F.A.Q.

Alles over Betalen en je T-Mobile voor thuis Rekening

• 22 November 2017
  • 345 reacties
  • 59831 Bekeken

Toon eerste reactie

345 reacties

Reputatie 1
Afgelopen zondag (3 feb.) kreeg ik een mail van T-mobile dat er een boete geïncasseerd gaat worden van € 125,00 wegens het niet terugsturen van een modem.

Echter is dit modem wel degelijk teruggestuurd en door jullie ontvangen op 15 januari om 9:21 (bron track en trace van post.nl)

Ik vraag dan ook om deze boete niet te innen

Ik heb de volledige track en trace en een scan van het verzendbewijs per mail verstuurd naar de klantenservice alleen gaan ze er pas na 6 dagen naar kijken.

Als het nodig om deze gegevens hier te posten zal ik dat doen.

@Piotr

Is er al iets duidelijk over mijn vergoeding?

Heb nog niks gehoord sinds mijn bericht 2 maanden geleden. 

Hoor graag van je, 

Met vriendelijke groet, 

Patrick van der Vlist 

Reputatie 1
De klantenservice heeft het inmiddels gelukkig snel opgepikt, ik ga er vanuit dat ik niet nu nog een boete hoef te betalen gevolgd door een creditering voor een modem wat al sinds 15 januari bij jullie aanwezig is.
(verzendbevesting en track en trace zijn aanwezig bij de klantenservice)
Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Patrick_Vlist, jouw vergoeding is er netjes door Piotr in gezet, maar is afgewezen na een check. Deze afwijzing heeft ermee te maken dat het totale bedrag lager was dan de periode waarin jij geen verbinding hebt gehad (1 november t/m 16 december, in plaats van 12 december). Hier kon mijn collega daarna niets aan wijzigen omdat dit vervolgens geautomatiseerd afgewezen is. Ik heb direct een nieuwe vergoeding aangemaakt waar de correcte periode op staat. Het spijt me oprecht dat het hierdoor zoveel vertraagd is. Je zult nu op de factuur van april dit totale bedrag in mindering gebracht zien worden.

Reputatie 7
Badge +8
Hi @RolandV, ik zie dat je inmiddels ook al een e-mail hebt ontvangen van mijn collega's. Top dat ze zo snel hebben gereageerd. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Reputatie 1

Hoi @weust ,

Ik geef je graag wat meer uitleg over je factuur! Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan pak ik de rekening erbij.  

Ga ik nu doen.

Beste,

Ik heb afgelopen maant een andere interactieve TV box ontvangen omdat de box die ik had niet werkte. Nu zie ik dat de korting die ik voor deze box had is vervallen, deze was namelijk gratis en er stond geen einddatum bij dat deze korting zou vervallen. Kunnen jullie aangeven wat hier mis is gegaan.

mvg, Jeroen
Reputatie 7
Badge +2

Hey @kvnleest, dat is direct geregeld! Let er graag op dat deze wijziging vanaf volgende maand effect zal hebben. Hopelijk wen je er snel aan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +6
Hoi @jeroennou,

Scherp! Ik zie dat de korting inmiddels weer geactiveerd is en alles weer is zoals het hoort!
Reputatie 1

Hoi @weust ,

Ik geef je graag wat meer uitleg over je factuur! Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan pak ik de rekening erbij.  

Ga ik nu doen.

@Boris Gedaan. Voor het geval je de notificatie gemist hebt.

Reputatie 1

Hi @Jason,

Het is zo inderdaad wel duidelijk. Klopt het alleen dat dit niet zichtbaar is in My Tmobile?

Ik zou graag mijn incasso moment van T-mobile thuis willen verplaatsen naar de 30e van de maand.
Steeds meer bedrijven die rond dezelfde tijd willen afschrijven dus handiger word het zo ook niet 😛 .
Reputatie 5
Badge +2
Geen probleem @Kevinvdp. Ik heb het meteen voor je in orde gemaakt! 😉
Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Apex1990, de reden dat dit niet wordt toegevoegd aan de factuur die jij kunt inzien op My T-Mobile Thuis is dat dit een losse verrekening betreft en normaliter pas zichtbaar wordt wanneer het bedrag geïncasseerd wordt - dit zie je dan wanneer het bedrag afgeschreven wordt. Het vreemde is echter dat dit voorheen dan wel al op de aangekondigde factuur zelf stond, de PDF. Ik ga eens navragen waarom dit veranderd is/wat er gebeurd is en of dit een bug betreft. Thanks voor je scherpte, ik kom hier op terug!

