Geen internet

  • 15 June 2023
  • 55 reacties
  • 650 Bekeken

Reputatie 3

Hallo, 

 

Sinds woensdag 15 mei rond 10 uur is mijn internet compleet weggevallen en niet meer teruggekomen en dit probleem lijkt als twee druppels water als de melding op:

 

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/geen-internet-pon-lampje-knippert-groen-los-lampje-is-uit-349453

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/geen-internet-pon-lampje-knippert-groen-347916

 

En eerste instantie heb ik alles bij mezelf gecontroleerd inclusief het herstarten van mijn net keer Netgear Orbi RBR50 router, maar dit heeft niet mogen baten.

 

Ik heb daarom contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice en zij hebben een check gedaan waaruit bleek dat op de HUAWEI media converter van  de status van de lampjes het PON lampje een error status aanvaf:

 

Power staat aan (OK)

PON knippert (NOK)

LOS staat uit (OK)

LAN staat aan (OK)

 

Daarop heeft het T-Mobile Klantenservice en ticket aangemaakt en hopelijk zal een derde partij (Guidion of KPN) dit probleem wat te wijten is aan een probleem met de doorgifte van het internationaal via glasvezel zullen oplossen. 

 

T-Mobile gaf aan dat er binnen 24 uur actie zal worden ondernomen.

 

Mocht iemand of een moderator meer informatie hierover hebben dan hoor ik het graag.

 

Wordt vervolgd.

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @Michel281, ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je contact hebt gehad met onze klantenservice.

Zij hebben dit doorgezet naar onze techneuten, we hanteren een verwerkingstijd van 5 dagen. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht! 

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Michel281 wat super fijn om te horen dat het opgelost is! Hopelijk blijf je nu up and running en kan je genieten van de snelheid.

Reputatie 3

Het probleem is OPGELOST!!!!

Het bleek achteraf toch geen kabelbreuk te zijn, maar een configuratiefout! 

 

Nu maar hopen dat het opgelost blijft!

Beste dames en heren moderatoren. Dank jullie wel voor jullie steun! 

Reputatie 3

Hi @Michel281, ik zie inderdaad de notitie van Guidion terug in mijn systeem. Op 01-07 is het ticket aangemaakt voor KPN NetwerkNL, zij hebben 5 dagen de tijd om dit op te pakken. Ik ga ervan uit dat je deze week een bericht ontvangt en dat het hopelijk, eindelijk, opgelost is! 

Dank je wel voor je update Tommie. 

Ik zit momenteel bijna 3 WEKEN (!!!) zonder internet. Nu hebben zij 5 dagen de tijd om dit op te pakken! En dat duurt het nog een week of langer om deze kabelrbreuk te verhelpen! Waarschijnlijk betekent dit dat ik 4 weken of langer zonder internet zit en mij moet behelpen met de wekelijkse mobiele hotspot-oplossing.

 

Ik weet dat KPN Netwerkbeheer dit moet oplossen en waarschijnlijk beschikken jullie niet over voldoende mogelijkheden om hun aan te sporen op een snellere oplossing dan die vijf dagen.

Maar toch vraag ik jullie te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om toch de komende dagen mij een oplossing te kunnen bieden want Dit loopt echt de spuigaten uit!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel281, ik zie inderdaad de notitie van Guidion terug in mijn systeem. Op 01-07 is het ticket aangemaakt voor KPN NetwerkNL, zij hebben 5 dagen de tijd om dit op te pakken. Ik ga ervan uit dat je deze week een bericht ontvangt en dat het hopelijk, eindelijk, opgelost is! 

Reputatie 3

Hoi moderatoren,

Ik wil jullie vragen om alsjeblieft aandacht te besteden aan het probleem van de kabelbreuk die onlangs door Guidion is ontdekt (geen licht). Ik zit nu al bijna 3 weken zonder internet en ik hoop echt dat KPN Netwerkbeheer het probleem deze week kan oplossen.

Ik ben een klant van T-Mobile sinds 17 april dit jaar. Maar ik begrijp dat KPN Netwerkbeheer verantwoordelijk is voor het oplossen van dit soort technische problemen. Daarom richt ik me tot jullie.

Het gebrek aan internet heeft een enorme impact op mijn dagelijks leven. Ik heb het nodig voor werk, communicatie en gewoon om online te zijn. Het belemmert mijn productiviteit en maakt het moeilijk om contact te houden met anderen.

