Zyxel T-54: hoe werkt het?

Zyxel T-54: hoe werkt het?

Toon eerste reactie

131 reacties

Hallo @ursusMaritimus 

Je kan je eigen mesh opstelling achter de Zyxel-T54 aansluiten in Access Point Mode. Wanneer je eigen router ook VLAN ondersteuning heeft dan kan je die ipv de Zyxel-T54 aansluiten op de mediaconverter met VLAN 300 aan de WAN zijde.

Ik heb 2x Zyxel NWA50AX als mesh draaien, gekoppeld aan een Experiabox. Die laatste (router) wordt dan vervangen door de T-54 en gaat terug BudgetThuis. Welke router doel jij op?

Reputatie 7
Badge +15

@ursusMaritimus 

NVM, die Zyxel NWA50AX heeft geen router functie dus je kunt gewoon de 2 achter de Zyxel-T54 aansluiten en WiFi op de Zyxel-T54 uitschakelen.

@ursusMaritimus

NVM, die Zyxel NWA50AX heeft geen router functie dus je kunt gewoon de 2 achter de Zyxel-T54 aansluiten en WiFi op de Zyxel-T54 uitschakelen.

 

Kan ik die NWA50AX dan niet bedraad aansluiten op de T-54 om samen een mesh netwerk te maken? Het zijn allebei Zyxels, toch?

Of heeft T-mobile dat dichtgezet om me in de richting van een Plus abo te dwingen?

Uiteraard kan ik de Wifi op de T-54 uitschakelen, net als nu met de Experiabox. Dat was ook niet mijn vraag.

Ik ben bezig om over te stappen naar T-Mobile thuis vanaf Tele2 adsl en in de status van de bestelling staat al aangegeven dat er een T-50 opgestuurd gaat worden. De Zyxel zal wel beter zijn dan die Comtrend2 die eens per maand vast loopt.  Als het pakket binnen is laat ik weten wat er in zit.

Reputatie 1

Onze Duux Flex Whisper kan niet pairen op de T54 router, ook niet met alleen 2,4Ghz en Firewall uitgeschakeld. Op geen enkele manier kan ik de Duux op de T54 koppelen, het loopt steeds fout in een Time-out error.

Op andere routers, bijv Cisco, kan de Duux wel worden gekoppeld.

Kan de Duux wel connected als ik een oude AirPort Express bekabeld aansluit en dan de Duux  pair met de AirPort WiFi.

Dan is de Duux app ook via de WiFi van de T54 bereikbaar, maar alleen als de AirPort aan blijft staan.

Is er een bug in de firmware of restrictie van de T54?

Reputatie 4

Alle klanten die van Tele2 komen krijgen de T50, dit is intern bij T-mobile afgesproken maar nooit naar de nieuwe glasvezelklant gecommuniceerd en staat haaks op het bericht van T-mobile zelf dat alle nieuwe glasvezelklanten een T54 krijgen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bluespromotor 

Kan je eens kijken of het volgende helpt :

Ga in een browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Ga naar het menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen en kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK, toepassen.

Reputatie 1

Hallo @Bluespromotor 

Kan je eens kijken of het volgende helpt :

Ga in een browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Ga naar het menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen en kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK, toepassen.

 

Beste @Waqqas, Deze instelling heb ik ook geprobeerd. Deze ook gecombineerd met een Guest account waarbij alleen de 2,4Ghz geactiveerd was. Ook hierbij een Time-out

Deze mogelijkheid werd ook door Duux support geadviseerd. 
 

Reputatie 3

Weet iemand hoe je het mac filter werkend krijgt? Heb onderstaande ingevuld, maar de client krijgt gewoon nog verbinding. Ook na een reboot.

