Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 207 reacties
  • 41754 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?
Reputatie 7
Badge +8

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺


207 reacties

Nee die mail voor het retourneren heb ik niet gekregen en het internet doet het nog op het oude adres.

Reputatie 7
Badge +15

@OskarK 

Je hebt ook geen mail voor het retourneren van het apparatuur gekregen? Heb je nog de mogelijkheid om te kijken of Odido internet op je oude adres nog werkt?

Ja ik heb in de mail de bevestiging van opzegging gekregen, maar daar stond ook in dat ik een paar dagen voor aflopen van het contract nog een mail zou krijgen en dat is niet gebeurd. Bovendien staat er in mijn odido dat mijn annulering “in behandeling” is. Maar ik heb de bevestiging meteen gehad op 27 maart dus van mijn kant kan ik niet veel meer doen denk ik. 

Reputatie 7
Badge +14

Er komt altijd nog een eindnota die de laatste dagen van een maand corrigeert.  Je hebt wel de bevestiging van opzegging gekregen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @OskarK 

Waarschijnlijk heb je vooraf betaald voor de volgende periode, achteraf wordt het geld voor de dagen dat je geen Odido meer had teruggestort.

Wegens verhuizing naar een woning met andere internetaansluiting heb ik opgezegd bij odido. Helaas is die opzegging blijkbaar niet goed doorgevoerd want ik heb wel een factuur gekregen tot einde van de maand, terwijl er in de mail ter bevestiging van de opzegging stond dat het tot de 27e zou lopen. Was zo blij om eindelijk van odido af te zijn, nu lijkt er toch nog een staartje aan te komen… hebben jullie tips om te helpen om de factuur te laten rectificeren en mijn opzegging te finaliseren?

Reputatie 7
Badge +15

@TheDoc 

Als de email het zo aangeeft dan mag je hem uiteraard ook gewoon laten zitten.

Reputatie 1

Hallo @TheDoc 

De ONT ontvangt Odido ook graag terug maar bij de ONT is het niet zo dat je hiervoor een boete ontvangt als het wat langer duurt omdat een ONT onder accessoires valt.

Hi. Ondertussen alles geregeld en nu 1 ONT over. Hoe stuur ik die terug? Trouwens de mail van jullie meldde:

Je ontvangt van ons een nieuw modem en mediaconverter op je opgegeven adres. Onze installatiepartner Guidion komt het graag voor je installeren. Ze sturen je hiervoor een e-mail, waarmee je meteen online een afspraak kan maken. De ONT of mediaconverter op je oude adres kan je gewoon laten zitten.

 

Vervolgens krijg ik het pakket: geen modem maar wel een ONT. Modem maar meegenomen naar de nieuwe locatie. 

Reputatie 1

Hi @Teresa van Odido, bedankt voor je tussen check, uur later belde KPN voor een afspraak a.s Maandag. Zo kan het dus ook. Goed weekend.

Reputatie 6
Badge +2

@TheDoc Tuurlijk! Ik ben direct het systeem ingedoken, maar ik zie nog geen update staan. Ik heb gelijk mijn collega’s van de technische dienst benadert om dit met spoed op te pakken. 

Reputatie 1

Hoi @TheDoc, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken! Alles is correct doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen het weer doorzetten naar de externe netwerkbeheerder en er wordt vervolgens zo snel mogelijk een afspraak met je gemaakt. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

 

 

Hallo, kunt u een update geven van de status. Er is nog niets veranderd. Los lampje knippert, pon uit.

 

Vr Gr Han Arts

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TheDoc 

De ONT ontvangt Odido ook graag terug maar bij de ONT is het niet zo dat je hiervoor een boete ontvangt als het wat langer duurt omdat een ONT onder accessoires valt.

Reputatie 1

Hi Ishana, bedankt voor je antwoord, we wachten t af. De ONT kan achterblijven in de oude woning en hoeft niet teruggestuurd te worden volgens mij

Is dat correct?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @TheDoc, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken! Alles is correct doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen het weer doorzetten naar de externe netwerkbeheerder en er wordt vervolgens zo snel mogelijk een afspraak met je gemaakt. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

En toen was het 30 Maart, internet in oude woning afgesloten zoals verwacht. Jammer dat de guidion monteur de deur van de centrale niet openkreeg om de patch te zetten. Hierdoor nu helemaal geen verbinding. Ik hoef geen voucher maar zou wel graag zien dat er zsm de patch gezet wordt..Zou u dat kunnen bespoedigen svp zodat we weer verbonden zijn?

 

Vr. Gr. 

