eu.battle.net en battle.net app

  • 22 June 2023
  • 52 reacties
  • 817 Bekeken

Reputatie 3

Goedenavond,

 

Sommige kennen het misschien wel, het is woensdag, reset dag, raid dag in World of Warcraft. Echter, rond half 1 verbreekt de connectie met alles wat maar in de EU draait van blizzard en battle.net. zelf met de 5g van mijn mobiel (ook t-mobile) krijg ik geen connectie meer. Iedereen zit te wachten tot de guild tank weer online komt...  Via een vpn lukt het wel en via een andere provider ook... lijkt dus echt in het T-mobile netwerk te zitten.

 

Meer mensen hier last van?

 

Kom dus niet op eu.battle.net , battle.net cliënt kan geen verbinding maken, battle.net app op de telefoon doet het ook niet meer. Wel kom ik op de US varianten van de websites...

Tommie van Odido 10 maanden geleden

@JvStraaten dat is inderdaad helemaal niet de bedoeling. Ik zie dat je de klantenservice al gesproken hebt. Er is een ticket voor je aangemaakt. Onze techneuten gaan voor je aan de slag!

Bekijk origineel

52 reacties

Klopt inderdaad. Helft van websites / connecties werken niet. Ook niet met google's DNS, dus lijkt op een routing probleem / kabel breuk / insert random t-mobile excuus hier. Regio Amsterdam/Almere begonnen rond half 1

Goedenavond,

 

Sommige kennen het misschien wel, het is woensdag, reset dag, raid dag in World of Warcraft. Echter, rond half 1 verbreekt de connectie met alles wat maar in de EU draait van blizzard en battle.net. zelf met de 5g van mijn mobiel (ook t-mobile) krijg ik geen connectie meer. Iedereen zit te wachten tot de guild tank weer online komt...  Via een vpn lukt het wel en via een andere provider ook... lijkt dus echt in het T-mobile netwerk te zitten.

 

Meer mensen hier last van?

 

Kom dus niet op eu.battle.net , battle.net cliënt kan geen verbinding maken, battle.net app op de telefoon doet het ook niet meer. Wel kom ik op de US varianten van de websites...

Heb jammer genoeg hetzelfde probleem niks werkt meer maar via mijn mobiel nog wel. omdat ik nog niet bij t-mobile zit

Klopt, ik heb hetzelfde probleem ook sinds ongeveer 00:30 uur dat bepaalde website niet meer beschikbaar zijn. Onder andere Tweakers, Real-Debrid en inderdaad ook alles van Battle.net kan ik niet banderen. Dacht eerst dat het een DNS probleem was, maar ook met Google en Cloudflare DNS werkt het niet. Aangezien ik via VPN wel alles kan benaderen, lijkt het wat @Amacuse ook al aangeeft een routing probleem.

Overigens kan ik wel alles via 5G benaderen (ook met een T-Mobile abonnement).

Reputatie 3

Het lijkt er op dat het allemaal weer werkt. Graag hoor ik nog van T-mobile wat nou precies het probleem was.

Reputatie 7
Badge +9

Hi all, werkt het allemaal weer zoals behoren?

Er is een onderhoud geweest vannacht. Als het goed is moeten jullie daar een e-mail over gehad hebben! In dit topic kun je hier alles over teruglezen: 

 

 

Reputatie 3

Hi all, werkt het allemaal weer zoals behoren?

Er is een onderhoud geweest vannacht. Als het goed is moeten jullie daar een e-mail over gehad hebben! In dit topic kun je hier alles over teruglezen: 

 

 

Lijkt mij aardig sterk dat onderhoud wat gepland staat om 1 uur al een half uur van te voren ervoor zorgt dat er 1 specifieke dienst niet te benaderen is. In het onderhoud staat ook niks in detail wat er precies gedaan wordt en joendit impact zou kunnen hebben op de problemen die zich voordeden. Tevens staat er ook dat je complete service onderbroken zou worden, wat ook niet het geval was... 

 

In mijn optiek, beetje vreemd antwoord. De verbinding heeft er nooit uitgelezen, was een half uur eerder dan aangegeven en de rest van het internet was wel gewoon te bereiken.

