Geen internet

  • 15 June 2023
  • 55 reacties
  • 650 Bekeken

Reputatie 3

Hallo, 

 

Sinds woensdag 15 mei rond 10 uur is mijn internet compleet weggevallen en niet meer teruggekomen en dit probleem lijkt als twee druppels water als de melding op:

 

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/geen-internet-pon-lampje-knippert-groen-los-lampje-is-uit-349453

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/geen-internet-pon-lampje-knippert-groen-347916

 

En eerste instantie heb ik alles bij mezelf gecontroleerd inclusief het herstarten van mijn net keer Netgear Orbi RBR50 router, maar dit heeft niet mogen baten.

 

Ik heb daarom contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice en zij hebben een check gedaan waaruit bleek dat op de HUAWEI media converter van  de status van de lampjes het PON lampje een error status aanvaf:

 

Power staat aan (OK)

PON knippert (NOK)

LOS staat uit (OK)

LAN staat aan (OK)

 

Daarop heeft het T-Mobile Klantenservice en ticket aangemaakt en hopelijk zal een derde partij (Guidion of KPN) dit probleem wat te wijten is aan een probleem met de doorgifte van het internationaal via glasvezel zullen oplossen. 

 

T-Mobile gaf aan dat er binnen 24 uur actie zal worden ondernomen.

 

Mocht iemand of een moderator meer informatie hierover hebben dan hoor ik het graag.

 

Wordt vervolgd.

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @Michel281, ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je contact hebt gehad met onze klantenservice.

Zij hebben dit doorgezet naar onze techneuten, we hanteren een verwerkingstijd van 5 dagen. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht! 

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 3

Hi @Michel281, op dit moment staat het ticket nog open en heb ik geen nieuwe update. Als onze techneuten het hebben behandeld en hier meer over weten wordt er contact met je opgenomen.  

Update:

PON brandt nu continu 

LOS knippert nu rood 

 

Ik werd gebeld door T-Mobile Klantenservice en zij zeiden tegen mij dat de stoorzender, de demper, wordt verwijderd en dat het tussen 4 uur 's middags en 8 uur 's avonds opgelost zou moeten zijn. Ik ben benieuwd!

Reputatie 7
Badge +9

@Michel281 als het goed is loopt het onderzoek gewoon door!

Ik ben echter maandag weer aanwezig, ik hoop dat dit zo snel mogelijk verholpen is! Wel zijn er andere medewerkers aan het werk dit weekend.

Reputatie 3

@Michel281 als het goed is loopt het onderzoek gewoon door!

Ik ben echter maandag weer aanwezig, ik hoop dat dit zo snel mogelijk verholpen is! Wel zijn er andere medewerkers aan het werk dit weekend.

WORDT dit überhaupt verholpen??
Aangezien T-Mobile en/of de Technische Dienst niet grossiert in updates weet je als klant totaal niet waar je aan toe bent en wat je hiervan moet denken. Dit is al dag 8! 

Vorige week beweerde T-Mobile dat het zeker binnen één week zou worden opgelost. Nou ...

Reputatie 3

@Michel281 ik ben opnieuw voor je gaan kijken en zie dat er vandaag een monteur langskomt. 

We hebben te maken met een GPON issue, meerdere klanten zijn hierdoor getroffen. Ik ga ervan uit dat de monteur dit vanmiddag voor je kan oplossen! Wil je mij hier een terugkoppeling van geven?
​​​

Bedankt voor deze update.

Tegen het einde van de middag komt er een zogenaamde Infra-monteur langs die meer bevoegdheden en toegangsmogelijkheden heeft in de wijkcentrale dan de reguliere Guidion monteur en gezien het nu bekend is wat de stoorzenter precies is zal naar verwachting het probleem inderdaad voor de andere aansluitingen op dezelfde glasvezellijn opgelost worden.

 

Ik zal je hier inderdaad een terugkoppeling geven.

Reputatie 3

Één ding staat voor mij nu vast, ik zal aanstaande maandag zelf wel KPN networking (netwerkbeheer) bellen om te vragen wat de stand van zaken is (taak is afgelopen dinsdag doorgezet). Ik vind 2 weken geen internet reden om zelf actie te gaan ondernemen en niet zitten af te wachten tot er niks gebeurt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel281, ik zie inderdaad de notitie van Guidion terug in mijn systeem. Op 01-07 is het ticket aangemaakt voor KPN NetwerkNL, zij hebben 5 dagen de tijd om dit op te pakken. Ik ga ervan uit dat je deze week een bericht ontvangt en dat het hopelijk, eindelijk, opgelost is! 

