Beantwoord

DSL verbinding valt weg


Hallo, vandaag mijn DSL verbinding valt vaak weg. Het gebeurde 3 keer vandaag en meerdere keer op het weekend. Logs van vandaag:

code:
Jun 25 17:41:59 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jun 25 17:42:03 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jun 25 17:42:07 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jun 25 17:43:17 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:75872 / TX:33031 (Kbps)
Jun 25 17:43:31 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jun 25 17:43:36 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jun 25 19:18:23 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jun 25 19:18:26 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jun 25 19:18:31 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jun 25 19:19:44 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:64007 / TX:21915 (Kbps)
Jun 25 19:19:58 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jun 25 19:20:03 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jun 25 19:22:42 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jun 25 19:22:45 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jun 25 19:22:49 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jun 25 19:24:03 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:111214 / TX:33031 (Kbps)
Jun 25 19:24:17 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jun 25 19:24:22 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready


Kunt u me helpen dit oplossen?

Ik ben een nieuwe klant and ik ben niet tevreden met de verbindingskwaliteit.

Met vriendelijke groet,
Viacheslav
icon

Beste antwoord door Brian 11 July 2019, 10:33

Bekijk origineel

29 reacties

Meer gebeurtenissen sinds gisteravond:

code:
Jun 25 23:31:39 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jun 25 23:31:42 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jun 25 23:31:46 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jun 25 23:34:05 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:111214 / TX:33031 (Kbps)
Jun 25 23:34:18 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jun 25 23:34:24 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jun 25 23:56:06 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jun 25 23:56:09 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jun 25 23:56:14 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jun 26 00:00:36 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:111214 / TX:33031 (Kbps)
Jun 26 00:00:50 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jun 26 00:00:55 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jun 26 07:24:30 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jun 26 07:24:33 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jun 26 07:24:37 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jun 26 07:25:47 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:78507 / TX:33031 (Kbps)
Jun 26 07:26:01 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jun 26 07:26:07 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jun 26 07:39:37 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jun 26 07:39:40 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jun 26 07:39:45 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jun 26 07:40:55 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:63594 / TX:29753 (Kbps)
Jun 26 07:41:10 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jun 26 07:41:18 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jun 26 07:41:21 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jun 26 07:41:27 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jun 26 07:42:34 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:109765 / TX:33031 (Kbps)
Jun 26 07:42:49 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jun 26 07:42:54 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready


Reputatie 6
Badge +2
Hey @viacheslav,

Ik zie dat je inmiddels contact hebt opgenomen met mijn collega. Vervolgens werd er een fabrieksreset uitgevoerd op je modem en werd je aangeraden om dit een paar dagen te testen. Heeft dat geholpen? Zo niet, dan wil ik hier graag mee aan de slag gaan!
Hey @Piotr,

Inderdaad heb ik contact met je collega opgenomen, maar het hielp niet. Het verbinding blijft wegvallen:

