Beantwoord

firmware update Zyxel T56

  • 29 January 2024
  • 138 reacties
  • 2741 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Graag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem.

Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi en iptv dat hapert.

 

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 29 January 2024, 16:28

Bekijk origineel

138 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Keff89, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je op de lijst gezet om de update eerder te ontvangen. De update zal in de loop van de tijd gepushed worden naar het modem. 

Hallo @Tommie van Odido ,

Ik had even een vraag,

hoelang zal het duren voordat wij de update mogen verwachten?

Mijn collega heeft namelijk al vrij snel die firmware update gehad.

Vandaar dat ik dan ook via deze weg het wou benaderen.

In de hoop ook van internet te genieten waarvoor ik het heb aangeschaft.

Helaas kan ik dan ook niet echt zeggen of ik nu veel beter internet heb als mijn dsl verbinden hiervoor.

 

ik hoor graag van u,

Tommie.

 

 

Gr. Kevin 

Reputatie 4
Badge

@Keff89 de nieuwe firmware versie voor de T-56 is nu voor iedereen vrijgegeven.
T-56 even 30 seconden stekker eruit - stekker erin, en hij zou hem automatisch moeten downloaden.

Zie deze post:
 

 

Ik loop ook tegen een aantal problemen aan die (als ik het goed lees) vaak terug te voeren zijn op de firmware. Ik kan nergens vinden wat de meest recente versie is, maar ik heb V5.70(ACEA.0)T56C_b4_0130.

Hoe kan ik een upgrade krijgen als dit nodig is?

Mvgt,

Emile

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Emile_Kaal, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. De B4 is de basis software, deze zal na 24 uur van installatie geupgrade worden naar de B8. Dat heeft hij inmiddels al gedaan. Ik zag dat je de 2,4 GHz frequentie had uitgeschakeld, deze heb ik weer voor je aangezet. Lukt het nu om verbinding te krijgen met je apparaat? 

Hey @Emile_Kaal, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. De B4 is de basis software, deze zal na 24 uur van installatie geupgrade worden naar de B8. Dat heeft hij inmiddels al gedaan. Ik zag dat je de 2,4 GHz frequentie had uitgeschakeld, deze heb ik weer voor je aangezet. Lukt het nu om verbinding te krijgen met je apparaat? 

Hoi @Tommie van Odido , ja, het werkt nu veel soepeler. Dank je wel!

Hi @Keff89, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je op de lijst gezet om de update eerder te ontvangen. De update zal in de loop van de tijd gepushed worden naar het modem. 

Hoi Tommie, 

Zou je de firmware upgrade ook voor mij kunnen regelen? Mijn IPTV doet het bijna niet meer na mijn overstap van ziggo naar odido..dankjewel!

Hi @Keff89, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je op de lijst gezet om de update eerder te ontvangen. De update zal in de loop van de tijd gepushed worden naar het modem. 

Hoi Tommie, 

Zou je de firmware upgrade ook voor mij kunnen regelen? Mijn IPTV doet het bijna niet meer na mijn overstap van ziggo naar odido..dankjewel!

Kan ik een seintje krijgen wanneer dit gebeurt is of kan ik dit ergens zelf checken Tommie?

Ik heb ook de T-56 en kan ook diverse apparaten niet koppelen aan mijn netwerk. Ik krijg o.a. mijn JBL Portable Link niet gekoppeld. Heel frustrerend. Zou ook ik op de lijst voor de upgrade kunnen komen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jonnie010 & @E125, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal vanmiddag nog geupgraded worden. De verbinding zal er dan ongeveer drie tot vijf minuten uitvallen tijdens het updaten. 

Firmware update is uitgevoerd naar V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108.
Echter nog steeds geen mogelijkheid om de JBL link portable en ook niet een Lenovo Yoga tablet te verbinden, die het beide voorheen prima deden met Ziggo

Bij mij werkt het weer. Bedankt! 

Graag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem t56.

Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi. 

 

Reputatie 4
Badge

Firmware update is uitgevoerd naar V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108.
Echter nog steeds geen mogelijkheid om de JBL link portable en ook niet een Lenovo Yoga tablet te verbinden, die het beide voorheen prima deden met Ziggo

De _b8_ is nog de oude firmware. Daarmee doen JBL, Harman Kardon, Wiim Pro, Nest, Remarkable, Unifi Cloud Key Plus, en nog een heel stel andere apparaten het gegarandeerd niet.
De nieuwe is _b10_

Hier hetzelfde verhaal, vorige week woensdag over gegaan, al mijn unifi materiaal heeft 1 dag gewerkt!(dhcp lease tijd) graag zsm een update voor de firmware en melding wanneer dit gaat plaatsvinden!

zoals ik hierboven lees b10? Of nieuwer als deze bestaat

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Martineke72 & @Leondrempt, de firmware is sinds vandaag uitgekomen en zal in batches uitgestuurd worden naar alle modems. Omdat het nog vroeg dag is heb ik jullie op de versnelde lijst gezet!

Top! Hoelaat vandaag komt de update?.. gisteravond bijna 2 uur bezig geweest met modemproblemen met Nienke van de helpdesk

Hi @Martineke72 & @Leondrempt, de firmware is sinds vandaag uitgekomen en zal in batches uitgestuurd worden naar alle modems. Omdat het nog vroeg dag is heb ik jullie op de versnelde lijst gezet!

Hoe kan ik zien of ik de nieuwste firmware heb?Ahh, niet genoeg gelezen, ik heb V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 en moet dus wachten op de b10 versie.. 

Vraag beantwoord.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mat1062, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware zo snel mogelijk geupgraded wordt. Tijdens het updaten zal het internet ongeveer drie tot vijf minuten wegvallen.

 

@Leondrempt, de firmware is gister middag geupgraded!  

Reputatie 1

@Tommie van Odido kan ik op de lijst worden gezet voor een firmware update. De modem is niet stabiel. Ook bedraad niet. Dank je

@Tommie van Odido zou je mij ook op de lijst voor de firmwareupdate willen zetten? Het verbinden van mijn EZVIZ camera en SolarEdge heeft me al heel wat kopzorgen bezorgd. 

Nu begrijp ik waar het aan ligt, mijn firmware is versie b8.

 

Hopelijk word ik nu toch wat tevredener over Odido na de overgang van Tweak.

Dank alvast!

Reputatie 1

@Tommie van Odido ik heb ook 

  • Firmware-versie
  • V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Mogelijk is dat de reden voor verstoringen. Dank je

Ik zou ook graag versneld de update willen ontvangen.

Mijn Bosch smart home systeem werkt nu niet meer en na deze update zou dit verholpen moeten zijn.

Alvast bedankt voor de moeite, Tom

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @anoniemanoe,  @BartWe & @Tom Gouw, heel fijn dat jullie jezelf allemaal gemeld hebben in dit topic, wij zien jullie graag weer genieten van al jullie apparaten! Daarom ga ik voor jullie aan de slag om de firmware update op de correcte manier aan te vragen en binnen enkele werkdagen zullen wij de update pushen. Vervolgens herstarten wij kort het modem voor jullie om de update goed door te laten lopen.

Hier ga ik voor jullie achteraan, jullie kunnen snel weer genieten van al jullie apparaten! 😃

Reageer