Geen Fiber signaal

  • 28 February 2023
  • 39 reacties
  • 489 Bekeken

Vorige week vrijdag (24-02-2023) is een Guidion monteur langsgeweest en heeft de aansluiting in huis gedaan. Hierbij werd er opgemerkt dat er geen Fiber signaal binnenkomt in de woning. Hiervoor is een taak uitgezet bij de Technische afdeling en daarna zou het doorgezet moeten worden naar KPN netwerkbeheer. Ik heb hier tot nu toe nog steeds niks van gehoord!

Graag zo snel mogelijk reactie en een oplossing.

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Welkom @alfredschreuder op onze Community! Ik ben meteen voor je gaan kijken. Er is op dit moment nog geen, nieuwe, update hierover. Zodra we hier meer over weten wordt er contact met je opgezocht! Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 1

@Tommie Monteur is zojuist geweest en we hebben weer internet! Het bleek toch niet juist aangesloten te zijn in de centrale. Monteur gaf aan dat niet alle T-Mobile monteurs hier toegang toe hebben en dat dit dan vaak niet opgelost kan worden. Daarvoor moet dan eerst KPN ingeschakeld worden.

Jammer dat deze simpele oplossing 2 weken heeft moeten duren voordat hier uberhaupt naar is gekeken. Daarnaast gaf initiele monteur van Guidion aan niet eerder iets in de centrale gedaan te hebben en benadrukte dat hij het goed had gedaan. Bleek dus niet zo te zijn.

Ik ga ervan uit dat jullie het financieel automatisch goed regelen sinds het contract nu ingaat, en hierbij zie ik graag de 10 euro die ik heb besteed voor een prepaid sim kaart terug in mijn eerst volgende termijnbedrag.

De oplossing en hoe lang stond hier allemaal @Willem van der Zanden 

@alfredschreuder vreselijk dat je hier 2 weken op hebt moeten wachten. Hopelijk is T-mobile slim genoeg, een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen.

 

@Tommie Monteur is zojuist geweest en we hebben weer internet! Het bleek toch niet juist aangesloten te zijn in de centrale. Monteur gaf aan dat niet alle T-Mobile monteurs hier toegang toe hebben en dat dit dan vaak niet opgelost kan worden. Daarvoor moet dan eerst KPN ingeschakeld worden.

Jammer dat deze simpele oplossing 2 weken heeft moeten duren voordat hier uberhaupt naar is gekeken. Daarnaast gaf initiele monteur van Guidion aan niet eerder iets in de centrale gedaan te hebben en benadrukte dat hij het goed had gedaan. Bleek dus niet zo te zijn.

Ik ga ervan uit dat jullie het financieel automatisch goed regelen sinds het contract nu ingaat, en hierbij zie ik graag de 10 euro die ik heb besteed voor een prepaid sim kaart terug in mijn eerst volgende termijnbedrag.

De oplossing en hoe lang stond hier allemaal @Willem van der Zanden 

Reputatie 1

Hallo @alfredschreuder 

Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop? Hieraan kan je meestal zien of er wel een verbinding is of niet.

Hallo @Waqqas,

Ik heb een vergelijkbaar kastje als de Zyxel B50A die aangesloten zit op het KPN glasvezel aansluitpunt met de lampjes:

Power - groen

Fiber - uit

Speed - uit

WAN - groen

Daarnaast heb ik een vergelijkbare router als de Zyxel T50 die weer via UTP kabel op de WAN aansluiting zit, waarbij het Internet lampje rood is.

Bovenstaande is ook exact mijn probleem. Is dit inmiddels opgelost en hoe is dit opgelost? Power en WAN = Groen, FIBER en SPEED = uit.

Ja, dit is opgelost. Monteur via KPNnetwerk langs geweest en probleem zat in de centrale.

Dank voor je reactie Alfred,

 

Graag verneem ik hoeveel dagen je hierop hebt moeten wachten? Het lijkt me dat het in mijn situatie om eenzelfde probleem gaat, neem aan dat er dan direct iemand van het KPNnetwerk langskomt om dit te fixen? 

Hallo @alfredschreuder 

Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop? Hieraan kan je meestal zien of er wel een verbinding is of niet.

Hallo @Waqqas,

Ik heb een vergelijkbaar kastje als de Zyxel B50A die aangesloten zit op het KPN glasvezel aansluitpunt met de lampjes:

Power - groen

Fiber - uit

Speed - uit

WAN - groen

Daarnaast heb ik een vergelijkbare router als de Zyxel T50 die weer via UTP kabel op de WAN aansluiting zit, waarbij het Internet lampje rood is.

