Geen internet (fiber offline)

  • 9 September 2023
  • 18 reacties
  • 241 Bekeken

Reputatie 1

Sinds gistermiddag 16:41 is mijn internet uitgevallen. Aangezien ik zelf niet thuis ben, heb ik iemand gevraagd wat stappen uit te voeren. (Eigen) router stroomloos gemaakt, media converter stroomloos gemaakt. Media converter weer op stroom gezet en na 1 minuut router weer op stroom gezet. Nogmaals, ik gebruik een eigen router en niet de door T-Mobile/Odido geleverde Zyxel. Het Fiber en Speed lampje op de MC branden beide niet, zie foto. Dus lijkt me een probleem met de glasverbinding van buitenaf.

 

Na contact met webcare via Twitter (telefonisch 1 uur in de wacht en verbinding verbroken, en chat nog geen reactie) wordt er gezegd dat ik het origine modem moet aansluiten. Omdat ik zelf pas weer over een week thuis ben en ik dat dan via iemand anders zou moeten laten doen, wil ik graag weten wat hier de toegevoegde waarde van is? Als ik hem volgende week aansluit en het geeft geen verdere inzichten, verlies ik een week internet en dus verbinding met al mijn thuis apparatuur (en opslag etc etc)

 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @Boarder72, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er inderdaad iets niet goed is. Ik heb daarom besloten een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Wil je mij, na de afspraak, een terugkoppeling geven? Alvast bedankt!

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Boarder72 

Het probleem is duidelijk, de mediaconverter krijgt geen glasvezel signaal binnen. Het aansluiten van de Zyxel router zal hierin niks veranderen behalve dat Odido een lijnmeting kan doen en kan concluderen dat er wat mis is met het glasvezel signaal maar de foto zegt ook genoeg..

Reputatie 1

Inmiddels het modem aangesloten. Lijkt me een (nog) duidelijker verhaal…

 

Reputatie 7
Badge +15

@Boarder72 

Een foto van het glasvezelaansluitpunt + mediaconverter was beter geweest zodat de gehele glasvezel installatie zichtbaar is voor de moderators/technische dienst.

Reputatie 1

@Waqqas thanks voor de tip! Maar daar zit een kap overheen en die draait al jaren als een zonnetje. Lijkt me sterk dat daar opeens iets mis mee is. En dan moet ik een onervaren iemand vragen de kap te demonteren voor de foto…

Reputatie 7
Badge +15

@Boarder72

Nee, hij hoeft niet open maar wat voor een FTU is het? Is de gele patchkabel goed aangesloten en heeft hij de juiste kleur connector?

Of is de patchkabel binnen aangesloten?

Reputatie 1

@Waqqas, ja de patchkabel zit onder het “deksel” aangesloten. Zie je dus niet aan de buitenkant. De kap moet er dan echt af. 

@Boarder72

Dan denk ik dat je een TY01 FTU hebt.

Dat daar het probleem zit lijkt mij onwaarschijnlijk.

De patch stekker zit aan de binnenkant.

Hier kun je beter zelf niet aan zitten.

Een Foto van de buitenkant hier plaatsen kan natuurlijk wel wat @Waqqas ook al aan gaf.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Boarder72, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er inderdaad iets niet goed is. Ik heb daarom besloten een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Wil je mij, na de afspraak, een terugkoppeling geven? Alvast bedankt!

Reputatie 1

@Tommie van Odido , thanks. De monteur komt zo al langs. Ik laat je de uitkomst weten. Ik kreeg zojuist ook deze mail. Te verklaren?

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido  Als ik nu op de afspraak link klik, zie ik dat er een monteur geweest zou zijn. Er zit/zat iemand speciaal te wachten vanmiddag aangezien ik er zelf niet ben. Iets mis gegaan? Opnieuw inplannen? Wachttijd aan de telefoon is momenteel 78 minuten dus probeer het toch hier maar…

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Boarder72, dat is inderdaad supersnel, echter zie ik een melding dat je niet aanwezig was toen de monteur voor je deur stond, ook kreeg hij je niet te pakken. Klopt dit? De e-mail vind ik ook erg apart, ik gok dat deze verkeerd is uitgestuurd.

Reputatie 7
Badge +9

@Boarder72, dat is inderdaad erg apart. Zou je Guidion kunnen bellen op dit nummer: 020-3232767? Kan je mij daarna laten weten of je een nieuwe afspraak hebt kunnen inplannen? 

@Tommie van Odido 

Hoi even een opmerking van mij.

Waarom gaat de monteur niet naar de pop om te controleren of de patch nog goed zit.

Het kan zijn dat daar het probleem zit.

Reputatie 1

Hi @Boarder72, dat is inderdaad supersnel, echter zie ik een melding dat je niet aanwezig was toen de monteur voor je deur stond, ook kreeg hij je niet te pakken. Klopt dit? De e-mail vind ik ook erg apart, ik gok dat deze verkeerd is uitgestuurd.

Ja, om 14:36 ben ik gebeld door een anoniem maar voordat ik kon opnemen (ging 1 x over) was de verbinding al weg. Ik ga ze proberen te bellen. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido, Guidion net gesproken (ging erg vlot!) maar ze kunnen geen nieuwe afspraak plannen. Ze hebben een werkopdracht vanuit Odido nodig… hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +9

@Boarder72, als het goed is is het mij gelukt om de werkorder opnieuw te verzenden. Je krijgt opnieuw een bericht om een afspraak in te plannen! 

Reputatie 1

@Tommie van Odido Afspraak staat nu voor donderdagochtend. Dank voor je hulp. Keep you posted.

Reputatie 1

@Tommie van Odido

Hoi even een opmerking van mij.

Waarom gaat de monteur niet naar de pop om te controleren of de patch nog goed zit.

Het kan zijn dat daar het probleem zit.

@peter-keetfm, je had gelijk. Was hetzelfde wat ik vermoedde. Monteur is net geweest maar hij had vooraf inmiddels de patch al hersteld dus alles stond weer groen. 

@Tommie van Odido, bedankt voor je hulp. Alles draait inmiddels weer.

Reageer