Beantwoord

firmware update Zyxel T56

  • 29 January 2024
  • 142 reacties
  • 2854 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Graag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem.

Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi en iptv dat hapert.

 

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 29 January 2024, 16:28

Bekijk origineel

142 reacties

He @Duurzaam, ik heb nog een keer wat instellingen aangepast, ook heb ik de frequentie's gescheiden. Kan je nogmaals proberen verbinding te maken met de 2,4 GHz band? 

Helaas Tommy, camera wil nog steeds niet koppelen. Als jij geen andere ideeën meer hebt, misschien moeten we dan de proef op de som nemen en dat je mij een T-54 toestuurt.

Ik zou ook graag een firmware van mijn modem willen ontvangen. Momenteel heb ik versie 

V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130 Die gemaakt is iemand die er niet veel van snapte, buiten het feit dat alle icoontjes verkeerd zijn en knoppen niet kloppen worden er ook niet alle apparaten toegelaten. En boven alles is de internetsnelheid ver onder wat het zou moeten zijn.

 

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @zurezult 

Welkom, sinds een paar dagen wordt de B10 firmware naar alle T-56 modems gepushed. Dit gebeurt ’s nachts en ze doen er ongeveer 30.000 per keer.
Het gaat ongeveer zes tot zeven nachten duren tot dat alle T-56 modems geüpgraded zijn.

Vanaf nu komt iedereen aan de beurt en wordt er niets meer handmatig geüpdatet 

Restart het modem om te kijken of je al aan de beurt was. Anders nog even geduld.

Met vriendelijke groet!

.

He @Duurzaam, ik heb nog een keer wat instellingen aangepast, ook heb ik de frequentie's gescheiden. Kan je nogmaals proberen verbinding te maken met de 2,4 GHz band? 

Helaas Tommy, camera wil nog steeds niet koppelen. Als jij geen andere ideeën meer hebt, misschien moeten we dan de proef op de som nemen en dat je mij een T-54 toestuurt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @zurezult, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het valt me op dat je wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Heb je een eigen router of acces point aangesloten toevallig? Ik raad je aan om wifi in te schakelen en opnieuw verbinding probeert te maken met het modem.

 

Hey @Duurzaam,  kan je toevallig het type camera doorgeven? Dan kunnen we het beter onderzoeken. Daarnaast zie ik dat je veel eigen wifipunten hebt aangesloten, een TP-Link, Devolo's en van Arcadyan. Zou je al je eigen wifipunten/routers willen loskoppelen en kijken of je een verbinding tot stand krijgt? Kan je toevallig het klantnummer van je zoon naast jouw klantnummer zetten in je profiel? Dan kunnen we het met elkaar vergelijken. Alvast bedankt!

Bedankt voor je bericht Tommie, maar ik wil graag weten warom ik wifi moet inschakelen om een software update te krijgen van mijn modem? Komen jullie hier de straat in gereden om die er op die manier op te zetten?

Mvg

Reputatie 7
Badge +9

Sinds maandag zijn alle T-56 modems proactief voorzien van de laatste firmware @zurezult.  

Ik heb je op de lijst gezet @Karina1960. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

 

Ik zie inderdaad dat de camera wel verbinding maakt met het modem @BartWe. Hoe ver staat de camera van het modem af? Kan de camera alleen 2,4 GHz aan? Heb je de banden al eens opgesplitst? 

 

 

Beste Tommie,

De camera kan alleen 2,4 aan, ik heb al op een gelijk netwerk geprobeerd en ook gesplitste netwerken. En natuurlijk direct naast het modem geprobeerd.

 

Hi @zurezult, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het valt me op dat je wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Heb je een eigen router of acces point aangesloten toevallig? Ik raad je aan om wifi in te schakelen en opnieuw verbinding probeert te maken met het modem.

