Beantwoord

Glasvezel haalt behaalde internetsnelheid niet

  • 25 November 2022
  • 31 reacties
  • 576 Bekeken

Eind september is mijn 1000/1000 mbit lijn opgeleverd in mijn nieuwe huis, echter haal ik deze beloofde snelheden (bekabeld) bij lange na niet.

Van de beloofde snelheid zitten alle speedtesten gemiddeld op ± 300 mbit download/950 mbit upload met enkele keren een uitschieten naar ± 500 mbit.

Hierom heb ik begin oktober contact opgenomen met de klantenservice, zij hebben een monteur van Guidion ingeschakeld en deze heeft bij mij thuis op 27 oktober alles gecontroleerd en geconstateerd dat het probleem niet binnen huis ligt. De monteur heeft alle hardware binnen ook een keer geprobeerd te vervangen maar hier lag het probleem ook niet aan.
De monteur zou dit door zetten naar KPN Netwerk en die zouden contact met mij opnemen met meer informatie, helaas heb ik hier tot op heden nog niks over gehoord. Ik heb al meermaals contact gehad met de T-Mobile klantenservice en de vraag gesteld voor een status update, deze konden ze mij telkens niet geven maar ze gaven aan het in de gaten te houden en telefonisch contact op te nemen met mij wanneer meer bekend was. Helaas heb ik tot op heden van T-Mobile ook nog niks gehoord.

Goed om te weten dat het abonnement van T-Mobile eigenlijk op 1 september in zou gaan, echter was de glasverbinding ondergrond verbroken, dit is eind september hersteld en hierna was mijn verbinding actief.

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen aangezien ik via de klantenservice niet verder lijk te komen en ik hier zelf mijn vraag in de gaten kan houden zonder dat ik hoef te gissen of ik teruggebeld wordt door een medewerker of niet. Mocht ik hier niet aan het juiste adres zijn verneem ik graag waar ik contact op kan nemen.

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 5 December 2022, 08:59

Bekijk origineel

31 reacties

En op wifi heb ik leg op m’n ps5 verschillen zijn enorm met bedraad dus meer dan de helft 

 

Dit is wifi 

 

En dit is bedraad hoe kan dit?? 

Reputatie 7
Badge +9

Wifi en bedraad verschillen altijd @Ilir kodra. Er spelen te veel factoren mee op wifi om X snelheid te garanderen. Op je laptop ziet het er inderdaad niet goed uit, op je PS5 wel. De upload wordt door PSN erg geknepen, als je eens www.speedtest.net opent in de browser van je PS5 en daar de test op doet zul je de upload omhoog zien gaan. Ik wil graag een monteur voor je aansturen, alleen mis ik de screenshot van je commandprompt scherm. Die stap staat in het document. Zou je die nog willen delen? 

 

(De browser op PS5 kun je openen door de link: www.speedtest.net, te sturen naar een vriend via berichten. Dan kun je zelf op de link klikken en opent hij de browser.)

Reageer