Glasvezel-internet 's avonds steeds trager, stopt er soms helemaal mee

  • 30 August 2023
  • 34 reacties
  • 979 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb dit probleem een paar keer eerder langs zien komen op dit forum, maar nergens een werkende oplossing gespot. Kan iemand mij hier adviseren? 

Mijn probleem:

Sinds is glasvezel gebruik, wordt op random momenten (maar vooral ‘s avonds) het internet buitengewoon traag. Is om gek van te worden. Smart apparatuur werkt dan niet meer, websites geven foutmeldingen, streaming diensten stoppen en zelfs whatsappjes versturen niet meer.

Soms leidt het doen van een speedtest wel tot normale snelheden up en down, maar duurt het verbinden belachelijk lang (ping boven de 2000). Het probleem doet zich zowel voor via mijn eigen thuisnetwerk als via het wifi-signaal van het T-mobile modem.

Herstarten van modem en glasvezelkastje verhelpt soms (even) het probleem, soms niet. Gisteravond heb ik 2 uur compleet zonder internet gezeten, ondanks diverse reboots. In de sommige  gevallen werkt het internet in deze situaties overigens normaal zodra ik verbinding maak via een VPN.

Mijn situatie:

Ik ben dit voorjaar overgestapt van T-mobile adsl naar glasvezel 100 Mbit/s. Voor een eenpersoonshuishouden zou dit lijkt mij ruim voldoende moeten zijn. Ik heb een TP Link switch en een set TP Link Deco M9-routers (mesh netwerk) aan mijn Zyxel T-54 modem gekoppeld om mijn hubs voor wat smart apparatuur bedraad te kunnen aansluiten.  

Mijn setup thuis is overigens niet veranderd bij de overstap, dus ik ben ervan geneigd te denken dat het niet aan mijn apparatuur ligt maar aan de verbinding met T-Mobile.

Wat heb ik al geprobeerd?

Alle kabels vervangen, alle systemen een aantal keer gereboot, netwerk geoptimaliseerd. Gebeld met T-Mobile. De helpdesk gaf eerst aan dat 100Mbit/s wel weinig was (wat mij onzin lijkt), en dat ze niets bijzonders konden zien. Maar ook dat de technische dienst pas naar mijn situatie wil kijken als mijn modem minimaal 3 dagen niet gereset is.

Iemand hier ervaring mee? 

Ik ben benieuwd of iemand mij kan adviseren wat de handigste oplossing is hiervoor. 

 

 

ikbendwin 7 maanden geleden

Hey @ikbendwin, de Back Office heeft de screenshots inderdaad. Op dit moment heb ik een lijnmeting nodig zonder dat het randapparatuur aangesloten is. Zou je dit toevallig kunnen loskoppelen en mij een seintje kunnen geven. Dan voer ik direct een lijnmeting uit en kun je het weer aansluiten!

Hoi Tommie. Ik ben net gebeld door Shefraan. Hij heeft al een KPN-monteur ingeschakeld en geeft aan dat de Guidion-monteur en lijnmetingen nu niet meer nodig zijn. Ik laat hem nu even zijn werk doen. 

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 1

Hier ter illustratie een Speedtest van zojuist. Je ziet: snelheid prima; Ping superhoog.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @ikbendwin, ik heb al een reactie geplaatst onder je andere bericht. Ik heb meteen een monteur voor je aangestuurd. Binnen vijftien minuten krijg je een e-mail en sms van ons, hiermee kan je de afspraak inplannen. Als je dan thuis bent op de geplande datum en tijdstip, komt het helemaal goed! 😊

Reputatie 1

Hoi @ikbendwin, ik heb al een reactie geplaatst onder je andere bericht. Ik heb meteen een monteur voor je aangestuurd. Binnen vijftien minuten krijg je een e-mail en sms van ons, hiermee kan je de afspraak inplannen. Als je dan thuis bent op de geplande datum en tijdstip, komt het helemaal goed! 😊

Hoi, vandaag is de monteur langsgeweest. Met mijn apparatuur/thuisnetwerk is niets mis (zie rapport).

Echter, nu opnieuw is het internet zo langzaam dat ik met geen enkele website verbinding krijg, geen appjes kan versturen en zelfs deze post via een hotspot moet plaatsen. 

