F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62730 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Hallo @HBroekman 

Kan je zorgen dat je klantnummer in je community profiel staat en kan je het verzendbewijs hier uploaden?

Klantnummer is XXXX

 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Beste T-mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar de 20ste verplaatsen.

Groet,
Rudolf
Reputatie 7
Badge +16

Dat gaan we in orde maken, geen enkel probleem! Vanaf mei zal jouw incassodatum verplaatst zijn naar rond de 30. Stay safe and strong! 💪

Reputatie 2

@weust Het is niet zo netjes dat T-Mobile eerst incasseert voordat je een specificatie kunt inzien, maar deze komt binnen een paar dagen wel beschikbaar online. Dan kun je zien wat er precies anders is t.o.v. je vorige facturen. Weet je zeker dat je 12 maanden € 25 korting zou krijgen? Als het 6 maanden zou zijn, verklaart dat alvast een groot deel van het verschil.

Dit staat letterlijk in het contract: Actie: Internet & TV, eerste 12 mnd €25 korting p.mnd € -25.00
 

Reputatie 7
@Alewijn Berckenkamp Excuses voor de late reactie! De e-mails voor je rekening worden gewoon nog verstuurd, misschien is hij mogelijk bij je spam inbox terecht gekomen?

Ik geef je graag meer duidelijkheid over de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%. Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden. De inflatiecorrectie van januari 2019 wordt niet doorgevoerd op abonnementen die na 1 oktober 2018 zijn afgesloten. De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/inflatiecorrectie.
Reputatie 7
@RCA-foort Ik heb je incassodatum zojuist aangepast naar de 20ste! Voor februari zal de afschrijving nog rond de 30ste plaats vinden maar vanaf maart is dit standaard rond de 20ste.
Reputatie 7

Hoi @weust ,

Ik geef je graag wat meer uitleg over je factuur! Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan pak ik de rekening erbij.  

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Apex1990, slim dat je ernaar vraagt op de Community, zo kan ik het meteen aan je uitleggen!

Je kreeg € 90,00 vergoed wegens de compensatie, hiervan is € 47,50 van het maandbedrag van februari afgetrokken en zou je nog € 42,50 van ons krijgen. Echter, omdat wij altijd verrekenen met openstaande bedragen, is die € 42,50 die overbleef ook van het maandbedrag van maart afgetrokken. Hierdoor bedraagt de rekening van maart nog € 5,00 → dit bedrag is het restant dat openblijft na het verrekenen van februari en maart (€ 47,50 + € 47,50 = € 95,00 - € 90,00 (vergoeding) = € 5,00).

Hopelijk is het hiermee verduidelijkt! Zo niet, geen zorgen: geef het aan, dan probeer ik je het nog beter uit te leggen! 😊

Reputatie 2
Afgelopen zondag (3 feb.) kreeg ik een mail van T-mobile dat er een boete geïncasseerd gaat worden van € 125,00 wegens het niet terugsturen van een modem.

Echter is dit modem wel degelijk teruggestuurd en door jullie ontvangen op 15 januari om 9:21 (bron track en trace van post.nl)

Ik vraag dan ook om deze boete niet te innen

Ik heb de volledige track en trace en een scan van het verzendbewijs per mail verstuurd naar de klantenservice alleen gaan ze er pas na 6 dagen naar kijken.

Als het nodig om deze gegevens hier te posten zal ik dat doen.

@Piotr

Is er al iets duidelijk over mijn vergoeding?

Heb nog niks gehoord sinds mijn bericht 2 maanden geleden. 

