Informatie

Alles over 4G voor Thuis

Alles over 4G voor Thuis

Toon eerste reactie

299 reacties

Goedenavond,

Vandaag in mijn contact met de Klantenservice van TM over ontvangsproblemen op 3781NV kwam deze mogelijkheid kort aan de orde. Verder niet op doorgegaan. Eerst maar eens wat over gelezen; o.a. in de Community.

Mijn vraag is nu of ik mijn huidige data-only-abonnement Tablet GO met een 097-nummer simpel kan laten overzetten naar een 4G-abonnement voor Thuis Extra Snel. Hoor graag van jullie.

Frans

Reputatie 7

Goedemorgen @FraCo,

Het is niet mogelijk om over te stappen van een Tablet (of mobiele telefoon) abonnement naar 4G voor Thuis. Wat voor problemen ervaar je op jouw locatie? Gaat dat wellicht om de vaste aansluiting? Als je namelijk problemen met je Tablet GO hebt, dan zal dit hoogst waarschijnlijk ook het geval zijn met 4G voor Thuis Extra Snel, aangezien beide abonnementen over het mobiele netwerk gaan. Als het om andere problemen gaat, dan horen we het graag, want dan kunnen we misschien met je meedenken over een gepaste oplossing! We horen het graag van je, Frans! 

 

Het gaat om een mobiele aansluiting met een only-data-abonnement met een 097-SIM-kaart in een Huawei mifi-router. Mijn ontvangst is teleurstellend. Bij de komst van 4G op de dichtsbijzijnde hs-mast in pc 3781NV op een kilometer hier vandaan een paar jaar geleden is door TM heel wat anders in het vooruitzicht gesteld. Ik citeer: “mogelijk kun je binnenkort 300 Mbps halen”.

De werkelijkheid is volstrekt anders. Ik weet dat dat het maximum is, maar als ik van de 36 recente OOKLA-metingen gemiddeld net aan op 10% zit (35 down) dan is dat ver onder de maat. Van die 36 zit nog eens een kwart onder de 15. En dat gebeurt spontaan.

Het lijkt er daarbij op dat e.e.a. te maken heeft met werkzaamheden/omzettingen oid bij TM in de 1ste helft van juli. Sindsdien is het mis.

Overigens heeft een buurtbewoner vorige week een set metingen uitgevoerd in de omgeving die mijn ervaring beamen. Zie de betreffende toppit: “melding van slecht bereik” in de Community. https://community.t-mobile.nl/mobiel-netwerk-347/melding-van-slecht-bereik-277303

TM beaamt deze veel te lage kwaliteit ook. Los van de “coulancekorting” voor de komende 6 mnd - waar ik niets aan heb omdat ik daarmee nog steeds onvoldoende verbinding heb - gaat er ook verder niets gebeuren aan de kant van TM.

Uit een "technisch verslag” dat werd voorgelezen, begreep ik dat “THUIS-gebruikers” voorrang kregen. Klantenservice opperde zelfs dat ik eventueel maar het abonnement moest opzeggen als TM niet levert wat er beloofd is. En dat is dus wat ik in mijn gedachten had bij mijn bericht van gisteravond: ik zeg het ene op omdat het niet in orde is en neem het andere dat meer hoop geeft.

Misschien moeten we het maar eens uitproberen voor een maandje. Als het niets beter is, weten we dat en is het wat het is. Dat lijkt me toch een redelijke deal gelet op het voorgaande.

Reputatie 7

Hi @FraCo,

Dat is een heel stuk duidelijker inderdaad, dank daarvoor! 

Ik verwacht niet dat 4G voor Thuis in dit geval sneller of beter zal werken dan jouw Tablet-abonnement. Het maakt in dat geval namelijk niet uit welk abonnement je hebt, het gaat dan echt om de dekking op jouw postcodelocatie en die zal voor beide producten vergelijkbaar zijn. 

In tegenstelling wat hierboven is aangegeven, heeft 4G voor Thuis geen voorrang op de mast.Dit is ook in de eerste vraag van de FAQ terug te vinden: 

Het staat je natuurlijk vrij om het te testen, maar om valse verwachtingen te voorkomen wil ik alleen maar zeggen dat je geen wonderen moet verwachten van 4G voor Thuis in jouw situatie.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben, laat het gerust weten!

