procent opgelost moeten zijn. Houd hierbij wel scherp of jij daadwerkelijk onder de voorwaarden valt - @Akiranon In jouw geval denk ik dat je er onder valt als ik het zo zie! Heb nog heel even geduld, alsjeblieft. Ik verzeker jullie dat het in kaart gebracht is.

Bekijk origineel

30 reacties

Ik volg deze vraag ook met interesse. Daarnaast begreep ik dat nieuwe klanten die nu nog overstappen vanaf Tweak de 2Gbit de eerste 10 maanden voor 30 euro per maand aangeboden krijgen. Dan vind ik het als ex-Tweak klant jammer de toch wel gedwongen overstap te vroeg gemaakt lijk te hebben. 

Ook ik heb geupgrade naar 2Gbit, maar ook ik zie de welkomskorting  (10 maanden) korting niet meer terug.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Akiranon @uiterlix @Hymphy 

Tot nu toe was het zo dat de welkomstkorting alleen van toepassing is op het abonnement dat je hebt samengesteld. Een snelheidswijziging binnen de periode waarin je korting hebt zou dan betekenen dat je korting komt te vervallen.

Hallo @Akiranon @uiterlix @Hymphy 

Tot nu toe was het zo dat de welkomstkorting alleen van toepassing is op het abonnement dat je hebt samengesteld. Een snelheidswijziging binnen de periode waarin je korting hebt zou dan betekenen dat je korting komt te vervallen.

Waarom word dan met de aanvraag aangegeven dat de korting ook na de upgrade van het 2gbit abonnement nog blijft gelden, maar dat deze bij het 8gbit abonnement zal vervallen.

Want als de korting wel vervalt in tegenstelling wat ik op de upgrade pagina zag staan zie ik af van de upgrade.

Reputatie 7
Badge +15

@Hymphy 

Als klant kan ik je hiermee niet helpen, wacht even tot morgen dan zal een moderator reageren. Staat je klantnummer in je community profiel?

Reputatie 1

Ben sowieso benieuwd aangezien je nu een Zyxl modem hebt welke max 1Gbit glasvezel aan kan. Krijg je een nieuw modem of betaal je voor gebakken lucht?

Gr Mark 

Reputatie 5

Ben sowieso benieuwd aangezien je nu een Zyxl modem hebt welke max 1Gbit glasvezel aan kan. Krijg je een nieuw modem of betaal je voor gebakken lucht?

Gr Mark 

Wanneer je een modem hebt die niet voldoende is voor de afgenomen snelheid dan zul je een nieuw modem ontvangen.

Reputatie 1

Ben benieuwd volg alles met extra interesse en stap ook wel iver naar 2 if 8 gbit als de reacties positief zijn. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi all, de Klantvoordeel-issues en kortingsproblemen zijn bekend en zouden vanaf vanmorgen voor 90 procent opgelost moeten zijn. Houd hierbij wel scherp of jij daadwerkelijk onder de voorwaarden valt - @Akiranon In jouw geval denk ik dat je er onder valt als ik het zo zie! Heb nog heel even geduld, alsjeblieft. Ik verzeker jullie dat het in kaart gebracht is.

Reputatie 1

Dankjewel voor je antwoord, Jason 😊 Korting lijkt voor nu nog te ontbreken, maar ik zal het blijven monitoren. Houd dit in dat ik straks ook gewoon een mediabox kan bijbestellen zonder dat dit effect heeft op mijn welkomstkorting/klantvoordeel? Gebruik momenteel namelijk alleen de TV app, maar vind het Android boxje wel interessant! 😁

Reputatie 1

Jason tip van mijn kant blik erom zeuren en zaniken. Heb hetzelfde gehad zou 3 maanden terug krijgen toen het nog t mobile viel. Duurde maanden en eenmaal nieuw jaar was het verdwenen en konden ze het nergens meer vinden in het systeem en ik kon fluiten naar 150 euro welke ik nooit heb gehad. Dus sla alle mail alle community antwoorden etc op specificeer alles en had de lijntjes strak. Mijn ervaring is dat ze veel incasseren maar weinig terugbetalen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Akiranon, dat is zeker een mooi speeltje die nieuwe MediaBox! Je kan absoluut ook met de Mediabox genieten van de mooie welkomstkorting en ook absoluut van je welkomstkorting. Op dit moment is er nog geen doorbraak bereikt wat betreft de welkomstkorting, hier zitten wij nog bovenop voor je! 😃

