F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62734 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Reputatie 3

Hallo, zie ook mijn separate posting. Jullie beweren (overigens zonder ook maar 1 mail of sms daarover te versturen) dat de incasso van 23 december is mislukt, dat zag ik zojuist in Mijn T Mobile nadat sinds 0900 internet het niet meer doet. De incasso is volgens mijn bankafschrift gewoon op 23 december afgeschreven, zoals elke maand altijd het geval is geweest. Volgens mij gaat het niet helemaal goed op ullie administratie, maar belangrijker, ik wil per direct mijn verbinding weer actief krijgen. Telefonisch kom ik er niet door, daarom graag via deze weg: help!

Reputatie 4
Badge

Hoi @Michael13,

 

Ik zie dat de wijziging al is gedaan, helemaal fijn. De komende factuur zal nog rond de 20e van de maand afgeschreven worden en de facturen erna worden rond de 30e van de maand afgeschreven. Helemaal in orde dus! Als ik verder nog iets voor je kan doen laat je het dan even weten?

 

Hi @LarsH,

 

Wat leuk dat je voor ons hebt gekozen, van harte welkom! Wel zo handig om je facturen te kunnen inzien natuurlijk, snap ik helemaal. Wil je zo eens inloggen in je My T-Mobile Thuis? Ik heb alles voor je opgelost, de factuur i zichtbaar zodat je weet waar je precies voor hebt betaald. De factuur van november wordt momenteel gemaakt, deze zie je binnen enkele dagen terug. Geef je even een gil als ik nog iets voor je kan doen?

 

Hoi @Wannes Oost,

 

Uiteraard, daar ga ik je bij helpen! De afschrijving voor T-Mobile Thuis zal vanaf de volgende factuur rond de 30e van de maand afgeschreven worden. Houd er rekening mee dat de factuur van deze maand nog wel rond de 20e van de maand wordt afgeschreven, vanaf december gaat de nieuwe incassodatum in. Voor je mobiele abonnement heb ik een verzoek gedaan tot het aanpassen van de incassodatum. Zodra de aanpassing is gedaan ontvang je van ons een sms. De wijziging zal ook vanaf december ingaan en de factuur van deze maand zal nog rond de huidige incassodatum afgeschreven worden. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag!

 

Hoi @Elisa.de.jonge,

 

Welkom bij de club, tof dat je voor ons hebt gekozen! Volgens mij is het inmiddels gelukt, kan dat kloppen? Ik zie dat er een My T-Mobile Thuis account is aangemaakt. Lukt het inloggen nu? Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan weet je mij te vinden!

 

Hi @dw.www,

 

Voor je geregeld! De factuur van deze maand zal nog op de oude incassodatum worden afgeschreven en vanaf de facturen in december zullen wij rond de 25e van de maand gaan incasseren. Komt helemaal goed! 

 

@Dewivg Daar help ik je graag mee! Wat is je vraag precies? Sorry dat we telefonisch niet bereikbaar waren, dat had te maken met een serverprobleem. Gelukkig is dit weer snel hersteld. Indien jouw vraag betrekking heeft op je meest recente rekening, deze is zichtbaar in jouw persoonlijke account: My T-Mobile Thuis. Laat me weten welke vraag ik voor je kan beantwoorden, alsjeblieft.

@HamzaSener Jouw nieuwe incassodatum zal vanaf volgende maand (januari) rond de 30e zijn. Indien ik je nog ergens anders mee kan helpen, let me know!

 

 

 

Hoi Jason, 

Bedankt voor het antwoorden. Ik zag gisteren in mijn rekeningen op de website dat ik 2 maanden niet betaald had maar het is gewoon afgeschreven, voor beide maanden. Nu zie ik net dat het wel weer goed staat, dus ik heb geen problemen meer.

 Mvg Dewi

Reputatie 4
Badge

Hoi @Maudy88 en @TRJan,

 

Ik heb de incassodatum voor jullie aangepast, vanaf de volgende factuur schrijven we af omstreeks de 30e van iedere maand. Houd er rekening mee dat de huidige factuur nog wel rond de 20e wordt afgeschreven. Geven jullie even een gil als ik nog bij iets anders kan helpen?

 

Hi @JoeyVers,

 

Wil je nog eens inloggen op je My T-Mobile Thuis? Als je bent ingelogd en je gaat naar de optie 'Rekeningen' dan zie je hier nu ook de factuur van oktober staan. Sorry voor de vertraging!

 

Hoi @zelis23,

 

Je kunt een automatisch incasso altijd storneren bij de bank zelf. Wél raar ik je dit af, wanneer je er namelijk voor kiest om een afschrijving terug te boeken dan is je factuur bij ons niet tijdig betaald én we zijn dan genoodzaakt om incassokosten in rekening te brengen. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Misschien dat je het op een andere manier kunt oplossen? Wellicht even iemand in je omgeving lief aankijken, misschien kan iemand het bedrag even voorschieten! 