code:
Jul  5 20:23:35 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 20:23:38 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 20:23:42 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 20:25:13 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:66871 / TX:22328 (Kbps)
Jul 5 20:25:26 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 20:25:31 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 20:26:31 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 20:26:34 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 20:26:38 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 20:27:48 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:103536 / TX:33031 (Kbps)
Jul 5 20:28:02 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 20:28:09 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 20:29:32 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 20:29:35 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 20:29:39 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 20:30:47 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:64283 / TX:29596 (Kbps)
Jul 5 20:31:00 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 20:31:07 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 20:31:34 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 20:31:37 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 20:31:42 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 20:32:50 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:59652 / TX:21330 (Kbps)
Jul 5 20:33:06 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 20:33:11 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 20:44:16 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 20:44:19 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 20:44:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 20:45:32 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:67808 / TX:31307 (Kbps)
Jul 5 20:45:46 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 20:45:51 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 20:49:07 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 20:49:10 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 20:49:15 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 20:51:22 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:63208 / TX:28903 (Kbps)
Jul 5 20:51:36 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 20:51:41 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 20:54:24 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 20:54:27 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 20:54:31 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 20:55:41 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:55217 / TX:18488 (Kbps)
Jul 5 20:55:55 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 20:56:00 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 20:57:27 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 20:57:30 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 20:57:34 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 20:58:49 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:0 / TX:0 (Kbps)
Jul 5 20:59:03 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 20:59:08 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 20:59:18 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 21:03:03 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:68378 / TX:32318 (Kbps)
Jul 5 21:03:17 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 21:03:22 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 21:05:15 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 21:05:18 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 21:05:22 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 21:06:34 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:62340 / TX:20762 (Kbps)
Jul 5 21:06:48 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 21:06:53 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 21:07:56 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 21:07:59 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 21:08:03 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 21:10:08 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:56234 / TX:26104 (Kbps)
Jul 5 21:10:22 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 21:10:28 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 21:14:16 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 21:14:19 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 21:14:24 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 21:15:33 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:63342 / TX:21333 (Kbps)
Jul 5 21:15:46 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 21:15:53 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 21:21:39 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 21:21:42 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 21:21:47 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 21:22:58 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:75471 / TX:33031 (Kbps)
Jul 5 21:23:13 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 21:23:19 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 21:25:37 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 21:25:41 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 21:25:45 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 21:26:52 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:66279 / TX:29175 (Kbps)
Jul 5 21:27:06 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 21:27:13 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 21:27:19 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 21:27:22 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 21:27:26 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 21:28:35 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:72351 / TX:22751 (Kbps)
Jul 5 21:28:48 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 21:28:55 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 22:00:03 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 22:00:07 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 22:00:11 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 22:01:21 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:111214 / TX:33031 (Kbps)
Jul 5 22:01:35 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 22:01:40 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 22:06:03 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 22:06:06 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 5 22:06:10 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 5 22:07:28 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:68596 / TX:31352 (Kbps)
Jul 5 22:07:39 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 5 22:07:45 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 22:07:55 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 5 22:08:55 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:111214 / TX:33031 (Kbps)
Jul 5 22:09:10 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 5 22:09:16 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready


Ik nam nog een keer contact op met de klantenservice en de medewerker zei dat de technische team naar het probleem zal kijken binnen 5-8 werkdagen. Dus het problem is niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +8
Hi @viacheslav, wauw daar gaat inderdaad iets niet goed. Onze technische dienst gaat er naar kijken maar misschien kunnen wij in de tussentijd samen kijken of we de oorzaak kunnen achterhalen. Je binnenkomende verbinding en de connectie met de modem ziet er goed uit dus de oorzaak zit vermoedelijk in de modem zelf of de apparaten die aangesloten hebt. Zou één van de apparaten die je gebruikt misschien de oorzaak kunnen zijn? Maak je bijvoorbeeld nog gebruik van een eigen router of switch? Ik zie dat je WAN verbinding inmiddels stabiel is de laatste 3 dagen, klopt dat? Is er toevallig iets veranderd aan je opstelling? Ik hoor het graag!
Hi @Brian,

Bedankt voor je hulp om de oorzaak te begrijpen.

Ik zie dat je WAN verbinding inmiddels stabiel is de laatste 3 dagen, klopt dat?


Ja, dat klopt. Het was stabiel de laatste 4 dagen. Maar 's nachts het verbinding viel opnieuw weg. Ik geloof dat er niets aan het veranderen was rond 2:15-2:30.

code:
Jul 12 02:17:45 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 12 02:17:48 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 12 02:17:53 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 12 02:25:34 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:19998 / TX:1223 (Kbps)
Jul 12 02:25:48 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 12 02:25:54 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 12 02:26:52 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 12 02:26:55 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 12 02:27:00 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 12 02:28:31 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:0 / TX:0 (Kbps)
Jul 12 02:28:46 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 12 02:28:52 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 12 02:28:58 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 12 02:31:13 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:85680 / TX:33031 (Kbps)
Jul 12 02:31:27 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 12 02:31:33 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready


Zou één van de apparaten die je gebruikt misschien de oorzaak kunnen zijn? Maak je bijvoorbeeld nog gebruik van een eigen router of switch?


Ik kan me niet voorstellen hoe andere apparaten het ADSL verbinding kunnen verbreken, maar laat me beschrijven wat ik heb. Er is geen andere router. Er zijn twee apparaten verbonden door Ethernet: een NAS (bestandsopslag) en een Raspberry Pi (for AirPlay audio). En er zijn gewone laptops and mobile telefonen verbonden met Wi-Fi. Dat is het.
Reputatie 7
Badge +8
Hi @viacheslav het lijkt inderdaad iets van het modem zelf te zijn maar je zou het voor de zekerheid even kunnen testen door de apparaten los te koppelen en te kijken of dit nog verschil maakt. Ondertussen is onze technische dienst hier mee aan de slag en je ontvangt zo snel mogelijk bericht van mijn collega's!
> Ondertussen is onze technische dienst hier mee aan de slag en je ontvangt zo snel mogelijk bericht van mijn collega's!