 

Hi @Markv70, goed dat je hier aan de bel trekt, dit klinkt absoluut niet de bedoeling! Heel graag wilde ik voor je in het systeem duiken om te kijken of ik nog iets voor je kon betekenen, alleen kon ik met je gegevens enkel twee geannuleerde glasvezelbestellingen vinden? Gaat het om een Internet + TV abonnement of om een mobiel abonnement? Kan je anders het juiste klantnummer toevoegen aan je profiel? Ik ben benieuwd of ik je nog te hulp kan schieten! 🙂

Reputatie 1

Nee mobiel een nummer wat ik nooit heb gehad en iemand op mijn naam heeft aangevraagd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Markv70, begrijp ik het goed dat er een mobiel abonnement op jouw naam stond dat je niet zelf hebt afgesloten en dat je hier nog een bedrag van terug zou moeten krijgen? Stuur mij even een privébericht met het 06-nummer waar het over gaat (met de bijhorende geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN). Dan kijk ik direct met je mee!

Op je e-mailadres kom ik op een actief oud-Tele2 abonnement, maar dit is volgens mij je eigen correcte abonnement, klopt dat? Ik zie je berichtje graag tegemoet! 😄

Reputatie 1

Hoi @Akiranon, dat is zeker een mooi speeltje die nieuwe MediaBox! Je kan absoluut ook met de Mediabox genieten van de mooie welkomstkorting en ook absoluut van je welkomstkorting. Op dit moment is er nog geen doorbraak bereikt wat betreft de welkomstkorting, hier zitten wij nog bovenop voor je! 😃

Goedemiddag @Cal van Odido! Ik zie ondertussen dat de korting op mijn TV abonnement weer actief staat. Dat is mooi. Alleen van internet ontbreekt deze nog. Neem aan dat ik nog even geduld moet hebben? 😊

Hoi,

 

Ik heb even bij mijn abonnement gekeken maar wat er in mijn Odido staat klopt niet. Ik kom van Tweak en heb de eerste 10 maanden voor 30 euro per maand. 

Overstappen naar een hogere snelheid durf ik zo niet. Kunnen jullie dit corrigeren?

Dit is wat er bij mijn abonnement staat. Dat komt niet overeen met het voorgaande.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Akiranon, geen zorgen! Op een of andere manier werd dit maar niet geactiveerd. Ik heb daarom de korting als vergoeding in ons systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekeningen. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @uiterlix, ik heb het meteen nagekeken! Je korting staat zoals bij ‘Abonnementen’ goed in ons systeem. Mocht je je internetsnelheid willen veranderen, moeten we de korting opnieuw toepassen. Laat je ons weten als je dit gedaan hebt? Groetjes, Ishana

Bedankt voor het nakijken @Ishana van Odido. Even voor de duidelijkheid, wat ga ik betalen als ik switch naar 2Gbit, inclusief klantvoordeel en Tweak korting?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @uiterlix, ik ben niet bekend met de kortingen van Tweak maar dit zou aangegeven moeten worden als je een order plaatst! 

Hey @uiterlix, ik ben niet bekend met de kortingen van Tweak maar dit zou aangegeven moeten worden als je een order plaatst! 

@Tommie van Odido zie dit scherm. Het bedrag bij “Je huidige snelheid” klopt al niet, dat moet 25 euro zijn. Dat is ook wat ik gefactureerd krijg. Dan neem ik aan dat alle andere bedragen hier ook niet kloppen. Bijvoorbeeld downgraden naar van 1Gbit naar 100Mbit zou betekenen dat ik meer moet gaan betalen dan ik nu doe. Dat lijkt me niet te kloppen. Daarom wil ik graag weten wat het daadwerkelijke bedrag is dat ik bij 2Gbit zou moeten gaan betalen. Eerder durf ik niet op de “Opslaan” knop te drukken want die lijkt aardig definitief.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @uiterlix, door een fout in het systeem wordt de korting niet goed berekend. Deze zal voor je worden gecorrigeerd. (zie onderstaande workaround). Je zal dit zo snel mogelijk terugzien op de factuur in Mijn Odido. 