Reputatie 7
Badge +7

Mislukte incasso. 

 

Heb het ook nog via een ander nummer nagevraagd. Dit is inderdaad een bekend probleem. Het advies, kijk volgende week nogmaals in je account en als het goed is moet de melding verdwenen zijn. Indien dit niet het geval is, neem contact op met T-Mobile Thuis. 

Reputatie 4

Vanmorgen via Twitter contact gehad, problemen met het systeem wat de incasso’s doet.

Wanneer het wel gaat gebeuren is nog onbekend.

Als het niet lukt krijg je een mail met de gegevens hoe je dan wel kan betalen.

Ik hoop wel dat het goed komt want ik wil graag betalen.

Reputatie 4

@Piotr Ik zie nu in mijn bank app dat de rekening van november op 4 december geïncasseerd gaat worden.

Gaat het, gelukkig, toch goed komen.

Reputatie 2

Ik moet ook zeggen dat mijn modem retour ook zeker niet vlekkeloos ging. Ik heb netjes op tijd mijn modem verstuurd. Meerdere e-mails gekregen dat het niet binnen was, ik heb wel 5x gebeld en er ging kennelijk iets mis bij T-Mobile. Toen zag ik toevallig een factuur in m’n account voor de boete van modem niet terugsturen (weer gebeld, ik mocht de incasso weigeren/storneren). En er was een creditfactuur gemaakt, maar toen alsnog weer meldingen dat er extra kosten bovenop zouden komen… nu had ik eerder in deze thread te horen gekregen dat het allemaal toch we in orde is, maar de hoeveelheid acties die ik moest doen, omdat er fouten bij T-Mobile zijn gemaakt, vielen me enorm tegen. Ik ben erg tevreden met T-Mobile voor mobiel, maar deze afhandeling van T-Mobile Thuis bevestigt mijn keuze om een andere aanbieder voor vast internet te kiezen…

Tip: ik heb wel eens gehoord bij een andere partij: de manier hoe je het opzeggen van het abonnement verwerkt is de laatste kans om een goede klantenservice te laten zien. Als de overstapper niet helemaal blij is met de nieuwe aanbieder zal hij dan sneller terug gaan. Dus wellicht nuttig om dit proces nog eens te evalueren. 

 

En mijn probleem met opzeggen krijgt nóg een staartje! :sob:

 

Zojuist zie ik in de app van mijn bank, dat T-Mobile € 15 probeert af te schrijven middels automatisch incasso. Dus ik ga weer naar m’n T-Mobile Thuis account en daar staat inderdaad een factuur d.d. 19-10-2020, die ik dus niet per e-mail of per post ontvangen heb (klacht 1). En waarom zou ik nu € 15 moeten betalen? Nou, voor Buitengerechtelijke incassokosten n.a.v. herinnering van een factuur die ik nooit had hoeven te betalen en die ook allang gecrediteerd is. Schiet mij maar lek, T-Mobile. Nu moet ik dus weer actie ondernemen, anders gaat het vast van kwaad tot erger. Ik probeer het nu weer even direct in deze thread i.p.v. alweer te gaan bellen met de klantenservice. Kan T-Mobile deze factuur ook crediteren, en dan wel op zo’n manier dat ik er geen herinnering voor krijg en dan later weer een factuur met incassokosten en het hele spelletje dan opnieuw begint?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JorikC, ik snap niet waarom de buitengerechtelijke incassokosten bij jou doorberekend worden terwijl de vergoeding allang verwerkt is. Het is verder ook niet interessant of ik dat begrijp, maar wel hoe dit precies tot stand komt. Ik ga dit weer doorgeven aan de specialisten bij onze betalingsafdeling van Thuis. 

De buitengerechtelijke incassokosten à € 15,00 heb ik gecompenseerd. Alle eventuele waarschuwingen en aankondigingen kun je verder volledig negeren. Nogmaals excuses voor het ongemak en sorry dat je zelf weer contact moet opnemen met ons. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JorikC, je kunt in dit geval de SMS negeren. Het te vergoeden bedrag wordt inderdaad verrekend met de factuur van september en daardoor op nul gezet. 

Top dat je ernaar vraagt, maar het loopt in dit geval helemaal picobello! 

Reputatie 5
Badge

@Jason, ok bedankt, dan is het duidelijk en gaan we daar maar vanuit 😉

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JorikC, de SMS is ontstaan doordat de factuur waarop de buitengerechtelijke incassokosten verrekend worden pas officieel op 27 november gefactureerd wordt, tot die tijd staat technisch gezien het bedrag nog open. Dit kun je absoluut negeren, beloofd! Geniet van jouw weekend en stay safe! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @CélineJH, natuurlijk kan dat! Ik zal één van de moderators van Mobiel om assistentie vragen: @David of @Hajar kan één van jullie deze oppakken? 😊

Reputatie 5
Badge

Goedemiddag @HereIsTom!

