17-8-2023 Weer geen internetverbinding in Oosterheem (Zoetermeer)

  • 17 August 2023
  • 63 reacties
  • 1364 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 47 reacties

Na 2 dagen weer sinds vannacht geen internet bij ons in Oosterheem, Zoetermeer (2729xx).

Op de modem gezien alle lampjes in orde behalve de wereldbol, deze kleurt rood. 

Geen verbinding mogelijk vanaf modem naar internet, dus. Resetten van modem en media converter, uit de stroom halen etc. helpen allemaal niet.
 

Weer dezelfde storing als afgelopen weekend ben ik bang. Ben net overgestapt naar T Mobile, maar word nu al moedeloos voor al deze ellende 🙁

 

Cal van Odido 9 maanden geleden

Hoi @Loeboe & @MarcelEM, erg bedankt voor jullie meldingen en sorry dat er zo snel uitval is, wij zetten alles op alles om dit voor jullie op te herstellen! Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte: 

Bekijk origineel

63 reacties

Oosterheem Zoetermeer: hier ook voor de tweede keer deze week geen internet, tv en vaste telefoon. Tweede dag alweer. Wordt aan gewerkt zeggen maar dit schiet niet op zo! Laat ze in ieder geval de informatie up to date houden en niet vermelden dat de storing is opgelost! Ook weer gebeld met de klantenservice….

Reputatie 2

Weet niet Wrm maar me bericht is verwijdert. Ik heb geschreven dat de klantenservice zei dat ik na de storing moet melden en dan de dagen zonder internet wordt gecompenseerd 

Dat zijn ze idd wettelijk verplicht. Dus bedrag maandabonnement/30 keer aantal dagen. Maar dat compenseert natuurlijk niet al de productiviteit verlies en de tijd die verloren gaat om dit gedoe af te handelen, melding maken, enorme frustratie etc. 

Ook hier (2729) nog steeds geen internet maar vooral last van de gebrekkige informatie, communicatie en het beperkte urgentiegevoel aan de zijde van t-mobile

@eric: Zonder te weten of het onzin is of niet (ik heb de AV niet doorgenomen) moet het toch duidelijk zijn dat @Loeboe en andere vooral bewegen uit frustratie. Immers, we zitten deze week al meer zonder (!) internet dan met. De reactie is weinig begripvol voor die situatie. Het strooien met AV, SLA’s en hetgeen wat t-mobile wel biedt (wat hebben we aan een 4G kaart?!) helpt daar mijn inziens niet bij. Creëer begrip door open kaart te spelen, ons up to date te houden over de situatie en ons voorzien van een perspectief. Dat gezegd hebbende: wij zitten nog steeds zonder internet. Laten we vooral daar mee bezig zijn. Eens?

Reputatie 2

Hier ook nog steeds geen internet. Blijf bellen, maar krjjg niks anders te horen dan; zijn er mee bezig en andere mensen komen wel online. Hartstikke leuk voor die mensen... maar ik word hier nu een beetje chagrijnig van.

Het lijkt inderdaad dat T-Mobile van plan is om dit probleem in doofpot te zetten. Ook door z'n officiële berichtgeving op hun site te zetten dat ‘storing is opgelost’. 

 

Misschien is het hoog tijd dat we als groep ipv individueel klant te bundelen en protest ondertekenen om te voorkomen dat dit probleem onder tapijt wordt geveegd. @Malsadi @gilsje @gaurav @MilU71 @MarcelEM

Ik vind het inderdaad ook een kwalijke zaak dat er wordt vermeld dat het probleem opgelost is, terwijl je vanuit de klantenservice direct te horen krijgt dat het een bekend en lopend probleem is (en zie de diverse topics in dit forum).

Goedemiddag,

Ook ik woon in Oosterheem en heb exact dezelfde problemen als jullie ondervonden. Mijn laatste gesprek met de klantenservice gaf mij iets meer duidelijkheid (vanochtend).

