Geen Fiber signaal

  • 28 February 2023
  • 39 reacties
  • 489 Bekeken

Vorige week vrijdag (24-02-2023) is een Guidion monteur langsgeweest en heeft de aansluiting in huis gedaan. Hierbij werd er opgemerkt dat er geen Fiber signaal binnenkomt in de woning. Hiervoor is een taak uitgezet bij de Technische afdeling en daarna zou het doorgezet moeten worden naar KPN netwerkbeheer. Ik heb hier tot nu toe nog steeds niks van gehoord!

Graag zo snel mogelijk reactie en een oplossing.

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Welkom @alfredschreuder op onze Community! Ik ben meteen voor je gaan kijken. Er is op dit moment nog geen, nieuwe, update hierover. Zodra we hier meer over weten wordt er contact met je opgezocht! Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alfredschreuder, ik wacht vandaag nog af. Als er nog geen afspraak is gemaakt dan ga ik er persoonlijk achtertaan! 

Inmiddels meerdere malen contact gehad met T-Mobile en KPN Netwerk, de een zegt dat er een taak ligt bij de ander en vice versa. Reggefiber zou hebben gekeken en er de verbinding zou er moeten zijn, deze komt echter niet binnen. Dus word er weer een nieuw ticket aangemaakt, ditmaal met storing.

Ik vind dat het werk slecht gedaan word, als er een ticket binnenkomt, hier kort naar gekeken word, een deel van de verbinding werkt, dus markeren we het als werkend zonder dit te checken bij klant of waar dan ook. Nu kan ik weer opnieuw wachten totdat het volgende ticket in behandeling word genomen. Wat een matige service! 

@Tommie Mijn glasvezel aansluitpunt ziet er trouwens nog zo uit: 

Hier zit nog een groen vinkje sticker op en daarvanuit gaat een gebundelde kabel naar de NT. Klopt dit of zou deze door de monteur afgewerkt moeten worden en vervangen door een ander kastje? In mijn vorige huis had ik namelijk een groter kastje met lampjes.

Als ik zo een beetje door de ervaringen heen lees met de afhandeling van storingen kan dit voor mij nog wel even duren. Overstappen is waarschijnlijk nog de snelste oplossing.

En ik krijg zelfs geen mogelijkheid aangeboden voor een tijdelijke oplossing. Ik heb zelf een abonnement bij KPN via werkgever en vrouw bij BEN, dus hierin zal ook wel niks mogelijk zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alfredschreuder, heb je het telefoonnummer kunnen aanpassen en is het al gelukt om de afspraak te maken?

Hi @alfredschreuder, heb je het telefoonnummer kunnen aanpassen en is het al gelukt om de afspraak te maken?

Mijn telefoonnummer was al aangepast in mijn account, nu als het goed is ook bekend bij de aannemer. Het is nog niet gelukt om een afspraak te maken omdat ik nog niet gebeld ben helaas. De persoon gaf aan dat mijn belverzoek als 2de in de lijst stond, vanmorgen rond 11 uur. Dus ik verwacht vanmiddag nog een telefoontje.

Reputatie 7
Badge +9

@alfredschreuder bedankt voor je snelle reactie! Zou je mij hievan op de hoogte willen houden?

@alfredschreuder bedankt voor je snelle reactie! Zou je mij hievan op de hoogte willen houden?

Zeker, tot nu toe nog niet gebeld!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @alfredschreuder, ik heb je meteen een vouchercode toegestuurd via een privébericht. Dit kan met een Ben® abonnement. Ik heb ook een kijkje genomen naar het ticket, KPNNetwerkNL is nu goed aangestuurd. Dit is bij het aanmaken van het eerste ticket niet goed gegaan. Excuses hiervoor. Onze verwerkingstijden zijn standaard zeven dagen. Het aansluitpunt is goed! Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik hoop dat KPNNetwerkNL di zo snel mogelijk geregeld heeft.

Hi @alfredschreuder, ik wacht vandaag nog af. Als er nog geen afspraak is gemaakt dan ga ik er persoonlijk achtertaan! 

Tot nu toe nog niet gebeld!

Hey @alfredschreuder, ik heb je meteen een vouchercode toegestuurd via een privébericht. Dit kan met een Ben®️ abonnement. Ik heb ook een kijkje genomen naar het ticket, KPNNetwerkNL is nu goed aangestuurd. Dit is bij het aanmaken van het eerste ticket niet goed gegaan. Excuses hiervoor. Onze verwerkingstijden zijn standaard zeven dagen. Het aansluitpunt is goed! Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik hoop dat KPNNetwerkNL di zo snel mogelijk geregeld heeft.

Hey @Tommie

Bedankt voor de voucher, hoe werkt dat op een Ben abo? Kreeg een bevestiging sms, maar de eigen databundel gaat wel op. 

