Beantwoord

Geen Internet

  • 10 November 2021
  • 11 reacties
  • 190 Bekeken

Beste Lezer(s), 

Sinds 13 oktober jl. ben ik van KPN glasvezel overgestapt naar T-Mobile glasvezel. Waar ik bij KPN in 4 jaar tijd nooit een moment onaangekondigd zonder internet heb gezeten. klapt vanochtend uit het niets mijn internet eruit van T-Mobile. Uiteraard heb ik alle nodige stappen uitgevoerd die normalerwijs mij weer online zouden moet helpen. Echter bleek niets te helpen.

Vandaar dat ik telefonisch contact heb opgenomen met jullie,maar na twee snelle checks was het duidelijk dat het niet op afstand opgelost kon worden. Op mijn glasvezel media converter brand namelijk het “FO” lampje niet meer, wat zou duiden op geen signaal. Nu is dat al vervelend genoeg, maar wat nog veel vervelender is, is dat mij geen enkele nabije oplossing wordt aangeboden. Er wordt niet eens duidelijk gemaakt aan welke termijn ik moet denken als het gaat om een oplossing. 

Dit is niet alleen vervelend, maar omdat ik thuiswerk, buitengewoon erg en prijzig. Ik kan momenteel dus niet eens meer mijn werk uitvoeren en kan mijn team niet eens informeren over de duur van mijn absentie.

 

Vandaar dat ik het hier nog maar een keer probeer: Wat is er aan de hand? hoe lang gaat het duren? en welke tussentijdse oplossingen hebben jullie? (de 7 dagen telefoon kaart heb ik niets aan want ik ziet mobiel bij een andere provider en heb geen tweede sim slot of telefoon).

 

Gezien ik nog geen maand bij jullie zit, zit ik er nu serieus over te twijfelen om alles terug te draaien. Dan maar nog wat langer zonder internet, maar het vooruitzicht dat dit vaker gaat gebeuren bij jullie is voor mij onacceptabel. Uiteraard betaal ik de komende tijd niets aan T-Mobile, omdat ik ergens de gemiste inkomsten moet compenseren.

 

Groeten

Thom

icon

Beste antwoord door Doevunk 12 November 2021, 11:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 4

Welke ONT heb je in de meterkast? Dus het kastje welke voor je Zyxell router zit. Kun je eens een foto maken?

Deze

 

Reputatie 4

Dat is in ieder geval geen GPON waar heel veel ellende mee is. Ik ben bang dat ik je zo 123 ook niet verder kan helpen.

Reputatie 7
Badge +1

De zelfde heb ik ook in de meterkast hangen, werd indertijd door Reggefiber gebruikt tijdens de uitrol van glasvezel in mijn regio Achterhoek jaren geleden, in mijn huidige situatie gaat er een gele kabel vanuit dat kastje naar de Draytek 2132.

Deze configuratie heb ik al sinds 2015 in gebruik, en werkt altijd nooit problemen of storing alleen als er een landelijke storing is, maar nog nooit een lokale storing, enige kleine nadeel is als je dat een nadeel vind dat ik max 100mb/s kan krijgen.

Maar beter dat dan alle ellende die heel veel klanten ondervinden bij overgang naar ODF of 1gb/s eigen netwerk T-Mobile.

De zelfde heb ik ook in de meterkast hangen, werd indertijd door Reggefiber gebruikt tijdens de uitrol van glasvezel in mijn regio Achterhoek jaren geleden, in mijn huidige situatie gaat er een gele kabel vanuit dat kastje naar de Draytek 2132.

Deze configuratie heb ik al sinds 2015 in gebruik, en werkt altijd nooit problemen of storing alleen als er een landelijke storing is, maar nog nooit een lokale storing, enige kleine nadeel is als je dat een nadeel vind dat ik max 100mb/s kan krijgen.

Maar beter dat dan alle ellende die heel veel klanten ondervinden bij overgang naar ODF of 1gb/s eigen netwerk T-Mobile.

Hmmm, Reggefiber meuk is in de loop der jaren allemaal vervangen met Gbit. Ook in Dordrecht had Vodafone destijds 100Mbit meuk hangen uiteindelijk ben ik voor de hogere snelheden naar KPN verhuist en toen Vodafone de meuk vervangen had ben ik niet veel later teruggekeerd. Begonnen op 750Mbit ODF vervolgens (nu) op 1Gbit ODF.

Heb hier zelfs de beroerde 100Mbit Genexis nog gehad waarbij beide (groene en blauwe) vezels gebruikt werden voor TV en Internet.

Voor wat betreft het probleem van @Doevunk misschien kunnen @Jason @Sander of @Brian iets escaleren aangezien het erop lijkt dat er een prutser in de POP aan de gang geweest (?). Gezien de gebruikte apparatuur kunnen we hier inderdaad sowieso vanuit gaan dat het niets te maken heeft met de problematiek die we inmiddels kennen met (G)PON.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Gerrit078 Het zijn zoals ik het persoonlijk ervaar en heb ervaren zolang ik klant ben bij eerst ook Vodafone en later na (gedwongen) overname van T-Mobile, in eerste instantie kon men ook bij T-Mobile op WBA ook kiezen voor hogere snelheid dan max. 100mb zoals nu.