Reputatie 3

@Michel281 als het goed is loopt het onderzoek gewoon door!

Ik ben echter maandag weer aanwezig, ik hoop dat dit zo snel mogelijk verholpen is! Wel zijn er andere medewerkers aan het werk dit weekend.

Ik werd net gebeld door T-Mobile klantenservice met de mededeling dat ze de stoorzender hebben gevonden. Morgen gaan ze deze verwijderen en dan zou ik automatisch online moeten komen.

Let's cross fingers! 

Reputatie 3

Het probleem is OPGELOST!!!!

Het bleek achteraf toch geen kabelbreuk te zijn, maar een configuratiefout! 

 

Nu maar hopen dat het opgelost blijft!

Beste dames en heren moderatoren. Dank jullie wel voor jullie steun! 

Reputatie 3

Het wordt inderdaad een zaak voor de backoffice en dit gaat 2 tot 5 dagen duren maximaal vanaf maandag 19 juni. Laten we hopen dat dit spoedig opgelost zal worden want ik ben er vanwege thuiswerk vanaf afhankelijk!

Reputatie 7
Badge +9

@Michel281 op dit moment weten we het nog niet zeker. Het is inderdaad erg breed gezegd maar dat komt omdat het heel wat verschillende dingen kunnen zijn. Denk aan een fout ONT aangesloten bij een nieuwe klant op dezelfde lijn, beschadigde bekabeling, onjuiste aarding of zelfs onbedoelde fysieke schade aan de apparatuur of onjuiste manipulatie van de bekabeling, enzovoort. Het kan daarom langer duren dan normaal om de stoorzender te vinden.

Reputatie 3

@Michel281 op dit moment weten we het nog niet zeker. Het is inderdaad erg breed gezegd maar dat komt omdat het heel wat verschillende dingen kunnen zijn. Denk aan een fout ONT aangesloten bij een nieuwe klant op dezelfde lijn, beschadigde bekabeling, onjuiste aarding of zelfs onbedoelde fysieke schade aan de apparatuur of onjuiste manipulatie van de bekabeling, enzovoort. Het kan daarom langer duren dan normaal om de stoorzender te vinden.

Ik begrijp best wel dat om de oorzaak boven water te krijgen tijd kost, maar tussentijdse updates zullen zeer welkom zijn. Wanneer denk je een volgende update te kunnen geven? Door tussentijds updates te geven aan de klanten hou je hem maar tevreden.

Momenteel heb ik nu last van hardnekkige radiostiltes en dat draagt absoluut niet bij tot een begrip voor de situatie.

 

Bedankt. 

Reputatie 3

Hi @Michel281, ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je contact hebt gehad met onze klantenservice.

Zij hebben dit doorgezet naar onze techneuten, we hanteren een verwerkingstijd van 5 dagen. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht! 

Goedemorgen, 

 

Het is nu maandag 19 juni en ben benieuwd hoelang deze soap gaat duren. 

Als je googlet of hier zoekt op soortgelijke gevallen schrik je van de aantallen! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel281, op dit moment staat het ticket nog open en heb ik geen nieuwe update. Als onze techneuten het hebben behandeld en hier meer over weten wordt er contact met je opgenomen.  

Reputatie 3

Op donderdag 15 juni heb ik onmiddellijk contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice om dit aan te kaarten. Als op 15 juli aanstaande dit probleem nog altijd niet is opgelost en de tekenen wijzen erop dat dit inderdaad voor die datum niet opgelost zal worden dan zeg ik bye bye T-Mobile en stap ik over naar een andere glasvezel provider! 

Op donderdag 15 juni heb ik onmiddellijk contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice om dit aan te kaarten. Als op 15 juli aanstaande dit probleem nog altijd niet is opgelost en de tekenen wijzen erop dat dit inderdaad voor die datum niet opgelost zal worden dan zeg ik bye bye T-Mobile en stap ik over naar een andere glasvezel provider! 

Dan stel je nog een vrij ruime deadline. Ik zou met deze ervaring al zeker hebben opgezegd.

De hoeveelheid loze beloftes, nietszeggende berichten en gebrek aan communicatie is niet hoe je met klanten omgaat.

Je zou bijna radar of een andere partij moeten aansturen om eens iemand uit te nodigen van t-mobile.

Reputatie 3

Op donderdag 15 juni heb ik onmiddellijk contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice om dit aan te kaarten. Als op 15 juli aanstaande dit probleem nog altijd niet is opgelost en de tekenen wijzen erop dat dit inderdaad voor die datum niet opgelost zal worden dan zeg ik bye bye T-Mobile en stap ik over naar een andere glasvezel provider! 

