3 dagen geen internet en geen ticket bevestiging

  • 2 February 2023
  • 48 reacties
  • 886 Bekeken

😡😡😡😡

Glasvezel ligt er uit, LOS lampje knippert rood. Huawei ONT meermalen van de stroom af gehad maar helpt niet.

Inmiddels al 3 keer aan de telefoon gehangen maar nog geen seconde dichterbij een oplossing.

Geen probleembevestiging, geen tijdsindicatie, geen communicatie tenzij we er zelf achteraan bellen, waarbij ik bij elk gesprek weer moet aangeven wat het probleem is.

Wat ik wil is heel eenvoudig:

  • een bevestiging van het probleem met een ticketnummer
  • stappen die worden ondernomen om het probleem op te lossen
  • een tijdsindicatie wanneer er een monteur kan kijken naar de vezel tussen ons huis en de wijkcentrale

Sinds een kleine anderhalve maand klant. Tot de storing tevreden, haal volle Gbps snelheden op de bekabelde PC’s en Wifi 5GHz streamen gaat fantastisch (uiteraard op eigen routers en access points).

Ga straks een weekend in zonder internet en TV; de puberdochter loopt nu al vloekend en tierend door het huis, databundels opgebruikt, maken extra kosten hierdoor, deze zou ik graag vergoed zien wanneer de storing voorbij is.

Overheersende stemming is nu dat we onze bedenkingen hebben bij de beslissing voor T-Mobile te kiezen, en als dit niet snel kan worden opgelost zetten we de betalingen stop en gaan we terug naar Ziggo.

SDT_Delft 1 jaar geleden

Hallelujah we hebben, na bijna 2 maanden, weer internet.

Nu nog iemand vinden die ons kan uitleggen wat er mis was en waarom dit 2 maanden moest duren....

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7
Badge +14

T-mobile is altijd heel netjes in het voldoen aan de creditering van abonnementsgeld naar aanleiding van een verstoring.  Dat zie je ook in vele topics terug. Ze bepalen het bedrag na afloop zodat ze precies de duur van de storing kunnen bepalen.  Normaal is dat een paar dagen, maar in uitzonderlijke gevallen dus ook wel eens langer, dan wordt het bedrag ook hoger. Er is bij consumenten producten sprake van een best effort SLA, zie artikel 16 van de algemene voorwaarden, er zijn geen TTR garanties.

Daarom heeft t-mobile de overbruggingservice die men verleent met Unlimited mobiele vouchers kosten een klant per saldo niets, het abonnementsgeld wordt ook terugbetaald. T-Mobile is afhankelijk van technische infrastructuur van derden zoals KPN of ODF. Als deze falen kun je na 30 dagen de overeenkomst ontbinden. Dan zal uiteraard ook de periode van verstoring alsnog worden gecrediteerd. 

Met het storneren van betalingen van betalingen voldoe jij niet meer aan je betalingsverplichtingen en start er automatisch een incasso proces. Je kunt geen SLA afdwingen die er niet is. Als je niet ontbind, dan blijft je abonnement doorlopen en zal je de facturen moeten betalen.  De kosten worden na de verstoring gecrediteerd,  maar misschien kan een moderator de eerste 30 dagen/maand al uitvoeren. Dan wordt die creditfactuur bij de volgende factuur alvast in mindering gebracht. 

We hebben de ticket mail binnen, bedankt @Tommie. 10 dagen na ontstaan storing. Ik hoop dat deze wel wat prioriteit krijgt t.o.v. de reguliere "we reageren binnen 5 werkdagen"...

Reputatie 7
Badge +8

@SDT_Delft Het is niet mogelijk om een voucher te verlengen, maar ik stuur een nieuwe naar je op in een privébericht! 😁

@eric Ik acht de kans ook zeer aanwezig dat dit gewenst is, maar met het in gang zetten van een uitstel van betaling zijn we gebonden aan voorwaarden en verandert het betalingsproces; daar hebben we officieel directe toestemming van de klant voor nodig.