Ik begrijp dat kabelbreuken tijd kosten om te herstellen, maar als jullie dit probleem kunnen doorgeven aan de juiste afdeling en vragen om het snel op te lossen, zou dat geweldig zijn. Ik ben afhankelijk van een betrouwbare internetverbinding en ik hoop dat jullie begrijpen hoe frustrerend het is om zo lang zonder te zitten.

Ik hoop dat jullie mijn situatie begrijpen en hier snel actie op kunnen ondernemen. Bedankt voor jullie begrip en ik kijk uit naar een snelle oplossing.

Reputatie 3

@Michel281 ik ben opnieuw voor je gaan kijken en zie dat er vandaag een monteur langskomt. 

We hebben te maken met een GPON issue, meerdere klanten zijn hierdoor getroffen. Ik ga ervan uit dat de monteur dit vanmiddag voor je kan oplossen! Wil je mij hier een terugkoppeling van geven?
​​​

Het probleem, of wel de stoorzender, betreft hier een kabelbreuk in de wijkcentrale en dat verklaart de term "geen licht" in de werkbon! Dit houdt in dat een KPN-monteur dit moet verhelpen en de verwachting is dat deze dit vanaf maandag aanstaande zal uitvoeren. 

Reputatie 3

… De monteur heeft uitgebreide bevindingen naar ons doorgezet en onze technische dienst probeert zo snel mogelijk te achterhalen waar het aan kan liggen.

We doen onze uiterste best en ik hoop heel erg voor je dat we snel de speld in de hooiberg vinden! 


Maar ze hebben toch de stoorzender kunnen identificeren? Dat is wat de klantenservice mij heeft verteld.

Graag zou ik inzage​​​​​​ willen hebben tot deze informatie (bevindingen) daar ik e.e.a. van de fibertechnologie af weet sinds ik in deze ellende gestort ben.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Michel281, dat klopt helemaal! Ik heb het voor je gecontroleerd, excuses. Fijn weekend voor nu! Groetjes, Ishana

Reputatie 3

Hoi @Michel281, jammer om te horen dat de infra-monteur van Guidion het niet heeft kunnen oplossen! De monteur heeft uitgebreide bevindingen naar ons doorgezet en onze technische dienst probeert zo snel mogelijk te achterhalen waar het aan kan liggen.

We doen onze uiterste best en ik hoop heel erg voor je dat we snel de speld in de hooiberg vinden! 

Ik heb begrepen van T-Mobile Klantenservice dat volgende week een KPN monteur ter plaatsen zal zijn en geen monteur van Guidion! Het is ongelooflijk dat dit niet op te lossen is want er zijn meerdere gevallen van een GPON outages binnen het netwerk van KPN... 🤔

 

Maar ze hebben toch de stoorzender kunnen identificeren? Dat is wat de klantenservice mij heeft verteld.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Michel281, jammer om te horen dat de infra-monteur van Guidion het niet heeft kunnen oplossen! De monteur heeft uitgebreide bevindingen naar ons doorgezet en onze technische dienst probeert zo snel mogelijk te achterhalen waar het aan kan liggen.

We doen onze uiterste best en ik hoop heel erg voor je dat we snel de speld in de hooiberg vinden! 

Reputatie 3

@Michel281 ik ben opnieuw voor je gaan kijken en zie dat er vandaag een monteur langskomt. 

We hebben te maken met een GPON issue, meerdere klanten zijn hierdoor getroffen. Ik ga ervan uit dat de monteur dit vanmiddag voor je kan oplossen! Wil je mij hier een terugkoppeling van geven?
​​​

Update:

Uitvoeren (storings) bezoekKan niet uitgevoerd worden

Storingsbezoek domein T-Mobile Thuis - niet opgelost

 

Wat een drama! Nog 15 dagen te gaan!

Ik dacht al laat ik maar eens van kabel naar glasvezel gaan, altijd een goede beslissing! Nou ik merk het!

Reputatie 3

@Michel281 ik ben opnieuw voor je gaan kijken en zie dat er vandaag een monteur langskomt. 

We hebben te maken met een GPON issue, meerdere klanten zijn hierdoor getroffen. Ik ga ervan uit dat de monteur dit vanmiddag voor je kan oplossen! Wil je mij hier een terugkoppeling van geven?
​​​

Bedankt voor deze update.

Tegen het einde van de middag komt er een zogenaamde Infra-monteur langs die meer bevoegdheden en toegangsmogelijkheden heeft in de wijkcentrale dan de reguliere Guidion monteur en gezien het nu bekend is wat de stoorzenter precies is zal naar verwachting het probleem inderdaad voor de andere aansluitingen op dezelfde glasvezellijn opgelost worden.

 

Ik zal je hier inderdaad een terugkoppeling geven.