Is er daarnaast nog een update vanuit KPN? Niks gehoord ondanks dat er een storingsmelding zou moeten zijn gemaakt!?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alfredschreuder, ik heb je voor de zekerheid nog een code toegestuurd. Als je een bevestiging hebt gehad zou dit gewoon moeten werken. Er is nog geen nieuwe update hierover. Ik houd het ticket voor je in de gaten! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alfredschreuder, bedankt voor de update! Ik heb gelijk aan de bel getrokken bij onze Back Office en een extra notitie hiervan gemaakt. Hopelijk slaat dit aan en wordt je zo snel mogelijk gebeld.

Reputatie 7
Badge +9

@alfredschreuder zou je zelf contact op willen nemen met KPNNetwerkNL, ik heb namelijk nog geen gehoor gehad maar wil toch dat dit vlot gaat! Dit kan via telefoonnummer: 088-1200024. 

@alfredschreuder zou je zelf contact op willen nemen met KPNNetwerkNL, ik heb namelijk nog geen gehoor gehad maar wil toch dat dit vlot gaat! Dit kan via telefoonnummer: 088-1200024. 

Ik heb vanmorgen nog gebeld met KPNnetwerk, en de aannemer is nogmaals gebeld. Deze had me nog een keer op het verkeerde nummer gebeld afgelopen dinsdag om een afspraak te maken. Nu ben ik zojuist gebeld voor een afspraak en komen ze vanmiddag langs tussen 12:00 en 17:00. Dus er zit eindelijk schot in!

Reputatie 7
Badge +9

Welkom @alfredschreuder op onze Community! Ik ben meteen voor je gaan kijken. Er is op dit moment nog geen, nieuwe, update hierover. Zodra we hier meer over weten wordt er contact met je opgezocht! Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Reputatie 7
Badge +9

Dit is erg prettig om te horen @alfredschreuder! Ik zie graag een update tegemoet na het bezoek van de monteur. Fingers crossed.

@Tommie Monteur is zojuist geweest en we hebben weer internet! Het bleek toch niet juist aangesloten te zijn in de centrale. Monteur gaf aan dat niet alle T-Mobile monteurs hier toegang toe hebben en dat dit dan vaak niet opgelost kan worden. Daarvoor moet dan eerst KPN ingeschakeld worden.

Jammer dat deze simpele oplossing 2 weken heeft moeten duren voordat hier uberhaupt naar is gekeken. Daarnaast gaf initiele monteur van Guidion aan niet eerder iets in de centrale gedaan te hebben en benadrukte dat hij het goed had gedaan. Bleek dus niet zo te zijn.

Ik ga ervan uit dat jullie het financieel automatisch goed regelen sinds het contract nu ingaat, en hierbij zie ik graag de 10 euro die ik heb besteed voor een prepaid sim kaart terug in mijn eerst volgende termijnbedrag.

Hey @Tommie, bedankt voor je reactie! Al een update bekend?

Ik vroeg me daarnaast af of het mogelijk is om op afstand te checken of de aansluiting in de centrale voor ons huis open staat. Dit vraag ik omdat de monteur er 1,5 uur over deed om de centrale uberhaupt te vinden en daarnaast aangaf dit nog nooit aangesloten te hebben. Dus dit geeft wat wantrouwen of dit goed gegaan is. Het zou zonde zijn als de verbinding hierdoor niet binnen komt en ik zit te wachten op hulp vanuit KPN netwerk.
 

Is dit mogelijk of eventueel snel op locatie te checken?

Reputatie 7
Badge +9

@alfredschreuder superfijn om te horen dat alles het doet! Ik wil gelijk een vergoeding voor je in orde maken, hier heb ik alleen een bevestiging voor nodig. Klopt het dat je vanaf 24-02-2023 tot 09-03-2023 (vandaag) geen internet en tv hebt gehad en kan je een foto van het aankoopbewijs van het prepaidkaartje meesturen in je bericht? Dan zorg ik dat ik de kosten van het internet en het prepaid kaartje vergoed. Zie graag je bericht tegemoet.

@alfredschreuder superfijn om te horen dat alles het doet! Ik wil gelijk een vergoeding voor je in orde maken, hier heb ik alleen een bevestiging voor nodig. Klopt het dat je vanaf 24-02-2023 tot 09-03-2023 (vandaag) geen internet en tv hebt gehad en kan je een foto van het aankoopbewijs van het prepaidkaartje meesturen in je bericht? Dan zorg ik dat ik de kosten van het internet en het prepaid kaartje vergoed. Zie graag je bericht tegemoet.

Klopt, zal het aankoopbewijs nog sturen!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @alfredschreuder 

Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop? Hieraan kan je meestal zien of er wel een verbinding is of niet.

Reputatie 7
Badge +9

@alfredschreuder het contract gaat per vandaag in, overige kosten zijn er af gehaald. Dit is terug te zien op een volgend factuur. Zodra het aankoopbewijs is gestuurd, zorg ik dat je die kosten ook vergoed krijgt! 

@Tommie hierbij!

Reageer