Graag de betalingen stopzetten tot dit probleem is opgelost.

Dank!

Reputatie 7
Badge +14

(uiteraard op eigen routers en access points).

 

Vergeet niet dat het storingsproces start met het aansluiten van de standaard Zyxcell router. Het heeft zeer waarschijnlijk niets met de storing te maken, maar dat moet de technische dienst eerst uitsluiten voordat ze de netbeheerder kunnen aansturen. Is dat niet besproken aan de telefoon? Dat moet bijna wel.

Het interne netwerk draait als een zonnetje, ook via de routers. Ik zie niet in waarom ik de standaard router zou moeten aansluiten achter de ONT voor een fysiek fiber probleem voor de ONT. Snap dat er processen zijn maar graag wel een klein beetje intelligentie in die processen.

Helemaal eens, maar let maar op, zolang jij de router niet aansluit gebeurt er niet zoveel. En aangezien je er nu ook niks mee kan , kan het ook geen kwaad. Je kunt alles laten zitten, maar sluit de ONT rechtstreeks op de Zyxel aan en dan afwachten op de technische dienst. Ze zullen de monteur service aansturen om eerst de ONT te controleren. Daarna pas mogen ze de netbeheerder vragen onderzoek te doen. 

Gelukkig krijg je de 4G unlimited voucher zo dat er toch nog wat aan internet verbindingen gemaakt kunnen worden.

@Demi @Jason @Tommie 

Graag weer een 4G voucher.

Wat is inmiddels de status bij ODF? Hebben jullie daar inzicht in?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SDT_Delft, ik heb je een privébericht gestuurd met daarin de 4g vouchercode. Je kan je mobiele apparaten, waar je de vouchercode mee gebruikt, als hotspot gebruiken. Zo kunnen ook andere apparaten verbinding maken met het 4g netwerk.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @SDT_Delft, de Unlimited Internet voucher werkt gedurende zeven dagen lang onbeperkt. Dit betekent dat je geen data hoeft aan te vullen en jouw smartphone kunt gebruiken als mobiele hotspot voor andere apparaten. Let op: de voucher kan alleen worden geactiveerd met een T-Mobile, Tele2 of Ben simkaart (prepaid of abonnement; beide kan). Ik stuur je meteen een privébericht met een geldige vouchercode.

De voucher wordt geactiveerd zodra je de code per sms verstuurt naar 2244 - met de T-Mobile, Ben of Tele2 simkaart.

Hoi @Jason. Wij zitten met het zelfde probleem, maar geen aanbod voor een unlimited voucher gehad. Hoe kan dat? En kunnen wij deze alsnog krijgen? Ook hier al 5 dagen zonder internet.

@Cal @eric De stornering die ik welgeteld DRIE dagen geleden heb gedaan heeft NU al geleid tot een herinnering. Uiteraard alleen in de vorm van een mailtje vanaf een no-reply adres.

We krijgen 14 dagen de tijd om "alsnog" te betalen of er volgt een boete van €15.

 

HOE DURVEN JULLIE!!!?

 

Blijkbaar zijn er bepaalde processen WEL op orde, maar die zijn er niet om de klant te dienen.

Ik betaal geen cent tot mijn verbinding weer werkt. Roep de geldwolven terug!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @arjenprinsen, sorry dat de situatie nog voortduurt, dat had ik heel graag anders gezien! Ik verwacht dat wij zeer binnenkort een update met je kunnen delen. Voor nu stuur ik je snel een vouchercode toe. Wij blijven hier bovenop zitten, dit komt goed!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @SDT_Delft, ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie dat de monteur van Guidion een ticket heeft aangemaakt om OPF aan te sturen. Dit ticket staat op dit moment nog open. Ik hoop dat OPF snel met een concretere update of oplossing komt! 

