Diensten werken niet Haarlem al meer dan een week !!

  • 20 March 2024
  • 14 reacties
  • 157 Bekeken

Beste Odido, 

Ik hoop op deze manier wat meer informatie te krijgen over de storing die al meer dan een week duurt.

Jullie klantenservice geeft weinig tot geen informatie en ik wil graag duidelijkheid wanneer ik wanneer kan verwachten internet te hebben.

Dinsdagavond    12 maart    -    

na 17u thuis constateer storing
Woensdagochtend    13 maart    -    

rond 08:00u gebelt, 3x gedisconnect
rond 09:30u gebelt en storing gemeldt
LOS ledje rood knipperend, PON ledje doet niets
Afspraak maken voor monteur Guidon, eerste optie vrijdag
Vrijdagmiddag    15 maart    -    

Monteur Guidon, alles binnenshuis werkt
 Geen signaal. ligt bij Open Dutch Fiber
Zondagochtend     17 maart    -    

Mail dat de melding is doorgezet naar de technische dienst. ??
Maandagmiddag    18 maart    -    

Gebelt en gevraagd naar status en zou een spoedmelding aangemaakt zijn.
Dinsdagmiddag    19 maart    -    

Gebelt en gevraagd naar status, laatste melding van een paar uur geleden.
Tekst die wordt opgelezen zijn acties van de monteur van Guidon op vrijdag.
Vraag of er iets concreets kan worden verteld, nee is feitelijk het antwoord.

Na een week ben ik van mening dat er toch iets concreets moet kunnen worden gemeld ?

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @Sjakie_112 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Ik geef je graag meer duidelijkheid over de situatie! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om de status van het ticket te controleren. De laatste notitie is van vandaag en geeft aan dat er niemand aanwezig was. Is er al contact met jou opgenomen hierover? 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Sjakie_112 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Ik geef je graag meer duidelijkheid over de situatie! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om de status van het ticket te controleren. De laatste notitie is van vandaag en geeft aan dat er niemand aanwezig was. Is er al contact met jou opgenomen hierover? 

Hi Teresa,

Ik kreeg vandaag uit het niets een belletje om te vragen of ik thuis was.
Zonder informatie van te voren is daar ook nog wel ruimte voor verbetering qua communicatie.
Dus nee was op dat moment niemand thuis.

Maar gelukkig heb ik vrijheid dat ik vanuit werk naar huis kon.
Dus was ik binnen een half uur thuis en niet veel later een monteur van Open Dutch Fibre.
Ze hebben meting gedaan en verhaal kort er blijken vier fibres van een 96 aderige fibre kabel defect te zijn. Waaronder die van mijn buren en die van mij.

De monteur in kwestie kon dit probleem niet verhelpen en moet een andere afdeling inschakelen.
Maar helaas kon die ook geen indicatie geven hoelang het herstel gaat duren.

Het gebrek aan informatie/communicatie vindt ik persoonlijk teleurstellend.

Ik ga binnenkort verhuizen en ben eigenlijk huiverig om deze verhuizing in te schieten vanwege deze ervaring.

Maar ik weet nog steeds niet wanneer ik van mijn diensten weer gebruik kan maken.
Ik hoop voor het weekend, met kinderen die tv willen kijken en willen gamen (first world problems, I know).

 

Reputatie 6
Badge +2

@Sjakie_112 Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Fijn dat het alsnog is gelukt om de monteur langs te laten komen, maar ik ben het met je eens dat dit beter gecommuniceerd moet worden, mijn excuses hiervoor. 

Ik ben direct gaan kijken, maar op dit moment kan ik de terugkoppeling van de monteur van Open Dutch Fiber naar onze technische dienst nog niet in zien. Ik heb dit topic opgeslagen en ga morgen gelijk voor je vragen wat de verwachting is. Zodra ik meer weet laat ik je dit gelijk weten! 

Reputatie 6
Badge +2

@Sjakie_112 Korte update: Mijn vraag staat uit, maar ik wacht nog op antwoord. Zodra ik meer weet, laat ik het je gelijk weten! 

Hi Teresa, 

Dank voor je bericht, hoop dat je spoedig wat hoort.

Hi Teresa,

Al antwoord ? Ik acht de kans klein dat ik dit weekend alweer een werkende verbinding heb ?

Zou wel fijn zijn om toch een indicatie te krijgen wanneer ik weer gebruik kan maken van mijn diensten.

Hi @Teresa van Odido,

Heb vandaag je collega gesproken maar die heeft als laatste status dat er niemand thuis is, zoals jij zelf ook al kon terugvinden afgelopen woensdag. Die collega kon verder weinig kon doen.

Heb ook ODF gebelt en ondanks dat alles langs de provider hoort te lopen, kreeg ik te horen dat deze zouden terugbellen, maar ook daar ook nog geen gehoor.

