Beantwoord

Geen internet meer Zyxel T56 internet op Rood

  • 17 December 2023
  • 46 reacties
  • 3997 Bekeken

Sinds vandaag geen internet net meer. Alle juiste lapjes branden ook op de media converter alleen op het modem blijft het internet lampje op rood staan. Momenteel meerdere keren alle aanbevolen stappen uitgevoerd. 

icon

Beste antwoord door OpaGod 17 December 2023, 21:46

Bekijk origineel

46 reacties

Ter informatie:

De laatste keren dat de stroom er hier af is geweest, heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Het modem kwam telkens meteen weer online.

Hopelijk blijft het nu zo!

Hallo @Stevie1506 ,

Zo te horen heb je de media converter en het modem al gereset door deze 10 seconden van de spanning te halen. Op de media converter zie ik de goede lampjes branden. Toch nog geen Internet.

Nu zijn er nog maar 3 dingen die voor het probleem kunnen zorgen:

  1. de ethernet kabel tussen de media convertor en het modem is niet goed OF zit niet in de goede poort op het modem.
  2. er staat een parameter niet goed in het modem waardoor deze geen verbinding meer kan maken met het internet.
  3. het modem is stuk. Waarschijnlijk niet maar je weet het nooit.

Ik neem aan dat ODIDO vanaf afstand eens in je modem kan kijken wat er fout gaat?
Groeten,

Ronald

@Tommie van Odido Of @Jason van Odido 

Kunnen jullie of iemand anders van Odido kijken wat hier het probleem van kan zijn.

Ik heb hier even mensen van Odido getagd.

Hopelijk wordt het probleem snel opgelost.👍

​​​​​Hoi @Tommie van Odido. Monteur belde vanochtend dat hij nog een gaatje in zijn planning had. Is dus vanochtend al geweest ipv morgen. Heeft snel de  conclusie getrokken en, jawel, een nieuw modem geplaatst. Inmiddels weer terug online. Nu apparatuur weer opnieuw instellen.... 

Hallo, dankjewel allemaal voor jullie reactie. Ik vermoed ook dat er iets mis is met het modem. Want inderdaad al twee keer na een stroom onderbreking werkt het internet niet meer. Volgende week komt de monteur langs en dan zullen we het wel zien. Wellicht is het vervangen van de Zyxel dan een goede optie. Het kost immers ook tijd voor Odido om het weer iedere keer na te kijken als het internet weg is nav een korte stroomonderbreking. 

 

Grts Stevie

Reputatie 3

Bij mij werkte het internet dus niet meer na een stroomonderbreking terwijl een eigen router aangesloten was (Fritzbox 7490) op de ONT. En toen ik de Zyxel weer aansloot, kreeg die ook geen verbinding (ETH_Internet; ETH_MGNT en ETH_IPTV leken wel normaal te zijn, en ook de ONT functioneerde normaal). En ook nadat de helpdesk “de lease” had geprobeerd vrij te geven duurde het nog steeds 24 uur voor het internet terugkwam, terwijl de Zyxel 1x per minuut DHCP requests bleef sturen. Dat klopt gewoon niet, en heeft vermoed ik niks met de Zyxel te maken. Misschien waren de IP adressen in de DHCP pool op, of zit er een bug in hoe bij odido leases uitgegeven en vrijgegeven worden; ik weet het niet.

Vanaf gistermiddag ook hier geen internet meer na kort het Zyxel T56 modem van stroom afgehaald te hebben om te verplaatsen. Alleen power-led knippert nu en 2.5G WAN led brandt, verder niks op het modem. De lampjes op de Huawei ONT branden zoals het moet. Alles volgens de handleidingen en instructies uitgevoerd, reset etc.etc. Niets heeft geholpen. Daarop contact gehad met medewerker 0800-0092, schoot niet op. “Heeft u misschien een knopje ingedrukt?” was zijn eerste vraag….welk knopje moet dat dan zijn?! Wist hij ook niet. Op een gegeven moment in het gesprek zat ‘ie gewoon te gapen aan de telefoon….ja, meneer, heb ik vaker last van. En omdat ‘ie geen resultaat haalde/kon zien in de systemen kreeg ik maar een voucher aangeboden om via hotspot toch internet te hebben totdat de monteur ergens komende week tijd heeft. Een ander modem was niet mogelijk volgens hem omdat deze “specifiek” aan mijn abonnement is gekoppeld…..heb hem nog een prettige nachtrust gewenst. Zoals vaak in programma Lang leve de Liefde: “het was heel gezellig, maar een verlenging zit er niet in”. Zo kan het ook.

Goh… er word dus wel hulp geboden zie ik hier. Zit met hetzelfde probleem… geen internet. Weinig actie of haast in mijn richting. 11 dagen nu…

 

Erg vervelend 3r1k succes! Niets wat je eraan kan doen.

Dank, jij ook sterkte!!! Hier ligt nog steeds bij de “backoffice”… die moeten dus nog reageren… nog 3 dagen, dan is mijn bedenktijd voorbij. 🤔

 

 

Exact hetzelfde hier. Nadat stroom eraf is geweest blijft het internetledje rood branden. Ook alle stappen doorlopen en ook modem gereset. Eergisteren kwam hij na een paar uur en na de zoveelste herstart wel online, maar nu lukt het helemaal niet meer.

Zelfde Zyxel, zelfde media converter. Morgen maar eens bellen.

Hallo @OpaGod ,

Dankjewel voor je reactie. 

Klopt inderdaad dat het ik inderdaad geprobeerd. Maar helaas zonder succes. 

