Beantwoord

Glasvezel 2gb pakket, Ik krijg wel gewoon 2gb download maar upload maar 160mb

  • 27 February 2024
  • 47 reacties
  • 589 Bekeken

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 February 2024, 14:23

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gurlerkaratas 

Kan je het volgende eens proberen?

Internetkabel tussen ONT en router vervangen.

Internetkabel tussen router en apparaat waarmee je test vervangen.

ONT herstarten door de stroom even te verwijderen.

Zit er verder een switch tussen of heb je een directe verbinding?

alles in de meterkast is nieuw de ONT kabels en router zijn vervangen met de nieuwste
we gebruiken de GT-AX6000 als accespoint boven en ik heb wel gewoon 2gb download dus ik snap niet waarom er altijd een probleem is met alleen de upload speed het enige wat ik nu verdacht is deze BOX die niet is vervangen ooit

 

Reputatie 7
Badge +15

@Gurlerkaratas 

De snelheidstest, is die gedaan bekabeld op de Zyxel of bekabeld op de Asus?

als ik beneden mijn laptop direct aansluit op de zyxel is het precies de zelfde resultaat als boven verbonden met de asus
150-200mb upload en de download is gewoon goed 2gb

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

kunnen jullie die box vervangen of?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Gurlerkaratas ik wil er graag voor zorgen dat bij jou ook de uploadsnelheid helemaal in orde is! Ik wil je graag vragen of je een bekabelde speedtest voor me uit wil voeren. Zo heb ik gelijk alle informatie binnen om dit door te zetten naar onze technische afdeling. 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Dan kan ik hiermee aan de slag gaan voor je. 

 


"Het MAC adres van het modem (deze vind je op de sticker op het modem). • Het serienummer van het modem (deze vind je op de sticker op het modem)."
moet ik dit ook hier sturen of?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Gurlerkaratas, dankjewel voor het uitvoeren van de speedtest en het sturen van de gegevens! Ik heb gelijk een monteur van Guidion voor je aangestuurd, zodat zij hier eerst naar kunnen komen kijken voor je. Je zult een e-mail en SMS ontvangen van Guidion om een afspraak met ze in te plannen. De monteur zal de verbindingen nalopen en zijn bevindingen terugkoppelen zodat we hiermee aan de slag kunnen gaan. 

monteur is langs geweest, laptop direct bekabeld met de modem werkt nu prima alleen boven op de computers is de upload nog steeds veel te traag dus gaf de monteur aan dat de kabel die naar boven gaat moet worden vervangen kan odido dat doen of?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gurlerkaratas 

De kabel die naar boven gaat, loopt die door een lege leiding of hoe gaat hij precies naar boven en zit er ook een switch tussen router en de computer boven?

Mogelijk betaal je hier meerkosten voor dus het is beter om het zelf te (laten) doen.

de kabel die naar boven gaat is vroeger getrokken naar boven maar het is een cat 5 kabel
die is aangesloten boven in de GT-AX6000 en daar heb ik een andere kabel aangesloten cat 6a die naar mijn pc gaat

ik snap niet waarom het soms wel goed is en dan andere dagen weer niet?
ook is de ping in meerdere games veel hoger ik snap er echt niks meer van

Reputatie 1

@Gurlerkaratas  CAT5 kabel is niet bedoeld voor die hoge snelheden. Het beste is toch om die kabel te vervangen door een CAT6A of hogere kabel. Die zijn beter geschikt voor snelheden boven de 1Gb.

die hebben we vervangen met een cat 6a kabel en nu is de download speed wel gewoon altijd 1900mb maar upload is elke dag wel iets anders en de ping sinds dat ik van 1gb naar 2gb ben gegaan alleen maar slechter geworden

kan ik ook vragen voor een firmware update?
en wat anders kunnen jullie nog doen want de upload speed is niet stabiel en de ping is ook slechter geworden

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @Gurlerkaratas, de firmware zal spoedig geupgraded worden! 

 

Hoewel de upload snelheid niet mijn grootste zorg is, blijft de ping, vooral tijdens het gamen, veel te hoog. Zelfs met de nieuwe firmware lijkt dit probleem onveranderd.

Reputatie 7
Badge +9

Is dit getest met of zonder je eigen switch/router aangesloten op de 2.5 Gbit poort @Gurlerkaratas

Is dit misschien de oorzaak?

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie dat je op verschillende servers test @Gurlerkaratas, welke server wordt automatisch geselecteerd en wat is de snelheid op die server? 

ICTvanLoon met de resultaat:
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is wel vreemd @Gurlerkaratas, op andere servers behaal je dus wel meer upload maar op de aangewezen server niet? 

De uploadsnelheid en ping verschillen behoorlijk afhankelijk van de server geen idee waar dit door komt

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het is logisch dat het per server verschilt @Gurlerkaratas. Sommige servers hebben niet de juiste bandbreedte of zijn simpelweg te ver van je af of het is te druk. Maar het gekke is is dat de aangewezen server niet de juiste upload laat zien, dat zou wel moeten. 

Reageer