Beantwoord

Draadloos en kabel internet valt steeds tegelijkertijd uit.

  • 1 February 2020
  • 61 reacties
  • 970 Bekeken


Toon eerste reactie

61 reacties

Moderator edit: Dubbele post, je hebt hier ook een topic voor gemaakt, die heb ik beantwoord, dit bericht verwijderd

Reputatie 1

Werkte je verbinding voor die 4 dagen wel goed en is er sinds toen wat veranderd?

Het modem moet rechtstreeks zijn aangesloten op het ISRA punt van KPN zonder splitter of aftakkingen (bijvoorbeeld een 2de aansluiting op de slaapkamer) met de bijgeleverde kabels. Soms helpt het om de kabeltjes in het aansluitdoosje even opnieuw aan te strippen. Maar dat is een beetje afhankelijk van de situatie. Officieel hoort het modem binnen 1 meter van het isra te staan. Dit komt door dat de binnenhuis bekabeling niet altijd van de juiste kwaliteit is.

@Waqqas We hebben ook geen nieuwe apparaten in huis gekregen sinds en voor de storing.

Reputatie 1

De verbinding heeft altijd perfect gewerkt! Ook staat het modem direct aangesloten op de isra (binnen 1m) en we hebben geen splitter of aftakkingen.

Dit ging perongeluk.

Reputatie 1

De verbinding heeft altijd perfect gewerkt! Ook staat het modem direct aangesloten op de isra (binnen 1m) en we hebben geen splitter of aftakkingen.

Reputatie 7
Badge +15

Werkte je verbinding voor die 4 dagen wel goed en is er sinds toen wat veranderd?

Het modem moet rechtstreeks zijn aangesloten op het ISRA punt van KPN zonder splitter of aftakkingen (bijvoorbeeld een 2de aansluiting op de slaapkamer) met de bijgeleverde kabels. Soms helpt het om de kabeltjes in het aansluitdoosje even opnieuw aan te strippen. Maar dat is een beetje afhankelijk van de situatie. Officieel hoort het modem binnen 1 meter van het isra te staan. Dit komt door dat de binnenhuis bekabeling niet altijd van de juiste kwaliteit is.

Reputatie 1

Als je in de modem inlogt zie je dan misschien iets terug in de logboeken of bepaalde errors bij XDSL statistieken? is je modem  op het ISRA punt aangesloten zonder bridge taps zoals aftappingen naar boven?

WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER) Dit is oa een melding die mij opviel, ook deze viel mij op: DSL connection is activated.

Reputatie 7
Badge +15

Als je in de modem inlogt zie je dan misschien iets terug in de logboeken of bepaalde errors bij XDSL statistieken? is je modem  op het ISRA punt aangesloten zonder bridge taps zoals aftappingen naar boven?

Reputatie 1

@MARVA

En na een fabrieksreset? En heb je ook al een lijn meting laten doen?

Is het trouwens een DSL verbinding of glasvezel?

@Waqqas 

Wij hebben een DSL verbinding, we hebben ook al een fabriekreset gedaan via de mobiele klantenservice. Lijn meting is mij niet bekend

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA

En na een fabrieksreset? En heb je ook al een lijn meting laten doen?

Is het trouwens een DSL verbinding of glasvezel?

Reputatie 1

Hallo @Waqqas,

 

Jammer genoeg heeft jou oplossing niet gewerkt :(

 

Reputatie 7
Badge +15

Hey @MARVA 

Je zou kunnen proberen om de modem van het stroom af te halen en zowat alles dat met je modem bekabeld verbonden is afkoppelen, zorg ook dat niemand even van de wifi gebruik maakt. Vervolgens zou je eerst de mediaconverter kunnen herstarten als het om glasvezel gaat en dan de modem aanzetten. Is hij stabiel? Sluit dan één voor één alle apparatuur om te concluderen bij welke apparaat het mis gaat. Mocht je modem zonder kabel gebruik en wifi niet stabiel zijn probeer dan eens een fabrieksreset.

Via de klantenservice kun je ook vragen om een lijn meting te laten doen.

Reageer