Deze klantenservice medewerker hebi ik het uitgelegd en hij gaf aan dat er inderdaad een bekend probleem is in Oosterheem met de glasvezelverbinding. Hij gaf aan dat dit issue bij de netbeheerder ligt en zij er alles aan doen om zo snel mogelijk de oplossing te vinden, maar hier als T-Mobile eigenlijk niets meer kunnen doen dan de netbeheerder onder druk zetten om dit probleem te verhelpen.

Ik heb aangegeven dat ze dit dan ook op de algemene storingspagina moeten plaatsen aangezien deze valse informatie voor veel frustratie zorgt bij T-Mobile klanten, waar hij het mee eens was. Maar daar ging hij als klantenservice medewerker helaas niet over.

Er lijkt dus echt niets anders op te zitten dan gewoon wachten en steeds weer even bellen om de urgentie aan te geven.

Hier ook nog steeds geen internet. Blijf bellen, maar krjjg niks anders te horen dan; zijn er mee bezig en andere mensen komen wel online. Hartstikke leuk voor die mensen... maar ik word hier nu een beetje chagrijnig van.

Het lijkt inderdaad dat T-Mobile van plan is om dit probleem in doofpot te zetten. Ook door z'n officiële berichtgeving op hun site te zetten dat ‘storing is opgelost’. 

 

Misschien is het hoog tijd dat we als groep ipv individueel klant te bundelen en protest ondertekenen om te voorkomen dat dit probleem onder tapijt wordt geveegd. @Malsadi @gilsje @gaurav @MilU71 @MarcelEM

 @Malsadi @gilsje @gaurav @MilU71 @MarcelEM

What you can do until the issue resolve is.

You can go to T-Mobiel shop Stadshart Zoetermeer or any other T Mobiel shop and they will give you one simcard(just update them the issue). 

Then call Customer Care on 8000092.

and they will send you email with one code that you need to send back using new simcard.

Then you have internet for next 7 days as alternative.

Thanks

Gaurav

Reputatie 1

Ja zelfde conclusie hier. Geen internet/tv. Ook Oosterheem 2729xx.

@T-Mobile graag vandaag z.s.m. oplossen!!

Reputatie 2

Dag 2 is ingegaan en nog geen internet hier.

 

Toch vreemd dat T Mobile op hun site geeft aan dat er geen algemene storing en ook geen lokale storing???

Reputatie 1

Weet niet Wrm maar me bericht is verwijdert. Ik heb geschreven dat de klantenservice zei dat ik na de storing moet melden en dan de dagen zonder internet wordt gecompenseerd 

Reputatie 1

@T-Mobile: dan op zijn minst graag de wijk switch weer resetten want dat gaf tenminste tijdelijk weer verbinding. En daarvoor hoeft de media converter of modem bij de mensen thuis niet gereset te worden. Er was gewoon weer verbinding na de switch reset van afgelopen maandag of dinsdag nacht.

Reputatie 2

Hi all, wij wachten zelf ook op de updates van de Technische Dienst. We doen ons best om dit zo snel mogelijk te vermelden. Het topic is zojuist aangepast!

 

 

Dank, hopelijk krijgen we snel inzicht waar het probleem ligt zodat aan een oplossing kan worden gewerkt.

En ja, door storing eerlijk te erkennen neem je de pijnpunten nog niet weg maar dat voorkomt wel de onnodige frustratie en onbegrip. 

We zullen deze nauw in de gaten houden iig en hoop dat jij @Tommie blijft bovenop zitten totdat dit echt opgelost is!

Reputatie 2

Ik lees de volgende "Update [19-08-2023/9:00] Het probleem is gevonden en de afgelopen nacht is de apparatuur vervangen. "

Echter is het probleem (thans bij ons) nog steeds niet verholpen! Er is nog steeds geen internetverbinding vanuit modem.

@T-Mobile hebben jullie enige inzicht wanneer een werkende oplossing kan worden verwacht?

 

Ook hier nog niks.... nu in een week 5 dagen geen internet. (en dus tv)

 

Reputatie 2

Ik lees de volgende "Update [19-08-2023/9:00] Het probleem is gevonden en de afgelopen nacht is de apparatuur vervangen. "

Echter is het probleem (thans bij ons) nog steeds niet verholpen! Er is nog steeds geen internetverbinding vanuit modem.