Bovenstaande is ook exact mijn probleem. Is dit inmiddels opgelost en hoe is dit opgelost? Power en WAN = Groen, FIBER en SPEED = uit.

Ja, dit is opgelost. Monteur via KPNnetwerk langs geweest en probleem zat in de centrale.

Reputatie 1

Hallo @alfredschreuder 

Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop? Hieraan kan je meestal zien of er wel een verbinding is of niet.

Hallo @Waqqas,

Ik heb een vergelijkbaar kastje als de Zyxel B50A die aangesloten zit op het KPN glasvezel aansluitpunt met de lampjes:

Power - groen

Fiber - uit

Speed - uit

WAN - groen

Daarnaast heb ik een vergelijkbare router als de Zyxel T50 die weer via UTP kabel op de WAN aansluiting zit, waarbij het Internet lampje rood is.

Bovenstaande is ook exact mijn probleem. Is dit inmiddels opgelost en hoe is dit opgelost? Power en WAN = Groen, FIBER en SPEED = uit.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @alfredschreuder, dankjewel voor je snelle reactie! Ik heb alles in orde gemaakt. Dit is terug te zien op een volgend factuur. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik sta voor je klaar! Voor nu een fijne dag gewenst.

 

@Tommie hierbij!

Reputatie 7
Badge +9

@alfredschreuder het contract gaat per vandaag in, overige kosten zijn er af gehaald. Dit is terug te zien op een volgend factuur. Zodra het aankoopbewijs is gestuurd, zorg ik dat je die kosten ook vergoed krijgt! 

@alfredschreuder superfijn om te horen dat alles het doet! Ik wil gelijk een vergoeding voor je in orde maken, hier heb ik alleen een bevestiging voor nodig. Klopt het dat je vanaf 24-02-2023 tot 09-03-2023 (vandaag) geen internet en tv hebt gehad en kan je een foto van het aankoopbewijs van het prepaidkaartje meesturen in je bericht? Dan zorg ik dat ik de kosten van het internet en het prepaid kaartje vergoed. Zie graag je bericht tegemoet.

Klopt, zal het aankoopbewijs nog sturen!

Reputatie 7
Badge +9

@alfredschreuder superfijn om te horen dat alles het doet! Ik wil gelijk een vergoeding voor je in orde maken, hier heb ik alleen een bevestiging voor nodig. Klopt het dat je vanaf 24-02-2023 tot 09-03-2023 (vandaag) geen internet en tv hebt gehad en kan je een foto van het aankoopbewijs van het prepaidkaartje meesturen in je bericht? Dan zorg ik dat ik de kosten van het internet en het prepaid kaartje vergoed. Zie graag je bericht tegemoet.

@Tommie Monteur is zojuist geweest en we hebben weer internet! Het bleek toch niet juist aangesloten te zijn in de centrale. Monteur gaf aan dat niet alle T-Mobile monteurs hier toegang toe hebben en dat dit dan vaak niet opgelost kan worden. Daarvoor moet dan eerst KPN ingeschakeld worden.

Jammer dat deze simpele oplossing 2 weken heeft moeten duren voordat hier uberhaupt naar is gekeken. Daarnaast gaf initiele monteur van Guidion aan niet eerder iets in de centrale gedaan te hebben en benadrukte dat hij het goed had gedaan. Bleek dus niet zo te zijn.

Ik ga ervan uit dat jullie het financieel automatisch goed regelen sinds het contract nu ingaat, en hierbij zie ik graag de 10 euro die ik heb besteed voor een prepaid sim kaart terug in mijn eerst volgende termijnbedrag.

Reputatie 7
Badge +9

Dit is erg prettig om te horen @alfredschreuder! Ik zie graag een update tegemoet na het bezoek van de monteur. Fingers crossed.

@alfredschreuder zou je zelf contact op willen nemen met KPNNetwerkNL, ik heb namelijk nog geen gehoor gehad maar wil toch dat dit vlot gaat! Dit kan via telefoonnummer: 088-1200024. 

Ik heb vanmorgen nog gebeld met KPNnetwerk, en de aannemer is nogmaals gebeld. Deze had me nog een keer op het verkeerde nummer gebeld afgelopen dinsdag om een afspraak te maken. Nu ben ik zojuist gebeld voor een afspraak en komen ze vanmiddag langs tussen 12:00 en 17:00. Dus er zit eindelijk schot in!

