17-8-2023 Weer geen internetverbinding in Oosterheem (Zoetermeer)

  • 17 August 2023
  • 63 reacties
  • 1364 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 47 reacties

Na 2 dagen weer sinds vannacht geen internet bij ons in Oosterheem, Zoetermeer (2729xx).

Op de modem gezien alle lampjes in orde behalve de wereldbol, deze kleurt rood. 

Geen verbinding mogelijk vanaf modem naar internet, dus. Resetten van modem en media converter, uit de stroom halen etc. helpen allemaal niet.
 

Weer dezelfde storing als afgelopen weekend ben ik bang. Ben net overgestapt naar T Mobile, maar word nu al moedeloos voor al deze ellende 🙁

 

Cal van Odido 9 maanden geleden

Hoi @Loeboe & @MarcelEM, erg bedankt voor jullie meldingen en sorry dat er zo snel uitval is, wij zetten alles op alles om dit voor jullie op te herstellen! Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte: 

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 1

Hier ook werkt alles weer 

Ook bij mij (2721) werkt het gelukkig weer!

Hier werkt het ook weer. Hopen dat dat zo blijft.

Reputatie 2

Mooi hopelijk werkt het nu bij iedereen in postcode gebied 2721 en 2729 weer!

Reputatie 1

Hier ook alles weer up and running!

Ik moest alleen bij de TV ontvanger de power en netwerkkabel even opnieuw aansluiten voordat die het weer deed.

 

Reputatie 2

Even update 20/08 (06:09). Bij ons is internetverbinding hersteld inmiddels. Hoop dat dit keer de oplossing permanent is.

 

Inderdaad stond er vanmorgen dat vannacht het probleem was gevonden en apparatuur was vervangen. Dat is  nu nergens meer te lezen, maar vervangen met dat ze vandaag het probleem hebben gevonden en aankomende nacht spul gaan vervangen..…

Kan het allemaal niet zo serieus meer nemen.

Reputatie 2

Dat is dus de reden dat het nog niet is opgelost. Morgen weer kijken. Wel fijn dat ze dit toch 'z.s.m.' oppakken en niet over het weekend heen tillen. 

Dit bewijst voor zoveelste keer weer hoe onhandig en onprofessioneel er wordt gecommuniceerd!!! Het wekt alleen maar frustratie op en komt niet ten goede voor de vertrouwen op de goede verloop. #werkaandewinkel

Reputatie 7
Badge +14

Dat is dus de reden dat het nog niet is opgelost. Morgen weer kijken. Wel fijn dat ze dit toch 'z.s.m.' oppakken en niet over het weekend heen tillen. 

Reputatie 2

Ik lees de volgende "Update [19-08-2023/9:00] Het probleem is gevonden en de afgelopen nacht is de apparatuur vervangen. "

Echter is het probleem (thans bij ons) nog steeds niet verholpen! Er is nog steeds geen internetverbinding vanuit modem.

@T-Mobile hebben jullie enige inzicht wanneer een werkende oplossing kan worden verwacht?

 

“Update [19-08-2023/13:30] Het probleem is gevonden en de apparatuur wordt vannacht vervangen."

 

Dit snap ik geen bal van. Eerder vandaag wordt er gezegd dat de apparatuur is vervangen in de nacht van vrijdag/zaterdag (maar het probleem hiermee nog niet opgelost) en later wordt er gezegd dat de vervanging pas vannacht (zaterdag/zondag) plaats gaat vinden 🤪 #hoedan #heldercommuniceren

Reputatie 2

Ook hier (2729) nog steeds geen internet maar vooral last van de gebrekkige informatie, communicatie en het beperkte urgentiegevoel aan de zijde van t-mobile

@eric: Zonder te weten of het onzin is of niet (ik heb de AV niet doorgenomen) moet het toch duidelijk zijn dat @Loeboe  perspectief. Dat gezegd hebbende: wij zitten nog steeds zonder internet. Laten we vooral daar mee bezig zijn. Eens?

Je spreekt hier met andere klanten en er zijn ook wat moderators van t-mobile.  Ik kan als medeklant geen storingen oplossen,  maar geef ook aan dat diegene die nu allerlei juridische zaken wil starten best '  vroeg' is.