@T-Mobile hebben jullie enige inzicht wanneer een werkende oplossing kan worden verwacht?

 

“Update [19-08-2023/13:30] Het probleem is gevonden en de apparatuur wordt vannacht vervangen."

 

Dit snap ik geen bal van. Eerder vandaag wordt er gezegd dat de apparatuur is vervangen in de nacht van vrijdag/zaterdag (maar het probleem hiermee nog niet opgelost) en later wordt er gezegd dat de vervanging pas vannacht (zaterdag/zondag) plaats gaat vinden 🤪 #hoedan #heldercommuniceren

Reputatie 2

Dat is dus de reden dat het nog niet is opgelost. Morgen weer kijken. Wel fijn dat ze dit toch 'z.s.m.' oppakken en niet over het weekend heen tillen. 

Dit bewijst voor zoveelste keer weer hoe onhandig en onprofessioneel er wordt gecommuniceerd!!! Het wekt alleen maar frustratie op en komt niet ten goede voor de vertrouwen op de goede verloop. #werkaandewinkel

Reputatie 2

Even update 20/08 (06:09). Bij ons is internetverbinding hersteld inmiddels. Hoop dat dit keer de oplossing permanent is.

 

Reputatie 1

Hier ook alles weer up and running!

Ik moest alleen bij de TV ontvanger de power en netwerkkabel even opnieuw aansluiten voordat die het weer deed.

 

Hier werkt het ook weer. Hopen dat dat zo blijft.

Ook bij mij (2721) werkt het gelukkig weer!

Reputatie 1

Hier ook werkt alles weer 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Loeboe & @MarcelEM, erg bedankt voor jullie meldingen en sorry dat er zo snel uitval is, wij zetten alles op alles om dit voor jullie op te herstellen! Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte: 

Reputatie 2

Inmiddels is weer (bijna) één dag voorbij zonder internet thuis en helaas geen update vernomen sinds vanochtend :-(

Ben benieuwd of dit keer robuuster oplossing komt om te voorkomen dat na een paar dagen weer opnieuw uitval krijgen. Als iemand die met regelmaat vanuit huis moet werken met grote bestanden vind ik dit echt betreurenswaardig. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Loeboe, sorry, heel graag had ik je een nieuwe update gegeven! Omdat een aantal klanten inmiddels online is gekomen kan ik je nog aanraden om een reset van het modem en de witte Huawei Media Converter uit te proberen. Haal graag beiden van het stroom, sluit vervolgens eerst de Media Converter aan en na 30 seconden ook het modem. Meer informatie hierover lees je hier:

Wij blijven hier bovenop zitten voor je, ik hoop je snel te kunnen verblijden!

Reputatie 2

Hoi @Loeboe, sorry, heel graag had ik je een nieuwe update gegeven! Omdat een aantal klanten inmiddels online is gekomen kan ik je nog aanraden om een reset van het modem en de witte Huawei Media Converter uit te proberen. Haal graag beiden van het stroom, sluit vervolgens eerst de Media Converter aan en na 30 seconden ook het modem. Meer informatie hierover lees je hier:

Wij blijven hier bovenop zitten voor je, ik hoop je snel te kunnen verblijden!

Helaas, het blijft geen internet verbinding ook na doorlopen van de stappen :-(

Tijd dat jullie weer switch reset moet gaan doen denk ik dan. Zo jammer dat weer een productieve dag kwijt deze week :-(

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Loeboe, goed dat je dit terugkoppelt! Zo te zien lukt het mij namelijk om contact te maken met je Media Converter, wat betekent dat er internetsignaal binnenkomt. Zou je kunnen controleren of de internetkabel vanaf het modem is aangesloten in de WAN poort van het modem? Zo ja, dan raad ik je aan om een fabrieks reset op het modem uit te voeren:

Ik heb er goede hoop in dat je hiermee weer snel signaal hebt! 🙂

Reageer