Hi all, werkt het allemaal weer zoals behoren?

Er is een onderhoud geweest vannacht. Als het goed is moeten jullie daar een e-mail over gehad hebben! In dit topic kun je hier alles over teruglezen: 

 

 

Lijkt mij aardig sterk dat onderhoud wat gepland staat om 1 uur al een half uur van te voren ervoor zorgt dat er 1 specifieke dienst niet te benaderen is. In het onderhoud staat ook niks in detail wat er precies gedaan wordt en joendit impact zou kunnen hebben op de problemen die zich voordeden. Tevens staat er ook dat je complete service onderbroken zou worden, wat ook niet het geval was... 

 

In mijn optiek, beetje vreemd antwoord. De verbinding heeft er nooit uitgelezen, was een half uur eerder dan aangegeven en de rest van het internet was wel gewoon te bereiken.

had ik toch goed qua “insert random t-mobile excuus hier” 🤣

Reputatie 3

Hi all, werkt het allemaal weer zoals behoren?

Er is een onderhoud geweest vannacht. Als het goed is moeten jullie daar een e-mail over gehad hebben! In dit topic kun je hier alles over teruglezen: 

 

 

Lijkt mij aardig sterk dat onderhoud wat gepland staat om 1 uur al een half uur van te voren ervoor zorgt dat er 1 specifieke dienst niet te benaderen is. In het onderhoud staat ook niks in detail wat er precies gedaan wordt en joendit impact zou kunnen hebben op de problemen die zich voordeden. Tevens staat er ook dat je complete service onderbroken zou worden, wat ook niet het geval was... 

 

In mijn optiek, beetje vreemd antwoord. De verbinding heeft er nooit uitgelezen, was een half uur eerder dan aangegeven en de rest van het internet was wel gewoon te bereiken.

had ik toch goed qua “insert random t-mobile excuus hier” 🤣

Wilde het eigenlijk niet quoten maar het lijkt erop dat je gelijk krijgt.

Reputatie 3

Hi all, werkt het allemaal weer zoals behoren?

Er is een onderhoud geweest vannacht. Als het goed is moeten jullie daar een e-mail over gehad hebben! In dit topic kun je hier alles over teruglezen: 

 

 

Waarom is dit als antwoord bestempeld? (heb ik niet gedaan) terwijl ik geen mail heb gehad over de werkzaamheden die mij dan zouden treffen en het nu 2 avonden op rij is dat er precies rond half 1 alles er weer uit ligt richting EU diensten? (tevens zijn er meer met problemen te vinden op het forum van Blizzard en Reddit, ben alleen de enige lijkt het die het hier meld )

Reputatie 7
Badge +9

@JvStraaten ik wil er toch wat dieper in duiken, het kan namelijk wel onderhoud zijn maar niet per sé van ons. Kan je een traceroute maken van wanneer het wel en wanneer het niet werkt? Dan kunnen we zien of er een verschil in de route zit en of het fout gaat in ons netwerk of ergens anders!

Reputatie 3

Nu werkt het wel:

 

Tracing route to eu.battle.net [37.244.28.102]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1]
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.13.49
  4     *        4 ms     *     10.10.12.61
  5     *        *        6 ms  37.244.28.102

Trace complete.

Zal vanavond, rond half 1 waarschijnlijk er wel uit klappen en dan deze comment editen.

Reputatie 7
Badge +9

@JvStraaten Top thanks! 

Reputatie 3

nog even wat extra tests nu alles werkt:

Blizzard Support - Running a Traceroute (battle.net)

tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1]
  2     1 ms     2 ms     1 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     3 ms     3 ms     4 ms  10.10.13.49
  4     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.12.61
  5     6 ms     6 ms     6 ms  185.60.112.157

Trace complete.

tracert 185.60.112.158

Tracing route to 185.60.112.158 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1]
  2     3 ms     2 ms     2 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.13.49
  4     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.12.61
  5     6 ms     6 ms     6 ms  185.60.112.158

Trace complete.