Ik heb vorige maand klantvoordeel op mijn T-mobile Thuis rekening geactiveerd. Ik had nog het oude voordeelpakket met gratis Fox sports. Bij het omzetten werd vermeld dat ik Fox moest deactiveren om hier niet meer voor te hoeven betalen, dit heb ik ook gedaan. Nu zie ik op mijn rekening dat ik in februari toch 7,50 betaal voor Fox sports. Hoe kan dat en kan iemand dat corrigeren?
Hé T-mobile,

Ik zou graag met ingang van maart mijn incassomoment veranderen naar moment 3, dus rond de 30ste

Alvast bedankt!

Hallo,

Mijn automatische incasso werkt niet van internet thuis. Ik zal het geld vandaag overmaken. Maar nu ben ik dus al een maand te laat met het betalen van mijn eerste rekening, omdat ik dit nu pas door heb. Ik mag hopen dat de rekening van deze maand wel automatisch lukt, want anders moet ik elke keer dit handmatig indienen. Terwijl mijn rekeningnr wel klopt. Wat kan ik hier tegen doen? 

Groeten,

Bianca

Bedankt @Brian!
Reputatie 1

He Peepz,modz, etc,

Ik heb sinds januari al geen rekeningen meer gehad. Fijn, “gratis” abonnementen. Maar schijn bedriegt natuurlijk, want de bedragen stapelen op. Goed, de hamvraag (na al meerdere keren gebeld te hebben met de klantenservice), waar blijven mijn rekeningen?

Gegeven redenen vanuit de klantenservice waarom ik er geen krijg, storing administratie, verwerkingstermijn verhuizing, krijg het later want verwachte datum is veranderd, administratieve termijn loopt nog en gegevens staan niet goed.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Apex1990, terugkomend op waarom je de tweede verrekening niet ziet staan in My T-Mobile Thuis: de compensatie op rekening tab doet vermoeden dat het gehele bedrag à € 90,00 op de factuur van februari al verrekend is. Ondanks het feit dat je dit bedrag gewoon verrekend krijgt en dit in ons systeem correct vermeld staat, snapt de My T-Mobile Thuis toepassing deze koppeling niet. Sorry dat het hierdoor verkeerd aangegeven wordt, je kunt dit deze keer negeren en erop rekenen dat we het overgebleven deel maandbedrag van maart (€ 5,00) tegen het eind van de maand zullen incasseren.

PM verstuurd @Brian
Reputatie 1
Ik zie dat sinds januari ik opeens een paar euro meer kwijt ben voor mijn internet + TV bundel. Volgens het contract dat ik in april 2018 heb afgesloten, zou ik de eerste 6 maanden 47,50 kwijt zijn, en daarna voor de rest van het contract 57,50, ivm een korting van 10 euro die na de eerste 6 maanden vervalt.

Nu wordt er echter opeens 58 euro nog wat afgeschreven. Geen wereldschokkende bedragen, maar ik vind het raar dat hierover niet gecommuniceerd wordt, en dat de bedragen in het contract dus blijkbaar niet kloppen.

Hoe zit dit precies? Op de factuur vind ik er niets over terug?
Reputatie 7
Badge +2
Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁
Beste,

Ik ontvang nu een rekening/boete voor het niet retourneren van mijn glasvezelmodem, terwijl ik deze begin januari al heb geretourneerd en waarvan ik ook een verzendbewijs heb. Waar kan ik dit heen sturen en hoe lossen we dit op?

Groet,
Pascal
Reputatie 1
Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁

Dat is prima, en helder. Ik vind het dan wel gek dat nieuwe klanten 20 euro korting krijgen de eerste zes maanden. Blijkbaar is de inflatiecorrectie dan niet echt nodig...

Reageer