Je hebt op dit moment de eerste 10 maanden voor €30 via Tweak. De prijzen kloppen wel in dit schema, je betaald namelijk zonder kortingen €45 voor 1000 Mbit/s. Omdat hier €5 klantvoordeel vanaf gaat staat het op €40 en je betaald €30 door de actie van Tweak. De promo zal ik handmatig moeten toevoegen nadat je de order geplaatst hebt. Dan behoudt je de eerste 10 maanden dezelfde korting! Na die 10 maanden zul je dan wel €55 per maand gaan betalen.

Reputatie 1

Je hebt op dit moment de eerste 10 maanden voor €30 via Tweak. De prijzen kloppen wel in dit schema, je betaald namelijk zonder kortingen €45 voor 1000 Mbit/s. Omdat hier €5 klantvoordeel vanaf gaat staat het op €40 en je betaald €30 door de actie van Tweak. De promo zal ik handmatig moeten toevoegen nadat je de order geplaatst hebt. Dan behoudt je de eerste 10 maanden dezelfde korting! Na die 10 maanden zul je dan wel €55 per maand gaan betalen.

Hoi @Tommie van Odido en @Ishana van Odido .

Is er een reden dat bovenstaande workaround niet bij mij is toegepast? Ik heb namelijk een creditnota ontvangen van 121 Euro. Mij is echter niet helemaal duidelijk waar deze op is gebaseerd. Ik had namelijk precies dezelfde Tweak korting als @uiterlix (abonnement wel al 2 maanden in gebruik).

Als ik de creditnota door 8 deel, kom ik uit op een compensatie van ong. 15 Euro voor de resterende 8 maanden Tweak korting. Dit houdt in dat de 2 gbit verbinding mij effectief gezien 40 Euro per maand kost (vanwege 5 Euro klantvoordeel). Dit wijkt echter wel af van de Tweak korting (internet voor 30 Euro per maand).

Ik snap dat voor niets de zon opkomt (en dat voor 2 gbit er misschien een andere korting geldt), maar ben toch benieuwd waarom er bij mij voor een afwijkende oplossing is gekozen. 😄

Je hebt op dit moment de eerste 10 maanden voor €30 via Tweak. De prijzen kloppen wel in dit schema, je betaald namelijk zonder kortingen €45 voor 1000 Mbit/s. Omdat hier €5 klantvoordeel vanaf gaat staat het op €40 en je betaald €30 door de actie van Tweak. De promo zal ik handmatig moeten toevoegen nadat je de order geplaatst hebt. Dan behoudt je de eerste 10 maanden dezelfde korting! Na die 10 maanden zul je dan wel €55 per maand gaan betalen.

Hoi @Tommie van Odido en @Ishana van Odido .

Is er een reden dat bovenstaande workaround niet bij mij is toegepast? Ik heb namelijk een creditnota ontvangen van 121 Euro. Mij is echter niet helemaal duidelijk waar deze op is gebaseerd. Ik had namelijk precies dezelfde Tweak korting als @uiterlix (abonnement wel al 2 maanden in gebruik).

Als ik de creditnota door 8 deel, kom ik uit op een compensatie van ong. 15 Euro voor de resterende 8 maanden Tweak korting. Dit houdt in dat de 2 gbit verbinding mij effectief gezien 40 Euro per maand kost (vanwege 5 Euro klantvoordeel). Dit wijkt echter wel af van de Tweak korting (internet voor 30 Euro per maand).

Ik snap dat voor niets de zon opkomt (en dat voor 2 gbit er misschien een andere korting geldt), maar ben toch benieuwd waarom er bij mij voor een afwijkende oplossing is gekozen. 😄

Dat is inderdaad mijn laatste vraag. Wordt het inclusief korting (en exclusief klantvoordeel) 30 of 40 euro voor 2Gbit ?

Reageer