Ik ga nog niet juridische stappen starten, voor alle duidelijkheid. Maar voorbereiden daartoe, mocht dat later blijkt nodig te zijn, kan geen kwaad. 

Tenslotte je slijpt je strijdbijl ook ruim voor de oorlog begint 😊

Reputatie 7
Badge +14

Ook hier (2729) nog steeds geen internet maar vooral last van de gebrekkige informatie, communicatie en het beperkte urgentiegevoel aan de zijde van t-mobile

@eric: Zonder te weten of het onzin is of niet (ik heb de AV niet doorgenomen) moet het toch duidelijk zijn dat @Loeboe  perspectief. Dat gezegd hebbende: wij zitten nog steeds zonder internet. Laten we vooral daar mee bezig zijn. Eens?

Je spreekt hier met andere klanten en er zijn ook wat moderators van t-mobile.  Ik kan als medeklant geen storingen oplossen,  maar geef ook aan dat diegene die nu allerlei juridische zaken wil starten best '  vroeg' is.

Reputatie 2

Laat aub niet misleiden door gratis voucher of compensatie. Een provider moet diensten leveren wat hij belooft. Punt. 

Zo niet is jouw recht als consument recht om hem in de gebreke te stellen.

Reputatie 2

Als provider niet de diensten levert wat die moet leveren dan heeft consument recht om contract te ontbinden, mits de klant de gelegenheid biedt aan de provider om binnen een redelijke termijn oplossing te vinden.

En ja een redelijke termijn kan 14 dagen betekenen. En het kost je moeite en portokosten, maar steeds 16 dagen minder dan wachten/hopen dat T Mobile coulant mee gaat (na 30 dagen). Na lezen van diverse topic in deze forum en ellende wat anderen hebben meegemaakt is mijn vertrouwen helemaal weg.

En als het blijkt dat na 30 dagen storing je kan met 1 telefoontje weg, dan doet het formeel in gebreke stellen geen kwaad. toch?

Trouwens @eric waar baseer je op je opmerking dat T-Mobile heel courante provider en dat je als het probleem niet opgelost in 30 dagen met 1 telefoontje mag kosteloos opzeggen? Uit ervaring misschien of uit andere bronnen?

Dit kan heel goed bruikbaar, dank alvast

 

Ook hier (2729) nog steeds geen internet maar vooral last van de gebrekkige informatie, communicatie en het beperkte urgentiegevoel aan de zijde van t-mobile

@eric: Zonder te weten of het onzin is of niet (ik heb de AV niet doorgenomen) moet het toch duidelijk zijn dat @Loeboe en andere vooral bewegen uit frustratie. Immers, we zitten deze week al meer zonder (!) internet dan met. De reactie is weinig begripvol voor die situatie. Het strooien met AV, SLA’s en hetgeen wat t-mobile wel biedt (wat hebben we aan een 4G kaart?!) helpt daar mijn inziens niet bij. Creëer begrip door open kaart te spelen, ons up to date te houden over de situatie en ons voorzien van een perspectief. Dat gezegd hebbende: wij zitten nog steeds zonder internet. Laten we vooral daar mee bezig zijn. Eens?

Reputatie 7
Badge +14

Bedankt mensen om te bevestigen! Het probleem loopt nu dus nog. Max 3 achtereenvolgende dagen, volgens AV. Ik ga vandaag T Mobile schriftelijk in gebreke stellen.

Wat een onzin. Staat nergens, je hebt een consumentenlijn product, 'fiber to the home'. Als je een SLA wilt, wat heel gebruikelijk is bij Fiber To the Office producten, dan is er heel ander tarief en techniek van toepassing! Als t-mobile een FTTH niet binnen 30 dagen dit kan laten oplossen kun je met 1 telefoontje de overeenkomst direct kosteloos opzeggen. 

Daarnaast krijg je voor het geval de storing langer dan 12 uur duurt per dag een vergoeding gecrediteerd en stelt t-mobile kosteloos unlimited.mobiele vouchers ter beschikking. 

Reputatie 1

Bedankt mensen om te bevestigen! Het probleem loopt nu dus nog. Max 3 achtereenvolgende dagen, volgens AV. Ik ga vandaag T Mobile schriftelijk in gebreke stellen.

