Beantwoord

Draadloos en kabel internet valt steeds tegelijkertijd uit.

  • 1 February 2020
  • 61 reacties
  • 970 Bekeken


Toon eerste reactie

61 reacties

Reputatie 1

@Waqqas heb net de tip van @Doornekamp33 toegepast. Ben benieuwd. Ik wil jullie overigens wel complimenten geven voor deze top service jongens!

Reputatie 7
Badge +15

Hey @MARVA 

Dat is jammer om te horen... je zou nu kunnen proberen te bellen met de klantenservice op 0800 0092 of even wachten totdat een Moderator reageert en die sturen een monteur, ze zullen reageren binnen de 24/48 uur

Heb je te tip van Doornekamp ook geprobeerd om de 2 draden die niet zijn aangesloten te verbergen onderaan of iets dergelijks zodat ze niet in de buurt van de contactpunten zijn.

Reputatie 1

Hi @Brian 

Jammer genoeg blijft het probleem zich nog steeds voordoen. :(  Kan ik een afspraak maken via een SMS bericht of word ik gebeld door de monteur?

Reputatie 7

Hi @MARVA, top dat het gelukt is met de tips van @Waqqas! Wel vreemd dat het probleem spontaan opspeelt terwijl het voorheen zonder problemen werkte. Ik heb het zojuist hier nog even nagekeken en zal je altijd zien, we hebben echt nét de opdracht voor een monteur uitgezet. Ik verwacht dus dat je nog een belletje krijgt van onze monteur maar als alles blijft werken dit weekend dan kan je deze afspraak gewoon annuleren.

@Doornekamp33

Beide kabels gaan door de grond.


Heb je die ook los gekoppelt, alleen rood en blauw van de binnen komende kabel laten zitten, lose kabels met een dood eind geven storingen. (De bekende bridge-tapp)

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA  dat is mooi om te horen! De 4 draden worden enkel aangesloten bij de Bonded koper/DSL techniek die T-mobile niet heeft. Ik heb ook DSL en alleen rood en blauw aangesloten en de andere 2 los. Het zou voor storingen kunnen zorgen als ze allemaal worden aangesloten.

Ik hoop voor je dat het zo blijft!

Reputatie 1

@MARVA

Je zou met een platte schroevendraaier beide wit en die naast blauw kunnen verwijderen. Dat kan je gewoon zelf doen er staat geen stroom op.

Na het verwijderen van het witte en koperen draadje is de internetverbinding al 40 min. actief. Een record! Ik ga nog geen conclusies trekken want wie weet valt de verbinding nog uit. Maar het ziet er goed uit op dit moment.

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA 

Je zou met een platte schroevendraaier beide wit en die naast blauw kunnen verwijderen. Dat kan je gewoon zelf doen er staat geen stroom op.

Reputatie 1

@Doornekamp33 

Beide kabels gaan door de grond.

@MARVA , Waar gaan die twee kabels heen die naar beneden lopen?

Normaal zit blauw en rood op positie 1a en 1b, de rest mag los kan zonder geisoleerd gereedschap, staat geen stroom op de draden.

Reputatie 1

Normaal horen alleen rood en blauw aangesloten te zijn, de andere 2 zou je los kunnen halen en kijken of het helpt.

 

@Waqqas 

Kan dat gewoon prima met een platkop schroevendraaier? En moet ik niet oppassen voor spanning en dergelijke?

Reputatie 7
Badge +15

Normaal horen alleen rood en blauw aangesloten te zijn, de andere 2 zou je los kunnen halen en kijken of het helpt.

 

Reputatie 1

@Waqqas 

Dat zou het probleem kunnen zijn. Vind het dan wel apart dat ik die storing pas sinds vorige week woensdag heb. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MARVA 

Het witte draadje naast de rode en het draadje naast de blauwe hoeven niet eens aangesloten te zijn. Is dat het probleem niet?

Reputatie 1

Hier overigens nog een foto van mijn isra punt. Valt me trouwens op dat het draadje naast de blauwe geen isoleer laagje heeft.

Reputatie 1

@Doornekamp33 

De fabrieksreset heeft jammer genoeg geen effect gehad :(

@Brian 

Bedankt!