Zoals je ziet is de Ping gigahoog, waardoor verbinden eindeloos duurt:

Ik denk dus dat het probleem buiten mijn huis ligt. Wellicht in de wijkcentrale oid? Kun je dit met spoed uitzoeken? Ik zit nu elke avond zonder internet. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ikbendwin, bedankt voor je terugkoppeling. Zou je voor mij twee commands kunnen uitvoeren? Open CMD op je computer/laptop en voer deze twee commands apart van elkaar in. Ping -n 50 1.1.1.1 en Ping -n 8.8.8.8. Kan je een screenshot maken van de resultaten van de pings? Na 50 hops krijg je een overzicht te zien in CMD. Zou je de screenshots hier kunnen delen? Alvats bedankt!

Reputatie 7
Badge +6

@ikbendwin Zou je ook je TP-Link Deco's eens los kunnen koppelen, de T-54 resetten en het een tijdje zonder Deco's proberen? Ik ben hier meerdere topics tegengekomen waarbij de T-54 moeilijk doet in combinatie met de Deco's als minstens één daarvan direct met de T-54 verbonden is. De oplossing is dan gelukkig simpel: zet er een switch tussen en je hebt er geen last meer van. Om zeker te weten dat dit de oplossing is en je niet onnodig een switch koopt, zou ik ze eerst een tijdje niet gebruiken om te kijken of dit inderdaad de oorzaak is.

Reputatie 1

@ikbendwin Zou je ook je TP-Link Deco's eens los kunnen koppelen, de T-54 resetten en het een tijdje zonder Deco's proberen? Ik ben hier meerdere topics tegengekomen waarbij de T-54 moeilijk doet in combinatie met de Deco's als minstens één daarvan direct met de T-54 verbonden is. De oplossing is dan gelukkig simpel: zet er een switch tussen en je hebt er geen last meer van. Om zeker te weten dat dit de oplossing is en je niet onnodig een switch koopt, zou ik ze eerst een tijdje niet gebruiken om te kijken of dit inderdaad de oorzaak is.

Fijn dat je meedenkt!

Ik heb al geprobeerd:

  • Deco’s direct aan de T-54
  • Deco’ s bedraad via een switch aan de T-54
  • Alleen Main Deco bedraad (rechtstreeks en via switch) aangesloten op de T-54 en die via wifi met de andere Deco’s laten communiceren.
  • De hele T-54 ertussenuit en de Main Deco als Router instellen.

Telkens hetzelfde resultaat: overdag prima internet, ‘s avonds als het druk wordt: laaangzaam. 

edit, uurtje later: je advies toch ook even geprobeerd: direct na de reset van de modem werkte het even aardig, maar paar minuten erna alweer hevige fluctuaties en time-outs, helaas. 

Los daarvan: ik heb die Deco’s natuurlijk niet voor niets; heb graag overal in huis een snel en betrouwbaar netwerk (en heb niet voor niets overal kabels naartoe getrokken), niet alleen een paar meter rondom de meterkast. 

Reputatie 1

 

Hi @ikbendwin, bedankt voor je terugkoppeling. Zou je voor mij twee commands kunnen uitvoeren? Open CMD op je computer/laptop en voer deze twee commands apart van elkaar in. Ping -n 50 1.1.1.1 en Ping -n 8.8.8.8. Kan je een screenshot maken van de resultaten van de pings? Na 50 hops krijg je een overzicht te zien in CMD. Zou je de screenshots hier kunnen delen? Alvats bedankt!

 

Hoi Tommie, bedankt voor je reactie. Ik gebruik een Macbook dus heb geen CMD maar Terminal, en het commendo ping -n werkt daarin niet.

Ik heb ping -c gedaan (dan doet hij 50 tests en geeft dan een gemiddelde), is dat wat je bedoelt?

In dat geval is dit het resultaat:

(laat het even weten als een ander commando makkelijker is)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ikbendwin, dat is inderdaad wat ik bedoelde, thanks!

Heb je ook al geprobeerd om je eigen apparatuur er volledig tussen uit te halen? Dus: ONT/Media Converter → Zyxel → Macbook, dan de test te doen? 

Reputatie 7
Badge +6

@ikbendwin Als je deze problemen hebt met zowel alleen de Zyxel als alleen de Deco's aangesloten en dan ook nog eens alleen in de avonduren, ben ik geneigd te denken dat het probleem niet in jouw netwerk zit. Ik denk dat Odido aan zet is om hier iets aan te doen. Als de monteur het heeft doorgezet naar de technische dienst, zullen zij meestal binnen 5 werkdagen actie ondernemen. Dat kan intern zijn, maar ook de netwerkbeheerder aansturen.