 

en de laatste:

tracert 185.60.114.159

Tracing route to 185.60.114.159 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1]
  2     2 ms     1 ms     2 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     3 ms     3 ms     3 ms  10.10.13.49
  4     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.12.61
  5    15 ms    15 ms    15 ms  185.60.114.159

Trace complete.

 

Tot over een paar uur :-)

 

 

Reputatie 3

nog even wat extra tests nu alles werkt:

Blizzard Support - Running a Traceroute (battle.net)

tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1]
  2     1 ms     2 ms     1 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     3 ms     3 ms     4 ms  10.10.13.49
  4     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.12.61
  5     6 ms     6 ms     6 ms  185.60.112.157

Trace complete.

tracert 185.60.112.158

Tracing route to 185.60.112.158 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1]
  2     3 ms     2 ms     2 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.13.49
  4     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.12.61
  5     6 ms     6 ms     6 ms  185.60.112.158

Trace complete.

 

en de laatste:

tracert 185.60.114.159

Tracing route to 185.60.114.159 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1]
  2     2 ms     1 ms     2 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     3 ms     3 ms     3 ms  10.10.13.49
  4     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.12.61
  5    15 ms    15 ms    15 ms  185.60.114.159

Trace complete.

 

Tot over een paar uur :-)

 

 

Helemaal vergeten. Gisteren inderdaad geen problemen… however… nu weer wel :-) Denk dat mijn modem het aan het opgeven is… want de tracers krijgt een timeout op het modem, daarna later in de chain nog een keer…

tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     *        *        *     Request timed out.
  2     *        *        2 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.13.49
  4     *        *        *     Request timed out.
  5   140 ms     *      224 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Heb modem al opnieuw opgestart. Wederom Blizzard EU sites niet te benaderen of pas na 50x refreshen… Discord kan geen verbinding maken met spraak kanalen...

Het downloaden van updates gaat ook maar met minder dan 1 mb per seconde… wtf is er aan de hand…

Het was altijd zo stabiel.. en nu deze onzin...

 

 

 

 

 

Reputatie 3

Het is ook alleen 's avonds en 's nachts… Overdag nergens last van..

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben benieuwd wat er terugkomt vanuit de technische dienst. Het lijkt me evident dat er ergens ruis op de lijn zit, maar ik vind het opvallend dat er alleen ‘s avonds en ‘s nachts dit soort storingen optreden. Ik volg dit draadje met veel interesse. 

Reputatie 7
Badge +9

@JvStraaten ik zie dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Als je deze loskoppelt en alleen ons eigen apparatuur aansluit, bekabeld verbinding maakt met ons eigen modem, werkt het dan wel? Ik probeer alles uit te sluiten, kan namelijk zijn dat de verbinding tussen het modem en pc niet helemaal lekker is, dit zien we door de timeout in je laatste tracert. Ik krijg namelijk ook geen volledige meting uit mijn lijnmeting. Zou je dit voor mij kunnen testen? 

Reputatie 3

@JvStraaten ik zie dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Als je deze loskoppelt en alleen ons eigen apparatuur aansluit, bekabeld verbinding maakt met ons eigen modem, werkt het dan wel? Ik probeer alles uit te sluiten, kan namelijk zijn dat de verbinding tussen het modem en pc niet helemaal lekker is, dit zien we door de timeout in je laatste tracert. Ik krijg namelijk ook geen volledige meting uit mijn lijnmeting. Zou je dit voor mij kunnen testen? 

Tommie,

Ik weet niet of je extra punten wilt halen door dingen te markeren als antwoord zonder dat ze dat zijn... volgens mij is dat bedoeld voor diegene die het probleem heeft gemeld... afijn…Drie maal is scheepsrecht zeggen ze dan...

De computer IS rechtstreeks aangesloten op het modem. Er loopt namelijk een Cat 8 kabel vanaf de meterkast, direct de PC in. Daarnaast heb ik op zolder een Asus router staat in AP modus voor overage aparaten zoals de printer, iMac en anders devices. Ook dit zit rechtstreeks met zijn eigen kabel aangesloten op het modem. Dan hebben we nog de tv, ps5, switch, hue hub, en de ikea hub aangesloten. Deze zitten via 2 unmanaged switches aangesloten op het modem.