Reputatie 7

@WesleyW Excuses ging even mis, het topic is weer open!

@MARVA Bedankt voor je privébericht, ik zie dat mijn collega inmiddels al een opdracht uit heeft staan bij onze technische dienst. Ik heb zelf ook je verbinding bekeken en ik zie inderdaad wegval van de internetverbinding, de modem blijft wel online. Er lijkt dus iets niet goed te gaan met de binnenkomende verbinding en we gaan dit verder onderzoeken. Mijn collega's nemen hierover contact met je op!

Reputatie 1

Dat hoop ik ook!

 

Geen dank, en je kan ook niet alles weten.

Succes, hoop dat het wat oplost.

Reputatie 1

@MARVA, Een fabrieks reset hoef je niet voor in te loggen, je doet een reset door met een dun voorwerp het reset knopje op het modem in te drukken tot alle lampjes uitgaan, daarna zal het modem opnieuw opstarten en zijn alle instellingen weer zoals die uit de doos kwam, succes.

@Doornekamp33 bedankt, wist niet dat je dat resetknopje lang in gedrukt moest houden.

@MARVA , Een fabrieks reset hoef je niet voor in te loggen, je doet een reset door met een dun voorwerp het reset knopje op het modem in te drukken tot alle lampjes uitgaan, daarna zal het modem opnieuw opstarten en zijn alle instellingen weer zoals die uit de doos kwam, succes.

Reputatie 1

Hi @MARVA, Dat gaan we verder onderzoeken! Ik sluit mij aan bij @Waqqas, vaak lost een fabrieksreset van de modem in dit soort gevallen de problemen op. Je geeft aan een Philips Hue Bridge en Google Home te gebruiken, gebruik je nog meer apparatuur? Het kan mogelijk een IP conflict zijn waarbij meerdere apparaten IP-adressen proberen uit te delen (hiervoor kan je de DHCP server uitzetten alle apparaten behalve 1, het liefst de modem zelf) of de verkeerde adressen toe zijn gewezen  aan apparaten. 

Wanneer je verder niets aansluit op de modem en deze een fabrieksreset geeft doet het probleem zich dan nog steeds voor? Als je dit getest hebt en het is inderdaad het geval stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!

Hallo @Brian, ik had de dhcp functie net even aan en uit gevinkt (staat nu dus weer aan) maar hierdoor kan ik nu opeens helemaal niet meer verbinden met de wifi. Mijn telefoon geeft de melding dat hij het ip adres niet kan vinden. Het is voor mij dus nu niet mogelijk om resets uit te voeren omdat ik niet kan verbinden met de wifi en dan dus niet kan inloggen op het modem. Ik stuur je mijn gegevens even prive door. Eventueel kan jij mijn modem wel op afstand resetten? Ik geef je hierbij ook toestemming voor om dat te doen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @WesleyW 

Moderator @Brian heeft jouw onderwerp per ongeluk op slot gedaan. Ik weet niet of hij nog terug te openen is (de topic) anders kan je gewoon een nieuwe starten.

Moedrator edit: Dubbele post, je hebt hier ook een topic voor gemaakt, die heb ik beantwoord, dit bericht verwijderd

Klopt,

 

Waarom kan ik niet meer reageren op mijn eigen vorige topic?

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t50-valt-geheel-weg-en-komt-naar-minuten-weer-terug-320232

Reputatie 7

Hi @MARVA, Dat gaan we verder onderzoeken! Ik sluit mij aan bij @Waqqas, vaak lost een fabrieksreset van de modem in dit soort gevallen de problemen op. Je geeft aan een Philips Hue Bridge en Google Home te gebruiken, gebruik je nog meer apparatuur? Het kan mogelijk een IP conflict zijn waarbij meerdere apparaten IP-adressen proberen uit te delen (hiervoor kan je de DHCP server uitzetten alle apparaten behalve 1, het liefst de modem zelf) of de verkeerde adressen toe zijn gewezen  aan apparaten. 

Wanneer je verder niets aansluit op de modem en deze een fabrieksreset geeft doet het probleem zich dan nog steeds voor? Als je dit getest hebt en het is inderdaad het geval stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!

Reageer