Reputatie 1

@ikbendwin Als je deze problemen hebt met zowel alleen de Zyxel als alleen de Deco's aangesloten en dan ook nog eens alleen in de avonduren, ben ik geneigd te denken dat het probleem niet in jouw netwerk zit. Ik denk dat Odido aan zet is om hier iets aan te doen. Als de monteur het heeft doorgezet naar de technische dienst, zullen zij meestal binnen 5 werkdagen actie ondernemen. Dat kan intern zijn, maar ook de netwerkbeheerder aansturen.


Dank je. Ja ik word er ook een beetje moe van dat telkens de suggestie wordt gewekt dat mijn eigen apparatuur het probleem is, terwijl hun eigen monteur dat letterlijk heeft uitgesloten. Bovendien: deze hele setup heeft nooit problemen gegeven, totdat ik overstapte naar glasvezel van Tmobile. Maargoed ik zal nog even door een paar Odido-hoepels springen, en kijk intussen soms Netflix via mijn hotspot…

Reputatie 1

Hey @ikbendwin, dat is inderdaad wat ik bedoelde, thanks!

Heb je ook al geprobeerd om je eigen apparatuur er volledig tussen uit te halen? Dus: ONT/Media Converter → Zyxel → Macbook, dan de test te doen? 

Hoi Tommie, ik zal dat doen, wanneer de snelheid weer problemen geeft en ik ook thuis ben. Overigens, zonder de uitkomst van deze test te weten: wat heb ik aan internet dat niet werkt met mijn eigen apparatuur?

Reputatie 2

@ikbendwin Als je deze problemen hebt met zowel alleen de Zyxel als alleen de Deco's aangesloten en dan ook nog eens alleen in de avonduren, ben ik geneigd te denken dat het probleem niet in jouw netwerk zit. Ik denk dat Odido aan zet is om hier iets aan te doen. Als de monteur het heeft doorgezet naar de technische dienst, zullen zij meestal binnen 5 werkdagen actie ondernemen. Dat kan intern zijn, maar ook de netwerkbeheerder aansturen.


Dank je. Ja ik word er ook een beetje moe van dat telkens de suggestie wordt gewekt dat mijn eigen apparatuur het probleem is, terwijl hun eigen monteur dat letterlijk heeft uitgesloten. Bovendien: deze hele setup heeft nooit problemen gegeven, totdat ik overstapte naar glasvezel van Tmobile. Maargoed ik zal nog even door een paar Odido-hoepels springen, en kijk intussen soms Netflix via mijn hotspot…

Ik ken het. Ben ervaringsdeskundige. Bij mij zijn ze al anderhalve maand bezig om uit te sluiten dat het probleem bij mij thuis ligt. Ik heb dezelfde problemen als jij, met ook dezelfde migratie (van t-mobile DSL naar T-mobile glasvezel gegaan halverwege juli 2023). 

En ik heb ook momenten op de dag dat er helemaal niets aan de hand is, en dan ineens begint de ellende. Je zou bijna denken aan netwerk overbelasting of iets dergelijks (aan Odido's kant!). Maar eerlijk gezegd wonen er niet heel veel mensen in mijn wijk die glasvezel hebben, laat staan van Odido.

Woon je toevallig in ‘het noorden’? Drenthe? Misschien dat het probleem toch wel lokaal is :).

 

Reputatie 1

Hey @ikbendwin, dat is inderdaad wat ik bedoelde, thanks!

Heb je ook al geprobeerd om je eigen apparatuur er volledig tussen uit te halen? Dus: ONT/Media Converter → Zyxel → Macbook, dan de test te doen? 

 

Hoi Tommie,

Zojuist dezelfde test gedaan met ONT/Media Converter → Zyxel → Macbook

Hierbij het resultaat. Eigenlijk loopt nu elke avond het internet vast, dit is echt onwerkbaar.

Kun je aangeven welke oplossing op korte termijn mogelijk is om dit te fixen?

 

 

 

Reputatie 1

Overigens is het weer werkend krijgen van mijn eigen apparatuur nadat ik deze gisteravond voor deze test heb ontkoppeld nog steeds niet gelukt. Ondanks diverse resets. 
 

dit is zojuist:

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ikbendwin, bedankt voor je screenshots. Het enige wat ik nog van je nodig heb is een volledige speedtest volgens onze norm. Ik zie namelijk dat de speedtesten met een mobiele telefoon zijn gemaakt en aan de hand daarvan kan ik geen onderzoek starten.  

