Beantwoord

firmware update Zyxel T56

  • 29 January 2024
  • 147 reacties
  • 3105 Bekeken


Toon eerste reactie

147 reacties

Beste,

 

Ten eerste Belachelijk van Odido dat deze update niet standaard gepushed wordt… Ik zit al 3 dagen voor een klant een basisstation werkend te krijgen.. en kreeg maar geen ip…
 

Zou ik aub de firmware update mogen? 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Ik heb ook de T-56 en kan ook diverse apparaten niet koppelen aan mijn netwerk. Ik krijg o.a. mijn JBL Portable Link niet gekoppeld. Heel frustrerend. Zou ook ik op de lijst voor de upgrade kunnen komen?

Reputatie 6
Badge +2

@Kjannekeman Tuurlijk, ik heb je meteen op de lijst gezet! Ik verwacht dat je de update morgen in de loop van de dag ontvangt. Alvast bedankt voor je geduld! 

Hoi,

Ik zou ook graag de update willen ontvangen.

Mijn dank!

 

Top! Hoelaat vandaag komt de update?.. gisteravond bijna 2 uur bezig geweest met modemproblemen met Nienke van de helpdesk

Reputatie 6
Badge +2

@BartWe Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat de firmware update de oplossing zou zijn. Geen zorgen, ik stop niet voor je geholpen bent en het probleem is opgelost! 

Ik heb jouw instellingen aangepast van WPA3 naar WPA2. Wil je het modem een herstart geven en nogmaals proberen of je verbinding kunt maken?

B10 is de meest recente versie die nu wordt uitgerolt. Als apparatuur daar niet mee verbind dan moet je het zoeken in incompatabilteit van die apparatuur met wifi 6 en/of wpa-3. Deze nieuwste technologieën kun je ook uitzetten in de Zyxel router om zo verder te testen.

Ik heb een en ander gecheckt. IP6v stond uit en wpa-2 stond ingesteld. Dus resultaat is nog steeds: geen pairing (meer) mogelijk.

Is het een idee om met de camera bij jullie langs te komen en samen te kijken wat de reden van dit issue kan zijn? Alternatief is dat jullie rechtstreeks contact opnemen met EZVIZ. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Duurzaam, ik heb je een T-54 opgestuurd. Je ontvangt een e-mail met de retour instructies.

De Back Office heeft het ticket gesloten omdat je eigen apparatuur (acces points) aangesloten had.  

@jaricool Ik wil je heel graag helpen en de firmware update uitsturen, maar dat kan alleen als ik contact heb gehad met de contracthouder. Wil je vragen of zij zelf via deze weg of anders via Facebook (facebook.com/odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland op x.com/odidonederland) contact op kunnen nemen? Dan regel ik het direct!

 

@Buzzpath Ik heb je direct op de lijst gezet! Ik verwacht dat je de update later vandaag zult ontvangen. 

@BartWe Heb je al eens geprobeerd om WPA 3 naar WPA 2 te zetten en Wifi 6 uit te schakelen? Ik verneem graag wat dit doet! 

Beste @Teresa van Odido ja dat is al allemaal geprobeerd. Zoals ik al aangaf werkt het voorheen via mijn Acces Point probleemloos. Nu de verbinding via Odido (en het Zyxel modem) verloopt, werkt het niet meer. Aan het Acces Point is verder niks veranderd. Ik heb ook geprobeerd de ENVIZ camera rechtstreeks op via de Wifi op jullie modem te connecten maar dat lukt dus ook niet. 

Ik heb echt al al het mogelijke geprobeerd.

@Duurzaam Fijn om te lezen dat het probleem met de Youless is opgelost! Ik help je graag verder om ook de camera te koppelen! 

Heb je de tips van @eric al eens geprobeerd? Mocht je hier niet uitkomen, pas ik de instellingen van het modem graag aan met jouw toestemming. 

Laat het mij weten, dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

Ik heb een en ander gecheckt. IP6v stond uit en wpa-2 stond ingesteld. Dus resultaat is nog steeds: geen pairing (meer) mogelijk.

Is het een idee om met de camera bij jullie langs te komen en samen te kijken wat de reden van dit issue kan zijn? Alternatief is dat jullie rechtstreeks contact opnemen met EZVIZ.
 

Reputatie 6
Badge +2

@MarkDor Heb je al eens geprobeerd om de WPA3 naar WPA2 te zetten? Je kunt dit doen in de instellingen van het modem. Mocht dit niet werken dan je proberen om ook Wifi 6 uit te schakelen. 

Reputatie 7
Badge +9

In verband met afwezigheid zullen we jullie modems maandag pas kunnen upgraden. Laat gerust weten of we je op de lijst kunnen zetten, dan worden alle klanten met terugwerkende kracht, maandag ochtend geüpgraded!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Duurzaam, ik heb je instellingen er maar eens bijgepakt en ik zie op dit moment dat de 5 GHz band uitgeschakeld is, WPA-3 ingeschakeld is en Wifi 6 staat uit. Zou je de 5 GHz band weer aan kunnen zetten en WPA-3 op WPA-2 kunnen zetten? Daarnaast zie ik dat je SSID een _ bevat. Kan je speciale leestekens eens verwijderen? Dit geldt ook voor je wachtwoord, denk aan een vraagteken, komma of laagstreepje etc.

