Beantwoord

Bekabeld internet veel trager dan normaal

  • 7 February 2022
  • 58 reacties
  • 1370 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

58 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Chris en Vera

Test het eens op de WiFi met een andere telefoon bijvoorbeeld, normaal moeten ze wel ongeveer gelijk zijn, en verbinden met de WiFi van het modem.

Die melding hoort volgens mij bij een nieuwe functie, meer mensen ook met andere providers krijgen deze melding.

De WiFi plus is draadloos aangesloten op de modem? In dat geval is bekabeld op de modem je snelheid meten veel beter omdat de WiFi plus draadloos ook niet de volledige snelheid krijgt.

Reputatie 3

Ook hier 4g vs wifi 2 cm van modem af. En ja heb al aantal keer stroom van modem en dat ander boxje afgehaald, waarom is de download altijd lager?….

K ga modem resetten vandaag na gamen en dan testen werkt t nog niet geef k t op. 
 

grappig dat 4g sneller is.. dan wifi naast de modem
 

 

Reputatie 3

Nee de xbox staat op wifi in principe aangezien die bekabeld aan de wifi plus zit, dus of kabel naar wifi plus of ff xbox beneden halen, samsung q90t tv of apple tv box was alsnog laag

 

dus dit is normaal? Nooit gezien in jaren.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Chris en Vera

Heb je ook geen laptop? De Xbox is ook direct aangesloten op de modem? Je zou de mediaconverter eens even van het stroom kunnen halen (apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en modem) en daarna een speedtest op de Xbox of smarrttv (rechtstreeks bekabeld) plaatsen als het niet anders kan.

De iPhone melding is een iPhone dingetje en dat komt niet door het T-Mobile modem, een herstart van je iPhone helpt vaak.

Reputatie 3

Dan moet dat op de xbox series, aangezien er geen pc is. 
 

iphone geeft ook een dns privacy waarschuwing aan nooit gehad voor de upgrade

We zijn al keer dns hacked en mn moeder krijgt hele tijd telefoontjes, ik ga eens oa van een tmobile nummer en lebara nummer phising etc, ik heb nergens last van.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chris en Vera 

Kan je eens een printscreen plaatsen van een bekabelde test rechtstreeks op de T-mobile modem met de Ookla speedtest app en minimaal een CAT5E kabel. Test ook eens in veilige modus.

Reputatie 3

Heb ook het probleem, betaal je 25 voor 100/100, wil je 1000/1000 betaal je veel meer ( logisch maar je verliest je speciale klanten voordeel ) , komt nooit boven de 200/400 meestal is het 100/400. Nou.. kan net zo goed ziggo weer gaan want dit is gewoon onzin heb niks aan die upload, betaal veel meer voor zelfde download gewoon. 
 

en dan die wifi plus, perse mesh etc wps upnp allemaal lekker veilig. 
Ik ga vanmiddag een cat 6 of hoger kabel halen want die 5e werkt toch niet, 4g is nog sneller …

 

anders maar weer overstappen helaas vind klanrtenservice veel fijner hier dan ziggo mja .. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TheeShot 

Heb je in de afgelopen dagen iets veranderd in je netwerk of misschien nieuwe software geïnstalleerd?

Heb je de bekabelde testen rechtstreeks op het modem aangesloten gedaan met de Ookla speedtest app en ook op meerdere apparaten? Test ook eens in veilige modus.