F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62805 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tdevo, het bedrag is op 01/02/2023 uitgestuurd. De verwerking hiervan per bank is verschillend, dit zou binnen 5 werkdagen op de rekening moeten staan. Ik hoop je hier mee voldoene op de hoogte te hebben gebracht. Voor nu alvast een fijne dag!

Reputatie 7
Badge +15

@tareek

Indien dit de kabel is die je woning binnenkomt dan is het misschien beter om een monteur langs te laten komen, is je contract al ingegaan?

Als je het zelf kan zou je misschien rood en blauw aan het einde kunnen aanstrippen en aansluiten in het witte aansluitdoosje dat in het installatiepalket zit.

Reputatie 2

Dus je geeft aan dat je als klant beter kan bellen? Ik heb afgelopen vrijdag in ieder geval weer (na de zoveelste keer) gebeld en ben toen direct geholpen. Zonder wachtrij. De gewaardeerde persoon bij klantenservice was zo aardig om het overzicht van de rekeningen al te sturen.Dat er nog steeds van alles fout is met de rekeningen had ik wel verwacht.
Installatie kosten, activatie kosten en ik zie dat er zender pakketten door belast zijn 17 t/m 21 feb info/enter en 1 t/m 22 maart fox sports, maar dat is allemaal onterecht. Voor de installatie en activatie kosten is al een crediteer ticket ingezet door degene bij de klanten\service ( :thumbsup_tone1: die weet hoe het moet).
Maar voor de zender pakketten gebruikte ik altijd de maandelijkse € 7,50 die ik in kan zetten als klantenvoordeel. Waarom moet ik dan nu in keer (deels) voor die pakketten betalen? Sterker nog. Toen ik die zenders uit wilde zetten, kon dat niet, want T-mobile was administratief bezig met mijn gegevens en account. ik kon niks aanpassen. Zelfs niet via de telefoon. Maar de toen betreffende persoon aan de telefoon verzekerde mij dat ik niks hoefde te betalen, want blablabla… (zie history dossier in het systeem)

Lang verhaal kort. Graag ook de kosten voor zender pakketten crediteren. Super thanks!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Visal, van harte welkom op de Community!

Graag wijzig ik jouw incassodatum naar rond de 30e van de maand, ik kan met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel echter geen contract vinden. Mag ik je verzoeken mij een privébericht te sturen met daarin de volgende gegevens, alsjeblieft?

-postcode en huisnummer

-geboortedatum

-laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik deze informatie binnen heb, pas ik het meteen aan. Dan zal de nieuwe incassodatum vanaf de volgende maand gewijzigd zijn naar rond de 30e.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Kimberlyg92, normaal gesproken wordt jouw factuur elke maand rond de 24e afgeschreven inderdaad. Omdat we de eerste factuur echter altijd pas na anderhalve maand (in sommige gevallen nog iets later) in rekening brengen, zal dit wat later zijn. Je kunt jouwe eerste rekening verwachten vanaf 24 juni aanstaande.

Alles staat verder helemaal correct qua instellingen en dergelijke, geen zorgen dus! 😄👍

Reputatie 2

Bijzonder dat er ineens inflatiecorrectie gerekend wordt. Dat heb ik nog nooit gezien bij een bedrijf. Als ik mijn abonnement (die ik toch al sinds 2020 heb) opnieuw afsluit betaal ik nog gewoon het oude bedrag. Heel raar.

Graag mijn abonnement dan met een jaar verlengen voor 35 euro per maand en die 70 cent van deze maand wil ik dan ook terug uit principe.

Ik wil de rekening wijzigen waarmee ik mijn factuur betaal. Maar elke keer als ik het probeer krijg ik een foutmelding.

 

Reputatie 7

Hey @JePe55,

Langzaamaan komt het einde in zicht en lossen we samen alle lastige puzzels voor je op. :muscle: Fijn om te lezen dat mijn collega je goed heeft geholpen met het indienen van de vergoeding voor de installatie- en activatiekosten. Om het plaatje compleet te maken ga ik een vergoeding indienen voor het info- en entertainment pakket voor de periode 17 t/m 21 februari. En voor de periode 1 t/m 22 maart voor Fox Sports Eredivisie. Zie:

Entertainment TV pakket (17 t/m 21 feb) € 0,65
Infotainment TV pakket (17 t/m 21 feb) € 0,65
FOX Sports Eredivisie (1 t/m 22 mrt) € 5,32
----------------------------------------------------------
Totaal: € 6,62

Dit bedrag wordt aankomende maand netjes in mindering gebracht op je factuur en krijg je dus netjes terug. :relaxed: De reden dat je niet meer je TV Voucher kunt inzetten, heeft te maken met het feit dat je nu gebruik maakt van ons nieuwe Uit & Thuis voordeel waarbij je onder andere € 5,- euro korting krijgt op je internetprijs en daarmee bespaart op je totale maandprijs. Mocht er iets onduidelijks zijn dan weet je ons te vinden. :wink:

