Elke minuut ping spikes tot 600ms

  • 19 January 2024
  • 30 reacties
  • 1018 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb vandaag Odido geinstalleerd gekregen, maar ik heb last van flinke ping spikes tot wel 600ms. Dit is zeer irritant tijdens online gaming. Deze spikes gebeuren namelijk exact elke minuut.

Hieronder is een screenshot van de ping tijden over tijd geplot (ping naar 1.1.1.1 en google.com). De ping tests zijn bekabeld uitgevoerd met een PC die direct op de Zyxel is aangesloten.

Ook diagnostische ping in de Zyxel T-56 webinterface laat dit probleem zien:

Ik heb zojuist de Huawei media converter en Zyxel router gereset, maar dat mocht niet baten. DOS “bescherming” uitschakelen mag ook niet baten. Ik heb dan het vermoeden dat dit probleem buiten de thuisinstallatie ligt, ook getuige van vele andere posts die er op dit forum over te vinden zijn.

Graag advies over hoe deze kwestie ZSM*1 opgelost kan worden, want dit zou wel een dealbreaker voor mij zijn.

*1: Ik overweeg het abonnement te herroepen mocht ik volgende week geen oplossing hebben.

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hey @hdj1234, bedankt voor het aanmaken van dit topic.

Ik wilde meteen voor je aan de slag gaan maar toen zag ik dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice. Zij hebben Guidion voor je aangestuurd. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je! Thanks. 

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goed nieuws op de valreep van de dag! We hebben zojuist een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken 🙂. We zijn enorm benieuwd naar jullie ervaringen gedurende het weekend!

Reputatie 2

Goed nieuws op de valreep van de dag! We hebben zojuist een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken 🙂. We zijn enorm benieuwd naar jullie ervaringen gedurende het weekend!

Jullie zijn helden, dacht dat dit nooit opgelost zou worden. Mag ik vragen wat de issue was? Ik ben altijd benieuwd naar dit soort zaken omdat ik zelf in de IT zit.

Reputatie 2

Goed nieuws op de valreep van de dag! We hebben zojuist een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken 🙂. We zijn enorm benieuwd naar jullie ervaringen gedurende het weekend!

Ik ga morgen even kijken, heb nu mijn oude router nog staan aangezien ik straks ga gamen. En nu nog zekerheid heb dat alles “werkt”. Ik geef morgen een update! Hoe zit dat trouwens met mensen die zich niet hier hebben vemeld? Gewoon router opnieuw opstarten en dan voila? Een vriend van mij zit namelijk niet op het forum maar heeft hier ook last van

Reputatie 1

Ik heb de “fix” geprobeerd maar zie ditzelfde probleem nog steeds terugkomen.

Aangezien ik dit gebrek binnen de bedenktijd heb gemeld en verder heb afgewacht over een fix (we zijn nu 1 maand verder), zou ik mijn contract op basis hiervan willen herroepen. Ik heb er geen vertrouwen in dat dit probleem binnen afzienbare tijd goed wordt opgelost.

@Sven-Odido Is dit probleem nog steeds niet verholpen. Jullie blijven maar focussen op die Zyxel T56 wat duidelijk de bron van het probleem is. Zie ook 

Ikzelf was het ook zat en heb zelf een betere modem gekocht (en tot heden nog steeds geen tegemoetkoming gekregen in welke vorm dan ook door Odido) maar vind het schandalig dat er dus meerdere forum threats zijn terwijl de oplossing gewoon niet werkt. Ga mensen eens compenseren. Of moeten de mensen die in deze chats zijn zich verenigen en naar de rechter stappen??

Waar zijn jullie mee bezig Odido!!!!

Reageer