Hier nog steeds geen internet

Reputatie 2

Bedankt mensen om te bevestigen! Het probleem loopt nu dus nog. Max 3 achtereenvolgende dagen, volgens AV. Ik ga vandaag T Mobile schriftelijk in gebreke stellen.

Reputatie 1

"Probleem is gevonden...apparatuur vervangen...onderzoek in volle gang"

Klinkt als dat je het dan kan oplossen?!

Tegen beter weten in om 11:05 de media converter en modem nog maar een keer herstart maar helaas geen internet. "Rood" lampje. 

Ook hier nog niks.... nu in een week 5 dagen geen internet. (en dus tv)

 

Reputatie 2

Ik lees de volgende "Update [19-08-2023/9:00] Het probleem is gevonden en de afgelopen nacht is de apparatuur vervangen. "

Echter is het probleem (thans bij ons) nog steeds niet verholpen! Er is nog steeds geen internetverbinding vanuit modem.

@T-Mobile hebben jullie enige inzicht wanneer een werkende oplossing kan worden verwacht?

 

Hier ook nog steeds geen internet. Blijf bellen, maar krjjg niks anders te horen dan; zijn er mee bezig en andere mensen komen wel online. Hartstikke leuk voor die mensen... maar ik word hier nu een beetje chagrijnig van.

Het lijkt inderdaad dat T-Mobile van plan is om dit probleem in doofpot te zetten. Ook door z'n officiële berichtgeving op hun site te zetten dat ‘storing is opgelost’. 

 

Misschien is het hoog tijd dat we als groep ipv individueel klant te bundelen en protest ondertekenen om te voorkomen dat dit probleem onder tapijt wordt geveegd. @Malsadi @gilsje @gaurav @MilU71 @MarcelEM

 @Malsadi @gilsje @gaurav @MilU71 @MarcelEM

What you can do until the issue resolve is.

You can go to T-Mobiel shop Stadshart Zoetermeer or any other T Mobiel shop and they will give you one simcard(just update them the issue). 

Then call Customer Care on 8000092.

and they will send you email with one code that you need to send back using new simcard.

Then you have internet for next 7 days as alternative.

Thanks

Gaurav

Reputatie 2

Hi all, wij wachten zelf ook op de updates van de Technische Dienst. We doen ons best om dit zo snel mogelijk te vermelden. Het topic is zojuist aangepast!

 

 

Dank, hopelijk krijgen we snel inzicht waar het probleem ligt zodat aan een oplossing kan worden gewerkt.

En ja, door storing eerlijk te erkennen neem je de pijnpunten nog niet weg maar dat voorkomt wel de onnodige frustratie en onbegrip. 

We zullen deze nauw in de gaten houden iig en hoop dat jij @Tommie blijft bovenop zitten totdat dit echt opgelost is!

Reputatie 7
Badge +9

Hi all, wij wachten zelf ook op de updates van de Technische Dienst. We doen ons best om dit zo snel mogelijk te vermelden. Het topic is zojuist aangepast!

 

 

Goedemiddag,

Ook ik woon in Oosterheem en heb exact dezelfde problemen als jullie ondervonden. Mijn laatste gesprek met de klantenservice gaf mij iets meer duidelijkheid (vanochtend).

Deze klantenservice medewerker hebi ik het uitgelegd en hij gaf aan dat er inderdaad een bekend probleem is in Oosterheem met de glasvezelverbinding. Hij gaf aan dat dit issue bij de netbeheerder ligt en zij er alles aan doen om zo snel mogelijk de oplossing te vinden, maar hier als T-Mobile eigenlijk niets meer kunnen doen dan de netbeheerder onder druk zetten om dit probleem te verhelpen.

Ik heb aangegeven dat ze dit dan ook op de algemene storingspagina moeten plaatsen aangezien deze valse informatie voor veel frustratie zorgt bij T-Mobile klanten, waar hij het mee eens was. Maar daar ging hij als klantenservice medewerker helaas niet over.

Er lijkt dus echt niets anders op te zitten dan gewoon wachten en steeds weer even bellen om de urgentie aan te geven.

Reageer