@Michel281 ik ben opnieuw voor je gaan kijken en zie dat er vandaag een monteur langskomt. 

We hebben te maken met een GPON issue, meerdere klanten zijn hierdoor getroffen. Ik ga ervan uit dat de monteur dit vanmiddag voor je kan oplossen! Wil je mij hier een terugkoppeling van geven?
​​​

Tot nu is er nog geen enkele interventie van de kant van Guidion, de afspraak is gezet vanaf 16 uur tot en met 20.00 uur. Ik heb weer het gevoel dat er niets gaat gebeuren tenzij de monteur ook na het afgesproken tijdvak nog een en ander gaat doen... 🤔 

 

Klopt dat @Tommie ? 

Reputatie 3

@Michel281 ik ben opnieuw voor je gaan kijken en zie dat er vandaag een monteur langskomt. 

We hebben te maken met een GPON issue, meerdere klanten zijn hierdoor getroffen. Ik ga ervan uit dat de monteur dit vanmiddag voor je kan oplossen! Wil je mij hier een terugkoppeling van geven?
​​​

Bedankt voor deze update.

Tegen het einde van de middag komt er een zogenaamde Infra-monteur langs die meer bevoegdheden en toegangsmogelijkheden heeft in de wijkcentrale dan de reguliere Guidion monteur en gezien het nu bekend is wat de stoorzenter precies is zal naar verwachting het probleem inderdaad voor de andere aansluitingen op dezelfde glasvezellijn opgelost worden.

 

Ik zal je hier inderdaad een terugkoppeling geven.

Reputatie 7
Badge +9

@Michel281 ik ben opnieuw voor je gaan kijken en zie dat er vandaag een monteur langskomt. 

We hebben te maken met een GPON issue, meerdere klanten zijn hierdoor getroffen. Ik ga ervan uit dat de monteur dit vanmiddag voor je kan oplossen! Wil je mij hier een terugkoppeling van geven?
​​​

Reputatie 3

Op donderdag 15 juni heb ik onmiddellijk contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice om dit aan te kaarten. Als op 15 juli aanstaande dit probleem nog altijd niet is opgelost en de tekenen wijzen erop dat dit inderdaad voor die datum niet opgelost zal worden dan zeg ik bye bye T-Mobile en stap ik over naar een andere glasvezel provider! 

Dan stel je nog een vrij ruime deadline. Ik zou met deze ervaring al zeker hebben opgezegd.

De hoeveelheid loze beloftes, nietszeggende berichten en gebrek aan communicatie is niet hoe je met klanten omgaat.

Je zou bijna radar of een andere partij moeten aansturen om eens iemand uit te nodigen van t-mobile.

Het zou een heel goed initiatief zijn om in het algemeen dit onder de aandacht te brengen van consumentenprogramma's zoals Radar of Kassa met een vertegenwoordiger van T-Mobile. Maar wie neemt het initiatief? Dat zou dan in georganiseerd verband wel mogelijk zijn, maar als individu wordt dat wel lastig! 

Reputatie 3

Op donderdag 15 juni heb ik onmiddellijk contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice om dit aan te kaarten. Als op 15 juli aanstaande dit probleem nog altijd niet is opgelost en de tekenen wijzen erop dat dit inderdaad voor die datum niet opgelost zal worden dan zeg ik bye bye T-Mobile en stap ik over naar een andere glasvezel provider! 

Dan stel je nog een vrij ruime deadline. Ik zou met deze ervaring al zeker hebben opgezegd.

De hoeveelheid loze beloftes, nietszeggende berichten en gebrek aan communicatie is niet hoe je met klanten omgaat.

Je zou bijna radar of een andere partij moeten aansturen om eens iemand uit te nodigen van t-mobile.

Jouw reactie begrijp ik heel goed, maar het is een nogal impulsieve reactie waarbij niet gedacht is over de consequenties. Bij een voortijdige beëindiging van een jaarcontract ben je een afkoopsom verschuldigd. Deze vervalt als je 1 maand vanaf de storingsmelding geen gebruik kan maken van de diensten van T-Mobile dan vervalt deze boete en wordt het contract beëindigd. Ik heb de melding gedaan op 15 juni jongstleden en dat houdt in dat ik op 15 juli, als het probleem niet wordt verholpen, onder het contract uit kan.

Op donderdag 15 juni heb ik onmiddellijk contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice om dit aan te kaarten. Als op 15 juli aanstaande dit probleem nog altijd niet is opgelost en de tekenen wijzen erop dat dit inderdaad voor die datum niet opgelost zal worden dan zeg ik bye bye T-Mobile en stap ik over naar een andere glasvezel provider! 

