Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 138 reacties
  • 31619 Bekeken


Toon eerste reactie

138 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @B. Lewikowski 

Kun je eens op de T-Mobile postcodecheck kijken of er DSL of glasvezel beschikbaar is op jouw adres?

Je kan eens in de meterkast of woonkamer kijken of je iets van deze ISRA's tegen komt.

Bij een verhuizing sluit je een nieuwe contract af en krijg je ook nieuwe apparatuur, heb je dat ontvangen en klopt alles in je T-Mobile thuis account zoals het adres en of je diensten actief zijn?

@Waqqas

Alleen DSL is beschikbaar op mijn adres.

In de mail van T-Mobile stond dat ik oude apparaten mee kan nemen en aansluiten: "Apparatuur" Je hebt straks Standard (DSL) internet, daarom kun je al je T-Mobile Thuis apparatuur meenemen naar je nieuwe adres. Wel zo makkelijk! "

 

Ik vond er een in de woonkamer.

 

Er waren twee kabel binnen en geen enkele was vastgeschroefd. Helaas is er geen signaal op een van hen.

In deze kabel heb ik de stekker veranderd naar rj11 en het signaal is er.

Het internet werkt. Ik deed verschillende combinaties en er was internet op bijna elke combinatie. Kun je me uitleggen waarom er een rj45-stekker en 4-kabel was waarop het signaal zit?

 

Reputatie 7
Badge +19

@B. Lewikowski

Die onderste grijze kabel op foto 1 zou moeten werken volgens mij, Probeer eerst rood en blauw en als het niet werkt dan oranje en wit.

Die witte kabel heb je niet nodig, heb je niks kunnen vinden in de meterkast?

@Waqqas 

Ik heb met deze grijze kabel verschillende combinaties geprobeerd, maar de modem reageerde niet. Er is geen signaal op deze kabel. Misschien heeft de monteur van KPN een nieuwe aansluiting gemaakt op de kabel van foto 3, maar waarom voor de RJ45 stekker?

Reputatie 7
Badge +19

@B. Lewikowski

Een rj45 connector is niet voor DSL, weet je toevallig of die grijze kabel op foto 1 van buiten de woning komt of niet?

Volgens mij heb je die kabel nodig dus dan zou er een monteur moeten komen.

De vorige eigenaar zei dat ze een keer geen kabel van KPN konden vinden en een monteur kwam en ze hebben hem aangesloten en het werkte. Helaas weet ik niet welke router ze gebruikten. Als ik deze kabel nu op blauwe kabels heb aangesloten, werkt internet met T-mobile

Reputatie 7
Badge +19

De vorige eigenaar zei dat ze een keer geen kabel van KPN konden vinden en een monteur kwam en ze hebben hem aangesloten en het werkte. Helaas weet ik niet welke router ze gebruikten. Als ik deze kabel nu op blauwe kabels heb aangesloten, werkt internet met T-mobile.

Oh excuses, ik las er overheen maar je hebt dus wel internet.

Ik zou niet weten waarom er een rj45 connector op zat en volgens mij is er geen enkele router die een rj45 ingang heeft voor DSL @B. Lewikowski 

 

 @Waqqas 

Is de verbindingsmethode van belang? Dat wil zeggen, of blauw of oranje hebt gebruikt. Snelheid of op de een of andere manier zullen de verbindingen hetzelfde zijn?

Moet ik me er geen zorgen over maken en blij zijn dat het internet werkt?:-)

Reputatie 7
Badge +19

@B. Lewikowski

Als je nu een speedtest doet is de snelheid bekabeld en via de WiFi snel en stabiel?

Als dat zo is dan zou je het zo kunnen laten maar ik snap niet waarom er ook een actief signaal staat op de andere draden, wellicht dat iemand anders je hier een betere uitleg bij kan geven.

Het punt waarop deze kabel is aangesloten (dus waar de kabel vandaan komt), daar zijn misschien alle draden aangesloten op 1 aansluiting?

Ik zal proberen contact op te nemen met KPN, misschien komt er dan meer te weten waarom er zo'n verbinding is

Reputatie 7
Badge +19

@B. Lewikowski

Misschien kan je het ISRA punt eens opzoeken waar deze kabel vandaan komt want nu heb je loze draden aangesloten die je eigenlijk niet nodig hebt.

Die loze draden kunnen na verloop van tijd misschien voor problemen met de verbinding zorgen.

Beste T-mobile,

Binnenkort gaan mijn man en ik waarschijnlijk verhuizen.

We hebben een T-mobile thuis abonnement (op naam van mijn man) en we willen deze ook meeverhuizen naar de nieuwe woning. 

In de huidige woning delen we de modem/tvkastjes met huisgenoten.

Is het mogelijk de huidige aangesloten apparatuur aan hen over te dragen met een nieuw abonnement en dat wij voor het nieuwe huis nieuwe apparatuur kunnen ontvangen? Beide woningen hebben een glasvezel aansluiting.

Zo kunnen we in beide huizen doorgaan met T-mobile thuis.

Alvast bedankt voor de informatie

Groet Daniëlle Stavenuiter-Reep

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @DanielleSR,

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe Thuis! :smiley: Leuk ook om te horen dat jullie ons graag meenemen naar het nieuwe adres.

Omdat de apparatuur gekoppeld is aan één specifiek abonnement kan ik dit niet voor je om laten zetten. Wél kan je overwegen om een contractovername te regelen waarbij een van jouw (ex-)huisgenoten het huidige abonnement overneemt. Voor het nieuwe adres kan je dan gewoon een nieuw abonnement aanvragen.

Mochten jullie liever jullie oude vertrouwde abonnement mee willen nemen naar het nieuwe adres, dan raad ik jullie aan om de apparatuur ook mee te nemen naar het nieuwe adres en vervolgens zullen jouw huisgenoten vervangende apparatuur ontvangen als zij een nieuw abonnement aanvragen.

Ik weet dat er veel bij een verhuizing komt kijken, vraag er gerust op los als ik jullie nog ergens mee kan helpen! Succes alvast met verhuizen gewenst.

Reageer