Dan stel je nog een vrij ruime deadline. Ik zou met deze ervaring al zeker hebben opgezegd.

De hoeveelheid loze beloftes, nietszeggende berichten en gebrek aan communicatie is niet hoe je met klanten omgaat.

Je zou bijna radar of een andere partij moeten aansturen om eens iemand uit te nodigen van t-mobile.

Jouw reactie begrijp ik heel goed, maar het is een nogal impulsieve reactie waarbij niet gedacht is over de consequenties. Bij een voortijdige beëindiging van een jaarcontract ben je een afkoopsom verschuldigd. Deze vervalt als je 1 maand vanaf de storingsmelding geen gebruik kan maken van de diensten van T-Mobile dan vervalt deze boete en wordt het contract beëindigd. Ik heb de melding gedaan op 15 juni jongstleden en dat houdt in dat ik op 15 juli, als het probleem niet wordt verholpen, onder het contract uit kan.

Reputatie 7
Badge +9

@Michel281 als er een update is, waarschijnlijk als het verholpen is, wordt er contact met je opgenomen. Dit gaat vaak per e-mail maar kan ook telefonisch gebeuren.

Reputatie 3

@Michel281 als er een update is, waarschijnlijk als het verholpen is, wordt er contact met je opgenomen. Dit gaat vaak per e-mail maar kan ook telefonisch gebeuren.

Wordt het onderzoek naar de oorzaak ook in het weekend voortgezet of moet ik weer wachten op maandag? 

Reputatie 3

Op donderdag 15 juni heb ik onmiddellijk contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice om dit aan te kaarten. Als op 15 juli aanstaande dit probleem nog altijd niet is opgelost en de tekenen wijzen erop dat dit inderdaad voor die datum niet opgelost zal worden dan zeg ik bye bye T-Mobile en stap ik over naar een andere glasvezel provider! 

Dan stel je nog een vrij ruime deadline. Ik zou met deze ervaring al zeker hebben opgezegd.

De hoeveelheid loze beloftes, nietszeggende berichten en gebrek aan communicatie is niet hoe je met klanten omgaat.

Je zou bijna radar of een andere partij moeten aansturen om eens iemand uit te nodigen van t-mobile.

Het zou een heel goed initiatief zijn om in het algemeen dit onder de aandacht te brengen van consumentenprogramma's zoals Radar of Kassa met een vertegenwoordiger van T-Mobile. Maar wie neemt het initiatief? Dat zou dan in georganiseerd verband wel mogelijk zijn, maar als individu wordt dat wel lastig! 

Reputatie 3

Hi @Michel281, op dit moment staat het ticket nog open en heb ik geen nieuwe update. Als onze techneuten het hebben behandeld en hier meer over weten wordt er contact met je opgenomen.  

Update:

PON brandt nu continu 

LOS knippert nu rood 

 

Ik werd gebeld door T-Mobile Klantenservice en zij zeiden tegen mij dat de stoorzender, de demper, wordt verwijderd en dat het tussen 4 uur 's middags en 8 uur 's avonds opgelost zou moeten zijn. Ik ben benieuwd!

Nu is PON uit! 

Reputatie 3

Hi @Michel281, op dit moment staat het ticket nog open en heb ik geen nieuwe update. Als onze techneuten het hebben behandeld en hier meer over weten wordt er contact met je opgenomen.  

@Tommie zou je mij de actuele ticketstatus kunnen geven?

 

Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

@Michel281 ik ben opnieuw voor je gaan kijken en zie dat er vandaag een monteur langskomt. 

We hebben te maken met een GPON issue, meerdere klanten zijn hierdoor getroffen. Ik ga ervan uit dat de monteur dit vanmiddag voor je kan oplossen! Wil je mij hier een terugkoppeling van geven?
​​​

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Michel281, onze technische dienst doet hun uiterste best om dit voor je te verhelpen! Weet dat er echt met man en macht wordt gewerkt voor een oplossing. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 3

Hoi @Michel281, onze technische dienst doet hun uiterste best om dit voor je te verhelpen! Weet dat er echt met man en macht wordt gewerkt voor een oplossing. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

 

Reputatie 3

Update: Een Monteur heeft in de wijkkast alles gecorrigeerd en bij mij de configuratie doorgemeten. Er waren geen fysieke rare zaken gevonden en nochtans blijft nu het PON lampje groen knipperen.

 

De monteur is twee keer naar centrale geweest om alles uit te sluiten!

 

Het probleem lijkt niet oplosbaar. Wat nu?? De monteur heeft de huidige status doorgezet. 

Reageer