Beantwoord

Geen internet. PON lampje knippert groen

  • 29 November 2022
  • 49 reacties
  • 1442 Bekeken


Toon eerste reactie

49 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mark92929, goed dat je dit doorgeeft en sorry, ik baal ervan dat KPN NetwerkNL nog niks aan je heeft laten weten! Ik vind het lastig om te verklaren waarom ze je nog niet verder hebben geholpen omdat ze ook geen updates hebben doorgegeven. Daarom durf ik niet te zeggen of ze nog bezig zijn met het onderzoek of dat de feestdagen buitensporig veel druk op ze heeft geplaatst.

Hier gaan we zeker extra druk op plaatsen. Het lastige is alleen dat de onderzoeksafdeling van KPN NetwerkNL in weekenden niet werkt. Ik verwacht daarom sterk dat je begin komende week meer van hen hoort.

Dit moet hoe dan ook voor je rechtgezet worden!

Hoi @Ginny ,

Ik hoop dat je begrijpt dat het een redelijk onwerkbare situatie is zo: thuis studeren, werken etc. Verder geven jullie geen enkele indicatie en hebben jullie eigenlijk geen flauw idee wanneer het opgelost is. 
 

Daarnaast krijg ik geen enkele update van jullie kant. Ik moet zelf continu bellen of contact zoeken via deze Community. Hierbij is het antwoord continu ‘dat ik nog even moet afwachten’. Dit ‘even’ is ondertussen al bijna twee weken, vandaar dat ik graag een oplossing zou zien.  

Reputatie 7
Badge +14

Ze bellen jou niet omdat klantenservice echt geen nieuws heeft. En daarom jij hoeft ook niet te bellen met de klantenservice, er wordt aan gewerkt,  het is een ingewikkelde storing en daarom is er dus geen voorspelling te geven. Zodra het weer werkt ben jij de eerste die het weer weet/ziet. Afwachten dus.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mark92929, het spijt mij erg dat ik niet meer kan vertellen over de oplossingsduur, ik had dit heel graag anders gezien. Daarom heb ik ook individuele lopende onderzoeken voor andere klanten die aangesloten zijn op hetzelfde onderdeel in de wijkcentrale nagelopen om op te sporen of er in hun onderzoeken meer informatie te vinden is over een verwachte oplossingsduur, alleen bevatten ze allemaal niet meer informatie dan hetgeen wat ook te vinden is in het algemene onderzoek wat wij hiervoor hebben geopend. Omdat het huidige onderzoek al wat langer duurt dan gebruikelijk heb ik er wel goede hoop in dat het niet lang meer moet duren, alleen blijft dit een kwestie van een het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Daarom heb ik ook opgezocht of je nog extra data kon gebruiken, alleen zie ik dat je gisteren al nieuwe vouchercodes van ons hebt ontvangen.

Wij blijven ons onverminderd had inzetten om dit voor je op te lossen, ik hoop je heel snel meer te kunnen vertellen.

Reputatie 7

Hoi @Mark92929, nou, het positieve is dat we nu uitsluitsel hebben dat het niet binnenshuis is en we zeker weten dat het aan de netwerkbeheerder ligt. De bal ligt nu bij hen en zij zullen óf iets aanpassen in de wijkkast óf een afspraak met jou inplannen om de lijn vanaf de wijkkast door te meten. De beste update die je kan krijgen is dus de lampjes op de MC in de gaten houden. Verandert daar iets, dan is de netwerkmonteur langsgeweest. 

Reputatie 7
Badge +5

Super om dit te lezen @Mark92929! Ik heb de vergoeding meteen in orde gemaakt over de periode 29-11-2022 tot 13-01-2023. Je ontvangt nog een bevestiging per e-mail en zal de vergoeding terugzien op de eerst volgende rekening. Ik zie inderdaad dat Jan een mogelijk losse vergoeding met jou wilde bespreken, ik heb hem een bericht gestuurd ter herinnering hiervan. Ik ga er vanuit dat hij snel contact met jou opneemt! 😁

Morgen drie weken zonder internet :(. Ben erg benieuwd met wat voor tegemoetkoming jullie tzt komen. Zou je in ieder geval nog twee onbeperkt internet vouchers kunnen sturen? Voor Tele2 en T-Mobile. Deze lopen morgen namelijk alweer af. Alvast bedankt! @Cal 

Reputatie 7
Badge +14

De tijd dat de verbinding eruit ligt hoef je geen abonnement kosten te betalen. Dat crediteren ze nadat de verbinding weer terug is. Voor de vouchers hoef je niet te betalen. Dat is extra service/compensatie.

Hoi @eric, ze hebben aangegeven naast de normale (wettelijke) compensatie ook nog een extra compensatie te bieden voor het ongemak. Vandaar. 

Bedankt @Cheyenne, het was echter niet Jan, maar ene Jane. Ik heb dit in ieder geval met een vrouwelijke collega van je besproken.

Hoi @Ginny,

Een week verwerkingstijd was niet voorbarig. Net gebeld naar jullie omdat ik nog steeds geen update had ontvangen en er werd aangegeven dat de technische dienst de stoorzender moet lokaliseren. Dit duurt sowieso een week.

Zit dus straks twee weken zonder internet, super.  