Reputatie 7
Badge +9

@alfredschreuder zou je zelf contact op willen nemen met KPNNetwerkNL, ik heb namelijk nog geen gehoor gehad maar wil toch dat dit vlot gaat! Dit kan via telefoonnummer: 088-1200024. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alfredschreuder, bedankt voor de update! Ik heb gelijk aan de bel getrokken bij onze Back Office en een extra notitie hiervan gemaakt. Hopelijk slaat dit aan en wordt je zo snel mogelijk gebeld.

Hi @alfredschreuder, ik wacht vandaag nog af. Als er nog geen afspraak is gemaakt dan ga ik er persoonlijk achtertaan! 

Tot nu toe nog niet gebeld!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alfredschreuder, ik wacht vandaag nog af. Als er nog geen afspraak is gemaakt dan ga ik er persoonlijk achtertaan! 

@alfredschreuder bedankt voor je snelle reactie! Zou je mij hievan op de hoogte willen houden?

Zeker, tot nu toe nog niet gebeld!

Reputatie 7
Badge +9

@alfredschreuder bedankt voor je snelle reactie! Zou je mij hievan op de hoogte willen houden?

Hi @alfredschreuder, heb je het telefoonnummer kunnen aanpassen en is het al gelukt om de afspraak te maken?

Mijn telefoonnummer was al aangepast in mijn account, nu als het goed is ook bekend bij de aannemer. Het is nog niet gelukt om een afspraak te maken omdat ik nog niet gebeld ben helaas. De persoon gaf aan dat mijn belverzoek als 2de in de lijst stond, vanmorgen rond 11 uur. Dus ik verwacht vanmiddag nog een telefoontje.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alfredschreuder, heb je het telefoonnummer kunnen aanpassen en is het al gelukt om de afspraak te maken?

Update: blijkbaar is er een verkeerd nummer doorgegeven aan de aannemer, en staat mijn oude mobiele nummer nog in het T-Mobile systeem.

@Tommie @Waqqas @Jason @Cal Kunnen jullie hier nog iets aan doen, mocht je een klant willen behouden? Hieronder contact via Chat omdat mijn verbinding met Klantenservice via telefoon continue beeindigd word:

