Informatie

Alles over 4G voor Thuis

Alles over 4G voor Thuis

Toon eerste reactie

299 reacties

Surprised to know that I cant cancel my current subscription and go for higher data plan.

what if store person given wrong information about unlimited plan?..

Reputatie 7

Hi Kapil,

Since I wasn't present at the time, I can't really say if wrong information has been given. Of course you can always return to the store for a clarification from the sales reps over there.

If there is anything else I can help with, let me know!

Ik kan mijn Unlimited voor Thuis '18 verlengen naar 4G voor Thuis Extra Snel. Maar wat gebeurt er feitelijk als ik het nu verleng. Moet ik eers tmijn oude abo van 25/25 mb/s uitzitten of ga ik gelijk over naar 100/10 mb/s?

 

Of krijg ik de buiten model alvast en kan ik die i.c.m. met mijn huidige abo gebruiken?

 

Ik zou het nieuwe abou eigenlijk eerst eens willen testen. Kan ik een 2e afsluiten testen en die evt retour sturen en dan alsnog verlengen? Of deze als verlengin houden?

Ik heb al een (oud) 4G voor thuis abonnement, maar volgens de website is in mijn postcodegebied geen 4G voor thuis mogelijk. Is het dan niet mogelijk om over te stappen op een van de nieuwe abonnementen, of gaat er iets anders mis?

Reputatie 4

Ik heb al een (oud) 4G voor thuis abonnement, maar volgens de website is in mijn postcodegebied geen 4G voor thuis mogelijk. Is het dan niet mogelijk om over te stappen op een van de nieuwe abonnementen, of gaat er iets anders mis?

goedemiddag @Jorehn ,

Door een strengere postcode selectie kan het zijn dat idd uw postcode buiten de selectie valt. Ik weet niet exact wat de selectie eisen zijn die TM hanteert voor deze nieuwe abonnementen.

Heeft u wel andere mogelijkheden om internet te ontvangen via de kabel of woont u in het buitengebied waar u afhankelijk bent van 4G en waar verder geen andere internet opties zijn?

Ik heb al een (oud) 4G voor thuis abonnement, maar volgens de website is in mijn postcodegebied geen 4G voor thuis mogelijk. Is het dan niet mogelijk om over te stappen op een van de nieuwe abonnementen, of gaat er iets anders mis?

goedemiddag @Jorehn ,

Door een strengere postcode selectie kan het zijn dat idd uw postcode buiten de selectie valt. Ik weet niet exact wat de selectie eisen zijn die TM hanteert voor deze nieuwe abonnementen.

Heeft u wel andere mogelijkheden om internet te ontvangen via de kabel of woont u in het buitengebied waar u afhankelijk bent van 4G en waar verder geen andere internet opties zijn?

Wij zouden in theorie adsl kunnen aanvragen, maar met een afstand van 7km tot de centrale is dat geen luxe. Kabel of glasvezel ligt er niet, dus we zijn eigenlijk al jaren aangewezen op 4g voor onze internetverbinding

Reputatie 4

Ik heb al een (oud) 4G voor thuis abonnement, maar volgens de website is in mijn postcodegebied geen 4G voor thuis mogelijk. Is het dan niet mogelijk om over te stappen op een van de nieuwe abonnementen, of gaat er iets anders mis?

goedemiddag @Jorehn ,

Door een strengere postcode selectie kan het zijn dat idd uw postcode buiten de selectie valt. Ik weet niet exact wat de selectie eisen zijn die TM hanteert voor deze nieuwe abonnementen.

Heeft u wel andere mogelijkheden om internet te ontvangen via de kabel of woont u in het buitengebied waar u afhankelijk bent van 4G en waar verder geen andere internet opties zijn?

Wij zouden in theorie adsl kunnen aanvragen, maar met een afstand van 7km tot de centrale is dat geen luxe. Kabel of glasvezel ligt er niet, dus we zijn eigenlijk al jaren aangewezen op 4g voor onze internetverbinding

@Jorehn dan zou je iemand moeten spreken van TM zelf. @David of @Hajar die kunnen je dan meer vertellen

Ik kan mijn Unlimited voor Thuis '18 verlengen naar 4G voor Thuis Extra Snel. Maar wat gebeurt er feitelijk als ik het nu verleng. Moet ik eers tmijn oude abo van 25/25 mb/s uitzitten of ga ik gelijk over naar 100/10 mb/s?