Ik heb, toen de problemen begonnen, alles al losgekoppeld behalve die ene lijn naar de PC toe. Ook dit hielp niet. Het is altijd stabiel geweest dus er doet mij niets vermoeden dat er hier intern een probleem zou zijn. Zeker ook gezien, zoals in de eerste post beschreven, het met een VPN wel werkt. Zelfs 1 die routeert via Nederland zelf.

Mogelijk staat er wat in de logging van het modem, waar je als klant niet in kan/mag kijken maar jullie misschien wel...

Reputatie 7
Badge +9

@JvStraaten kreeg ik maar een punt voor elk antwoord dat ik gaf!😉 Het moest een breakpoint zijn in plaats van antwoord, excuus.

Je moet als het goed is zelf de logging van je modem kunnen bekijken? Wat geeft hij aan als je dit wilt bekijken? 

 

Het rare is dat er een timeout komt in de tracert, wellicht dat het modem niet meer optimaal is. Dit verklaard alleen het tijdstip niet… Ik ga hier nog dieper induiken, ik lees graag waarom je de logging niet kunt bekijken. Ook wil ik je vragen om het ONT van het stroom af te halen en te rebooten, deze staat al meer dan 117 dagen online. 

 

 

 

Reputatie 3

@JvStraaten kreeg ik maar een punt voor elk antwoord dat ik gaf!😉 Het moest een breakpoint zijn in plaats van antwoord, excuus.

Je moet als het goed is zelf de logging van je modem kunnen bekijken? Wat geeft hij aan als je dit wilt bekijken? 

 

Het rare is dat er een timeout komt in de tracert, wellicht dat het modem niet meer optimaal is. Dit verklaard alleen het tijdstip niet… Ik ga hier nog dieper induiken, ik lees graag waarom je de logging niet kunt bekijken. Ook wil ik je vragen om het ONT van het stroom af te halen en te rebooten, deze staat al meer dan 117 dagen online. 

 

 

 

Ik zal vanavond de gevraagde acties even uitvoeren en een screenshot maken van de error als ik de logging wil bekijken (is al sinds dag1, dus dacht dat dit normaal gedrag was) nu eerst ff de kids eten geven en naar de ouderavond :-)

Reputatie 3

Oke,

Hele huis van het stroom gehaald. Ook eens goed om een complete reset te doen.

En wonder boven wonder kan ik nu inderdaad voor het eerst sinds ik het modem heb in de logging kijken! Weet niet wat en OF je iets gedaan hebt maar dat werkt in ieder geval weer.

Nu de verbinding in de gaten houden en dan met name connectie naar Blizzard diensten, de website, gaming platform en de discord speech channels.

 

Reputatie 7
Badge +9

@JvStraaten thanks voor het checken en rebooten!

Ik heb niks gedaan om ervoor te zorgen dat je je logging kan bekijken. Bij de T-50 moet dit namelijk altijd kunnen. In sommige gevallen kan de logging van het modem achter een qos zitten via de adminrechten. Dit was bij jou niet het geval.

 

Wil je mij op de hoogte houden van alle ontwikkelingen?

Reputatie 3

Zucht....

Reputatie 3

Reden dat ik het opmerk is omdat dan de babyfoon (Google nest cam) eruit ligt.... en de pc's en de rest van de apparaten doen het natuurlijk nu ook niet. Modem al een reset gegeven maar niks…

 

Jul  3 02:55:11 daemon.debug dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1Jul  3 02:55:11 daemon.debug udhcpc: nas10_4 Sending discover...Jul  3 02:55:12 daemon.debug udhcpc: nas10_5 Sending renew...Jul  3 02:55:12 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_Internet connection lost

 

PON lampje blijft knipperen....

Reputatie 7
Badge +9

@JvStraaten dat is inderdaad helemaal niet de bedoeling. Ik zie dat je de klantenservice al gesproken hebt. Er is een ticket voor je aangemaakt. Onze techneuten gaan voor je aan de slag!

Reageer