Geen internet verbinding meer

  • 27 October 2023
  • 5 reacties
  • 49 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Helaas hebben wij sinds enkele uren geen internetverbinding meer.
Het stappenplan voor het herstarten van ONT en modem lossen het probleem helaas niet op
Factory reset uitgevoerd van het modem (Zyxel T54) biedt ook geen resultaat.

op de ONT branden Power en Connection groen

Echter op het modem brand WAN groen maar Internet is rood.
Volgens de website zou er geen storing in de buurt moeten zijn.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @daver24, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat dit zo snel mogelijk opgelost is. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar toen zag ik dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice. Zij hebben een verzoek gedaan om een monteur voor je aan te sturen. Ik heb dit verzoek voor je doorgezet en Guidion aangestuurd. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Zou je ons een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? Alvast bedankt!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @daver24 

Knippert het connection lampje of brandt deze constant? Loopt de internetkabel vanaf de mediaconverter ook naar de WAN poort van je router?

Het lampje brand constant.

En de utp kabel is ook juist aangesloten.

Vervangen van de kabel heeft helaas ook geen effect.

Reputatie 7
Badge +15

@daver24 

Zit de ONT vaak zonder stroom? De Genexis ONT is wel gevoelig voor stroomuitval en dan kan deze defect raken.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @daver24, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat dit zo snel mogelijk opgelost is. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar toen zag ik dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice. Zij hebben een verzoek gedaan om een monteur voor je aan te sturen. Ik heb dit verzoek voor je doorgezet en Guidion aangestuurd. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Zou je ons een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? Alvast bedankt!

Vanochtend was er ineens weer internet, zonder dat er iemand ook nog iets veranderd heeft aan de ONT of de Zyxel.
Geen idee hoe, maar daardoor heerst weer er nu weer rust in het gezin 🤣

Oftewel voor nu is het probleem opgelost en zal ik de afspraak dus af gaan zeggen.

Reageer