Beantwoord

Geen internet meer Zyxel T56 internet op Rood

  • 17 December 2023
  • 46 reacties
  • 3720 Bekeken

Sinds vandaag geen internet net meer. Alle juiste lapjes branden ook op de media converter alleen op het modem blijft het internet lampje op rood staan. Momenteel meerdere keren alle aanbevolen stappen uitgevoerd. 

icon

Beste antwoord door OpaGod 17 December 2023, 21:46

Bekijk origineel

46 reacties

Hallo, dankjewel allemaal voor jullie reactie. Ik vermoed ook dat er iets mis is met het modem. Want inderdaad al twee keer na een stroom onderbreking werkt het internet niet meer. Volgende week komt de monteur langs en dan zullen we het wel zien. Wellicht is het vervangen van de Zyxel dan een goede optie. Het kost immers ook tijd voor Odido om het weer iedere keer na te kijken als het internet weg is nav een korte stroomonderbreking. 

 

Grts Stevie

Reputatie 3

Bij mij werkte het internet dus niet meer na een stroomonderbreking terwijl een eigen router aangesloten was (Fritzbox 7490) op de ONT. En toen ik de Zyxel weer aansloot, kreeg die ook geen verbinding (ETH_Internet; ETH_MGNT en ETH_IPTV leken wel normaal te zijn, en ook de ONT functioneerde normaal). En ook nadat de helpdesk “de lease” had geprobeerd vrij te geven duurde het nog steeds 24 uur voor het internet terugkwam, terwijl de Zyxel 1x per minuut DHCP requests bleef sturen. Dat klopt gewoon niet, en heeft vermoed ik niks met de Zyxel te maken. Misschien waren de IP adressen in de DHCP pool op, of zit er een bug in hoe bij odido leases uitgegeven en vrijgegeven worden; ik weet het niet.

Je kunt altijd kijken of je internet werkt dmv netwerk kabel van laptop naar media converter en dan bij netwerk adapters ipv4 geavanceerd cemitic handmatig op 300 zetten als het goed is krijg je dan gewoon een wan adres en kun je naar buiten

Bij mij werkte het internet dus niet meer na een stroomonderbreking terwijl een eigen router aangesloten was (Fritzbox 7490) op de ONT. En toen ik de Zyxel weer aansloot, kreeg die ook geen verbinding (ETH_Internet; ETH_MGNT en ETH_IPTV leken wel normaal te zijn, en ook de ONT functioneerde normaal). En ook nadat de helpdesk “de lease” had geprobeerd vrij te geven duurde het nog steeds 24 uur voor het internet terugkwam, terwijl de Zyxel 1x per minuut DHCP requests bleef sturen. Dat klopt gewoon niet, en heeft vermoed ik niks met de Zyxel te maken. Misschien waren de IP adressen in de DHCP pool op, of zit er een bug in hoe bij odido leases uitgegeven en vrijgegeven worden; ik weet het niet.

Als je mac adres veranderd kan het indd 3 dagen duren, vandaar dat ik mediaconverter er tussen laat en fritzbox ingesteld met wan poort ipv glas haal 900/980 dus prima voor mij

Reputatie 3

Zoals blijkt uit wat ik schreef, had ik mijn Fritzbox dus ook aangesloten op de mediaconverter (want ONT = mediaconverter). Maar op die manier heb je wel een ander MAC adres hoor. Wat wel hetzelfde blijft is het GPON id (= het SN nummer achterop de mediaconverter), maar dat is wat anders.

Met een Fritzbox kun je trouwens ook wel het MAC adres spoofen. Ik deed dat bij Tweak ook, om altijd mijn vaste IP adres te krijgen met verschillende routers. Bij odido ga ik dat misschien ook wel weer doen, als blijkt dat dat problemen voorkomt. Je kloont dan het MAC adres van de Zyxel op de Fritzbox.

Overigens kun je op de Fritzbox ook het GPON id klonen, maar dat is weer een ander verhaal.

Maar ik blijf er voorlopig maar even af, bang dat ik ben dat ik anders misschien weer uren zonder internet kom te zitten.

 

Haha dat zelfde heb ik ook,

 

Ik kom ook van tweak,

Wist niet dat mac adres gekloont kon worden 

Maar inderdaad ik kijk het ook nog even aan, voor als nog heb ik geen storing gehad en werkt alles stabiel.

Alle pubers ook blij

Ter informatie:

De laatste keren dat de stroom er hier af is geweest, heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Het modem kwam telkens meteen weer online.

Hopelijk blijft het nu zo!

Het probleem lijkt inmiddels opgelost. Het bleek dat in de gemeente de IP adressen op waren bij E-Fiber. Hierdoor kwam na een stroomonderbreking de aanvraag voor een IP in een soort wachtrij te staan. Daarnaast is de ONT vervangen. De combinatie van de oude ONT en het modem nam heel veel tijd inbeslag voor dat het een IP kreeg. Bij de nieuwe ONT lukte dit binnen 15 seconde. 

Reputatie 3

Mooi dat je tevreden bent over de nieuwe ONT, maar het is nogal verontrustend dat je zonder internet gezeten zou hebben omdat de IP adressen op waren, vind ik. Mag ik vragen hoe je dat te weten bent gekomen?

Trouwens. ik dacht dat je het ip adres niet van e-fiber krijgt, maar van odido.

