F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62840 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Ik wil graag mijn incasso datum aanpassen naar 25e 

Reputatie 2

Mijn automatische incasso komt vaak rond de 20e, en dat komt soms slecht uit. daarom wil ik vragen of ik dan naar de 25e of 30e mag, dan is mijn salaris altijd wel binnen.

Reputatie 7
Badge +9

@HBroekman bedankt voor je verzendbewijs! Ik heb boete direct voor je gecompenseerd, je ontvangt hier nog een bericht over. Ook kun je dit terug zien op een volgend factuur. Het zal een paar dagen duren voordat het op je rekening wordt gestort.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sannepit, het is geregeld: vanaf september zal jouw incassodatum verplaatst zijn naar rond de 25e. Een prachtig weekend toegewenst! 😄🌞

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @MaartenZeeland!

Jouw wens breng ik heel graag tot vervulling! Ik heb de incassodatum verzet zodat deze voortaan rond de 30e plaats zal vinden. Houd er graag wel rekening mee dat ons systeem hier pas volgende maand rekening mee houdt. De incasso van deze maand zal dus nog rond de gebruikelijke datum plaatsvinden (of heeft in jouw geval al plaatsgevonden). :wink: Super zondag nog gewenst!
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Visal 

Ik heb je verzoek doorgezet naar de afdeling die dit gaat verwerken. Zodra het is verwerkt ontvang je een bevestigingsbericht. 

Reputatie 2

Goedemorgen @BjOrK1972, er gaat iets niet helemaal goed in ons betalingssysteem inderdaad. Op 30 september is de vergoeding aangemaakt en goedgekeurd, dat bedrag staat ook op een rekening (1 oktober), maar toch blijft die € 175,00 openstaan. Ik begrijp oprecht niet waar dit misgaat, duizendmaal sorry. Het had allang opgelost moeten zijn.

Twee collega's hebben navraag gedaan bij de financiële specialisten zodat dit eindelijk definitief verholpen wordt en jij geen onterechte aanmaningen meer zult ontvangen. Ik houd je op de hoogte van de status en zal zelf ook een onderzoek starten. Later vandaag hoop ik een antwoord voor je te hebben, ik zal je dan per privébericht een update geven.

@Jason bedankt voor jouw reactie en de uitgezette actie. Ik wacht op de reactie. Had afgelopen dinsdag een collega van de klantenservice aan de lijn en zij gaf ook aan de nodige stappen te gaan ondernemen. Meerdere lijnen staan nu uit en hoop op een goed eind...al juich ik nog niet 

Reputatie 1

hallo. Ik heb twee problemen na overstap naar T-mobile.  

  • Ik kom van TELE-2 die stelden dat ik 13 euro terug zou krijgen van hun na overgang (te veel betaald). Vervolgens incasseerde T-Mobile €56. Ik kan die bedragen niet plaatsen. Abo is €32,50 Volgens het contract zou ik een korting krijgen van 30 euro op activatiekosten van 30 euro.  Ook zou er sprake zijn van een vloeiende overgang...komt bij dat TELE-2 en T-Mobile hetzelfde bedrijf zijn dus er is geeneens sprake van een overgang!
  • ik ben ook niet happy met incasso datum dat was 24e en is nu 20e. Ik wil dat dit enkele dagen later wordt afgeschreven.

Hi T-Mobile, 

Zouden jullie de incasso voor mij kunnen verplaatsen naar de 30ste? 

Alvast bedankt! 

Hallo, ik heb een vraag over mijn rekening. Jullie zijn dus, wat echt heel vervelend is, telefonisch niet bereikbaar dus wat nu? 

Bedankt alvast

 

Goedemorgen ik krijg net de factuur van t-mobile en hier staat een boete op voor niet ontvangen apparatuur. Nu heb ik hier al eerder een melding van gemaakt met kopie van verstuur bewijs. Maar als nog een boete. Kunnen jullie mij helpen? 
 

mvg Bert de Bode 

Reputatie 7

Hi @8mile Ik geef je graag meer duidelijkheid!

Wat betreft je factuur van T-Mobile Thuis, je hebt netjes de € 30,- korting ontvangen zoals afgesproken en deze vind je terug op je factuur. Je startfactuur valt vaak wat hoger uit omdat je een maand in het voren betaalt. In dit geval een deel van juli en de hele maand augustus. Je vindt je facturen terug op My T-Mobile ThuisIk heb ook meteen je incassodatum nagekeken en deze aangepast naar rond de 25ste. Je factuur voor september zal nog rond de 20ste afgeschreven maar daarna zal het elke maand rond de 25ste zijn.