 

 

@Jason  bedankt voor de reactie. Dat houdt dus in dat ik een rekening krijg over een periode van 2 maanden en een paar dagen? :)

Ik wil de rekening wijzigen waarmee ik mijn factuur betaal. Maar elke keer als ik het probeer krijg ik een foutmelding.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Karina Minich, you're absolutely right and I'm sorry the bill cycle hadn't changed yet. Due to the provisional invoice of October being processed on the 13th of October and the bill cycle change occurring at once, they crossed each other's paths, so to speak. This entails that the cycle change couldn't be finalized yet. I guarantee that it will be in effect on the invoice of December, however. 

Hallo,

ik wil graag mijn incassodatum veranderen naar de 30e.

Mvg

 

Kollin

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dantuom 

Mijn je het eens proberen via een andere browser of met een andere apparaat?

Via de app zou je het ook kunnen proberen.

Reputatie 7

Hey @Kimberlyg92,

Dat klopt als een bus! Vanaf juli kun je wederom een normale factuur verwachten. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TomThuis 

Elke provider heeft het recht om elk jaar inflatiecorrectie toe te passen, dit staat ook in de voorwaarden.

Inflatiecorrectie 2022

Bij een verlenging is deze inflatiecorrectie weer weg, voor thuis kan je via de klantenservice verlengen op telefoonnummer 0800 0092.

@eric Dan moet ik er eens even achterna. Iemand die kan bellen. Dank je wel.

Beste T-Mobile, 

Graag wil ik mijn incassodatum wijzigen naar de 30ste.

Groeten,

 

Visal

 

Blijkbaar heb ik mijn vraag in de verkeerde topic gesteld. Mijn situatie gaat namelijk over mobiel. Mij werd verteld dat ik @Evy of @Hajar  moest taggen, maar weet ik niet zeker of ik nu de juiste personen heb getagd.

Hoop snel op een reactie.

Met vriendelijke groet,

 

Visal

Hi! Ik zou graag de incasso datum van al (3) onze abonnement willen gelijk trekken naar de 26e. Zouden jullie dit willen aanpassen? Thanks!

Reputatie 1

Hi @8mile Ik geef je graag meer duidelijkheid!

Wat betreft je factuur van T-Mobile Thuis, je hebt netjes de € 30,- korting ontvangen zoals afgesproken en deze vind je terug op je factuur. Je startfactuur valt vaak wat hoger uit omdat je een maand in het voren betaalt. In dit geval een deel van juli en de hele maand augustus. Je vindt je facturen terug op My T-Mobile ThuisIk heb ook meteen je incassodatum nagekeken en deze aangepast naar rond de 25ste. Je factuur voor september zal nog rond de 20ste afgeschreven maar daarna zal het elke maand rond de 25ste zijn.

Je verrekening van Tele 2 kan ik niet voor je inzien, ondanks dat we onder hetzelfde bedrijf vallen zijn de systemen (nog) gescheiden. Hiervoor kan je dus het beste nog even contact overnemen met de collega’s van Tele 2 of dit nakijken op Mijn Tele 2. Als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Ik heb dit al met Tmobile telefonisch geregeld. m.a.w TMoblile heeft telefonisch al aangegeven dat de datum verzet kan worden. Er wordt 5 euro of meer van mij weggescheven zonder dat dit tevoren is vermeld.  Bizar dat dit soort van liegen over kosten  en stelen van geld blijkbaar gewoon kan. Lang leve de bananenrepubliek!  In ieder geval ben ik na afloop van dit contract meteen weg en kom ook nooit meer terug. Ik laat mij in het vervolg beter informeren ook.  

heb de email met ideal link niet ontvangen, kan deze opnieuw gestuurd worden
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @YRN, ik heb het voor je gecheckt en zie dat het Thuis abonnement al rond de 25e/26e wordt afgeschreven. Om jouw mobiele abonnementen te wijzigen kun je in dit geval het beste een moderator van Mobiel berichten in een topic op hun pagina's. Het komt vast goed en als ik iets anders voor je kan doen, let me know! :grin:

Reputatie 7
Hoi jarnod!

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met informatie. Mocht het niet lukken, laat het me weten!
Ik heb helaas geen email ontvangen voor mijn openstaande betalingen. Hoe moet ik dit oplossen?
Goedemiddag. Ik zou graag willen weten of de credit voor mijn 30 euro te hoge factuur van T-mobile thuis al geregeld is..... eerder wil ik die factuur eigenlijk niet betalen. Het is nu bijna 4 weken na mijn eerste telefoontje, en hoor telkens hetzelfde verhaal. Ik hoor het graag!

Reageer