 

Reputatie 7

Hi @Bluespromotor, top dat je gelijk de tip van @Waqqas hebt uitgeprobeerd! Ik had gehoopt dat dit zou werken. Super dat je ook bij Duux zelf hebt aangeklopt. Gaven zij ook nog andere tips? Mag ik in ieder geval vragen of jij nog een andere tip in petto hebt @Waqqas? 💪

Reputatie 7

Hi @Erwin05, dankjewel voor de aanvulling! Als dit is kortgesloten met jouw ouders, dan ga ik ervan uit dat zij inderdaad de Zyxel T-54 in huis krijgen. Dit check ik met liefde voor ze. Kun je mij in een privébericht voorzien van hun postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van hun rekeningnummer? Dan kan ik dit nagaan. Ik heb in ieder geval ook nagevraagd waarom niet standaard de T-54 wordt geleverd bij klanten die van Tele2 komen. Zodra ik hier een antwoord op heb, dan laat ik dat aan je weten.  

Hi @Cabber, super leuk dat je gaat overstappen naar T-Mobile voor thuis! 😁 Ik ben meteen met je mee gaan kijken en je krijgt inderdaad een Zyxel T-50. Als ik je nog ergens bij kan helpen, laat het dan zeker even weten. 

Reputatie 3

En als t mobile meeleest, kunnen jullie alsjeblieft het plakken van wachtwoorden gewoon toestaan? Het is best een security failure als je dit blokkeert, mensen zijn dan eerder geneigd een zwak wachtwoord te kiezen wat ze makkelijk kunnen intypen.

En dan eigenlijk ook meteen het kunnen plakken van een mac address, want nu moet je dat handmatig overtypen met kans op fouten.

Reputatie 4
Badge

 

Beste @Waqqas, Deze instelling heb ik ook geprobeerd. Deze ook gecombineerd met een Guest account waarbij alleen de 2,4Ghz geactiveerd was. Ook hierbij een Time-out

Deze mogelijkheid werd ook door Duux support geadviseerd. 
 

Beste @Bluespromotor 
Misschien wel een hele domme vraag, maar ik wilde hem toch stellen.
Als je met de Duux verbinding wilt maken, Stel op de 2.4 Ghz.
Dan is jouw telefoon ook verbonden met enkel de 2.4 Ghz?

Let op met gast Netwerk e.d. bij vele providers kan het ervoor zorgen dat apparaten elkaar niet meer kunnen vinden/communiceren (apparaten worden geïsoleerd op het gast netwerk)

Je Wifi heeft 1 naam?
Die is hetzelfde voor de 2.4 en 5 Ghz? (dan kan het zo zijn dat je telefoon steeds naar de 5 Ghz gezet word en/of andersom netzoals dat met de Duux gebeuren kan)


Wat ik zelf altijd bij mensen doe is bijvoorbeeld: WiFinaam 2,4 (voor de 2,4 Ghz) en voor de 5Ghz gewoon: WiFinaam.
Uiteraard de WiFinaam de naam naar keuze die jij je netwerk geven wilt.
Vooral voor IoT en andere apparaten die enkel via de 2.4 Ghz werken, word bovenstaande aangeraden.

Reputatie 1

Beste @Maarten098,

Ik heb zelfs de Zyxel T54 router met uitsluitend 2,4Ghz met WPA2-PSK (AES) geconfigureerd, ook zonder de Guest 2,4Ghz en toen het netwerk opnieuw opgestart, waarbij dus alle apparaten op 2,4Ghz zijn gekoppeld.

Helaas wordt de Duux niet herkend bij de pairing op de T54 en volgt er een Time-out.

Ook dichter bij de router biedt geen oplossing (50 cm).

In de systeem-log en beveiligings-log kom ik ook geen DHCP activiteit tegen.

Bij een extra bekabelde Router (AirPort Express 2e gen) wordt de Duux wel gekoppeld, maar staat deze als bekabeld in de Router geregistreerd.

Reputatie 7

Hi @Erwin05, super dat je mij zo snel een privébericht hebt gestuurd - merci! Ik zie dat mijn collega Isabel de aanvraag heeft uitstaan voor een T-54 voor jouw ouders, maar ik zie nog niet of dit verzoek is geaccepteerd. Ze heeft dus haar best gedaan om dit te realiseren, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of jouw ouders het T-54 modem ook gaan krijgen. Fingers crossed dat dit lukt. 

