Beantwoord

Geen internet sinds 20-3, nu ook klanten service niet meer berijkbaar.


Probleem #1:

Wij zijn 1 maand geleden overgestapt van Ziggo naar Tmobile fiber.
Sinds afgelopen maandag viel onze verbinding weg en tot de dag van vandaag geen oplossing.
Binnen 24 uur “wat zeer netjes is” kwam een monteur langs om te kijken of het probleem in de huisinstallatie zat.
Deze constateerde dat het probleem in het netwerk zat hoogst waarschijnlijk in een splitter en heeft dit doorgezet naar de juiste afdeling.
Hiermee had ik het volste vertrouwen dat dit binnen een dag maximaal 2 opgelost zou zijn maar niets is minder waar.
Schijnbaar kunnen wij in nederland een complete tunnel onder een snelweg fabriceren maar een simpel probleem in een splitter moet meer als een week gaan duren?
Ik vind dit ronduit belachelijk en onacceptabel.

 

Probleem #2

Nu is het weekend en hebben wij een unlimited voucher gekregen voor een hotspot maar 1 is gewoon niet voldoende.
In werkelijkheid hebben we er 2 “maar 1 hiervan is tmobile unlimited abonemen, dus geen voucher”.
Deze gaat zeuren als je 10 gb op een dag verbruikt dus ik wou hiervoor een extra voucher aanvragen.
 

Probleem #3
0800-0092 is niet berijkbaar en ook de chat verbind me niet met een medewerker.
Tmobile is totaal onberijkbaar, ik gok dat ze voip bellen via tmobile fiber (haha).
Alle grappen aan de kant. Stuur mij aub een lang offline voucher naar mijn mail zodat we in ieder geval het weekend door kunnen komen.

Alvast bedankt voor medewerking, al ben ik natuurlijk ronduit teleur gesteld.

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 27 March 2023, 15:35

Bekijk origineel

15 reacties

ps code voor tele2 aub

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Anitaberg 

[25-03-2023] Momenteel is onze telefonische klantenservice niet bereikbaar. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen, excuses voor het ongemak! In dit topic houden we je op de hoogte: Storing


Met Unlimited kan je ook een hotspot maken met andere huisgenoten. Is de 10gig op kan je gewoon weer 2 Gig bijzetten de hele dag door!

Goedemiddag @Anitaberg 

[25-03-2023] Momenteel is onze telefonische klantenservice niet bereikbaar. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen, excuses voor het ongemak! In dit topic houden we je op de hoogte: Storing


Met Unlimited kan je ook een hotspot maken met andere huisgenoten. Is de 10gig op kan je gewoon weer 2 Gig bijzetten de hele dag door!

Klopt maar elke keer dat bijzetten begint voor irritaties te zorgen vandaar mijn vraag voor die voucher op hotspot met voucher heb je daar geen last van en het lijkt nog wel even te duren voor het opgelost is helaas.

Ps er is meerdere malen aangeboden om een extra voucher te geven  dus graag gewoon even opsturen de ellende is al groot genoeg! 😅

Reputatie 7
Badge +14

In het weekend werkt de klantenservice ook via Twitter en Facebook. Hier op het forum komt soms een moderator langs, maar de social media kanalen gaan normaal sneller.

In het weekend werkt de klantenservice ook via Twitter en Facebook. Hier op het forum komt soms een moderator langs, maar de social media kanalen gaan normaal sneller.

Heb het vermoeden dat buitenom het mobiele netwerk momenteel niks werkt @ tmobile.
Maar ik vond het al erg genoeg dat het zover moet komen dat ik hier moet vragen naar een oplossing voor een probleem met een product omdat de klantenservice ook problemen heeft incl de chat.
Ik had tmobile gekozen omdat juist als dit mobiele netwerk issues heeft wat zelden is het altijd snel opgelost is.
Maar persoonlijk doe ik niet aan twitter of facebook sinds een aantal jaar en dat wou ik zo houden!

Back too topic tijd dat tmobile een active moderator hierop zet dit zou een gigantische pluspunt zijn.

Reputatie 7
Badge +14

De moderators zijn nu afwezig in de Community.
 

Op Twitter @tmobile_webcare is de klantenservice al gesloten. @Anitaberg  Misschien blijven ze door de storing iets langer maar dan nog zijn ze bezig om eerdere klachten op te lossen. Morgen (let op zomertijd) zijn ze weer om 9 uur aanwezig. 

Sorry! 

Ik heb sinds gisteren (24-3) geen internet. Alle stappen van klantenservicepagina en de wiki op dit forum doorlopen. Geen resultaat. Ook lukt het niet om hier een apart topic over te starten, dus dan sluit ik hier maar aan.