 

Of krijg ik de buiten model alvast en kan ik die i.c.m. met mijn huidige abo gebruiken?

 

Ik zou het nieuwe abou eigenlijk eerst eens willen testen. Kan ik een 2e afsluiten testen en die evt retour sturen en dan alsnog verlengen? Of deze als verlengin houden?

 

Heeft iemand van t-mobile hier antwoord op? @David 

Reputatie 1

 

 

   

 

 

 

 

Tx Jempie,

 

Ook ik heb de huawei 4G router met wifi uitgeschakeld staan en bekabeld aan mijn synology router voor t interne netwerk hangen. 4g router en buitenantenne zijn super stabiel (heb met mijn buitenantenne rechtstreeks zicht op mast met zender op 1,5 km…..). Dus mijn gevoel is dat de nieuwe router/antenne combi zo zijn ingesteld dat zij de 4g verbinding afknijpen tot een max van 100 down. Dus wat is dan de toegevoegde waarde van de nieuwe hardware voor mij ( kost ook nog eens 240,- en dat in deze corona tijd waarin ook nog eens voor het milieu beter is om niet alles te vervangen wat t nog uitstekend doet). 

Waarom steekt T-mobile niet ook in op dezelfde 3 abonnementen die ze nu al hebben en daarbij behorende prijzen maar dan met een optie wel of GEEN nieuwe hardware. Dit in tegenstelling tot wat het nu is, enkel verplicht met nieuwe hardware. 

 

Iemand van T-mobile hier ook een reactie op? @David ?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LTE-Full 

Wat leuk dat je interesse hebt in de nieuwe 4G voor Thuis. Wanneer dat abonnement in gaat heb je direct toegang tot de nieuwe snelheden. De internetsnelheid die je kunt halen, is mede afhankelijk van de dekking bij jou thuis en hoe druk het op het 4G-netwerk is. Mocht het zo zijn dat er veel mobiel dataverkeer op jouw mast is, kan het voorkomen dat de 4G voor Thuis-verbinding wat trager is. Wanneer de drukte voorbij is wordt dit automatisch weer aangepast. 

Je geeft aan dat je het graag wilt testen en dat kan Als je via de website het 4GVT extra snel abonnement aanschaft dan heb je twee weken bedenktijd na installatie. Mocht het niet bevallen dan kun je die binnen twee weken na installatie retourneren. Ik hoop dat je zo verder komt!

@Jorehn 

Ik zie dat je mag verlengen en als je voor de optie verlengen kiest via My T-Mobile dan zou je wel door de postcode check heen moeten komen. Ik hoor graag of het lukt!

@lody13 

4G voor thuis extra snel werkt alleen in combinatie met de buitenrouter. Dat is voorwaarde voor nu. Mocht dit in de toekomst veranderen dan delen we dat uiteraard. Wil jullie wel allemaal bedanken voor de feedback!

Reputatie 4

 

 

   

 

 

 

 

Tx Jempie,

 

Ook ik heb de huawei 4G router met wifi uitgeschakeld staan en bekabeld aan mijn synology router voor t interne netwerk hangen. 4g router en buitenantenne zijn super stabiel (heb met mijn buitenantenne rechtstreeks zicht op mast met zender op 1,5 km…..). Dus mijn gevoel is dat de nieuwe router/antenne combi zo zijn ingesteld dat zij de 4g verbinding afknijpen tot een max van 100 down. Dus wat is dan de toegevoegde waarde van de nieuwe hardware voor mij ( kost ook nog eens 240,- en dat in deze corona tijd waarin ook nog eens voor het milieu beter is om niet alles te vervangen wat t nog uitstekend doet). 