Van mijn collega heb ik zojuist ook een terugkoppeling gekregen die ik graag hier met jullie deel. De reden dat momenteel nog niet iedereen een Zyxel T-54 modem krijgt, komt door de beperkte voorraad vanwege een chip tekort. Hierdoor kunnen we jammer genoeg nog niet iedereen van een T-54 voorzien. De T-54 modems die we nu leveren,  zijn allemaal al reeds gereserveerd voor levering. Het is dus niet zo dat we deze modems niet willen verschaffen, maar het is simpelweg niet mogelijk momenteel. We streven er uiteindelijk naar dat iedereen een T-54 krijgt. Weet je zo voldoende? 😊

Reputatie 4
Badge

Beste @Bluespromotor 

Bedankt voor de terug koppeling!

Onderstaande in enkel bedoeld voor de 2.4 Ghz WiFi
Op welk kanaal staat de 2.4 Ghz afgesteld? Automatisch?
Veel apparaten kunnen moeite hebben met kanaal 12, 13
1, 6, 11 zijn vaak de geadviseerde kanalen, mijn advies zou dan zijn om even kanaal 1 of 6 te proberen om te kijken als dat toevallig wel werkt. (kan je vaak wel vast zetten)
Andere tip zou zijn om het vast te zetten op de 20Mhz kanaal breedte. (weet niet of het mogelijk is?)
Bovenstaande wil vaak de Time Out probleem wel eens verhelpen doordat het soms kan zijn dat het apparaat een wat simpele/oudere netwerk kaart aan boort heeft om kosten te besparen.
Dan kan het zijn dat daarom met nieuwere modems niet lekker gecommuniceerd kan worden.


Kan de Duux gereset worden?
Dat al geprobeerd?

Reputatie 4

Hoi @Lisa 

Dus klanten die van Tele2 komen en nu een T50 krijgen, krijgen later alsnog de T54?

Moeten ze hier om vragen of wordt dit door jullie gefaseerd gedaan?

En klanten die al langer een T50 hebben dus oude klanten krijgen deze ook de T54?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Valentijn77, goed dat je dit probleem aankaart! Er is hier al een bestaand topic over:  

Graag verwijs ik je hier naar toe. Kom je er nog niet uit? Stel gerust daar je vraag!

Reputatie 4

Mijn ouders ontvangen de T-54 niet.

Reputatie 7
Badge +14

Mijn ouders ontvangen de T-54 niet.

Wees gerust, > 90% van de T-Mobile klanten werkt met een T-50. Op wifi-6 na is het functioneel hetzelfde.

Reputatie 7

Hi @Erwin05, ik hoop dat @eric jou een beetje gerust heeft kunnen stellen! Er is inderdaad niks mis met een Zyxel T-50. Graag kom ik nog terug op jouw overige vragen. Klanten moeten uiteindelijk zelf vragen om een Zyxel T-54 en op de langere termijn willen we klanten sowieso voorzien van de laatste technologie. Maar voorlopig zijn klanten die nu een T-50 hebben uitgesloten voor een T-54 door de reden die ik hierboven al aanstipte. Weet jij zo voldoende? 

Heeft de Zyxel T-54 ook een gasten-wifi setting? Zodat ik gasten en of iot apart kan houden van andere apparaten in mijn netwerk? En zijn er eventueel ook meerdere aparte netwerken te maken, zodat ik zelfs gasten en iot kan splitsen over verschillende netwerken.

Dus bijvoorbeeld 192.168.178.xxx voor gasten en 192.168.179.xxx voor iot en 192.168.175.xxx voor het standaard thuisnetwerk?

Hallo,

 

Hoe kan je als bestaande klant overstappen naar het nieuwe modem met Wifi6 ?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MB internet 

De nieuwe Zyxel-T54 met WiFi 6 wordt voorlopig alleen geleverd bij nieuwe glasvezelaansluitingen.

Jammer dat T-mobile niets extras doet voor vaste klanten die al jaren klant zijn. 

Reageer