Prima, dat ontvang ik graag.
Reputatie 7
Badge +8
Hi @viacheslav, excuses, er is wat vertraging opgetreden maar je ontvangt deze week bericht van mijn collega's!
Hi @Brian, geen probleem! Ik kreeg net een afspraak uitnodiging van monteur en heb het bezoek ingepland.

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Kan ik ook gekoppeld worden aan de technische dienst?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Arjen de groot 

Je hebt ook een DSL verbinding die dagelijks wegvalt dus geen bedraad internet en ook geen WiFi?

Welke modem heb je van T-Mobile en wat heb je zelf al allemaal geprobeerd?

Is de modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten?

Hallo @Waqqas 

Ik heb vanwege de aanhouden problemen die ik ervaar onlangs een nieuwe Zyxel T5 modem gekregen. Ik maak inderdaad gebruik van een DSL verbinding vanuit de muur. Ik heb al meerdere keren contact gezocht met jullie klantenservice en heb in mijn modem al volgende zaken aangepast:

  • Router reset (meerdere keren uitgevoerd)
  • 2.4 / 5 kanalen opgesplitst (tip van chatfunctie)
  • Kanaal van automatisch naar handmatig gezet (kanaal 1)

Na de laatste wijziging val hij minder vaak uit, maar probleem is dus toch niet helemaal opgelost. Ik vermoed dat het een setting is die verkeer staat omdat hij het soms een tijdje wel werkt. 

Kun jij mij de gouden tip geven wat er fout gaat? Bij voorbaar dank! 

Met vriendelijke groet,

Arjen de Groot

Reputatie 7
Badge +20

@Arjen de groot

Je geeft aan dat na de laatste stap het beter gaat, die stap is voor de WiFi dus speelt het probleem dan alleen bij WiFi?

Naast de Zyxel heb je geen andere WiFi versterkers?

Zie ook dit topic om WiFi te verbeteren.

@Arjen de groot

Je geeft aan dat na de laatste stap het beter gaat, die stap is voor de WiFi dus speelt het probleem dan alleen bij WiFi?

Naast de Zyxel heb je geen andere WiFi versterkers?

Zie ook dit topic om WiFi te verbeteren.

 

Nee, ik maak geen gebruik van Wifi versterkers. Ik vermoed dat het probleem dan inderdaad alleen speelt bij Wifi. Na x tijd crasht de wifi en start die automatisch weer opnieuw op. Dat gaat weer even goed en dan crasht hij weer. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Arjen de groot 

Dus dan heb je geen problemen met bedraad internetten, dat blijft probleemloos werken?

Je hebt verder ook geen switch of 2de router dat voor een conflict kan zorgen?

@Arjen de groot

Dus dan heb je geen problemen met bedraad internetten, dat blijft probleemloos werken?

Je hebt verder ook geen switch of 2de router dat voor een conflict kan zorgen?

Nee, ook niet

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Arjen de groot, super goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Heel fijn dat @Waqqas jou ook al te hulp heeft geschoten. Ik wilde meteen jouw verbinding checken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee. 

Kan je ook alvast aangeven of je wifi gebruikt voor diensten met veel datagebruik (zoals bijvoorbeeld gamen of 4K streamen)? Zo ja, dan is mijn advies om zoveel mogelijk apparaten bedraad aan te sluiten. Zou je daarnaast een snelheidstest vlakbij het modem kunnen uitvoeren met Fast.com? Merci alvast voor de moeite. Ik wil er alles aan doen om de problemen voor eens en altijd laten te verdwijnen! 💪

