Beantwoord

Draadloos en kabel internet valt steeds tegelijkertijd uit.

  • 1 February 2020
  • 61 reacties
  • 970 Bekeken


Toon eerste reactie

61 reacties

Reputatie 1

@Waqqas 

Heb net toevallig gekeken in mijn meterkast en er komt idd een blauwe kabel naar binnen. Die blauwe kabel zit aangesloten op het meest rechter ding van jouw foto. En daar komt weer een grijze kabel uit die weer terug de grond in gaat.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @WesleyW 

Moderator @Brian heeft jouw onderwerp per ongeluk op slot gedaan. Ik weet niet of hij nog terug te openen is (de topic) anders kan je gewoon een nieuwe starten.

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA

Ik heb het zelfde in mijn huis. Als het goed is ķomt er weer een andere kabel uit knip die kabel op ongeveer ~ 100 cm af en sluit het aansluit doosje van T-mobile erop aan en daarop de modem. Zo ziet het er bij mij uit :

Oops foto boven geplaatst maar ik gebruik het doosje en de meegeleverde DSL kabel niet. Eigen DSL kabel die gelast is aan de hoofdlijn en direct naar de zyxel modem.

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA laat maar weten wat het resultaat is. Trouwens de kabel vanaf de lassing naar het DSL poortje van mijn zyxel is 2-3 meter.

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA die kabel vanuit de "grijze cilinder" kan je beter wat langer laten ~100 cm ik had die post nog bewerkt maar ik zie dat je de oude nog hebt gequote.

Reputatie 1

@MARVA die kabel vanuit de "grijze cilinder" kan je beter wat langer laten ~100 cm ik had die post nog bewerkt maar ik zie dat je de oude nog hebt gequote.

Bedankt. Het maakt in principe toch niet heel veel uit hoe lang de kabel vanaf de grijze cilinder is? Ik wilde de kabel namelijk iets van 8 m houden. En dan pas het tmobile kastje erop aansluiten.

Reputatie 7
Badge +15

@MARVA tot het aansluit doosje maakt niet echt uit volgens mij omdat het de hoofdlijn is maar probeer na het aansluit doosje max een 2m DSL kabel te hebben zou ik zeggen

Reputatie 7
Badge +15

Als het dan toch weer problemen geeft dan is het geen slecht idee om de lengte van de kabel aan te passen indien het een optie is voor je.

Je hebt dus een “lasdop” zoals men dit noemt in huis, dat is de ISRA en redelijk oud, advies is om de kabel bij de lasdop op max 30 cm te houden, langer kan problemen geven hoeft niet.

Vanaf de aansluiting op die 30cm vanaf de lasdop is advies maximamaal 1.5 meter kabel naar het modem, dit omdat telefoonkabel niet goed afgeschermt is en niet goed getwist.

 

Je kan nu wel langer gaan, dan het stuk kabel vervangen tussen de doos bij de lasdop op die 30cm en het modem vervangen door een goede kwaliteit UTP kabel met koperen kern(cat 5e of liever 6), geen alu met koper omwikkeld en hier RJ11 stekkertjes aan zetten op 1 kleur combinatie, de twee middelste posities van de stekker.

Dan gaat het zeker goed tot een 8 meter(eigen ervaring) en misschien wel langer.

Reputatie 1

Hi @MARVA, Dat gaan we verder onderzoeken! Ik sluit mij aan bij @Waqqas, vaak lost een fabrieksreset van de modem in dit soort gevallen de problemen op. Je geeft aan een Philips Hue Bridge en Google Home te gebruiken, gebruik je nog meer apparatuur? Het kan mogelijk een IP conflict zijn waarbij meerdere apparaten IP-adressen proberen uit te delen (hiervoor kan je de DHCP server uitzetten alle apparaten behalve 1, het liefst de modem zelf) of de verkeerde adressen toe zijn gewezen  aan apparaten. 

Wanneer je verder niets aansluit op de modem en deze een fabrieksreset geeft doet het probleem zich dan nog steeds voor? Als je dit getest hebt en het is inderdaad het geval stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!

Hallo @Brian, ik had de dhcp functie net even aan en uit gevinkt (staat nu dus weer aan) maar hierdoor kan ik nu opeens helemaal niet meer verbinden met de wifi. Mijn telefoon geeft de melding dat hij het ip adres niet kan vinden. Het is voor mij dus nu niet mogelijk om resets uit te voeren omdat ik niet kan verbinden met de wifi en dan dus niet kan inloggen op het modem. Ik stuur je mijn gegevens even prive door. Eventueel kan jij mijn modem wel op afstand resetten? Ik geef je hierbij ook toestemming voor om dat te doen.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33  bij mij zit nu in totaal 4 meter kabel tussen de lasdop in de meterkast en DSL poort van de modem. En ik ben gewoon iets van 100 dagen up met maximale snelheid voor mijn abonnement, de kabel is een beetje anders dan de normale. Wellicht betere kwaliteit waardoor ik een optimale verbinding heb met een langere kabel (2 aders).

