Beantwoord

Glasvezel haalt behaalde internetsnelheid niet

  • 25 November 2022
  • 31 reacties
  • 576 Bekeken


Toon eerste reactie

31 reacties

Nou, tot op heden nog steeds via geen enkele weg vanuit t-mobile iets te horen gekregen…

Gisteren wel eindelijk contact vanuit KPN netwerk, zou iemand vandaag (03-12) langs komen tussen 12 uur en 17 uur, maar uiteindelijk weer niemand komen opdagen en niks te horen gekregen vanuit KPN waarom.

Hele dag van 12 tot 17 thuis gezeten wachten voor niks.

Mijn geduld begint nu wel op te raken zo.

Er zijn voldoende speed tests uitgevoerd, ook in het begin heb ik veel extra informatie aan geleverd die gevraagd werd door de klantenservice.

De Guidion monteur heeft meermaals getest binnen huis en hij kwam gemiddeld ook niet hoger dan 350 mbit/s. Dit zal vast wel ergens genoteerd zijn bij Guidion en ik zal het raar vinden als T-Mobile dit niet kan opvragen/controleren.
Naast dat de Zyxel Modem en media converter door de monteur vervangen zijn als test heb ik zelf ook tests uitgevoerd met eigen hardware, helaas heeft dit geen oplossing geboden.

Mocht een moderator alsnog nieuwe speedtests nodig hebben wil ik deze gerust aanleveren wanneer ik in de gelegenheid ben, ik verwacht echter dat dit niks gaat veranderen aan de situatie

Dat begrijp ik als iemand nog helemaal geen speedtesten heeft laten zien, maar deze fase is toch allang geweest in het onderzoek. Het hele geval zou al doorgezet moeten zijn naar KPN netwerk. Het enige wat je kunt zien is de snelheid en of deze bekabeld getest is, maar dat heeft zowel de klant als de guidion monteur toch al gedaan. Deze gegevens staan toch al lang en breed in de openstaande case. Hebben moderators dan niet de beschikking over de speedtesten van de guidion monteur, of worden de bevindingen van de guidion monteur niet in dit soort cases meegenomen. Of kunnen moderators niet in de openstaande cases van klanten kijken, dan heb ik natuurlijk geen vragen meer. 

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

Een moderator zou de speedtesten kunnen gebruiken voor verdere onderzoek.

Mag ik eens vragen, als de klant al aangeeft dat de speedtests bekabeld zijn gemaakt, en als er zelfs al een guidion monteur geweest is die het probleem ook vastgesteld heeft, zelfs na vervanging van alle hardware, wat is dan de toegevoegde waarde om iemand voor de zoveelste keer weer speedtests te laten plaatsen op het forum?

Je kunt toch alleen maar de snelheden zien, en aan het desktop icon zien of de test bekabeld is gedaan. Dat is allang vastgesteld door een guidion monteur, dus waarom dan iemand weer het hele proces van het begin af aan laten doorlopen, dat maakt de hele afhandeling toch alleen maar nodeloos langer? Of mis ik nu iets, dan sta ik natuurlijk open voor een nadere verklaring.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Delerious 

Kan je hier eens een aantal speedtests uploaden met een laptop rechtstreeks aangesloten op de Zyxel met minimaal een CAT5E internetkabel? Hiervoor gebruik je de Ookla speedtest app.

Maak hierbij gebruik van verschillende testservers en eventueel een andere apparaat om te testen.

Reageer