Modem (Zyxel T-54) lijkt in orde. Bij de media converter (Huawei ONT) knippert de LOS rood.

Klantenservice T-Mobile is telefonisch niet bereikbaar. Wat kan ik nu nog doen?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @FTHWS , welkom bij de community. 

Je kunt dan niets meer zelf doen. De technische dienst is er maandag weer. Dus mocht het morgen na een nieuwe restart van de ont en router nog niet werken, bel dan maandag de klantenservice. 

Reputatie 4

Weet iemand of er al jurisprudentie is over het ontbinden van een internet jaarcontract als het oplossen van een storing te lang duurt. Wanneer zou je mogen ontbinden? Je moet zo'n provider formeel in gebreke stellen en volgens mij 2x de kans geven om binnen een bepaalde termijn het probleem op te lossen, maar wat vind de rechter acceptabele termijnen?

Bij mij werkt gelukkig alles prima, maar je kunt maar voorbereid zijn.

Reputatie 7
Badge +14

De jurisprudentie geeft in het algemeen aan dat je via een aangetekende brief een leverancier een termijn moet geven om problemen op te lossen. T-Mobile is hier zelf niet zo moeilijk in. Als het na 30 dagen niet is gelukt de verbinding te herstellen kun je moderator of klantenservice gewoon vragen om het contract te ontbinden.

 

Reputatie 4

>30 dagen zonder internet is best lang 

🤞Dat alles bij mij blijft werken.

@Anitaberg @FTHWS ik hoop dat het internet snel weer werkt bij jullie.

Ik heb absoluut geen ervaring met het fiber netwerk maar wel ervaring met interne netwerken en programeren van industriele computers zoals PLCs.
M.a.w. ik ben technisch genoeg om een beetje simpelle research te doen
Als het aan tmobile had gelegen willen ze een afpraak inplannen voor een kpn monteur bij ons langs te sturen (hiermee ben ik niet akkoord gegaan).

Er is voorheen een guidion monteur langs geweest om alles te checken wat eigenlijk al overbodig werk was.
De huawei media converter heeft indicatie lampjes wat eigenlijk al grofweg aangeeft waar het fout gaat.
In dit geval knipperd PON snel (2x / s) en LOS brand niet.
Deze foutmelding betekend letterlijk: The ONT is attempting to set up a connection to the OLT.

Bron:

Nu ben ik hiervan niet 100% maar logisch technisch beredeneren. (je hebt extra research tijd zo zonder stabiel internet)
Indien een kabel/splitter ergens kapot gaat of zelfs het kabeltje naar in huis naar de ONT dan zou je melding 6 moeten krijgen?
(lijkt mij logisch aangezien je connectie onderbroken wordt valt je Rx optical power weg).
“Corrigeer mij indien verkeerd, of bevestig aub”.
Echter wordt ons al een week verteld dat er ws een splitter kapot is al lijkt mij dat heel sterk aangezien niemand anders in de straat er last van heeft.

Maar dit zou willen zeggen dat letterlijk de verbinding vanuit het centrale OLT center ons niet vrijgeeft om internet te gebruiken?
Het lijkt er sterk op dat dit niks meer als een instellings fout is waardoor hij ons niet vrijgeeft en dat zou wel heel schandalig zijn als dat een week moet duren en eigen research.

Als het kabeltje intern wordt onderbroken krijg je melding 4 logisch eigenlijk want je hebt totaal geen signaal niet een storing.
Heb zojuist even het kabeltje eruit getrokken al vind tmobile dat nooit zo leuk had ik gelezen maar goed wij vinden deze situatie ook niet leuk.

Maar waar is tmobile in hemelsnaam mee bezig hier kom op zeg jullie manier van aanpakken is totaal belachelijk.
A.u.b. vertel mij waarom een guidion monteur langs moet komen voor iets wat je in een paar sec over whatsapp in een video waar kunt nemen in de meeste gevallen dan.
Ik bedoel dit kan vele malen sneller en vele lagere kosten voor tmobile.
Win win situatie.

Doe mij maar een lifetime free unlimited sim only abo voor deze goude tip 😋
En belangrijker vergeet die ONT niet online te krijgen.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Anitaberg, dank voor al deze informatie. Ik snap je vraag, ik zal je mening intern delen. Guidion sturen we vaker voor dit soort situaties aan en soms met succes. Na het bezoek heeft Guidion onze technische dienst geïnformeerd en na verder onderzoek en met de informatie verkregen op locatie is er een stoorzender ontdekt. Het onderzoek is nu in volle gang. Voor het gemak heb ik dit topic in het onderzoek gedeeld, zo kunnen mijn collega's meelezen. Mocht er een code verlopen zijn, mag je mij een privébericht sturen of je kunt met ons bellen. Ik voorzie je graag van een nieuwe!

Reageer