Beantwoord

geen internet tv en telefoon in apeldoorn. wijk osseveld oost



Toon eerste reactie

52 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Er zit inderdaad een breuk in de glasvezelkabel. Het is afgelopen vrijdag niet gelukt om dit te herstellen. We begrijpen dat jullie in onzekerheid wachten en doen er oprecht alles aan om dit zo snel mogelijk te herstellen. Voor alle duidelijkheid: het betreft een groep verbindingen die op één access switch aangesloten is. Dat maakt het absoluut niet minder impactvol voor de gedupeerden, maar zorgt er wel voor dat het lastiger is om een definitieve fix te verkrijgen. De laatste geluiden uit de onderzoekskamer luiden richting een onderzoek vanuit de netbeheerder. We willen jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden en doe er alles aan om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Morgen wordt een monteur op locatie verwacht en zullen de herstelwerkzaamheden starten. 

Hier sinds gisteren (15-07-2021) ook t-mobile vast klant in Apeldoorn geworden (wijk Zuidbroek), 18u werkende verbinding opgeleverd door de monteur, rond 23u doet deze het inderdaad hier ook niet meer…

Lekker begin wel :sweat_smile:

Reputatie 3

Hier hetzelfde. Ik heb sinds 23:00 gisterenavond geen internet meer van T-Mobile. Hebben jullie inmiddels een indicatie op welke termijn het weer gaat werken?

 

@Jason

Klantenservice medewerker gaf bij mij aan na het weekend..

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, de technicus die wij op locatie hebben gestuurd, heeft gemeld dat de oorzaak ligt bij een fiberkabelbreuk. Hier is nog geen indicatie op te geven qua oplossingstijd, sorry. Het bericht van de Klantenservice komt enigszins overeen met onze prognose, alleen blijft dat op dit moment bot gezegd koffiedik kijken. We doen er alles aan om het te herstellen op korte termijn.

Reputatie 3

Goedemiddag all, de technicus die wij op locatie hebben gestuurd, heeft gemeld dat de oorzaak ligt bij een fiberkabelbreuk. Hier is nog geen indicatie op te geven qua oplossingstijd, sorry. Het bericht van de Klantenservice komt enigszins overeen met onze prognose, alleen blijft dat op dit moment bot gezegd koffiedik kijken. We doen er alles aan om het te herstellen op korte termijn.

Schandalig. Werkelijk waar. Niets anders dan problemen. Spijt dat ik over ben gestapt van KPN naar T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Goedemorgen all, de monteur staat nog steeds ingepland voor herstelwerkzaamheden vandaag. We houden het nauwgezet in de gaten, bedankt voor jullie geduld in deze kwestie!

Reputatie 1

Is er een plek waar wij constant op de hoogte gehouden kunnen worden van de werkzaamheden / verwachtingen, een indicatie lijkt mij wel zo netjes. Want er heersen heel wat horrorverhalen op het internet als het gaat om kapotte kabels. Soms moeten mensen een week tot enkele weken zonder vast-internet zonder oplossingen, terwijl dit buiten de macht van de klanten ligt.

Zijn er mogelijkheden dat wij tijdelijk wel vast-internet krijgen? Desnoods met een lagere internetsnelheid of aangesloten worden op een andere (tijdelijke) switch totdat de kabelbreuk gemaakt is? Ik ben persoonlijk nogal afhankelijk van vast internet, zo’n 4G-hotspotje heeft voor een advanced user vrij weinig mogelijkheden.

Als het dit weekend of maandag gefixt is, vind ik prima. Maar enkele weken zonder vast-internet, dagelijks aan de lijn hangen voor zo’n 4G-code en geen tussenoplossing vind ik ongepast.

 

@Jason hebben jullie hier mogelijkheden voor?

Reputatie 3

Bedankt voor de updates.

Dit klinkt alleen niet alsof het prioriteit heeft. Gaat dit “ergens” vandaag gebeuren of alsnog zo snel mogelijk?

Reputatie 3

Betwijfel of ze hier mogelijkheden voor hebben. Vooral in zo'n periode als waar we nu in zitten met het thuiswerken leveren ze amper support.

 

Vanochtend gebeld met t-mobile om te vragen naar de status; ze gaven doodleuk aan dat er niet gewerkt wordt in het weekend aan de storing. 

 

En een compensatie zit er waarschijnlijk niet in gaf de medewerker aan. 

Reputatie 7
Badge +16

@alex.h Goedemiddag, jij bent op een andere access switch aangesloten en zou weer online moeten zijn, kun je dat bevestigen?

Reputatie 1

Betwijfel of ze hier mogelijkheden voor hebben. Vooral in zo'n periode als waar we nu in zitten met het thuiswerken leveren ze amper support.

 

Vanochtend gebeld met t-mobile om te vragen naar de status; ze gaven doodleuk aan dat er niet gewerkt wordt in het weekend aan de storing. 

 

En een compensatie zit er waarschijnlijk niet in gaf de medewerker aan. 

Ik hoop het toch wel, ik doe zaken waarbij een constante upload-snelheid van in ieder geval 10-20mbps wel gewenst is. Dat heb ik net geprobeerd op de 4G-hotspot, totaal onwerkbaar. Ik mag aannemen dat het begin volgende week wel hersteld wordt en dat er anders tijdelijke oplossingen voor ons komen. O.a. internet via koperdraad of iets anders.

