Beantwoord

Geen internet sinds 24 oktober 2023 (LOS knippert rood, PON uit)

  • 25 October 2023
  • 18 reacties
  • 500 Bekeken

Reputatie 2

Sinds gisteren (24 oktober 2023) rond een uur of 19:00 had ik ineens geen internet meer.
Mijn muziek stopte en ik kon niet verder werken op de laptop.
Ik zag een rood lampje staan bij het wereldbolletje (INTERNET) staan, dus daar zit het probleem.

Uiteraard als eerst het modem (ZYXEL Communications Corporation T-54) gereset en hem erna een 30-tal seconden van de stroom afgehaald.
Dit leek niet te werken, en op de Media Converter (Huawai OptiXstar HG8010Hv6 GPON Terminal) de lampjes gecontroleerd:

  • LAN brandt groen
  • LOS knippert (om de seconde) rood
  • PON uit
  • POWER constant groen

Met mooie Champions League-wedstrijden op het programma kwam dat niet heel goed uit (wanneer wel?)....dus gelijk even gebeld met de klantenservice van Odido, die gelukkig tot 20:00 uur bereikbaar zijn.
Na het inspreken van mijn gegevens, gaf het bandje al aan dat het erg druk kon zijn.
Omdat ik al wist dat ik er zelf niet uit zou gaan komen, bleef ik zo'n 20 minuten hangen tot ik eindelijk iemand te spreken kreeg.
Ik werd vriendelijk te woord gestaan en er werden visuele checks op modem en Media Converter uitgevoerd.
De medewerker gaf aan dat er van afstand niks voor me gedaan kon worden, er een melding gemaakt ging worden en dit zo snel mogelijk opgepakt zou worden,  omdat er helemaal geen internet is.
Tijdens het bellen kreeg ik netjes een sms-je en een e-mail met de bevestiging hiervan, dus dat werd prima gecommuniceerd.
Omdat ik jaarlijks van provider wissel vanwege de hoge kortingen voor nieuwe klanten, staat er een overstap per 13-11-2023 van T-Mobile/Odido naar KPN op de planning. 
Dit is ook gecommuniceerd vanuit beide partijen (e-mails ontvangen), maar voor de zekerheid dit toch maar even aangekaart en laten controleren.
Geplande overstap heeft er volgens de gesproken medewerker niks mee van doen.
Zoals eerder gemeld wilde ik graag voetbal kijken en gevraagd of dit mogelijk was en zo ja, hoe.....
De medewerker vroeg of ik ook een mobiel abonnement bij Odido (of partners) heb, maar helaas valt hollandsnieuwe daar niet onder.
Extra gemaakte kosten vanwege het wegvallen van het internet kon ik, volgens haar, wel declareren bij Odido. 
Ik zie nu dat ik na een avond streamen (bewust op lage(re) kwaliteit) via mijn telefoon als mobiel hotspot al door mijn databundel heen ben gegaan.
Normaal gesproken doe ik makkelijk een maand met 10.000 MB/MIN/SMS en hou 99% van de tijd zelfs genoeg data over als mijn nieuwe bundel aanvangt.
Nu vraag ik me af waar ik mijn factuur kan declareren, aangezien mijn vraag op de gestuurde e-mail vanuit Odido (nog) niet is beantwoordt.
Nu is het rond het middaguur en heb ik helaas nog steeds geen internet en geen zicht op hoe dit afgehandeld gaat worden...…

Er zit overigens een Odido-winkel vlakbij, mocht daar een oplossing te vinden zijn voor (tijdelijk) internet.

icon

Beste antwoord door Bob1983 25 October 2023, 12:59

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bob1983 

Je kan bij de Odido winkel een prepaid simkaart kopen en een moderator kan je dan een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet geven die je op de prepaid simkaart kan activeren.

Reputatie 2

Ha @Waqqas, bedankt voor je reactie.

Na het posten van dit bericht een e-mail en sms binnengekregen om een afspraak met een monteur in te plannen. 

Deze komt einde van de middag langs en hopelijk is het dan opgelost 👍🏻🤙🏻

Reputatie 2

Update 25 oktober 16:20:

Monteur Guidion langs geweest en andere Media Converter geprobeerd, probleem blijft helaas.

Storing aangemeld bij KPN en dit zal volgens monteur met 2 werkdagen ongeveer opgepakt worden.

Snel naar de Odido-winkel gelopen, omdat ik zolang niet zonder internet kan (thuiswerken/tv-kijken) en een Odido Prepaid kaart gehaald voor €10,-, zie bon voor declaratie:

Mijn klantnummer zojuist ook aangepast in profiel, is dit voldoende informatie voor de declaratie/activatie?

Kan iemand mij z.s.m. helpen om deze te activeren?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bob1983, ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met een vouchercode! 

Reputatie 2

Hoi @Tommie van Odido, bedankt, ik heb een privébericht teruggestuurd.

Reputatie 2

Helaas krijg ik geen reactie meer, dus zelf "even" gebeld.

Na dik 35 minuten wachten eindelijk iemand aan de lijn, die nog 4 codes stuurt, maar ook bij deze codes krijg ik het volgende te zien:

Na dit met medewerker geprobeerd te hebben, heb ik schijnbaar toch de afdeling mobiele abonnementen nodig.

Enfin, weer dik 10 minuten in de wacht on deze afdeling te spreken.