@Jason @Tommie Kan de 4G voucher nog worden verlengd? De huidige verloopt maandag. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @SDT_Delft, jouw situatie is een benarde en ik hoop dat er spoedig veel meer duidelijkheid komt. Cal heeft veel baggage verplaatst om die tweede lijn aan te spreken, ik hoop oprecht dat hier nu een oplossing uit volgt. Kan ik jouw betalingen tijdelijk bevriezen, c.q. uitstellen, voor de time being? 

Reputatie 7
Badge +14

Kan ik jouw betalingen tijdelijk bevriezen, c.q. uitstellen, voor de time being? 

Volgens mij wil hij dat wel…

 

 

 

HOE DURVEN JULLIE!!!?

 

Ik betaal geen cent tot mijn verbinding weer werkt. Roep de geldwolven terug!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SDT_Delft, ik heb je een privébericht gestuurd met daarin de vouchercode. Ik heb nog geen nieuwe updates hierover. Er wordt contact met je opgenomen zodra er meer bij ons bekend is. 

Reputatie 7
Badge +16

@SDT_Delft Het is aangevraagd en uitgevoerd. Ik heb de uitstel van betaling op het maximale gezet (een volle maand uitstel vanaf vandaag):

 

Inmiddels 5 werkdagen verder, en helaas nog niks van T-Mobile vernomen... 

Hallelujah we hebben, na bijna 2 maanden, weer internet.

Nu nog iemand vinden die ons kan uitleggen wat er mis was en waarom dit 2 maanden moest duren....

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @arjenprinsen, wij zijn momenteel nog druk in overleg met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Zij hebben namelijk grote moeite om jouw lijn te heractiveren, al is ons niet duidelijk waarom. Wij blijven in hun nek hijgen en hiermee hoop ik snel een doorbraak voor je te bereiken. Hier blijven wij hard voor je op hameren!

T-Mobile moet eigenaarschap tonen van het probleem.

Dit over de heg gooien bij verschillende bv'tjes is toch niet werkbaar?

Reputatie 7
Badge +14

Hallelujah we hebben, na bijna 2 maanden, weer internet.

Nu nog iemand vinden die ons kan uitleggen wat er mis was en waarom dit 2 maanden moest duren....

Wow... en dat gewoon in het weekend gefixed?

Moderators kunnen nu voor je de downtime van jou zien en zorgen voor de juiste creditering. 

Vorige week vrijdag is er een monteur langsgeweest om met eigen ogen te aanschouwen wat al 3 weken bekend was. Het zou direct worden "doorgezet" wat dat ook moge betekenen. Nu zijn we een week verder, en inmiddels op dag VIERENTWINTIG van onze storing en blijft het op een 4G voucher na, weer volledig stil.

Geen update op de ticket status, geen enkele communicatie. We moeten er elke keer zelf achteraan.

Wat is er nu concreet gedaan sinds het bezoek van de schouwer een week geleden?

ik denk dat het tijd wordt om T-Mobile in gebreke te stellen....

Reputatie 7
Badge +16

@eric Ik acht de kans ook zeer aanwezig dat dit gewenst is, maar met het in gang zetten van een uitstel van betaling zijn we gebonden aan voorwaarden en verandert het betalingsproces; daar hebben we officieel directe toestemming van de klant voor nodig.

@Cal @eric Ik heb geen interesse in ontbinding, ik wil dat het probleem wordt opgelost. Voor deze storing waren we erg tevreden, daar moeten we naar terug.

Er moet toch een SLA zijn tussen T-Mobile en haar partners als ODF? Hoe bestaat het dat T-Mobile na 2 weken nog steeds helemaal niks weet van de leverancier van de infrastructuur waar zij haar klanten mee bedient?

De mods doen hun best maar het gaat mis in de basisprocessen.

Ondertussen ben ik beginnen met het storneren van betalingen, eens kijken hoe snel dingen dan aan het bewegen gaan.

Reageer