Selena (3/7/2023, 10:10:30 AM): Hallo, ik ben Selena. Wat kan ik voor je doen vandaag? 
Ik (3/7/2023, 10:10:44 AM): Hallo, ik wil graag de status weten van mijn storing ticket 
Selena (3/7/2023, 10:11:48 AM): Goedemorgen Alfred! Ik help je graag verder :) 
Ik pak je gegevens erbij, klopt het adres dat je hebt ingevuld:   **********? 
Ik (3/7/2023, 10:11:54 AM): klopt 
Selena (3/7/2023, 10:12:04 AM): Zou ik ter verificatie je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer mogen alsjeblieft? 
Ik (3/7/2023, 10:12:13 AM): ************ 
Selena (3/7/2023, 10:12:55 AM): Helemaal goed dankjewel! Heb je een momentje voor me alsjeblieft? Dan ga ik het voor je na. 
Ik (3/7/2023, 10:13:00 AM): Prima 
Selena (3/7/2023, 10:16:48 AM): Bedankt voor het wachten! 
Ik zie dat KPN zonder aankondiging is langs geweest op 03-03-23. 
Hier hebben zij je niet aan kunnen treffen dus zal er contact opgenomen moeten worden met jou voor het maken van een afspraak. 
Ik (3/7/2023, 10:17:38 AM): Ok, en hoe snel word die afspraak gemaakt? 
Ik (3/7/2023, 10:18:02 AM): En waarom komen ze onaangekondigd? Ik was die dag gewoon thuis, dus vind het niet aannemelijk. Dan is er niet eens aangebeld 
Selena (3/7/2023, 10:19:08 AM): Oh jeetje dat is niet de bedoeling. Ik zie dat zij in de notitie naar ons hebben aangegeven dat ze een kaartje in de brievenbus hebben gedaan zodat je zelf een afspraak kan maken. Dit is dus ook niet gebeurd? 
Ik (3/7/2023, 10:19:17 AM): Nee 
Selena (3/7/2023, 10:21:06 AM): Ik ga hier een notitie voor aanmaken in de open taak zodat je word gecontacteerd. Ik durf niet met zekerheid te zeggen wat er precies mis gaat bij KPN. Mijn excuses hiervoor. Zij hadden jou op z'n minst moeten informeren. 
Ik (3/7/2023, 10:21:56 AM): Hie snel mag ik hierin contact verwachten, aangezien er meerdere keren is gezegd dat er contact opgenomen zal worden en dit tot nu toe nog geen enkele keer is gedaan? 
Ik (3/7/2023, 10:22:28 AM): En nu 2 keer een monteur onaangekondigd iets heeft gedaan en 2 keer niks met mij is gecommuniceerd of correct is afgehandeld 
Selena (3/7/2023, 10:23:49 AM): Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zet een notitie op de taak van de Back Office zij krijgen hier dan een melding van en meestal duurt de feedback dan iets korter dan de standaard verwerkingstijd van 3-5 werkdagen. Dan is het vooralsnog afhankelijk van KPN hoe lang het duurt alvorens zij dit oppakken. Dit moet binnen maximaal 5 werkdagen na melden in behandeling zijn genomen. 
Ik (3/7/2023, 10:24:30 AM): Ik word hier een beetje moe van, ik moet weer 5 dagen wachten terwijl als er correct en klantvriendelijk gehandeld word dit allang opgelost had kunnen worden. 
Selena (3/7/2023, 10:25:31 AM): Dat snap ik heel goed het is alles behalve fijn om zonder diensten te zitten en niet te weten wanneer exact het opgelost gaat worden. Ik had het graag voor je versneld of een passendere oplossing geboden alleen kan ik helaas niet om de procedure heen. 
Selena (3/7/2023, 10:25:47 AM): dat het alles behalve** 
Ik (3/7/2023, 10:27:12 AM): Levert KPN bewust slecht werk zodat jullie klanten verliezen? 
Ik (3/7/2023, 10:27:25 AM): want ik sta op het punt om mijn contract op te zeggen, ben hier echt klaar mee 
Selena (3/7/2023, 10:28:19 AM): Nee absoluut niet alleen hebben wij geen toestemming om iets in het netwerkdomein van KPN te doen. 
Selena (3/7/2023, 10:28:44 AM): Heb je al een Unlimited Vouchercode aangeboden gekregen zodat je een hotspot kunt aanmaken? (hiervoor heb je een simkaart van ons, Tele2 of Ben nodig). 
Ik (3/7/2023, 10:30:32 AM): ja 
Selena (3/7/2023, 10:31:47 AM): Heb je hier iets aan ter overbrugging? 
Ik (3/7/2023, 10:33:32 AM): Iets wel, maar ik wil gewoon het abonnement wat ik heb aangevraagd. Ik vraag even na in de wijk of iemand anders dat kaartje in de bus heeft gehad, zo niet, dan ga ik mijn abonnement beindigen 
Ik (3/7/2023, 10:34:59 AM): En als er geen aanmerkingen zouden zijn op hoe dit afgehandeld word, zou ik loyaal zijn. Maar ik vind dit proces echt te gek voor woorden. Dit ligt niet aan jou persoonlijk uiteraard. 
Selena (3/7/2023, 10:36:30 AM): Dat snap ik. Ik hoop dat wij vanuit T-Mobile met een passende oplossing gaan komen maar als jij wenst op te zeggen is dat niets meer dan begrijpelijk. 
Kan ik je voor nu misschien nog met iets anders helpen of was dit het voor nu? 
Ik (3/7/2023, 10:36:50 AM): Dit was het voor nu. 
 

Hoe weten jullie zeker of de patch in de centrale juist is gedaan door de monteur? Aangezien hij ook aangaf dit voor de eerste keer te doen en hier 1,5 uur over deed. 

Ook lees ik dat dit geactiveerd kan worden zonder monteurafspraak!? Er zou een storingsmelding gemaakt zijn bij KPN, maar dit word behoorlijk traag naar gehandeld.

Ook blijf ik maar horen dat er contact met mij opgenomen word door KPN, maar dit ook nog niet een keer gebeurd.

En er zou ergens een monteur naar gekeken hebben, en een afmelding hebben gedaan als werkend zonder enig contact bij ons of het werkt.

Ik blijf het in totaal een vreemde en vooral trage gang van zaken, waarbij je van kastje naar muur word gestuurd.

Is er al een update betreft werkzaamheden KPN?

Reageer