Waarom steekt T-mobile niet ook in op dezelfde 3 abonnementen die ze nu al hebben en daarbij behorende prijzen maar dan met een optie wel of GEEN nieuwe hardware. Dit in tegenstelling tot wat het nu is, enkel verplicht met nieuwe hardware. 

 

Iemand van T-mobile hier ook een reactie op? @David ?

De beperking zit niet in de hardware maar in het abonnement. volgens het boekje is de hardware cat 12 max 600mbit/s 

Reputatie 1

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

De beperking zit niet in de hardware maar in het abonnement. volgens het boekje is de hardware cat 12 max 600mbit/s 

@Jempi  nog meer een reden om nieuwe apparatuur enkel als optie mee te verkopen lijkt mij. Die 100 down haal ik met mijn apparatuur ook wel…., maar er zal wel een strategie achter zitten.

 

@Hajar toch heb ik hier in deze discussie al voorbij zien komen dat de snelheden ook met oude hardware gehaald kunnen worden. Dus de noodzaak van nieuwe apparatuur ontgaat mij….

 

Reputatie 4

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

De beperking zit niet in de hardware maar in het abonnement. volgens het boekje is de hardware cat 12 max 600mbit/s 

@Jempi  nog meer een reden om nieuwe apparatuur enkel als optie mee te verkopen lijkt mij. Die 100 down haal ik met mijn apparatuur ook wel…., maar er zal wel een strategie achter zitten.

 

@Hajar toch heb ik hier in deze discussie al voorbij zien komen dat de snelheden ook met oude hardware gehaald kunnen worden. Dus de noodzaak van nieuwe apparatuur ontgaat mij….

 

De reden waarom deze nieuwe outdoor hardware er verplicht bij zit weet ik ook niet. ben benieuwd wat de reden is.

 

 

V

Goedenavond, mijn ervaring na een aantal maanden is dat de nieuwe outdoor unit beter en stabieler is dan mijn vorige Huawei met buitenantenne. Heb mijn vorige hardware nog wel in de kast staan. De wifi prestaties van de nieuwe outdoor unit is minder maar ik heb er toch een eigen Netgear router achter staan. bundel van 500gb is al een voor uitgang, de upload zou wel hoger kunnen.

Dus de € 240,00 vond ik in het begin erg maar door de beter prestaties ben ik daar al overheen. Vergeet niet met de nieuwe outdoor unit in te loggen met het admin log in waar je de APN kan aanpassen. 

suc6 met je keuze.

 

Ik heb inmiddels de Huawei Outdoor CPE B2368 binnen en het bereik is zeer slecht. Op de outdoor unit blijft het lampje geel. Als ik in de router kijk dan geeft hij aan maar 1 streepje te hebben op band 1 of 3. Dit terwijl ik midden in Utrecht woon en 2 zendmasten op 300 meter heb staan. ik haal ongeveer 20 mbps.Heel soms word het lampje blauw en dan haal ik ineens 70 mbps. Zelfs als ik op het dak sta met de antenne maakt dat geen verschil. Kan dit liggen aan de APN? welke dien ik dan in te stellen? en is het handig een band te locken?

Reputatie 4

 

 

V

Goedenavond, mijn ervaring na een aantal maanden is dat de nieuwe outdoor unit beter en stabieler is dan mijn vorige Huawei met buitenantenne. Heb mijn vorige hardware nog wel in de kast staan. De wifi prestaties van de nieuwe outdoor unit is minder maar ik heb er toch een eigen Netgear router achter staan. bundel van 500gb is al een voor uitgang, de upload zou wel hoger kunnen.

Dus de € 240,00 vond ik in het begin erg maar door de beter prestaties ben ik daar al overheen. Vergeet niet met de nieuwe outdoor unit in te loggen met het admin log in waar je de APN kan aanpassen. 

suc6 met je keuze.

 

Ik heb inmiddels de Huawei Outdoor CPE B2368 binnen en het bereik is zeer slecht. Op de outdoor unit blijft het lampje geel. Als ik in de router kijk dan geeft hij aan maar 1 streepje te hebben op band 1 of 3. Dit terwijl ik midden in Utrecht woon en 2 zendmasten op 300 meter heb staan. ik haal ongeveer 20 mbps.Heel soms word het lampje blauw en dan haal ik ineens 70 mbps. Zelfs als ik op het dak sta met de antenne maakt dat geen verschil. Kan dit liggen aan de APN? welke dien ik dan in te stellen? en is het handig een band te locken?