Verhaal nogmaals voorgelegd en eerst krijg ik te horen dat ik de afdeling prepaid moet hebben, maar die bestaat niet meer....nadat hij heeft overlegd met zijn supervisor, word ik doodleuk weer naar de Odido-winkel gestuurd, want "die gaan over prepaid", wowwww.

De SIM-kaart in mijn nieuwe(re) telefoon geprobeerd en ook daar krijg ik dezelfde foutmelding.

Een SMS vanaf prepaid naar mijn eigen nummer sturen werkt wel gewoon:

Is er iemand bij Odido die wel weet hoe je dit voor elkaar krijgt?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Bob1983, je moet de vouchercode sturen zonder het woord SMS. Dan moet het werken! 

Reputatie 2

Hoi @Bob1983, je moet de vouchercode sturen zonder het woord SMS. Dan moet het werken! 

Het is gelukt met deze tip, @Tommie van Odido, thanks! Bijzonder dat 3 collega's (waarvan 1 van de telecom-afdeling) dit niet voor elkaar konden krijgen; letterlijk stap voor stap uitgelegd hoe ik de SMS verstuurde…..

Reputatie 2

Update 25 oktober 16:20:

Monteur Guidion langs geweest en andere Media Converter geprobeerd, probleem blijft helaas.

Storing aangemeld bij KPN en dit zal volgens monteur met 2 werkdagen ongeveer opgepakt worden.

Snel naar de Odido-winkel gelopen, omdat ik zolang niet zonder internet kan (thuiswerken/tv-kijken) en een Odido Prepaid kaart gehaald voor €10,-, zie bon voor declaratie:

Mijn klantnummer zojuist ook aangepast in profiel, is dit voldoende informatie voor de declaratie/activatie?

Kan iemand mij z.s.m. helpen om deze te activeren?

Alvast bedankt!

Kan iemand van Odido een schriftelijke bevestiging sturen dat deze declaratie binnen is gekomen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bob1983, fijn dat je al deze informatie kon aanleveren en super dat het is gelukt met de vouchercode! Ik ga meteen voor je aan de slag en ik stuur je snel een bevestiging per email toe van de vergoeding.

Ik ga hier werk van maken en ik zie je graag snel weer genieten van je verbinding! 😃

Reputatie 2

Hoi @Bob1983, fijn dat je al deze informatie kon aanleveren en super dat het is gelukt met de vouchercode! Ik ga meteen voor je aan de slag en ik stuur je snel een bevestiging per email toe van de vergoeding.

Ik ga hier werk van maken en ik zie je graag snel weer genieten van je verbinding! 😃

Bedankt @Cal van Odido, inmiddels de bevestiging ook binnen.
De tussenoplossing is werkbaar, maar hoop uiteraard zo snel mogelijk weer “normaal” online te kunnen zijn.
Begreep ik het goed dat er vanuit de monteur van Guidion KPN aangestuurd gaat worden om het probleem verder te onderzoeken?

Overigens vind ik het bijzonder (in een wat verder verleden bij T-Mobile dezelfde ervaring ook) dat de meeste kennis hier op het forum te vinden is, allicht een punt om mee te nemen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bob1983, dat klopt inderdaad. Guidion heeft een ticket voor je aangemaakt, onze techneuten zullen een blik werpen en de juiste onderaannemer voor je aansturen. Het ticket is op dit moment nog in behandeling. Ook zag ik dat je een overstap hebt aangevraagd op 12-10, klopt dit?

 

Overigens vind ik het bijzonder (in een wat verder verleden bij T-Mobile dezelfde ervaring ook) dat de meeste kennis hier op het forum te vinden is, allicht een punt om mee te nemen?

 

We kunnen jammer genoeg niet allemaal de beste zijn. Ik ben wel blij om te horen dat je hiet de juiste antwoorden kunt vinden!

Reputatie 2

Bedankt voor de info @Tommie van Odido, ik wacht het even af dan.
Bestelling is op 9 oktober 2023 geweest, overstapdatum is op 13 november a.s.
Deze datum is ook netjes bevestigd door beide partijen (Odido en KPN).
Overigens en voor de volledigheid dit ook direct aangegeven bij jullie klantenservice en nogmaals bij de monteur van Guidion om dit uit te sluiten, beide medewerkers gaven aan dat het hier niet in kon zitten….

Gelukkig is de kennis hier toereikend, erg mee geholpen!

Reputatie 7
Badge +9

Geen dank @Bob1983! Hopelijk verloopt alles nu soepel. Als dat niet zo is, trek gerust aan de bel. Dan houd ik het voor je in de gaten. 

Reputatie 2

Update 31 oktober 2023:
Contact gehad met KPN Netwerk, donderdag a.s. komt er een monteur langs.

Reputatie 2

Update 2 november 2023:
Monteur via (niet van) KPN langsgeweest en die heeft een patchkabel (jawel!) aangesloten en ik ben weer online.
Verbonden met mijn eigen Wifi en een Speedtest gedraaid ter controle en het werkt weer naar behoren.

@Tommie van Odido: worden de dagen vanaf 24 oktober t/m vandaag automatisch gecompenseerd op de factuur of moet ik hier nog zelf actie op ondernemen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bob1983, wat super om te horen dat je weer online bent. De vergoeding heb ik direct voor je in gang gezet. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Ik wens je alvast een prettig weekend! 

Reputatie 2

Hi @Bob1983, wat super om te horen dat je weer online bent. De vergoeding heb ik direct voor je in gang gezet. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Ik wens je alvast een prettig weekend! 

Bedankt wederom, goed weekend!

Reageer