Reputatie 1

Super, hele prettige service van jullie. Ik wacht de finale accoord af. Prettig weekeinde gewenst

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @TheDoc, ik kijk graag als tweede paar ogen mee! Tommie heeft het administratieve voorwerk goed verricht. Omdat er al een opzegging van je internetlijn gepland stond voor 18-3 moeten we alleen ook nog de netwerkbeheerder informeren. Ik heb dit verzoek doorgestuurd naar onze technische dienst die contact hebben met de netwerkbeheerder en ik verwacht zij binnen een aantal werkdagen akkoord hebben van de netwerkbeheerder om de opzegging van je oude adres uit te stellen naar 30-3. Voor de zekerheid zal ik het nog voor je in de gaten houden maar ik kan je eigenlijk nu al vertellen dat dit gewoon goed geregeld zal worden.

Daarom wens ik je alvast een fijn weekend toe en succes nog met de voorbereidingen voor de verhuizing! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheDoc, ik heb de datum aangepast, alleen weet ik niet zeker of het zo goed loopt. Daarom heb ik Cal gevraagd om hier vrijdag, dan is hij weer aanwezig, een blik op te werpen. Dan komt het helemaal goed! 

Reputatie 1

Hallo @Cal van Odido , bedankt voor je snelle antwoord. Graag opschuiven naar 30 Maart zoals je zelf voorstelt. Bij voorbaat vriendelijk dank.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @TheDoc, logische vraag die je stelt, ik geef je graag helderheid over de overzetdatum! Je internetlijn op je oude adres wordt gedeactiveerd op de verhuisdatum die je bij ons initieel hebt aangegeven, namelijk 19 maart. Ik verwacht het natuurlijk niet maar mocht de aansluiting van je nieuwe adres op de een of andere manier niet lukken op de installatiedatum, dan zal je oude adres nog steeds op 19 maart opgezegd worden. Ik zie wel dat je de installatie gepland hebt voor 30 maart. Wil je dat ik de opzegging van het oude adres verschuif naar 30 maart? Ook kan ik het abonnement op het oude adres langer laten doorlopen dan 30 maart, alleen houd er dan rekening mee dat er dubbele kosten om de hoek komen kijken.

Het allerliefst had ik ervoor gezorgd dat de data automatisch aangepast werden op elkaar, alleen omdat heel veel mensen geen spelingsruimte hebben op hun oude adres is er geen automatisch proces waarmee de opzegging op je oude adres uitgesteld kan worden.

Geef het gerust aan als ik hierin iets voor je kan betekenen, ik denk graag met je mee!

Reputatie 1

Hi, wij hebben onze verhuizing doorgeven en een afspraak gemaakt met Guidion. Het is mij duidelijk dat het contract op het nieuwe adres ingaat als het modem daar online is maar wordt op hetzelfde moment dan ook de aansluiting op ons huidige adres afgesloten. Met andere woorden blijven wij online op het oude adres tot het nieuwe aangesloten is?

Ik probeer via de Odido app en de klantenservice mijn verhuizing door te geven. Zowel de app als de klantenservice krijgen een foutmelding (op het nieuwe adres is volgens de website wel glasvezel beschikbaar). om te voorkomen dat ik straks zonder internet zit, zou ik graag zien dat Odido zich hier actief mee bezig gaat houden. Nu krijg ik als reactie 'probeer het morgen maar weer', alsof een foutmelding vanzelf weg gaat.

 

net toch maar weer de servicedesk gebeld. deze keer iemand aan de lijn gekregen die het ook niet voor elkaar kreeg, maar die gelukkig wel probeert om het op te lossen. De gegevens worden doorgestuurd naar de technische dienst. Zij zullen de verhuizing gaan regelen

Ik probeer via de Odido app en de klantenservice mijn verhuizing door te geven. Zowel de app als de klantenservice krijgen een foutmelding (op het nieuwe adres is volgens de website wel glasvezel beschikbaar). om te voorkomen dat ik straks zonder internet zit, zou ik graag zien dat Odido zich hier actief mee bezig gaat houden. Nu krijg ik als reactie 'probeer het morgen maar weer', alsof een foutmelding vanzelf weg gaat.

 

Yes, if you do not use the "verhuis option", you pay for the full contract.  It is just what is more important to you. 2 connections or the lowest costs. 

Looks like a Hobson’s choice :) I think in 2023, one of the leading telecom providers could realise people use home automation and need it in both homes between buying a new one and vacating the old one. Well, I guess not much can be done at this point. Thanks for your feedback nonetheless @eric.

Reputatie 7
Badge +14

Yes, if you do not use the "verhuis option", you pay for the full contract.  It is just what is more important to you. 2 connections or the lowest costs. 

Reageer