Ik zou ook graag een firmware van mijn modem willen ontvangen. Momenteel heb ik versie 

V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130 Die gemaakt is iemand die er niet veel van snapte, buiten het feit dat alle icoontjes verkeerd zijn en knoppen niet kloppen worden er ook niet alle apparaten toegelaten. En boven alles is de internetsnelheid ver onder wat het zou moeten zijn.

 

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @zurezult 

Welkom, sinds een paar dagen wordt de B10 firmware naar alle T-56 modems gepushed. Dit gebeurt ’s nachts en ze doen er ongeveer 30.000 per keer.
Het gaat ongeveer zes tot zeven nachten duren tot dat alle T-56 modems geüpgraded zijn.

Vanaf nu komt iedereen aan de beurt en wordt er niets meer handmatig geüpdatet 

Restart het modem om te kijken of je al aan de beurt was. Anders nog even geduld.

Met vriendelijke groet!

Hoi @anoniemanoe,  @BartWe & @Tom Gouw, heel fijn dat jullie jezelf allemaal gemeld hebben in dit topic, wij zien jullie graag weer genieten van al jullie apparaten! Daarom ga ik voor jullie aan de slag om de firmware update op de correcte manier aan te vragen en binnen enkele werkdagen zullen wij de update pushen. Vervolgens herstarten wij kort het modem voor jullie om de update goed door te laten lopen.

Hier ga ik voor jullie achteraan, jullie kunnen snel weer genieten van al jullie apparaten! 😃

Goeiemorgen,

Ik zou ook graag op de lijst willen voor de b10 versie

Reputatie 7
Badge +5

Hi @HIMOEMOE, goed dat je dit laat weten! Je staat op de lijst om de nieuwe firmware update te krijgen. Deze zal tegen het einde van morgenmiddag op je modem staan!

@verkerkk Ik heb jouw verbinding gecheckt. Als het ook zonder switch niet goed werkt, wil ik jou graag Wifi Plus adviseren. Hiermee verbeter en verbreed je jouw netwerk. Je kunt deze nu de eerste maand gratis testen. Merk je binnen bijvoorbeeld een week geen verschil dan zetten we Wifi Plus weer uit, zodat je hier geen kosten voor maakt. Je kunt zo'n versterker bestellen via Mijn Odido. De korting zal worden verrekend. Wil je mij de uitkomst laten weten? Ik ben heel benieuwd!

.

Ik loop ook tegen een aantal problemen aan die (als ik het goed lees) vaak terug te voeren zijn op de firmware. Ik kan nergens vinden wat de meest recente versie is, maar ik heb V5.70(ACEA.0)T56C_b4_0130.

Hoe kan ik een upgrade krijgen als dit nodig is?

Mvgt,

Emile

Hoi @anoniemanoe,  @BartWe & @Tom Gouw, heel fijn dat jullie jezelf allemaal gemeld hebben in dit topic, wij zien jullie graag weer genieten van al jullie apparaten! Daarom ga ik voor jullie aan de slag om de firmware update op de correcte manier aan te vragen en binnen enkele werkdagen zullen wij de update pushen. Vervolgens herstarten wij kort het modem voor jullie om de update goed door te laten lopen.

Hier ga ik voor jullie achteraan, jullie kunnen snel weer genieten van al jullie apparaten! 😃

Goeiemorgen,

Ik zou ook graag op de lijst willen voor de b10 versie

Zet ons er ook maar bij, hopelijk geeft dat een oplossing.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @zurezult, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het valt me op dat je wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Heb je een eigen router of acces point aangesloten toevallig? Ik raad je aan om wifi in te schakelen en opnieuw verbinding probeert te maken met het modem.

 

Hey @Duurzaam,  kan je toevallig het type camera doorgeven? Dan kunnen we het beter onderzoeken. Daarnaast zie ik dat je veel eigen wifipunten hebt aangesloten, een TP-Link, Devolo's en van Arcadyan. Zou je al je eigen wifipunten/routers willen loskoppelen en kijken of je een verbinding tot stand krijgt? Kan je toevallig het klantnummer van je zoon naast jouw klantnummer zetten in je profiel? Dan kunnen we het met elkaar vergelijken. Alvast bedankt!

@Tommie van Odido Mag ik ook op de lijst voor de nieuwe firmware? Huidige firmware is V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 en ik krijg ook dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

Bedankt voor je bericht Tommie, maar ik wil graag weten warom ik wifi moet inschakelen om een software update te krijgen van mijn modem? Komen jullie hier de straat in gereden om die er op die manier op te zetten?

Mvg

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Duurzaam, zou je toevallig het klantnummer van je zoon willen toevoegen aan je profiel? Dan kunnen we het met elkaar vergelijken en kijken waar het misgaat! 

ik kan ook niet mijn apparaten koppelen aan t-56, graag ontvang  ik een fix/update aub!

Reageer