 

Dat klopt helemaal! Wij blijven het bedrag op jouw facturen in mindering brengen totdat het volledige bedrag gecompenseerd is. Een terugboeking op de rekening gebeurt alleen wanneer er niets meer te verrekenen valt, dus bijvoorbeeld wanneer je contract opgezegd is. 


@Jason Helaas Jason, denk dat er iets is mis gegaan, ik zie net de laatste rekening van februari en daar wordt gewoon € 37,50 in rekening gebracht en dus niet de € 59,51 afgetrokken die ik nog tegoed had?

 

Inmiddels gebeld met de klantenservice, de rekening van januari was niet duidelijk opgesteld omdat de korting niet stond vermeld en er bij stond dat het 21/2 zou worden afgeschreven, maar er wordt dus niks afgeschreven volgens de administratie. 🤔

Het restant zou dan in maart worden verrekend.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @BjOrK1972, er gaat iets niet helemaal goed in ons betalingssysteem inderdaad. Op 30 september is de vergoeding aangemaakt en goedgekeurd, dat bedrag staat ook op een rekening (1 oktober), maar toch blijft die € 175,00 openstaan. Ik begrijp oprecht niet waar dit misgaat, duizendmaal sorry. Het had allang opgelost moeten zijn.

Twee collega's hebben navraag gedaan bij de financiële specialisten zodat dit eindelijk definitief verholpen wordt en jij geen onterechte aanmaningen meer zult ontvangen. Ik houd je op de hoogte van de status en zal zelf ook een onderzoek starten. Later vandaag hoop ik een antwoord voor je te hebben, ik zal je dan per privébericht een update geven.

Reputatie 7
Badge +16

@HereIsTom Goed dat je het uitgezocht hebt met de klantenservice. Ik denk dat er iets niet helemaal duidelijk gecommuniceerd is door ons! Het nog in mindering te brengen bedrag is direct van de factuur van februari afgetrokken. Die € 37,50 die openstond is afgetrokken van het nog te compenseren bedrag van € 59,51. Vandaar dat je nu nog op de factuur van maart inderdaad het restantbedrag van € 22,01 in mindering gebracht krijgt. Dat bedoelde ik ook met: “Wij blijven het bedrag op jouw facturen in mindering brengen totdat het volledige bedrag gecompenseerd is.”.

 

Ik hoop dat ik het zo wel goed uitgelegd heb en anders zit ik vandaag voor je klaar tot 18:00. :smile:

Reputatie 5
Badge

@Jason Het is nu duidelijk, maar omdat de korting op de rekening van februari niet stond vermeld en er stond dat het bedrag op 21/2 zou worden afgeschreven, was het niet duidelijk.

 

Reputatie 7
Badge +16

@BjOrK1972 De specialiste in kwestie heeft nog geen antwoord kunnen geven. Zodra dit wel het geval is, ontvang je direct een bericht van me! Mochten we elkaar niet meer spreken vóór het weekend, dan wens ik je een prachtig weekend toe. Stay safe!

Reputatie 7
Badge +16

@Rul Goed dat je het met ons checkt, zo kunnen we meer duidelijkheid bieden! Je betaalt op jouw facturen altijd voor de maand waarin de factuur ontstaat (november voor november, augustus voor augustus et cetera). Omdat jij recht had op korting tot en met 26 november, maar dit niet in het maandbedrag gecorrigeerd kan worden voor de abonnementskosten, wordt het gecorrigeerd op de korting zelf. Je zou normaliter per dag € 0,50 korting krijgen op TV gedurende de eerste drie maanden; want € 15 : 30 = € 0,50. Omdat je de laatste drie dagen van november die korting niet meer ontvangt, wordt er 3 x € 0,50 van je bedrag afgetrokken = € 1,50. Zo kom je aan die € 13,50 korting in plaats van € 15.

Is het zo helemaal helder? Zo niet, blijf vragen, we helpen je net zolang als nodig is! 😊

@Waqqas Thanks voor je vlotte hulp! 😁

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Soepvlieg, de € 10,00 vergoeding is blijven hangen omdat deze aangemaakt werd voordat er überhaupt een factuur was. Ik heb hier een spreekwoordelijk zetje aan gegeven zodat dit nu wel goed doorkomt en heb je ook meteen de bevestiging per mail toegestuurd. Er zal op een volgende factuur nu wel correct verrekend worden, sorry voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +14

De moderators hier hebben geen toegang tot de zakelijke systemen.  Je kunt de zakelijke klantenservice alleen bellen op 0800-0419.

Reputatie 7
Badge +16

@Rul 26 november was een typo sorry! Jouw contract is op 28 augustus 2021 gestart, dus je hebt recht tot en met 27 november. 28, 29 en 30 november zijn wel drie dagen, sorry voor de onbedoelde verwarring! 🙈

 

Reputatie 2

Thanks voor het crediteren. Alhoewel ik mij afvraag of het wel goed is gebeurd, maar ik zie het wel op de rekening.

Reputatie 7
Hi M.Walet, ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met meer informatie, als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!

Reageer