F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62847 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Reputatie 7

Hey @Wiresh-,

Goed dat je dit bij ons aankaart. Zo te zien is de vergoeding die mijn collega heeft ingediend niet op de juiste wijze ingediend en daarom ook niet goedgekeurd en verwerkt. Ik heb zojuist voor de door jouw genoemde periode een vergoeding ingediend. Zodra dit bedrag is goedgekeurd en verwerkt dan ontvang je daar per e-mail een bevestiging van. De e-mail zou je normaliter binnen een week moeten verwachten en de terugbetaling wordt in mindering gebracht op je factuur. Sorry voor het ongemak!

Hoi @RickWithCK, dat wil ik graag voor je in orde maken: gaat het om Thuis of Mobiel? Indien het om Mobiel gaat, zet ik jouw vraag door naar mijn collega’s zodat zij het voor je regelen - ik ben namelijk moderator van Thuis! 😊

Hey Jason, het gaat om mobiel

Reputatie 2

Moderator edit: meerdere posts geplaatst over hetzelfde onderwerp, deze daarom verwijderd.

Goedemorgen,

 

ik zou graag mijn incasso datum van mijn T-Mobile thuis abo willen aanpassen van 20 naar 28 indien mogelijk. 
 

mvg,

 

sanne Trimbos 

Reputatie 6
Badge +2

@Paul121 Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben direct opnieuw het systeem ingedoken en tot mijn grote spijt zie ik dat ik verkeerd heb gekeken. De vergoeding is inderdaad ‘betaald’, maar deze wordt verrekend met een volgend factuur. Op jouw aankomende factuur zul je de vergoeding terugvinden, je betaald dan maandbedrag min de vergoeding van €26,66. 

Hallo,

Ik wou graag mijn factuurdatum aanpassen naar de 25e, is dit mogelijk?

Groet,

 

David

Reputatie 5
Badge

Goedemiddag @HereIsTom!

 

Dat klopt helemaal! Wij blijven het bedrag op jouw facturen in mindering brengen totdat het volledige bedrag gecompenseerd is. Een terugboeking op de rekening gebeurt alleen wanneer er niets meer te verrekenen valt, dus bijvoorbeeld wanneer je contract opgezegd is. 


@Jason Helaas Jason, denk dat er iets is mis gegaan, ik zie net de laatste rekening van februari en daar wordt gewoon € 37,50 in rekening gebracht en dus niet de € 59,51 afgetrokken die ik nog tegoed had?

 

Reputatie 1

Hoi,

Jullie zijn telefonisch niet bereikbaar en Lotte de chat bot helpt ook niet echt mee. Ik heb een overstap gemaakt naar Ziggo en voor 2 maanden is mijn factuur bedrag hoger. Wij zitten nog in de maand november en heb wel mooi een factuur tot en met 30 november. Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed?

Waarom is mijn factuur hoger? Dit zijn ontrechte kosten

Met vriendelijke groet,

Ton

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tdevo 

Hoeveel euro is de factuur hoger en is er misschien iets veranderd in het klantvoordeel?

Wanneer je de factuur specificatie bekijkt kan je daar misschien in zien waar de extra kosten vandaan komen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Karina Minich, het is gelukt: de nieuwe incassodatum zal vanaf volgende maand ingaan en komt dan te staan op rond de 30e.

Hoi @David26, dit maak ik graag zo snel mogelijk voor je in orde! Mag ik alsjeblieft je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan zorg ik ervoor dat de wijziging vanaf volgende maand ingaat.

Reputatie 1

Hallo @Tdevo 

Hoeveel euro is de factuur hoger en is er misschien iets veranderd in het klantvoordeel?

Wanneer je de factuur specificatie bekijkt kan je daar misschien in zien waar de extra kosten vandaan komen?

per 1 november ben ik over op Ziggo. Bij Ziggo heb ik ingevuld dat zij dit allemaal regelen met T-mobile. Ik krijg een factuur van 1 november tot en met 30 november terwijl ik niet meer van jullie dienst gebruik. Factuur bedrag is 137,14

Groet,

Ton

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RickWithCK 

Ik heb je verzoek doorgezet naar de afdeling die hierover gaat. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een bericht zodra je verzoek is verwerkt. Hopelijk is hiermee alles naar wens!

Reputatie 1

Hallo @Tdevo 

Hoeveel euro is de factuur hoger en is er misschien iets veranderd in het klantvoordeel?

Wanneer je de factuur specificatie bekijkt kan je daar misschien in zien waar de extra kosten vandaan komen?

per 1 november ben ik over op Ziggo. Bij Ziggo heb ik ingevuld dat zij dit allemaal regelen met T-mobile. Ik krijg een factuur van 1 november tot en met 30 november terwijl ik niet meer van jullie dienst gebruik. Factuur bedrag is 137,14

Groet,

Ton

vergeten aan te vullen zelf vorige maand oktober hebben jullie de klantkorting eraf gehaald en waren op de hoogte dat ik naar Ziggo ga. 