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Arjen de groot, heel fijn dat je de gegevens hebt toegestuurd! Ik ben meteen jouw verbinding onder de loep gaan nemen en hier zie ik de vele wegval in terug. Hier gaan we dan ook meteen wat aan doen. Ervaar je ook problemen met jouw andere diensten (TV en Vast Bellen)? En kan je aangeven of je een eigen router hebt aangesloten of gebruik je echt enkel de apparatuur van T-Mobile? Ter dubbelcheck: heb je al geprobeerd of een ander LAN-poort het probleem verhelpt? Ik hoor het graag van je, zodat ik verder voor je aan de slag kan. Daarnaast zie ik dat je een T-Mobile mobiel abonnement hebt. Zojuist heb ik je in een privébericht voorzien van een Unlimited Data voucher. Zo kan je een hotspot maken van je telefoon en ervaar je geen wegval terwijl ik op zoek ga naar een structurele oplossing. Ik wil echt dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Arjen de groot, dankjewel voor de aanvulling in het privébericht! Kan je nog terugkomen op mijn bovenstaande vragen? Daarnaast wil ik je vragen of je met een andere UTP-kabel kunt testen of de wegvallende verbinding verdwijnt. Als de bekabelde internetverbinding wegvalt, kun je dan op dat moment op de wifi nog internetten? Als blijkt dat je geen problemen ervaart met de andere diensten en mijn tip niet helpt, dan ga ik onze monteursservice (Guidion) voor jou aansturen. Ik wil er namelijkvoor zorgen dat het wegvallen van jouw verbinding verleden tijd wordt. Laat je dit aan mij weten? ☘

 

Hi Lisa, 

Bijgaand antwoord op bovenstaande vragen:

 

  • Ervaar je ook problemen met jouw andere diensten (TV en Vast Bellen)? → Ja, TV valt ook regelmatig weg of toont gekleurde blokjes in het scherm. Soms valt hij ook ineens. 
  • En kan je aangeven of je een eigen router hebt aangesloten of gebruik je echt enkel de apparatuur van T-Mobile? → Apparatuur van T-mobile 
  • Ter dubbelcheck: heb je al geprobeerd of een ander LAN-poort het probleem verhelpt? → Al geprobeerd, werkt helaas nog steeds niet. 

Ik kan inderdaad nog even een andere UTP kabel proberen, maar volgens mij zijn we dan wel out-of-options en is het tijd voor een monteur. 

Ik zal jullie even terugkoppeling geven. Dank voor je hulp! 

Arjen de Groot. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Arjen de groot, helemaal top dat je dit zo snel kon aanvullen! Heel goed om te weten dat je ook problemen met tv ervaart, want ook dat hoort perfect bij jou te werken. Heb je al kunnen uitproberen of een andere UTP-kabel het issue oplost? Als dat niet de oplossing is, dan wil ik je enkel nog vragen om het modem een fabrieksreset te geven in plaats van een gewone reset. Dit doe je als volgt:

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip het factory reset knopje 10 seconden in.
  2. Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje uit gaan.
  3. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  4. Check of je modem weer diensten heeft, dit kan 3 minuten duren. Na een reset naar fabrieksinstellingen ben je je wifi instellingen (naam van het wifi netwerk en wachtwoord) kwijt. Op een sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen.

Als jij deze opties zonder resultaat hebt uitgevoerd, dan ga ik onze monteursservice voor je aansturen! 💪

Hi Lisa, 

Ik heb de modem inmiddels al 7x gerest en jullie klantenservice heeft dit ook op afstand gedaan. Helaas lost dit het probleem niet op. Ik heb dit weekend ook andere kabels geprobeerd. Ook dat heeft het niet opgelost. Inmiddels vind ik dat ik genoeg pogingen zelf heb uitgevoerd en als het probleem niet wordt opgelost zal ik helaas moeten overstappen. 

Hopelijk kan de monteursservice het probleem oplossen. Ik ben er namelijk inmiddels wel klaar mee. 

Groetjes, 

Arjen de Groot.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Arjen de groot, hartstikke goed dat je hierop terugkomt! Ik ben het volledig met je eens dat er genoeg geprobeerd is om het probleem te tackelen. Zojuist heb ik Guidion dan ook aangestuurd. Binnen enkele minuten kun je een sms/e-mail verwachten met daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat er heel snel een plekje vrij is in hun agenda. Laat jij hier na afloop van het monteursbezoek weten of je weer geheel probleemvrij bent? 💪

Hi Lisa, ja dat is goed! Ik zie het smsje of de mail graag tegemoet. 

Reputatie 7
Badge +4

Helemaal super @Arjen de groot! Fijn dat je ons hier op de hoogte houdt. 

Reageer