Beantwoord

Download traag. Thuiswerken bijna onmogelijk!



Toon eerste reactie

83 reacties

Reputatie 1

@Brian Oke. Bedankt voor je update :thumbsup_tone2:

@Jason, het lijkt erop dat mijn probleem verholpen is. Zojuist alles getest en lijkt in orde te zijn.
Wel speedtest ik constant op 500 mbit waar ik ongeveer een gigabit moet hebben. Geen probleem voor nu.
Mocht dit langer aanhouden laat ik nog wel wat weten. 

Reputatie 1

@Sander Dit heeft er allemaal niets mee te maken. Het gaat om een mac adres wat geknepen lijkt te worden. Als ik met dit mac adres 00-1D-AA-D1-65-01 (wat van de Draytek is) op het internet ga is het mis. Dat staat toch los van splitsers/firewalls en andere zaken.

Reputatie 7

@SanderDit heeft er allemaal niets mee te maken. Het gaat om een mac adres wat geknepen lijkt te worden. Als ik met dit mac adres 00-1D-AA-D1-65-01 (wat van de Draytek is) op het internet ga is het mis. Dat staat toch los van splitsers/firewalls en andere zaken.

 

Helemaal met je eens, @Jimmy Huijgens! Ik plaatste die algemene tips voor klanten die meelezen, omdat ze mindere snelheid hadden. Dan zijn die zeven stappen de eerste check (en oplossing vaak) voor snelheidsproblemen. Waar dit topic over gaat, lijkt inderdaad op een macadres issue te wijzen. 

Reputatie 1

Ah duidelijk…. en nu?

:grinning:

@Sander Yes, ik ben benieuwd naar een oplossing! Ik zit ondertussen bijna door mijn mobiele databundel heen door hem als hotspot te gebruiken. Op het moment is werken op de thuisverbinding eigenlijk onmogelijk.

Reputatie 7

Ik ben op onderzoek. Ik houd jullie hier op de hoogte. 

 

Kanttekening: er is momenteel ook lokaal in Amersfoort een probleem met enkele TV-zenders. Hebben jullie TV in het pakket en hebben jullie ook problemen (geen beeld) met deze zenders?

RTL4
NPO2
Disney / Veronica
RTL5
Net5
MTV
RTL Z
SBS9
Canvas
Viceland
BBC One
BBC Two
NPO1 GOS
Fox Sports 1

Reputatie 1

@Sander Dat klopt helemaal bij mij. Deze zenders zijn op dit moment niet te bekijken.

Reageer