Beste Community,

 

Ik ben een aantal weken overgestapt naar een 1 Gb verbinding. Ik had ook afgesproken dat ik 6 maanden 32.50 zou betalen, en daarna 42.50. Ik had al eerder aan de bel getrokken, maar er was me verteld dat er storing was, want de kortingen konden niet goed worden weergeven. Meneer vertelde mij dat het goed zou komen op het factuur. Echter staat er dus nu 42,99. Kunnen jullie mij helpen?

Mvg,
The MemeMaster

Reputatie 7
Badge +15

@Tdevo

Heb je misschien opgezegd terwijl je in je contractperiode zat dus een afkoopsom? In de factuur specificatie zou moeten staan hoeveel je voor wat betaald. Heb je verder een mail gehad om het T-Mobile apparatuur terug te sturen?

Hallo @TheMemeMaster 

Heb je misschien iets veranderd aan je abonnement binnen de eerste 6 maanden waardoor je geen welkomstkorting meer hebt?

Reputatie 1

Het spijt mijn zeer maar moet dit kwijt. Ik heb meer dan 5x gebeld met T-mobile en de chat sessie. Jullie zijn heel slecht bereikbaar. Heb aangegeven dat mijn factuur niet klopt en het advies was om te betalen dan word het verschil terug betaald. Ik zou vandaag 26 januari het bedrag eindelijk om mijn rekening zien. DIT IS NOG STEEDS NIET gedaan. eerst was het eind december toen eind januari 23ste daarna 24ste en nu de 26ste. Jullie hebben gewoon niet je zaken op orde maar mij wel een boete berekenen met de incasso als ik niet zou betalen. Vind het echt boeven praktijken en absurd dat ik zo vaak heb moeten bellen om mijn geld gewoon netjes terug te krijgen. 

Dit is bij deze een klacht.

Met vriendelijke groet,

Ton

@Waqqas 

Goedendag. Heb niks veranderd. Ik denk dat er iets mis is gegaan door de medewerker, die het voor mij heeft omgezet toen we gebeld hebben. Wellicht vergeten de korting in te voeren. Kan jij er naar kijken?

Mvg,
The MemeMaster

Beste @Tommie Excuses, ik was een aantal dagen niet aanwezig. Ik vind het echt heel tof dat je dit heb kunnen regelen. Stemt mij zeer tevreden! Kortom een dikke pluim voor jou! Miscommunicatie kan zo en dan gebeuren. Dat is het leven. Niet alles kan zo gaan als men denkt. Heel erg bedankt!

The MemeMaster.

Reputatie 7
Badge +15

@TheMemeMaster 

Ik ben geen nedewerker, ben ook een klant net als jij. Hiervoor moet je dan even de reactie van een moderator afwachten.

Reputatie 7

Hi @sanne002, dat kan zeker! De optie voor de 28ste hebben we niet maar wel voor de 30ste. Ik heb de datum voor je aangepast, je volgende factuur voor september zal nog rond de oude datum verschijnen maar daarna ontvang je hem maandelijks rond de 30ste! 

Reputatie 7

Hoi @paas72 ,

Ik heb het direct voor je geregeld! Vanaf de volgende factuur zal de datum van afschrijving rond de 30ste van de maand gaan liggen. 

@TheMemeMaster

Ik ben geen nedewerker, ben ook een klant net als jij. Hiervoor moet je dan even de reactie van een moderator afwachten.

Dan wachten we even! Toch bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Tdevo, goed dat je dit kenbaar maakt en sorry voor de verwarring, dit had absoluut duidelijker gekund! Om je opheldering te geven: wij gaan twee bedragen terug storten op jouw rekening. Het eerste bedrag is rond 4 januari j.l. op je rekening gestort en het tweede bedrag zal uiterlijk volgende week op je rekening staan. 

Het liefst hadden wij beide bedrag meteen voor je samengevoegd, alleen is het tweede bedrag in het systeem gezet toen de creditfactuur voor december al was opgesteld. Hierdoor hadden wij niet meer de mogelijkheid om dit tweede bedrag eraan toe te voegen. 

Omdat we een grote zakelijke rekening hebben duren uitbetalingen geregeld langer dan dat bij particulieren gaat. De opdracht is in ieder geval verstuurd en ik daardoor zal je uiterlijk volgende week ook het tweede bedrag op je rekening zien verschijnen.

Hopelijk heb ik het hiermee helemaal toe kunnen lichten. In ieder geval verwacht ik dat dit heel snel opgelost en rechtgezet is! 🙂

Reputatie 2

Moet het echt zolang duren? :sweat: (Zolang als in al 2 maanden)

Hoi @HBroekman, in de retourmelding zie ik één afgemelde TV Box en niet twee. Kun je jouw verzendbewijs in dit topic plaatsen, alsjeblieft? Dan kan ik op basis van gewicht aangeven bij onze retour-afdeling dat het er toch echt twee waren en kan ik de boete compenseren.

Na lang zoeken heb ik het bewijs gevonden 

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat.

Reageer