Maar wat jij zegt is theoretisch, volgens mij kan het wel wat langer.

@MARVA , Een fabrieks reset hoef je niet voor in te loggen, je doet een reset door met een dun voorwerp het reset knopje op het modem in te drukken tot alle lampjes uitgaan, daarna zal het modem opnieuw opstarten en zijn alle instellingen weer zoals die uit de doos kwam, succes.

Reputatie 1

@MARVA, Een fabrieks reset hoef je niet voor in te loggen, je doet een reset door met een dun voorwerp het reset knopje op het modem in te drukken tot alle lampjes uitgaan, daarna zal het modem opnieuw opstarten en zijn alle instellingen weer zoals die uit de doos kwam, succes.

@Doornekamp33 bedankt, wist niet dat je dat resetknopje lang in gedrukt moest houden.

Omstandigheden hebben veel risico factoren, als jij precies goed zit met storingfactoren ver weg kun je misschien wel 20 meter normale telefoonkabel er tussen hebben zonder probleem.

Hier heeft iemand een probleem  en dan moet je de onzekere factor weg halen en voor zekerheid gaan, de kans op problemen word met extra lengte steeds een factor groter tenzij je goede kabel gebruikt met maximale afscherming.

Het is net als de beurs, behaalde resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Geen dank, en je kan ook niet alles weten.

Succes, hoop dat het wat oplost.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

Om eerlijk te zijn het is een zooitje bij mij. De modem staat bij de tv, tv boxen, digitale klokken, telefoon een een hele bos draden maar alsnog is de verbinding optimaal. De kabels die er allemaal liggen zijn gelukkig niet allemaal kabels waar 230V door gaat, er zijn er wel een paar maar ik merk er niks van.

Bij mij zat vroeger ook een varkenssnuit wandcontact doos maar deze is door een monteur verwijderd, de kabel dan en gelast aan het hoofd aansluitpunt.

Modem staat recht achter de tv maar was geen probleem volgens de monteur maar goed alles werkt voor mij.

We zullen het wel zien of er nog problemen optreden bij @MARVA .

Reputatie 1

Dat hoop ik ook!

 

Reputatie 1

De verbinding heeft altijd perfect gewerkt! Ook staat het modem direct aangesloten op de isra (binnen 1m) en we hebben geen splitter of aftakkingen.

Dit ging perongeluk.

Reputatie 1

Werkte je verbinding voor die 4 dagen wel goed en is er sinds toen wat veranderd?

Het modem moet rechtstreeks zijn aangesloten op het ISRA punt van KPN zonder splitter of aftakkingen (bijvoorbeeld een 2de aansluiting op de slaapkamer) met de bijgeleverde kabels. Soms helpt het om de kabeltjes in het aansluitdoosje even opnieuw aan te strippen. Maar dat is een beetje afhankelijk van de situatie. Officieel hoort het modem binnen 1 meter van het isra te staan. Dit komt door dat de binnenhuis bekabeling niet altijd van de juiste kwaliteit is.

@Waqqas We hebben ook geen nieuwe apparaten in huis gekregen sinds en voor de storing.

Reputatie 7

@WesleyW Excuses ging even mis, het topic is weer open!

@MARVA Bedankt voor je privébericht, ik zie dat mijn collega inmiddels al een opdracht uit heeft staan bij onze technische dienst. Ik heb zelf ook je verbinding bekeken en ik zie inderdaad wegval van de internetverbinding, de modem blijft wel online. Er lijkt dus iets niet goed te gaan met de binnenkomende verbinding en we gaan dit verder onderzoeken. Mijn collega's nemen hierover contact met je op!

Reputatie 1

Hier overigens nog een foto van mijn isra punt. Valt me trouwens op dat het draadje naast de blauwe geen isoleer laagje heeft.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MARVA 

Het witte draadje naast de rode en het draadje naast de blauwe hoeven niet eens aangesloten te zijn. Is dat het probleem niet?

Reputatie 1

@Waqqas 

Dat zou het probleem kunnen zijn. Vind het dan wel apart dat ik die storing pas sinds vorige week woensdag heb. 

Reputatie 7
Badge +15

Normaal horen alleen rood en blauw aangesloten te zijn, de andere 2 zou je los kunnen halen en kijken of het helpt.

 

Reputatie 1

Normaal horen alleen rood en blauw aangesloten te zijn, de andere 2 zou je los kunnen halen en kijken of het helpt.

 

@Waqqas 

Kan dat gewoon prima met een platkop schroevendraaier? En moet ik niet oppassen voor spanning en dergelijke?

Reageer