Begreep van mijn buurvrouw (ook klant bij jullie en 1 van de 4 fibres die stuk is) dat ze ook ODF al heeft gesproken maar ook die heeft zou worden teruggebelt maar tot op heden nog niets gehoord.

Is het verstandig om te gaan kijken naar een 4G router + SIM ?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Sjakie_112, ik heb het meteen nagekeken! We hebben nog geen concrete update of precieze indicatie voor wanneer het opgelost zal zijn. Om je uit de brand te helpen kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

Hi @Ishana van Odido & @Teresa van Odido,

Heb inmiddels al de 2e code gebruikt die ik heb gekregen.
Maar ja als het niet deze week is opgelost dan heb ik wel weer een code nodig.

Maar ik ben op dit moment nog steeds niet verder dan afgelopen woensdag.
Bij jullie servicedesk krijg ik geen antwoord/duidelijkheid en ODF zelf bellen heeft ook geen zin, want daardoor zou ik worden teruggebelt maar ook daar geen reactie.

Neem aan dat jullie toch doorlooptijden in SLAs hebben afgesproken met ODF.

Nogmaals het gebrek aan informatie, wanneer kan ik iets verwachten ?

Ik hoop dat jullie hier vandaag achteraan gaan en mij een status update kunnen geven.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Sjakie_112, ik heb een notitie aangemaakt in het ticket voor een nieuwe afspraak. Hopelijk kunnen ze snel langskomen! 

Hey @Sjakie_112, ik heb een notitie aangemaakt in het ticket voor een nieuwe afspraak. Hopelijk kunnen ze snel langskomen! 

Hi @Tommie van Odido,

Ik weet dat bij jullie de laatste status is dat er niemand thuis was.
Gisteren alweer een collega gesproken die met dezelfde informatie kwam en die zou een aantekening maken. Maar zoals de 20e al vermeldt, dat is niet het geval.
Er is al iemand langs geweest in de woning en ODF weet ook wat de oorzaak is.
Het gaat erom dat ODF aangestuurd moet worden om dit op te lossen.
Dus ik hoop dat vandaag iemand van Odido contact kan leggen met ODF en vervolgens mij kan laten weten wanneer het opgelost kan worden.

Dat is eigenlijk het enige wat ik nu verwacht van Odido, dat ze ODF contacten om informatie te krijgen.

Reputatie 7
Badge +9

Op dit moment ligt het bij ODF @Sjakie_112. Meer klanten in de wijk zijn offline door dezelfde wijkcentrale. Ik hoop oprecht dat ze het snel kunnen oplossen! 

Even een update van mijn kant, ik hoop echt dat Odido vandaag nog met een antwoord/duidelijkheid gaat komen. Anders ga ik morgen de boel opzeggen.

Afgelopen weken netjes afgewacht waar nodig en contact gelegd wanneer ik dacht het nuttig te zijn.
Eerder een verzoek gedaan tot een 4G router omdat Odido die dienst ook leverd, dat zou worden nagevraagd en uiteindelijk een week gewacht op antwoord die nooit kwam.

Diezelfde week gevraagd of ik dan zelf een 4G router kan kopen en of Odido hierin tegemoet kon komen.
Dat hebben ze ook toegezegd, helaas was de 4G router die ik wilde nergens fysiek op voorraad dus toch maar een duurdere gekocht bij de MM.

Dan vandaag tot mijn verbazing een mail van Odido over tijdelijk internet en waar wordt verwezen naar een 4G router, de vraag of dit gaat over het feit dat ik zelf er een heb gekocht of dat ik straks een in bruikleen heb is mij onbekend. Los van de (niet duidelijke) mail geen communicatie.

Mijn grote frustratie in deze ervaring is het gebrek aan communicatie en informatie.
De meeste medewerkers van Odido reageren gewoon netjes alleen kunnen geen informatie verschaffen.
Een SLA met ODF zal vast bestaan maar als je een klant na 4 weken nog steeds niets concreet kan vertellen dan zou ik misschien de SLA even opnieuw bekijken.

Vervelende is dat ik ook 3x mobiel abbonement heb en die heb omgezet naar Odido zodat je van korting gebruik kan maken, maar als ik nu overstap dit dus tijdelijk niet nuttig meer is.
Maar ik denk dat ik ondanks dat toch maar weer een andere provider ga zoeken.

TLDR - Odido ik voel me als klant niet gewaardeerd, gebrek aan informatie en communicatie

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Sjakie_112, mijn oprechte excuses voor de lange wachttijd. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de onderaannemer Artemis hiermee bezig is. Meerdere klanten zitten in hetzelfde bootje waardoor Artemis een wachtrij heeft opgebouwd. Dit is de update van gister. Ik hoop oprecht dat ze het snel kunnen oplossen voor je. Op dit moment kan ik ook alleen maar afwachten.

Reageer