Hoi @eric ,

Dank voor de toevoeging. ‘Afwachten’ is 1 dag niet erg, 2 dagen niet erg en zelfs 3 dagen geen probleem. Inmiddels begint het ‘afwachten’ erg lang te duren, wat ik erg jammer/vervelend vind. Vooral het feit dat er geen enkele indicatie is. 

Reputatie 7

Hi @Mark92929, dankjewel voor de aanvulling! Ik zie verschillende namen terug achter de schermen, maar geen Jane. Weet je nog wanneer je met deze collega sprak? Dan ga ik via die weg kijken of bij de juiste collega uit kan komen. En als dat niet lukt, dan gaan we via deze weg een extra vergoeding met jou bespreken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mark92929,

 

Ik ben erg blij dat het nu is opgelost! Ik had gehoopt dat we je blij konden maken met de extra vergoeding. Dit is echt een uitzondering en moesten hiervoor buiten het boekje gaan. Zoals mijn collega al vertelde vergoeden wij normaliter alleen de abonnementskosten. Dit is natuurlijk geen normale zaak en willen we je toch dat extraatje aanbieden. Ik kan er niet nog meer van maken. 

Update: sinds dinsdagmiddag geen internet en nog steeds geen oplossing. Kan 5 werkdagen duren voordat de technische dienst het oppakt.. Helaas dus erg lang zonder internet. 

Hoi @Lisa , wat gek! Heb redelijk wat met jullie gebeld, dus ik weet helaas niet meer wanneer het was… Maakt verder ook niet uit. Jullie mogen me ook een PB hierover sturen. Fijne zondag. 

Reputatie 7

Hi @Mark92929, heel goed dat je meteen aan de bel hebt getrokken! Allereerst excuses voor het ongemak. Ik wil dat je zo snel mogelijk probleemvrij bent en heb dan ook direct gecheckt of er al een update is die ik met je kan delen. Momenteel kan ik je nog geen concrete update geven, maar weet dat de technische dienst er alles aan doet om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik ben heel blij dat je al bent voorzien van een Unlimited Data voucher. Mocht je er nog één nodig hebben, dan geef ik je er graag nog eentje. Voor nu is het inderdaad afwachten op de oplossing, sorry. Zodra je weer online bent, dan hoor ik het graag van je en ga ik direct aan de slag met een vergoeding. 

Reputatie 3

Ik krijg hier de zenuwen van. Dit voorspelt al veel goeds voor toekomstige storingen. 

Valt mee hoor, zo kan het ook en binnen een week opgelost: 

Uiteraard is niet elke storing, al lijkt het soms erop, dezelfde...✌

Exact dezelfde ervaring gehad alleen de duur was iets korter, 16 dagen. Maar nadat KPN in de wijkcentrale was gaan kijken was het in 1 minuut opgelost. Blijkbaar iets met kabeltje in een soort 'splitter' aan de hand voor mijn aansluiting. Schijnt regelmatig voor te komen als mensen in de buurt, zelfde wijkcentrale, overstappen van provider x naar t-mobile of vice versa. Kunnen ze per ongeluk jouw kabeltje ook raken oid

Hoi @tommie persoonlijk vind ik €15,- op geen enkele manier tegemoet komen aan zeven weken zonder internet als ik eerlijk ben. Vooral omdat je collega’s telefonisch al andere dingen hebben gezegd. Maar als jullie dit blijkbaar een nette tegemoetkoming vinden, dan leg ik me hier uiteraard bij neer. Als jullie dit willen overmaken naar het bij jullie bekende rekeningnummer, dan zou dit fijn zijn. Alvast bedankt. 
 

@Timo78 klopt inderdaad. Als ze hier gelijk KPN hadden aangestuurd was het ook binnen een week opgelost. De vertraging ligt vooral bij T-Mobile. De netwerkbeheerder handelt (relatief) snel. 

@Tommie hoi! We hebben de vergoedingen helaas nog niet op onze rekening ontvangen. Kan je kijken waar het misgaat? Bedankt. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mark92929, op dit moment kan ik je nog geen concrete update qua tijdsindicatie bieden, sorry! We blijven het voor je najagen en proberen een update te forceren. 

Reputatie 7
Badge +4

De vouchercodes komen eraan @Mark92929! Ik schrik ervan dat het nog niet is opgelost, mijn diepe excuses hiervoor. Daarentegen was ik wel hoopvol om te zien dat er snel een monteur van Guidion langskomt. Geef het gerust aan als je verder nog ergens mee zit, dit moet absoluut snel rechtgezet worden!

Bedankt voor het meedenken @RonaldRs! In dit geval zal er geen sprake zijn van een kabel die los is gekomen in de wijkcentrale omdat we wel een deels actieve verbinding meten. Sorry dat het ook voor jou lang heeft geduurd, dat is zeker niet wat ik voor ogen heb!

Inmiddels zijn ook de lampjes op de ONT gewijzigd. Waar eerst het PON lampje groen knipperde, gebeurt er nu het volgende:

 

Power lampje: groen

Pon lampje: uit

LOS lampje: knippert rood (ongeveer 1x per seconde)

LAN lampje: groen

 

Helaas nog steeds geen internet. Opnieuw opstarten werkt ook niet. 

Reageer