Om de APN te kunnen wijzigen op de Huawei B2368-66 

moet je inloggen met:
Username: admin (niet met user inlog)!

Password: CPE@huawei
gelijk je eigen password maken

 

Ga naar tabblad - Network setting

tabblad - Broadband

Op regel 1 staat bij de APN  “auto” standaard ingevuld

Klik op “modify”

Verander de APN  

door vinkje bij “auto APN”  wegvinken

vul zelf in bij APN - “fms”

gebruikersnaam en wachtwoord leeg houden.


 

Deze APN “fms” is speciaal gemaakt voor 4GvT

op deze router moet je daarvoor met “admin” inloggen.

“Apply” 

 

als je inlogt op de outdoor router ga je naar tabblad:

Systeem Monitor>

LTE Status>

daar kan je een aantal gegevens zien ook hoe sterk je verbinding is.

SINR  > = 20 dB uitstekend    > = 0dB geen signal

RSRQ > = -10 dB uitstekend   , = -20 dB geen signal

Signal strength  -30dB dBm verbazingwekkend   -90 dBm onbruikbaar

RSRP > = -80 dBm uitstekend   < = -100 dBm geen signal

Dank je :) 

Op band 3 krijg ik nu met fms het volgende:

Signal: -48

Rsrp: -84

Rsrq: -11

Daar haal ik wisselend tussen de 18 en 30 mbps mee.

Dat valt mij tegen. Enig idee hoe ik dit optimaliseer? Want mocht dat niet lukken dan vind ik dat de 240 euro niet waard.

Reputatie 4

Dank je :) 

Op band 3 krijg ik nu met fms het volgende:

Signal: -48

Rsrp: -84

Rsrq: -11

Daar haal ik wisselend tussen de 18 en 30 mbps mee.

Dat valt mij tegen. Enig idee hoe ik dit optimaliseer? Want mocht dat niet lukken dan vind ik dat de 240 euro niet waard.

Ik zou eerst testen zonder een lock band en kijken welke gemiddelde snelheden je haalt en op welke band.. ik heb nu zelf als test een lock band ingesteld en kijken welke effecten dat heeft voor mij.

De hardware is in mijn ogen goed maar je blijft afhankelijk van de drukte op het 4G netwerk dus de hoeveelheid gebruikers die gebruik maken van dezelfde mast. Ik zit 500m van de mast vandaan en zit langs de snelweg dus hier relatief alleen gebruikers die voorbij razen op de snelweg.

mijn vorige Huawei B535-232 met externe buiten (richt)antenne was goed maar deze nieuwe outdoor unit is stabieler en sneller. maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

 

 

 

Na testen op diverse banden en locaties in en buiten huis blijf ik max 30 halen met dezelfde LTE statistieken (en APN op fms). Het signaal is vrij instabiel en valt vaak tot onder de 10 mbps. Mijn mobiel haalt met gemak constant 40 mbps (Sim= Simpel ,dus T-mobile netwerk). Dat gaat er bij mij niet in.

LTE stats lijken er puik uit te zien

 

Max haalbare. 

 

2 minuten eerder voor de max meting zonder enige wijziging.

Ik heb nu 240 euro uitgegeven en heb er slechter internet voor teruggekregen. Ik ga even de helpdesk inschakelen om te kijken of zij iets kunnen betekenen anders zeg ik mijn abbonement. Ik zie nu nog even geen ander alternatief. 

ohla ik heb een vraagje ik had de oude 4g voor thuis al met de oude router nu heb ik extra snel besteld en alles is binnen  monteur komt dinsdag maar ik heb nu de router met buiten antenne in een test opstelling en bij deze heb ik niet de beloofde 100mbs maar haal ik maar 24 a 30 wat de snelheid is van t standaard 4g voor thuis abbo

 vraag 2 hoort bij extra snel ook een nieuwe simkaart of kan je je oude gebruiken van 4g voor thuis