Vanaf gistermiddag ook hier geen internet meer na kort het Zyxel T56 modem van stroom afgehaald te hebben om te verplaatsen. Alleen power-led knippert nu en 2.5G WAN led brandt, verder niks op het modem. De lampjes op de Huawei ONT branden zoals het moet. Alles volgens de handleidingen en instructies uitgevoerd, reset etc.etc. Niets heeft geholpen. Daarop contact gehad met medewerker 0800-0092, schoot niet op. “Heeft u misschien een knopje ingedrukt?” was zijn eerste vraag….welk knopje moet dat dan zijn?! Wist hij ook niet. Op een gegeven moment in het gesprek zat ‘ie gewoon te gapen aan de telefoon….ja, meneer, heb ik vaker last van. En omdat ‘ie geen resultaat haalde/kon zien in de systemen kreeg ik maar een voucher aangeboden om via hotspot toch internet te hebben totdat de monteur ergens komende week tijd heeft. Een ander modem was niet mogelijk volgens hem omdat deze “specifiek” aan mijn abonnement is gekoppeld…..heb hem nog een prettige nachtrust gewenst. Zoals vaak in programma Lang leve de Liefde: “het was heel gezellig, maar een verlenging zit er niet in”. Zo kan het ook.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @veenjohn, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en toen zag ik dat je al een afspraak met de monteur hebt ingepland. Deze komt op 30 januari langs. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

​​​​​Hoi @Tommie van Odido. Monteur belde vanochtend dat hij nog een gaatje in zijn planning had. Is dus vanochtend al geweest ipv morgen. Heeft snel de  conclusie getrokken en, jawel, een nieuw modem geplaatst. Inmiddels weer terug online. Nu apparatuur weer opnieuw instellen.... 

Bij mij sinds gisteren hetzelfde probleem. Modem even van het stroom geweest en daarna vanaf gisteren 15u geen internet en televisie meer. De helpdesk van Odido kon me niet helpen. Ze boden aan om een monteur te sturen. Even afwachten dus.

Hi @veenjohn, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en toen zag ik dat je al een afspraak met de monteur hebt ingepland. Deze komt op 30 januari langs. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

 

Hoi @Tommie van Odido , wij hebben nu ook een week lang dit probleem.

We hebben sinds we op glasvezel zitten sinds Oktober problemen dat wifi weg valt en tv hapert.

4 monteurs geweest waarvan de 3e de router, patch kabel heeft vervangen toen heeft het een week gewerkt. vervolgens niet meer met wifi te verbinden wel bekabeld internet.

Monteur 4 is op 11-3 geweest zonder enige spullen, heeft de modem weer gereset wat jullie op afstand al deden en niet werkte.

En sindsdien een rode wereld bol (internet) constant aan het bellen de hele week en enige wat ik hoor we gaan er naar kijken? ik hoop toch dat dit probleem snel wordt opgelost want dit is erg slecht op deze manier. dat BO zo langzaam reageert vind ik niet kunnen.

Ze hebben nu Delta aangestuurd voor buiten maar als ik dit forum lees is gewoon de router het probleem.

Zyxel T-56.

 

Ik hoor graag z.s.m. van je.

 

Bedankt alvast.

Groetjes,

Mike

 

Reputatie 6
Badge +2

@MikePLGMN Goed dat je hier aan de bel trekt. Ik ben gelijk het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken hoe het precies zit. 

In het ticket van onze technische dienst zie ik staan dat zij de netwerkbeheerder, Delta, hebben aangestuurd. Zij zullen contact opnemen om dit voor je op te lossen.

Hoi @Teresa van Odido ,

 

Dat weet ik, maar dit duurt erg lang.

Hoe kan het dat hé zo lang duurt voor je wat hoort.

Het is alleen maar ellende zo.

Zonder tv, internet.

En denk sowieso niet dat het daar zit maar de router defect is.

 

Groetjes,

Mike

Reputatie 6
Badge +2

@MikePLGMN Ik begrijp goed dat je jouw verbinding niet snel genoeg herstelt ziet. Als ik dit zelf voor je had kunnen doen had ik dit natuurlijk gelijk gedaan.

Uiteraard wil ik niet dat je al deze tijd zonder internet zit. Wellicht val ik in de herhaling met deze informatie, maar maak je al gebruik van een Unlimited Voucher? Indien je een Odido of BEN simkaart hebt kan ik je deze sturen. Je kunt hiermee een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten, op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of dit een tijdelijke oplossing biedt? Ik stuur je de code dan gelijk! 

Goh… er word dus wel hulp geboden zie ik hier. Zit met hetzelfde probleem… geen internet. Weinig actie of haast in mijn richting. 11 dagen nu…

 

@Teresa van Odido we hebben nog 2 vouchers.

sinds zaterdag werkte alles weer. En wat denk je zondag klapt de wifi er weer uit, en nu hebben we wel tv en bekabeld internet maar geen wifi wat dus het probleem sinds 1-3 was. Ik weiger een modem reser voor het weer allemaal niet werkt.

 

het blijkt dus dat niet delta wat moet doen maar odido wel wat gaan doen.

 

nieuwe router, nieuwe nokia modem (glas) en een nieuwe wifi plus dat is wat er denk nu maar is moet gebeuren. Bekabeld internet en geen wifi moet toch een router probleen zijn. 
 

groetjes,

mike

Goh… er word dus wel hulp geboden zie ik hier. Zit met hetzelfde probleem… geen internet. Weinig actie of haast in mijn richting. 11 dagen nu…

 

Erg vervelend 3r1k succes! Niets wat je eraan kan doen.

Goh… er word dus wel hulp geboden zie ik hier. Zit met hetzelfde probleem… geen internet. Weinig actie of haast in mijn richting. 11 dagen nu…

 

Erg vervelend 3r1k succes! Niets wat je eraan kan doen.

Dank, jij ook sterkte!!! Hier ligt nog steeds bij de “backoffice”… die moeten dus nog reageren… nog 3 dagen, dan is mijn bedenktijd voorbij. 🤔

 

Reageer