Dan stel je nog een vrij ruime deadline. Ik zou met deze ervaring al zeker hebben opgezegd.

De hoeveelheid loze beloftes, nietszeggende berichten en gebrek aan communicatie is niet hoe je met klanten omgaat.

Je zou bijna radar of een andere partij moeten aansturen om eens iemand uit te nodigen van t-mobile.

Reputatie 3

Op donderdag 15 juni heb ik onmiddellijk contact gezocht met de T-Mobile Klantenservice om dit aan te kaarten. Als op 15 juli aanstaande dit probleem nog altijd niet is opgelost en de tekenen wijzen erop dat dit inderdaad voor die datum niet opgelost zal worden dan zeg ik bye bye T-Mobile en stap ik over naar een andere glasvezel provider! 

Reputatie 3

Hi @Michel281, bedankt voor de update.

Ook ik had gehoopt dat de stoorzender al verwijderd was. Op dit moment zie ik ook nog geen nieuwe update hierover. Hopelijk wordt het vandaag nog gerealiseerd! 

IIk heb nog maar de klantenservice gebeld en zij vertelden mij dat de Guidion monteur niet in staat was om het probleem op te lossen en wederom is er een taak doorgezet naar KPN Netwerkbeheer!

 

En nu wil ik een schermafbeelding van de eerste dag van contact met de klantenservice met betrekking tot de verrekening met mijn volgende factuur krijg ik XXXX de volgende foutmelding:

 

Bericht geblokkeerd

Je bericht aan klantenservice@t-mobile.nl is geblokkeerd. Bekijk de onderstaande technische details voor meer informatie. 

 

De reactie van de externe server was:

550 5.4.1 Recipient address rejected: Access denied. AS(201806281) [DB8EUR05FT045.eop-eur05.prod.protection.outlook.com 2023-06-27T16:09:48.701Z 08DB76C1D42D6105]

 

XXXX Wat een drama allemaal! 

 

Moderator Edit: Grof taal gebruik is niet toegestaan op onze Community!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel281, bedankt voor de update.

Ook ik had gehoopt dat de stoorzender al verwijderd was. Op dit moment zie ik ook nog geen nieuwe update hierover. Hopelijk wordt het vandaag nog gerealiseerd! 

Reputatie 3

Ondanks de belofte die gisteren vanuit de T-Mobile klantenservice6 werd gedaan dat het probleem opgelost zou worden na het verwijderend van de gevonden stoorzender is het probleem nog altijd niet opgelost!

Ik weet dat ik nog tot 5 uur moet wachten. Maar ik heb het onaangename gevoel dat het na 5 uur nog altijd niet opgelost is.

Reputatie 3

@Michel281 als het goed is loopt het onderzoek gewoon door!

Ik ben echter maandag weer aanwezig, ik hoop dat dit zo snel mogelijk verholpen is! Wel zijn er andere medewerkers aan het werk dit weekend.

Ik werd net gebeld door T-Mobile klantenservice met de mededeling dat ze de stoorzender hebben gevonden. Morgen gaan ze deze verwijderen en dan zou ik automatisch online moeten komen.

Let's cross fingers! 

Kijk uit voor het leger witte ridders die zich zo zal melden, die komen T-mobile verdedigen.
Zitten ‘s avonds op hun computertje of telefoon op een forum als dit rond te dwalen.
Holy moly.

Reputatie 1

Inderdaad opzeggen en melden consumenten bond! Die helpen je heeel graag verder en hebben alles wat je nodig vent voor opzegging!

 

Jongens, ontbind het contract, desnoods bij een rechter.
Zij leveren geen internet dus breken contract, simpel.
Ontbinden en naar KPN,

Geloof me, dit wordt niet beter.

Ik heb ZOVEEL gezeur gehad met t-mobile en ze stoppen nooit.

Deze zielloze moderators zijn net zo erg, die smeren honing op je kont zodat je maar blijft lappen voor de grote baas.
Ik vraag me af of het lekker is die kont van die rijke dikke vent boven aan de keten, aangezien ze alles doen om die tong tot in zijn onderbuik te komen.

naar KPN en nooit meer omkijken, alleen mensen zonder eigenwaarde werken voor een bedrijf die met mensen omgaat zoals T-mobile.

 

Moderator edit: zonder hier te serieus op in te gaan → We hebben je drie keer gewaarschuwd. Kwetsende uitingen, scheldwoorden of andersoortig grof taalgebruik is absoluut niet toegestaan. Bij deze ben je dan ook geband.

Reageer