Reputatie 3

Ik heb al 4 weken lang geen internet vanaf de donderdag tot aan maandag ochtend - compenseren willen ze niet. Elke medewerker geeft wat anders aan.

 

Kan niet thuiswerken, niets. M'n vrouw heeft een abonnement bij tmobile - daar sturen ze de code heen voor een hotspot maar daar heb ik niets aan als ze weg gaat.

 

Service is waardeloos. Ga dit aankomende maandag ook zeker weer opnieuw laten escaleren. 

@alex.hjij bent op een andere access switch aangesloten

Wanneer dan?

 

@alex.hen zou weer online moeten zijn, kun je dat bevestigen?

Zoals in mijn post stond, was er bij mij alleen van 23:26 t/m 02:01 een onderbreking. Ik heb alleen nooit een verklaring gekregen/gevonden waarom de verbinding onderbroken werd.

Wij hebben weer internet (Zevenhuizen Apeldoorn) . Bij ons heeft het er dus uit gelegen tussen dondernacht t/m vandaag rond een uur of 12:00.

Reputatie 7
Badge +16

@alex.h Dat was je al voordat dit issue aangekaart werd; maar we wilden onderzoeken of het meerdere switches betrof om alles uit te sluiten en af te kaderen. De “korte” onderbreking bij jou zal een onafhankelijk incident zijn geweest: ik kan niet zien waarom dit gebeurd is, maar wil het wel graag blijven monitoren voor je.

@Ati70 Fijn dat het weer werkt, bedankt voor je herstelmelding: ik geef het meteen door! 

@christiankluft Ik kopieer en plak voor het gemak en de overzichtelijkheid het bericht dat we zojuist in het andere topic plaatsten:

@all, we begrijpen dat het lastig thuiswerken is in deze situatie en nemen dit issue zeer serieus. De prioriteit is wel degelijk verhoogd en iedereen binnen het onderzoeksteam doet er alles aan om dit in goede banen te geleiden. Er circuleren nu verschillende constateringen rond, daar haken we graag op in: het oplossen van de kabelbreuk betekent nog niet per definitie dat alles daarmee verholpen is. Soms is het nodig om bijvoorbeeld de vezels om te patchen en aan te sluiten op nieuwe access switches. Het onderzoeksteam is nu de vervolgstappen zo goed mogelijk aan het bepalen zodat we het volledig kunnen herstellen.

@Jason 

bedsnkt voor de reactie! We wachten het hier nog even af. Ik hoop dat het ergens in de loop van de dag weer in orde is.

Reputatie 1

Hier, in Zuidbroek, ook nog geen internet. Maar er lijkt schot in de zaak te zitten als ik het zo lees. Ik wacht nog even af, bedankt voor de updates, dat is wel wat ik zocht. 

Reputatie 3

@Jason @Sander hebben jullie al een verklaring hoe dit om 23:55 is ontstaan? Tevens duurt het absurd lang wanneer de monteur een kabel breuk op de 16e al heeft ontdekt. En bedankt voor die bloemen!

Ook hier, wijk Zuidbroek, sinds afgelopen donderdagavond geen internetverbinding. Het voelt alsof we tegen de oplossing aan zitten. Helaas voor deze wijk duurt het nog iets langer? Heb je voor het einde van de dag nog een update met hoe ver het met het onderzoek/de oplossing is?

@Jason @Sander 

hier geen bloemen, maar ook nog geen internet.

het loopt alweer tegen vijf uur…

Tot hoe laat gaan ze door on het probleem op te lossen? Of zitten we weer de hele avond zonder internet en televisie?

Klopt het dat ik bij de tv anywhere app vaak niet kan streamen naar mijn Apple TV?

Reputatie 3

@Jason @Sander welke herstel werkzaamheden worden er nu uitgevoerd en wat heeft de netwerkbeheerder eerder gedaan? Graag iets meer detail informatie voor die gene die bekend zijn met en in de telecom wereld ;)

Reputatie 3

@Jason @Sander welke herstel werkzaamheden worden er nu uitgevoerd en wat heeft de netwerkbeheerder eerder gedaan? Graag iets meer detail informatie voor die gene die bekend zijn met en in de telecom wereld ;)

Net gebeld met de klantenservice omdat ook ik duidelijkheid wil hebben.. Zij geven aan dat de monteur tussen 5 en 7 op locatie bezig is geweest.

 

Morgen zal hij het verder oppakken dus voor vanavond geen internet blijkbaar. 

 

Zal me niks verbazen als we uiteindelijk pas vrijdag of zelfs na het weekend weer internet hebben.

Pffff!! Er werd toch gezegd dat ze om 19u verder gingen met herstelwerkzaamheden ? 
hallo mensen, er zitten hier mensen al 5 dagen zonder iets!!! Los het eens in een keer op ipv steeds in kleine stukjes! Iemand erop zetten totdat het opgelost is!

Reputatie 3

@Jason @Sander @KevinJK88 goed verhaal dit weer. Het enige wat TMO hoeft te doen is begrip kweken bij haar klanten, door met correcte en juiste informatie te komen. Dit slaat werkelijk helemaal nergens op en is niet de eerste keer. Het is al de 6e keer meerdere  dagen in 6 maanden tijd. Doe aub iets aan de kwaliteit van jullie aannemers. 

Reageer