Hoor graag van je, 

Met vriendelijke groet, 

Patrick van der Vlist 

Reputatie 2
De klantenservice heeft het inmiddels gelukkig snel opgepikt, ik ga er vanuit dat ik niet nu nog een boete hoef te betalen gevolgd door een creditering voor een modem wat al sinds 15 januari bij jullie aanwezig is.
(verzendbevesting en track en trace zijn aanwezig bij de klantenservice)
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Patrick_Vlist, jouw vergoeding is er netjes door Piotr in gezet, maar is afgewezen na een check. Deze afwijzing heeft ermee te maken dat het totale bedrag lager was dan de periode waarin jij geen verbinding hebt gehad (1 november t/m 16 december, in plaats van 12 december). Hier kon mijn collega daarna niets aan wijzigen omdat dit vervolgens geautomatiseerd afgewezen is. Ik heb direct een nieuwe vergoeding aangemaakt waar de correcte periode op staat. Het spijt me oprecht dat het hierdoor zoveel vertraagd is. Je zult nu op de factuur van april dit totale bedrag in mindering gebracht zien worden.

Reputatie 7
Hi @RolandV, ik zie dat je inmiddels ook al een e-mail hebt ontvangen van mijn collega's. Top dat ze zo snel hebben gereageerd. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Reputatie 2

Hoi @weust ,

Ik geef je graag wat meer uitleg over je factuur! Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan pak ik de rekening erbij.  

Ga ik nu doen.

Beste,

Ik heb afgelopen maant een andere interactieve TV box ontvangen omdat de box die ik had niet werkte. Nu zie ik dat de korting die ik voor deze box had is vervallen, deze was namelijk gratis en er stond geen einddatum bij dat deze korting zou vervallen. Kunnen jullie aangeven wat hier mis is gegaan.

mvg, Jeroen
Reputatie 7
Badge +4

Hey @kvnleest, dat is direct geregeld! Let er graag op dat deze wijziging vanaf volgende maand effect zal hebben. Hopelijk wen je er snel aan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Hoi @jeroennou,

Scherp! Ik zie dat de korting inmiddels weer geactiveerd is en alles weer is zoals het hoort!
Reputatie 2

Hoi @weust ,

Ik geef je graag wat meer uitleg over je factuur! Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan pak ik de rekening erbij.  

Ga ik nu doen.

@Boris Gedaan. Voor het geval je de notificatie gemist hebt.

Reputatie 2

Hi @Jason,

Het is zo inderdaad wel duidelijk. Klopt het alleen dat dit niet zichtbaar is in My Tmobile?

 

 

Ik zou graag mijn incasso moment van T-mobile thuis willen verplaatsen naar de 30e van de maand.
Steeds meer bedrijven die rond dezelfde tijd willen afschrijven dus handiger word het zo ook niet 😛 .
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Christian91, ik zal de inhoud van de factuur in een privébericht met je delen zodat je precies kunt zien waarom deze hoger uitvalt! 😄👍

Reputatie 7
Badge +5
Geen probleem @Kevinvdp. Ik heb het meteen voor je in orde gemaakt! 😉
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Apex1990, de reden dat dit niet wordt toegevoegd aan de factuur die jij kunt inzien op My T-Mobile Thuis is dat dit een losse verrekening betreft en normaliter pas zichtbaar wordt wanneer het bedrag geïncasseerd wordt - dit zie je dan wanneer het bedrag afgeschreven wordt. Het vreemde is echter dat dit voorheen dan wel al op de aangekondigde factuur zelf stond, de PDF. Ik ga eens navragen waarom dit veranderd is/wat er gebeurd is en of dit een bug betreft. Thanks voor je scherpte, ik kom hier op terug!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HBroekman, in de retourmelding zie ik één afgemelde TV Box en niet twee. Kun je jouw verzendbewijs in dit topic plaatsen, alsjeblieft? Dan kan ik op basis van gewicht aangeven bij onze retour-afdeling dat het er toch echt twee waren en kan ik de boete compenseren.

Ik heb vorige maand klantvoordeel op mijn T-mobile Thuis rekening geactiveerd. Ik had nog het oude voordeelpakket met gratis Fox sports. Bij het omzetten werd vermeld dat ik Fox moest deactiveren om hier niet meer voor te hoeven betalen, dit heb ik ook gedaan. Nu zie ik op mijn rekening dat ik in februari toch 7,50 betaal voor Fox sports. Hoe kan dat en kan iemand dat corrigeren?

Reageer