 

Reputatie 4

Goedenavond, @VDwijngaard 

Het is Max 100mb download. Dus geen garantie dat je ook echt 100mb download haalt. En dit is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ver je bij de dicht bijzijnde mast af zit. Ik zit aan een gemiddelde van 95mb down. Ik zit 450 meter van de mast. Maar dit zal zeker niet voor iedereen behaalt kunnen worden. Maar is allicht sneller dan de meeste internet verbindingen.

mijn ervaring is dat de nieuwe outdoor unit beter werkt en stabieler is.
 

je kan je oude simkaart blijven gebruiken en zal omgezet worden naar je nieuwe abonnement. Dit was in mijn geval wel zo. 

tip. 
zie mijn topic waar is uitgelegd hoe je moet inloggen met de admin account om zo de APN kan veranderen naar “fms” 

gr jempi 

 

Goedenavond, @VDwijngaard 

Het is Max 100mb download. Dus geen garantie dat je ook echt 100mb download haalt. En dit is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ver je bij de dicht bijzijnde mast af zit. Ik zit aan een gemiddelde van 95mb down. Ik zit 450 meter van de mast. Maar dit zal zeker niet voor iedereen behaalt kunnen worden. Maar is allicht sneller dan de meeste internet verbindingen.

mijn ervaring is dat de nieuwe outdoor unit beter werkt en stabieler is.
 

je kan je oude simkaart blijven gebruiken en zal omgezet worden naar je nieuwe abonnement. Dit was in mijn geval wel zo. 

tip. 
zie mijn topic waar is uitgelegd hoe je moet inloggen met de admin account om zo de APN kan veranderen naar “fms” 

gr jempi 

 

 

beste jempi enig idee wanneer die wordt omgezet naar dus ook de bijbehorende nieuwe data bundel ik heb hem zojuist aan de fms gekregen na wat gedoe omdat ja de hele unit leek dood rood lampje

lijkt nu weer te werken en zal eens kijken wat men snelheden nu zijn nog enig andere tips?

 

Reputatie 4

Goedenavond, @VDwijngaard 

Het is Max 100mb download. Dus geen garantie dat je ook echt 100mb download haalt. En dit is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ver je bij de dicht bijzijnde mast af zit. Ik zit aan een gemiddelde van 95mb down. Ik zit 450 meter van de mast. Maar dit zal zeker niet voor iedereen behaalt kunnen worden. Maar is allicht sneller dan de meeste internet verbindingen.

mijn ervaring is dat de nieuwe outdoor unit beter werkt en stabieler is.
 

je kan je oude simkaart blijven gebruiken en zal omgezet worden naar je nieuwe abonnement. Dit was in mijn geval wel zo. 

tip. 
zie mijn topic waar is uitgelegd hoe je moet inloggen met de admin account om zo de APN kan veranderen naar “fms” 

gr jempi 

 

 

beste jempi enig idee wanneer die wordt omgezet naar dus ook de bijbehorende nieuwe data bundel ik heb hem zojuist aan de fms gekregen na wat gedoe omdat ja de hele unit leek dood rood lampje

lijkt nu weer te werken en zal eens kijken wat men snelheden nu zijn nog enig andere tips?

 

Bij mij was het nog voor de outdoor unit binnen was. Dus vrij snel na dat ik het abonnement had aangevraagd. Ik had had al 4gvt en vernieuwd naar de extra snelle. 
als je in je my t mobile app kijkt kan je zien of je je nieuwe start bundel heb gekregen. 500 Gb. 
 

als je in die diezelfde topic kijkt kan je uitgelegd zien hoe sterk je verbinding is.  Signaal sterktes. 
 

