Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 211 reacties
  • 41821 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?
Reputatie 7
Badge +8

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺


211 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@TheDoc 

Als de email het zo aangeeft dan mag je hem uiteraard ook gewoon laten zitten.

Wegens verhuizing naar een woning met andere internetaansluiting heb ik opgezegd bij odido. Helaas is die opzegging blijkbaar niet goed doorgevoerd want ik heb wel een factuur gekregen tot einde van de maand, terwijl er in de mail ter bevestiging van de opzegging stond dat het tot de 27e zou lopen. Was zo blij om eindelijk van odido af te zijn, nu lijkt er toch nog een staartje aan te komen… hebben jullie tips om te helpen om de factuur te laten rectificeren en mijn opzegging te finaliseren?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @OskarK 

Waarschijnlijk heb je vooraf betaald voor de volgende periode, achteraf wordt het geld voor de dagen dat je geen Odido meer had teruggestort.

Reputatie 7
Badge +14

Er komt altijd nog een eindnota die de laatste dagen van een maand corrigeert.  Je hebt wel de bevestiging van opzegging gekregen?

Ja ik heb in de mail de bevestiging van opzegging gekregen, maar daar stond ook in dat ik een paar dagen voor aflopen van het contract nog een mail zou krijgen en dat is niet gebeurd. Bovendien staat er in mijn odido dat mijn annulering “in behandeling” is. Maar ik heb de bevestiging meteen gehad op 27 maart dus van mijn kant kan ik niet veel meer doen denk ik. 

Reputatie 7
Badge +15

@OskarK 

Je hebt ook geen mail voor het retourneren van het apparatuur gekregen? Heb je nog de mogelijkheid om te kijken of Odido internet op je oude adres nog werkt?

Nee die mail voor het retourneren heb ik niet gekregen en het internet doet het nog op het oude adres.

Heb ze geprobeerd te bellen maar krijg ze door koningsdag natuurlijk niet te pakken vandaag …

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @OscarK, fijn dat je ons op de hoogte brengt, ik wilde dit meteen voor je in orde maken! Daarom heb ik de opzegging voor je doorgezet en je hebt zojuist ook de DHL retour QR code van mij ontvangen. Ik zal er ook voor zorgen dat er in mei een verrekening plaatsvindt voor 28-30 april. 

Geef het gerust aan als ik nog iets voor je kan betekenen, ik sluit dit graag helemaal goed voor je af! 😄

Beste Cal, superfijn, ik heb de mail ontvangen! Bedankt. 

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @OskarK, ik wil je desondanks nog het allerbeste toewensen bij je nieuwe provider! 😁

Reageer