 

​​​​​Ook de kabels tussen de media converter en modem zitten goed. Dus zelf heb ik het vermoeden dat het modem niet goed staat. De stroom is er namelijk vandaag wel even vanaf geweest. En daarna kreeg het modem geen verbinding meer. Ik zal morgen proberen contact te leggen met Odido om te vragen of ze de parameters een willen nakijken. Neem aan dat je dit zelf niet echt kunt doen. 

 

Mvg

Stevie 

​​

@Stevie1506 Hoi

Heb je de Zyxel T56 al een fabriek reset gegeven.?

Dan wordt alles gereset.

Dit doe je door 10 seconden het reset knopje in te drukken. (Bijvoorbeeld met een tandenstoker)

 

Hoi @peter-keetfm ,

Dankjewel voor je reactie. 

Ook dit meerdere keren geprobeerd. Helaas zonder succes. :(

Groet Stevie

Jammer dat dit niet werkt.

De T56 geeft wel wan verbinding.

Wel gewacht met het loslaten reset knop tot de lampjes uit gaan.?

  • Reset Zyxel T-56
  • Kan je het modem resetten om de standaard instellingen terug te halen?
  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Stevie1506 

Gaat de internetkabel vanaf de Huawei naar de blauwe WAN poort van de router?

En knippert PON of brandt deze constant op de Huawei?

Nou, het heeft zich in de loop van de nacht hersteld, want nu werkt het weer. Ik hoop dat het niet elke keer zo'n langdurige toestand is als de stroom er even af is geweest. :)

Jammer dat dit niet werkt.

De T56 geeft wel wan verbinding.

Wel gewacht met het loslaten reset knop tot de lampjes uit gaan.?

  • Reset Zyxel T-56
  • Kan je het modem resetten om de standaard instellingen terug te halen?
  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

 

Hoi @peter-keetfm ,

Inderdaad precies zoals hier beschreven. Volledig reset waarbij ook het de naam van het netwerk terug ging naar default. 

Helaas heeft het niet gewerkt. 

Groet 

Stevie 

Hallo @Stevie1506 

Gaat de internetkabel vanaf de Huawei naar de blauwe WAN poort van de router?

En knippert PON of brandt deze constant op de Huawei?

Hoi @Waqqas ,

Deze gaat naar de blauwe poort van de route. En het PON lampje brand constant op de Huawei.

 

Groet 

Stevie

Waarschijnlijk Zyxel T56 defect.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @veenjohn, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en toen zag ik dat je al een afspraak met de monteur hebt ingepland. Deze komt op 30 januari langs. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

Reputatie 6
Badge +2

@MikePLGMN Ik begrijp goed dat je jouw verbinding niet snel genoeg herstelt ziet. Als ik dit zelf voor je had kunnen doen had ik dit natuurlijk gelijk gedaan.

Uiteraard wil ik niet dat je al deze tijd zonder internet zit. Wellicht val ik in de herhaling met deze informatie, maar maak je al gebruik van een Unlimited Voucher? Indien je een Odido of BEN simkaart hebt kan ik je deze sturen. Je kunt hiermee een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten, op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of dit een tijdelijke oplossing biedt? Ik stuur je de code dan gelijk! 

Reputatie 6
Badge +2

@OpaGod en @peter-keetfm Dank jullie wel voor de tips! @Stevie1506 Ik ben gelijk het systeem voor je ingedoken en ik zie dat je gelukkig al contact hebt gehad met mijn collega’s van de Klantenservice. Zij hebben een monteur voor je aangestuurd. 

@AnoukHendriks @harmenzo @Vince2301 @oznur.oztk Ik durf niet met zekerheid te zeggen waar deze onderbreking vandaan kwam. Werkt alles weer naar behoren bij jullie? 

 

Bij mij werkt net 1 uurtjes nu. Uit het niets. Monteur kan afgezegd worden vanuit odido als jullie zeker weten dat het niet meer weggaat.

 

 

Hi @veenjohn, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en toen zag ik dat je al een afspraak met de monteur hebt ingepland. Deze komt op 30 januari langs. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

 

Hoi @Tommie van Odido , wij hebben nu ook een week lang dit probleem.

We hebben sinds we op glasvezel zitten sinds Oktober problemen dat wifi weg valt en tv hapert.

4 monteurs geweest waarvan de 3e de router, patch kabel heeft vervangen toen heeft het een week gewerkt. vervolgens niet meer met wifi te verbinden wel bekabeld internet.

Monteur 4 is op 11-3 geweest zonder enige spullen, heeft de modem weer gereset wat jullie op afstand al deden en niet werkte.

En sindsdien een rode wereld bol (internet) constant aan het bellen de hele week en enige wat ik hoor we gaan er naar kijken? ik hoop toch dat dit probleem snel wordt opgelost want dit is erg slecht op deze manier. dat BO zo langzaam reageert vind ik niet kunnen.

Ze hebben nu Delta aangestuurd voor buiten maar als ik dit forum lees is gewoon de router het probleem.

Zyxel T-56.

 

Ik hoor graag z.s.m. van je.

 

Bedankt alvast.

Groetjes,

Mike

 

Het probleem lijkt inmiddels opgelost. Het bleek dat in de gemeente de IP adressen op waren bij E-Fiber. Hierdoor kwam na een stroomonderbreking de aanvraag voor een IP in een soort wachtrij te staan. Daarnaast is de ONT vervangen. De combinatie van de oude ONT en het modem nam heel veel tijd inbeslag voor dat het een IP kreeg. Bij de nieuwe ONT lukte dit binnen 15 seconde. 

Reageer