Sinds gisteren (24 oktober 2023) rond een uur of 19:00 had ik ineens geen internet meer.
Mijn muziek stopte en ik kon niet verder werken op de laptop.
Ik zag een rood lampje staan bij het wereldbolletje (INTERNET) staan, dus daar zit het probleem.
Uiteraard als eerst het modem (ZYXEL Communications Corporation T-54) gereset en hem erna een 30-tal seconden van de stroom afgehaald.
Dit leek niet te werken, en op de Media Converter (Huawai OptiXstar HG8010Hv6 GPON Terminal) de lampjes gecontroleerd:
- LAN brandt groen
- LOS knippert (om de seconde) rood
- PON uit
- POWER constant groen
Met mooie Champions League-wedstrijden op het programma kwam dat niet heel goed uit (wanneer wel?)....dus gelijk even gebeld met de klantenservice van Odido, die gelukkig tot 20:00 uur bereikbaar zijn.
Na het inspreken van mijn gegevens, gaf het bandje al aan dat het erg druk kon zijn.
Omdat ik al wist dat ik er zelf niet uit zou gaan komen, bleef ik zo'n 20 minuten hangen tot ik eindelijk iemand te spreken kreeg.
Ik werd vriendelijk te woord gestaan en er werden visuele checks op modem en Media Converter uitgevoerd.
De medewerker gaf aan dat er van afstand niks voor me gedaan kon worden, er een melding gemaakt ging worden en dit zo snel mogelijk opgepakt zou worden, omdat er helemaal geen internet is.
Tijdens het bellen kreeg ik netjes een sms-je en een e-mail met de bevestiging hiervan, dus dat werd prima gecommuniceerd.
Omdat ik jaarlijks van provider wissel vanwege de hoge kortingen voor nieuwe klanten, staat er een overstap per 13-11-2023 van T-Mobile/Odido naar KPN op de planning.
Dit is ook gecommuniceerd vanuit beide partijen (e-mails ontvangen), maar voor de zekerheid dit toch maar even aangekaart en laten controleren.
Geplande overstap heeft er volgens de gesproken medewerker niks mee van doen.
Zoals eerder gemeld wilde ik graag voetbal kijken en gevraagd of dit mogelijk was en zo ja, hoe.....
De medewerker vroeg of ik ook een mobiel abonnement bij Odido (of partners) heb, maar helaas valt hollandsnieuwe daar niet onder.
Extra gemaakte kosten vanwege het wegvallen van het internet kon ik, volgens haar, wel declareren bij Odido.
Ik zie nu dat ik na een avond streamen (bewust op lage(re) kwaliteit) via mijn telefoon als mobiel hotspot al door mijn databundel heen ben gegaan.
Normaal gesproken doe ik makkelijk een maand met 10.000 MB/MIN/SMS en hou 99% van de tijd zelfs genoeg data over als mijn nieuwe bundel aanvangt.
Nu vraag ik me af waar ik mijn factuur kan declareren, aangezien mijn vraag op de gestuurde e-mail vanuit Odido (nog) niet is beantwoordt.
Nu is het rond het middaguur en heb ik helaas nog steeds geen internet en geen zicht op hoe dit afgehandeld gaat worden...…
Er zit overigens een Odido-winkel vlakbij, mocht daar een oplossing te vinden zijn voor (tijdelijk) internet.
Beste antwoord door Bob1983
Bekijk origineel