mijn ervaring en ervaringen van anderen is dat de WiFi van deze outdoor unit niet heel sterk en stabiel is. Ik heb zelf en @feplas een netgear router achter staan dat onze netwerk is. Deze WiFi is stukken beter dan die van de outdoor unit. Hoe je dat aansluit kan je zien in de topic van port forwarding 

gr jempi

Reputatie 4
Badge

Goedenavond, @VDwijngaard 

Het is Max 100mb download. Dus geen garantie dat je ook echt 100mb download haalt. En dit is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ver je bij de dicht bijzijnde mast af zit. Ik zit aan een gemiddelde van 95mb down. Ik zit 450 meter van de mast. Maar dit zal zeker niet voor iedereen behaalt kunnen worden. Maar is allicht sneller dan de meeste internet verbindingen.

mijn ervaring is dat de nieuwe outdoor unit beter werkt en stabieler is.
 

je kan je oude simkaart blijven gebruiken en zal omgezet worden naar je nieuwe abonnement. Dit was in mijn geval wel zo. 

tip. 
zie mijn topic waar is uitgelegd hoe je moet inloggen met de admin account om zo de APN kan veranderen naar “fms” 

gr jempi 

 

 

beste jempi enig idee wanneer die wordt omgezet naar dus ook de bijbehorende nieuwe data bundel ik heb hem zojuist aan de fms gekregen na wat gedoe omdat ja de hele unit leek dood rood lampje

lijkt nu weer te werken en zal eens kijken wat men snelheden nu zijn nog enig andere tips?

 

Bij mij was het nog voor de outdoor unit binnen was. Dus vrij snel na dat ik het abonnement had aangevraagd. Ik had had al 4gvt en vernieuwd naar de extra snelle. 
als je in je my t mobile app kijkt kan je zien of je je nieuwe start bundel heb gekregen. 500 Gb. 
 

als je in die diezelfde topic kijkt kan je uitgelegd zien hoe sterk je verbinding is.  Signaal sterktes. 
 

mijn ervaring en ervaringen van anderen is dat de WiFi van deze outdoor unit niet heel sterk en stabiel is. Ik heb zelf en @feplas een netgear router achter staan dat onze netwerk is. Deze WiFi is stukken beter dan die van de outdoor unit. Hoe je dat aansluit kan je zien in de topic van port forwarding 

gr jempi

 

Mijn ervaring is ook zeer positief maar ook ik zit zeer dicht bij de mast en heb weinig overlast van drukte op de mast. Dat laatste beïnvloed ook je snelheid. Zo zijn er nog vele factoren die bepalen tot welke snelheid je kan komen. Denk aan bijvoorbeeld bebouwing, plaats van je buitentouter enz.

Mijn ervaring met de wifi was ook niet al te best. de 5GHz wifi band viel regelmatig weg. Sinds ik de netgear achter de router heb geplaatst nooit meer problemen en altijd een stabiele verbinding.

Succes. Fer

Goedenavond, @VDwijngaard 

Het is Max 100mb download. Dus geen garantie dat je ook echt 100mb download haalt. En dit is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ver je bij de dicht bijzijnde mast af zit. Ik zit aan een gemiddelde van 95mb down. Ik zit 450 meter van de mast. Maar dit zal zeker niet voor iedereen behaalt kunnen worden. Maar is allicht sneller dan de meeste internet verbindingen.

mijn ervaring is dat de nieuwe outdoor unit beter werkt en stabieler is.
 

je kan je oude simkaart blijven gebruiken en zal omgezet worden naar je nieuwe abonnement. Dit was in mijn geval wel zo. 

tip. 
zie mijn topic waar is uitgelegd hoe je moet inloggen met de admin account om zo de APN kan veranderen naar “fms” 

gr jempi 

 

 

beste jempi enig idee wanneer die wordt omgezet naar dus ook de bijbehorende nieuwe data bundel ik heb hem zojuist aan de fms gekregen na wat gedoe omdat ja de hele unit leek dood rood lampje

lijkt nu weer te werken en zal eens kijken wat men snelheden nu zijn nog enig andere tips?