OK. Als dat de oplossing niet is, dan is de vraag wat dan wel. Vandaag weer zo’n ervaring waarbij TM zowel op de telefoon als op de mifirouter - dus op beide abonnementen- zonder een verklaarbare reden terugvalt naar een abnormale downloadsnelheid van enkele Mbps  tot zelfs onder de 1. Dan kan je werkelijk niets meer. En dan is de korting ook een lachertje. Dat kan toch niet als normaal worden bestempeld! Na verloop van tijd krabbelt de snelheid weer omhoog. Is er al eens serieus gekeken naar de kwaliteit van de apparatuur van de betreffende mast en/of software? Overigens kreeg ik vandaag als reactie van TM dat het mogelijk kon liggen aan een bug die optreedt na het bijplussen van de databundel. Maar dat speelt hier niet; storing/klacht betreft ook het reguliere zakelijke telefoonabonnement. 

Hallo David .

Ik heb sinds 3 maanden 4 g voor thuis ,maar zie nu dat de bundel voor nieuwe abbo,s 

is opgehoogd .Kun je kijken of ik daar ook voor in aanmerking kom.

Groet bertus

Reputatie 7
Badge +14

@Bertus66 Bestaande contracten worden niet opengebroken om naar het nieuwe aanbod te gaan. Als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt gekozen kan je dat opzeggen en een nieuw product aanschaffen. Als je een twee jaar abonnement hebt genomen, dan zul je dat eerst moeten afmaken.

Let wel, de nieuwe abo's zijn in een kleiner deel van Nederland te bestellen. Dus check eerst even of je op jouw huisadres zo ie zo in aanmerking hiervoor komt.

hallo,

 

ik zag dat je het 4g abbonoment voor thuis kon upgraden naar een 2020. 
wat zijn de stappen om dit te doen?

kan ik overstappen zonder weer een nieuwe router te kopen>?

Reputatie 7
Badge +14

Er is een nieuw 4g voor thuis aanbod als simonly beschikbaar. Let op, bestaande contracten worden niet opengebroken en de hoeveelheid postcodes waar je dit nieuwe product op kan bestellen is beperkt.

Beste, is het mogelijk om in het 100mbit abonnement waar een router van Tmobile verplicht is de ppp sessie door te zetten naar een achterliggende router? (dus kan men het externe IP doorzetten naar een eigen router?) Op dit moment hebben wij een Unifi netwerk die netjes alles in de app communiceerd en als wij de router van unifi moeten weglaten dan missen we veel mogelijkheden, en ook natuurlijk capitaal vernietiging. router achter router vinden wij niet prettig 2x NAT geeft problemen.

 

Ik zie dat mijn bundel niet reset naar 500 GB bij het ingaan van de nieuwe maand. Hoe zit dat? Nu heb ik nog wel flink wat GB's over van de vorige maand, maar in dit tempo gaan ze ooit op zijn als de bundel niet reset.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

@rdf-70

Dit is een bekende probleem waar T-Mobile op de hoogte van is en er zijn wel meer mensen die hier last van hebben, blijkbaar is het nog niet opgelost.

Zijn er ook mensen die er géén last van hebben? Met andere woorden: heeft iedereen hier last van of komt het probleem alleen bij bepaalde accounts voor?

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb helaas geen 4G voor thuis maar niet iedereen klaagt er over, het zijn maar een paar mensen.

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506/nieuw-tegoed-niet-aangevuld-in-4gvt-extra-snel-325105

Volgens de uitleg bij 4G voor thuis zal een monteur de volgende werkzaamheden uitvoeren:

De monteur bekijkt ter plekke de situatie. Standaard voert de monteur de volgende werkzaamheden uit. De monteur:

  • plaatst het buitenmodem aan de buitenmuur;
  • installeert de indoor wifirouter;
  • sluit ze op elkaar aan met een kabel;
  • werkt die bekabeling op of langs de plinten weg;
  • verbindt 1 apparaat met het internet;
  • test of alles goed werkt.