Je verrekening van Tele 2 kan ik niet voor je inzien, ondanks dat we onder hetzelfde bedrijf vallen zijn de systemen (nog) gescheiden. Hiervoor kan je dus het beste nog even contact overnemen met de collega’s van Tele 2 of dit nakijken op Mijn Tele 2. Als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Beste T-Mobile, 

Graag wil ik mijn incassodatum wijzigen naar de 30ste.

Groeten,

 

Visal

Reputatie 1

@Cal we zijn verder in de dagen en tot heden niks ontvangen. Mijn bankrekening word ook beheerd door een groot zakelijk bedrijf. Geld overmaken is daar ook binnen paar dagen gedaan. Ik zit op niks te wachten en heb niet echt een toegevoegde waarde aan je antwoord helaas. Jullie kunnen geen datum opgeven wanneer mijn geld bedrag word terug geboekt en voelt alsof mijn klacht niet serieus word genomen. Ik ben sinds 1 november over bij Ziggo we gaan nu februari in. Betekend dat ik 3 maanden op mijn geld zit te wachten. Nogmaals jullie rekenen een incasso boete als hier niet op tijd word betaald richting je klanten. Dit is geen schone zaak en ben van plan om de media op te zoeken hier in. Het bedrag was in november niet goed en heb hier netjes over gebeld en heb spijt dat ik het geld bedrag heb overgemaakt. Ik verwacht dat mijn geld bedrag voor  3 februari op mijn rekening staat. 

 

Ben er nu klaar mee.

 

Heb 5 dagen geen tv en internet gehad krijg ik nu korting

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Keetenluuk 

Nadat de storing voorbij is krijg je een vergoeding die 1/30ste van het maandbedrag × het aantal dagen dat je geen internet had bedraagt. Deze kan een moderator voor je regelen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sebastiaanvgo, het is gelukt: vanaf volgende maand zal jouw nieuwe incassodatum rond de 30e van de maand zijn. Een mooie avond toegewenst!

Regel het dan 5dagen geen internet 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Keetenluuk, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad de melding, dat je geen diensten hebt gehad, op 07-06. Op 12-06 moet je weer helemaal online zijn gekomen, klopt dit? Dan zal ik de periode vergoeden dat je offline bent geweest. Dit zal dan worden verrekend op een volgend factuur. 

Reputatie 2

:sleeping: Duurt lang…..

Hoi @sebastiaanvgo, het is gelukt: vanaf volgende maand zal jouw nieuwe incassodatum rond de 30e van de maand zijn. Een mooie avond toegewenst!

Hi Jason,

Dank voor het snelle regelen. Van hetzelfde! 

Ja dit klopt dank u voor het uitzoeken

Reputatie 3

Hallo,

Ik heb een 100/100 abbo plus tv vanaf 25 augustus jongstleden.
De eerste 3 maanden geen kosten voor de tv, dus er blijft dan 35 euro over van de 50.


De eerste rekening was hoger, dit was te verwachten in verband met de aansluitkosten, de tweede rekening klopt precies, 35 euro over de maand oktober.

Er zou dus nog 1 keer 35 euro in rekening mogen worden gebracht voor de maand november, echter staat er dat er 36,50 euro af zal worden geschreven.

Dit zou komen door 'minder korting en compensatie'(?)

Opmerkelijk is ook dat er wordt uitgegaan van een toekomstig maandbedrag van 55 euro, hetgeen 50 moet zijn.
Daarnaast moet de compensatie geen 18,50 euro zijn maar 15.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Tdevo, ik heb goed nieuws! Ik zie dat het bedrag is overgemaakt. Dit kan je terug zien in de facturen. Zoals mijn collega al uitlegde, het kan soms wat langer duren. Excuses voor de wachttijd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheMemeMaster,  ik heb een terugkoppeling gehad. De collega waar je toen mee gesproken hebt, vertelde mij dat er op dat moment een storing was en geen inzage had in het klantvoordeel. Zij heeft de korting niet toegewezen. Ik kan daarover ook niks vinden. Kan je nog achterhalen wie de korting heeft toegewezen? Anders kan ik niet veel aan de huidige situatie veranderen. Hoor graag van je terug.

Reageer