 

Bij mij was het nog voor de outdoor unit binnen was. Dus vrij snel na dat ik het abonnement had aangevraagd. Ik had had al 4gvt en vernieuwd naar de extra snelle. 
als je in je my t mobile app kijkt kan je zien of je je nieuwe start bundel heb gekregen. 500 Gb. 
 

als je in die diezelfde topic kijkt kan je uitgelegd zien hoe sterk je verbinding is.  Signaal sterktes. 
 

mijn ervaring en ervaringen van anderen is dat de WiFi van deze outdoor unit niet heel sterk en stabiel is. Ik heb zelf en @feplas een netgear router achter staan dat onze netwerk is. Deze WiFi is stukken beter dan die van de outdoor unit. Hoe je dat aansluit kan je zien in de topic van port forwarding 

gr jempi

 

Mijn ervaring is ook zeer positief maar ook ik zit zeer dicht bij de mast en heb weinig overlast van drukte op de mast. Dat laatste beïnvloed ook je snelheid. Zo zijn er nog vele factoren die bepalen tot welke snelheid je kan komen. Denk aan bijvoorbeeld bebouwing, plaats van je buitentouter enz.

Mijn ervaring met de wifi was ook niet al te best. de 5GHz wifi band viel regelmatig weg. Sinds ik de netgear achter de router heb geplaatst nooit meer problemen en altijd een stabiele verbinding.

Succes. Fer

 

 

 

ik heb de nieuwe 500 gb bundel nog niet mogen ontvangen en geen idee wanneer dit gebeurt ook

Reputatie 4

Goedenavond, @VDwijngaard 

Het is Max 100mb download. Dus geen garantie dat je ook echt 100mb download haalt. En dit is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ver je bij de dicht bijzijnde mast af zit. Ik zit aan een gemiddelde van 95mb down. Ik zit 450 meter van de mast. Maar dit zal zeker niet voor iedereen behaalt kunnen worden. Maar is allicht sneller dan de meeste internet verbindingen.

mijn ervaring is dat de nieuwe outdoor unit beter werkt en stabieler is.
 

je kan je oude simkaart blijven gebruiken en zal omgezet worden naar je nieuwe abonnement. Dit was in mijn geval wel zo. 

tip. 
zie mijn topic waar is uitgelegd hoe je moet inloggen met de admin account om zo de APN kan veranderen naar “fms” 

gr jempi 

 

 

beste jempi enig idee wanneer die wordt omgezet naar dus ook de bijbehorende nieuwe data bundel ik heb hem zojuist aan de fms gekregen na wat gedoe omdat ja de hele unit leek dood rood lampje

lijkt nu weer te werken en zal eens kijken wat men snelheden nu zijn nog enig andere tips?

 

Bij mij was het nog voor de outdoor unit binnen was. Dus vrij snel na dat ik het abonnement had aangevraagd. Ik had had al 4gvt en vernieuwd naar de extra snelle. 
als je in je my t mobile app kijkt kan je zien of je je nieuwe start bundel heb gekregen. 500 Gb. 
 

als je in die diezelfde topic kijkt kan je uitgelegd zien hoe sterk je verbinding is.  Signaal sterktes. 
 

mijn ervaring en ervaringen van anderen is dat de WiFi van deze outdoor unit niet heel sterk en stabiel is. Ik heb zelf en @feplas een netgear router achter staan dat onze netwerk is. Deze WiFi is stukken beter dan die van de outdoor unit. Hoe je dat aansluit kan je zien in de topic van port forwarding 

gr jempi

 

Mijn ervaring is ook zeer positief maar ook ik zit zeer dicht bij de mast en heb weinig overlast van drukte op de mast. Dat laatste beïnvloed ook je snelheid. Zo zijn er nog vele factoren die bepalen tot welke snelheid je kan komen. Denk aan bijvoorbeeld bebouwing, plaats van je buitentouter enz.

Mijn ervaring met de wifi was ook niet al te best. de 5GHz wifi band viel regelmatig weg. Sinds ik de netgear achter de router heb geplaatst nooit meer problemen en altijd een stabiele verbinding.

Succes. Fer

 

 

 

ik heb de nieuwe 500 gb bundel nog niet mogen ontvangen en geen idee wanneer dit gebeurt ook

@VDwijngaard neem contact op met TM webcare Ik heb goede ervaring via twitter  TM webcare. Vraag wanneer je nieuwe bundel ingaat. 

Reageer