 

Hey @Duurzaam,  kan je toevallig het type camera doorgeven? Dan kunnen we het beter onderzoeken. Daarnaast zie ik dat je veel eigen wifipunten hebt aangesloten, een TP-Link, Devolo's en van Arcadyan. Zou je al je eigen wifipunten/routers willen loskoppelen en kijken of je een verbinding tot stand krijgt? Kan je toevallig het klantnummer van je zoon naast jouw klantnummer zetten in je profiel? Dan kunnen we het met elkaar vergelijken. Alvast bedankt!

Hallo Tommy, Type camera is: EZVIZ CS-BC1C. Ondertussen heb ik ook het MAC adres kunnen achterhalen. Dat is 70:4a:0e:84:a8:0e. De andere gevraagde info zou ik pas volgende week kunnen leveren.

Hi @zurezult, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het valt me op dat je wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Heb je een eigen router of acces point aangesloten toevallig? Ik raad je aan om wifi in te schakelen en opnieuw verbinding probeert te maken met het modem.

 

Hey @Duurzaam,  kan je toevallig het type camera doorgeven? Dan kunnen we het beter onderzoeken. Daarnaast zie ik dat je veel eigen wifipunten hebt aangesloten, een TP-Link, Devolo's en van Arcadyan. Zou je al je eigen wifipunten/routers willen loskoppelen en kijken of je een verbinding tot stand krijgt? Kan je toevallig het klantnummer van je zoon naast jouw klantnummer zetten in je profiel? Dan kunnen we het met elkaar vergelijken. Alvast bedankt!

Hallo Tommy, Type camera is: EZVIZ CS-BC1C. Ondertussen heb ik ook het MAC adres kunnen achterhalen. Dat is 70:4a:0e:84:a8:0e. De andere gevraagde info zou ik pas volgende week kunnen leveren.

Exact hetzelfde type camera welke bij mij ook niet connect.

Hi @zurezult, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het valt me op dat je wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Heb je een eigen router of acces point aangesloten toevallig? Ik raad je aan om wifi in te schakelen en opnieuw verbinding probeert te maken met het modem.

 

Hey @Duurzaam,  kan je toevallig het type camera doorgeven? Dan kunnen we het beter onderzoeken. Daarnaast zie ik dat je veel eigen wifipunten hebt aangesloten, een TP-Link, Devolo's en van Arcadyan. Zou je al je eigen wifipunten/routers willen loskoppelen en kijken of je een verbinding tot stand krijgt? Kan je toevallig het klantnummer van je zoon naast jouw klantnummer zetten in je profiel? Dan kunnen we het met elkaar vergelijken. Alvast bedankt!

Hallo Tommy, Type camera is: EZVIZ CS-BC1C. Ondertussen heb ik ook het MAC adres kunnen achterhalen. Dat is 70:4a:0e:84:a8:0e. De andere gevraagde info zou ik pas volgende week kunnen leveren.

Hoi Tommy, overige Wifipunten etc uitgeschakeld. Helaas geen goed resultaat :-(.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Duurzaam, zou je toevallig het klantnummer van je zoon willen toevoegen aan je profiel? Dan kunnen we het met elkaar vergelijken en kijken waar het misgaat! 

HI Tommy, ik heb het klantnummer van mijn schoonzoon toegevoegd aan mijn profiel. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Duurzaam, de logging gaat jammer genoeg niet zo ver terug. Maar zou je eens willen testen of de camera wel werkt met het standaard SSID en wachtwoord? Dus na een Factory Reset, geen instellingen aanpassen en de standaard SSID en wachtwoord invoeren. Ik ben benieuwd of hij het dan wel pakt! 

Hallo Tommie, helaas ook in de fabrieksinstellingen koppelt de camera. niet. Volgens mijn andere zoon lijkt het erop alsof de router geen IP adres afgeeft. (ditzelfde probleem had ik met een youless, en deze heb ik toen een fixed IP adres gegeven: problem solved). Misschien een suggestie? Hoor graag weer van je.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb alles voor je geprobeerd @Duurzaam. Ik heb het voor je doorgezet naar onze technische dienst. Wellicht kunnen zij nog iets bedenken! 

Reageer