De prijs die men er voor moest betalen vond ik ronduit en eerlijk gezegd te hoog, daarom nooit gedaan en hier kan ik geen gebruik maken van ODF, omdat de uitrol door T-Mobile meer het effect heeft van een stuiterbal zit totaal geen lijn en logica in.

Echter zou in mijn woonplaats ooit in 2060 ODF komen, zou ik er voorlopig geen gebruik van maken hoe aantrekkelijk ook, voor ik er gebruik van ga maken moet ik GEEN enkele topic er meer over lezen op dit forum dat het weer voor de zoveelste keer fout is gegaan.

@Gerrit078 Het zijn zoals ik het persoonlijk ervaar en heb ervaren zolang ik klant ben bij eerst ook Vodafone en later na (gedwongen) overname van T-Mobile, in eerste instantie kon men ook bij T-Mobile op WBA ook kiezen voor hogere snelheid dan max. 100mb zoals nu.

 

Klopt, 200Mbit en later 500Mbit dacht ik. Klanten op ODF kregen maximaal 750Mbit en later 1Gbit. 

 

De prijs die men er voor moest betalen vond ik ronduit en eerlijk gezegd te hoog, daarom nooit gedaan en hier kan ik geen gebruik maken van ODF, omdat de uitrol door T-Mobile meer het effect heeft van een stuiterbal zit totaal geen lijn en logica in.

 

Ligt eraan welke ODF, het ODF zoals Reggefiber deze ooit in de grond heeft gepropt is niets mis mee. Zo wil ik nog wel honderd verbindingen, maar als we het hebben over GPON/ODF….

Voordeel met ODF - Reggefiber dus - is wel dat problemen als deze in principe vrij eenvoudig (snel) opgelost zouden moeten kunnen worden. Maar goed, dan moet je geen tent als Guidion er tussen hebben aangezien die ZZP’ers (het is net PostNL) het vaak zat hebben laten afweten als het gaat om probleemoplossing.

Ok, bedankt voor jullie ondersteuning. Het lijkt er volgen T-Mobile inderdaad op dat het voor mij deur ergens fout gaat. Ik heb de ticket gelukkig kunnen laten escaleren dat er niet eerst een monteur langs mijn deur komt, die mij vervolgens de boodschap geeft dat het niet aan mijn apparatuur ligt. De ticket zou nu direct door KPN opgepakt moeten worden, die gaat in de verdeelkast kijken.

 

Tot die tijd heb ik een andere telefoon moeten regelen, waar ik nu een T-Mobile prepaid in het gezet. Daar heb ik 7 dagen onbeperkt internet bundel op gekregen van uit T-Mobile. Ik ben dus in de lucht, maar niet van harte. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Doevunk, het is ongetwijfeld al aan je gevraagd en met je gecontroleerd, maar zou je eens naar de witte schakelaars op de Media Converter kunnen kijken? Staan deze bijvoorbeeld ingeschakeld op 1 en 6 of op 3 en 4? Je kunt ze namelijk omwisselen naar 3 en 4 of vice versa, vaak geeft dit de benodigde duw in de spreekwoordelijke rug zodat de verbinding weer online komt. 

Het gaat om deze converter met de dip switches (witte schakelaars):

Alvast bedankt voor het testen!

Goedemorgen @Doevunk, het is ongetwijfeld al aan je gevraagd en met je gecontroleerd, maar zou je eens naar de witte schakelaars op de Media Converter kunnen kijken? Staan deze bijvoorbeeld ingeschakeld op 1 en 6 of op 3 en 4? Je kunt ze namelijk omwisselen naar 3 en 4 of vice versa, vaak geeft dit de benodigde duw in de spreekwoordelijke rug zodat de verbinding weer online komt. 

Het gaat om deze converter met de dip switches (witte schakelaars):

Alvast bedankt voor het testen!

Zojuist  een monteur langs geweest, zij zagen direct dat er helemaal geen lichtsignaal was. Gelukkig konden zij direct regelen naar de POP te gaan en zagen inderdaad dat ik helemaal geen aansluiting meer had in de verdeelkast. Iemand heeft dus abusievelijk mijn aansluiting eruit getrokken. Ze hebben m weer aangesloten en alles werkt weer zoals het hoort. Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +16

@Doevunk Bedankt voor je update en herstelmelding met uitleg! Ik zie weleens vaker voorkomen dat de aansluiting in de pop er per ongeluk uitgetrokken is, jammer dat het jou overkomen is, maar heel prettig dat de desbetreffende monteur het stante pede opgelost heeft. Klasse en hulde aan jou voor je geduld! 

Ik maak trouwens meteen een compensatie aan voor de 55 uur waarin je geen verbinding hebt gehad. Hierover ontvang je nog een e-mail ter bevestiging. De compensatie wordt op een volgende factuur verrekend met je maandbedrag.

Een mooi weekend toegewenst!