Op 14 september 2021 heeft de monteur telefonisch aangegeven alleen de indoor wifirouter d.m.v. de gele kabel aan te willen sluiten op een laptop en internet te activeren en verder NIETS omdat er een discussie zou zijn tussen het bedrijf dat e.e.a. moet aansluiten en T-mobile. Na twee maanden is er blijkbaar nog geen oplossing want er komt geen enkele reactie (van het installatiebedrijf niet en ook niet van T-mobile)!?

 

Vandaar ook mijn vraag. Betreft dit een deel van de klanten, of alle klanten? Tot nu toe heb ik nog niet gehoord van iemand die het probleem niet heeft.

Reputatie 4

Goedemiddag

Het is onstuimig weer buiten maar mijn internet verbinding is heel onstabiel, mijn netgear router achter mijn Huawei outdoor unit geef regelmatig aan dat er geen internet is. nu zag ik dat mijn databundel was gereset maar heb het idee dat hiermee mijn internetverbinding onstabiel is geworden. was zo blij helaas nu even niet.

mijn interne netwerk is even van slag

Goedemiddag

Het is onstuimig weer buiten maar mijn internet verbinding is heel onstabiel, mijn netgear router achter mijn Huawei outdoor unit geef regelmatig aan dat er geen internet is. nu zag ik dat mijn databundel was gereset maar heb het idee dat hiermee mijn internetverbinding onstabiel is geworden. was zo blij helaas nu even niet.

mijn interne netwerk is even van slag

Is je bundel gereset op de juiste datum? Of was hij bij jou ook niet gereset en nu alsnog wel? En had je dit gemeld bij T-Mobile?

Reputatie 4

Goedemiddag

Het is onstuimig weer buiten maar mijn internet verbinding is heel onstabiel, mijn netgear router achter mijn Huawei outdoor unit geef regelmatig aan dat er geen internet is. nu zag ik dat mijn databundel was gereset maar heb het idee dat hiermee mijn internetverbinding onstabiel is geworden. was zo blij helaas nu even niet.

mijn interne netwerk is even van slag

Is je bundel gereset op de juiste datum? Of was hij bij jou ook niet gereset en nu alsnog wel? En had je dit gemeld bij T-Mobile?

@rdf-70 heb 3 dagen geleden nieuwe volledige bundel gekregen van 500gb en nieuwe bundel zou over 3 dagen opnieuw moeten beginnen met 500gb. Gisteren was mijn interne netwerk van slag terwijl de ontvangst goed was. Dan wel dan geen internet ging aan/uit wat ik kon zien op mijn Netgear Nighthawk X6 R8000. Heb mijn netwerk opnieuw ingesteld en vandaag lijkt alles stabiel. dus ik had t mobile nog niet om hulp gevraagd. 

zijn er nog meer mensen bij wie hun startbundel van de week is aangevuld?

 

vandaag is mijn bundel ook reset naar 500Gb. Bijna een week te laat. Heb zelf geen melding bij TMO gedaan..

Bij mij is hij gisteravond gereset. Na dat ik s'middags door T-Mobile verzekerd ben dat het toch echt de 25e al gebeurd was.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Het probleem is nog niet 100% opgelost dus het kan inderdaad zijn dat de bundel later wordt gereset dan verwacht. Excuses voor het ongemak!

@David@Jempi@feplas@David@Jempi@feplas Als ik inlog in de B2368-66 modem als admin. Waar kan ik dan de APN omzetten naar fms?

Gisteren alles aangesloten maar nu kom ik ook niet hoger dan 17a 19 mbits.

En David. Jij zei een maand geleden dat je ging uitzoeken of deze omzetting van APN naar fms niet standaard geregeld kan worden. Weet je hier al wat meer over?

Gr Marco planting 

@Jempi super bedankt, het is gelukt. Nog even een goede plek opzoeken om de verbinding nog sneller te krijgen. 😁

 

Reputatie 4

@Jempi super bedankt, het is gelukt. Nog even een goede plek opzoeken om de verbinding nog sneller te krijgen. 😁

 

@FinnPlanting wat voor 4gvt abonnement heb je?

Reageer