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt voor de moeite!

Reputatie 1

Hey @ikbendwin, bedankt voor je screenshots. Het enige wat ik nog van je nodig heb is een volledige speedtest volgens onze norm. Ik zie namelijk dat de speedtesten met een mobiele telefoon zijn gemaakt en aan de hand daarvan kan ik geen onderzoek starten.  

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt voor de moeite!

Dit is een ontmoedigingsbeleid hè? Odido, door hoeveel hoepels ga je je klanten heen laten springen voordat je klachten serieus gaat nemen? Ik zit hier de hele week al op verzoek van jullie dingen te testen en te sturen, en nu lees ik dat er dus eigenlijk aan jullie kant nog helemaal niets gebeurd is, behalve mij aan het lijntje houden?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @ikbendwin, ik heb al een reactie geplaatst onder je andere bericht. Ik heb meteen een monteur voor je aangestuurd. Binnen vijftien minuten krijg je een e-mail en sms van ons, hiermee kan je de afspraak inplannen. Als je dan thuis bent op de geplande datum en tijdstip, komt het helemaal goed! 😊

Hoi, vandaag is de monteur langsgeweest. Met mijn apparatuur/thuisnetwerk is niets mis (zie rapport).

Echter, nu opnieuw is het internet zo langzaam dat ik met geen enkele website verbinding krijg, geen appjes kan versturen en zelfs deze post via een hotspot moet plaatsen. 

Zoals je ziet is de Ping gigahoog, waardoor verbinden eindeloos duurt:

Ik denk dus dat het probleem buiten mijn huis ligt. Wellicht in de wijkcentrale oid? Kun je dit met spoed uitzoeken? Ik zit nu elke avond zonder internet. 

 

@ikbendwin dat is het absoluut niet. Zoals je hierboven ziet, ik quote jouw bericht, zie je dat deze speedtest gemaakt is op je 5g netwerk. Hier kan ik simpelweg niks mee. De andere test is te zien dat het op een wifi verbinding gemaakt is. Ik heb echt alles van je nodig wat in het document staat anders kunnen we geen onderzoek voor je starten.

Reputatie 1

Hoi @ikbendwin, ik heb al een reactie geplaatst onder je andere bericht. Ik heb meteen een monteur voor je aangestuurd. Binnen vijftien minuten krijg je een e-mail en sms van ons, hiermee kan je de afspraak inplannen. Als je dan thuis bent op de geplande datum en tijdstip, komt het helemaal goed! 😊

Hoi, vandaag is de monteur langsgeweest. Met mijn apparatuur/thuisnetwerk is niets mis (zie rapport).

Echter, nu opnieuw is het internet zo langzaam dat ik met geen enkele website verbinding krijg, geen appjes kan versturen en zelfs deze post via een hotspot moet plaatsen. 

Zoals je ziet is de Ping gigahoog, waardoor verbinden eindeloos duurt:

Ik denk dus dat het probleem buiten mijn huis ligt. Wellicht in de wijkcentrale oid? Kun je dit met spoed uitzoeken? Ik zit nu elke avond zonder internet. 

 

@ikbendwin dat is het absoluut niet. Zoals je hierboven ziet, ik quote jouw bericht, zie je dat deze speedtest gemaakt is op je 5g netwerk. Hier kan ik simpelweg niks mee. De andere test is te zien dat het op een wifi verbinding gemaakt is. Ik heb echt alles van je nodig wat in het document staat anders kunnen we geen onderzoek voor je starten.

Even de feiten rechtzetten: die test is niet gemaakt op een 5G-netwerk, maar op het door jullie aangeboden glasvezelnetwerk, met WiFi door het door jullie aangeboden modem, op de dag dat jullie monteur heeft geconstateerd dat met de apparatuur bij mij thuis niets mis is  

Echter, om die schreenshot überhaupt te kunnen versturen naar dit forum, moest ik overschakelen naar 5G omdat dat dit via jullie WiFi-netwerk niet lukte. Vandaar het 5G-logo. Denk je dat ik hier voor m’n lol zit te zeuren? Ik zou veel liever gewoon van het gezeur af zijn. 
Verder quote je een bericht van vorige week woensdag met de melding dat je daar simpelweg niets mee kunt. Begrijp ik dan dat ik niet snap dat je dan de afgelopen dagen wel eerst hebt gevraagd naar allerlei aanvullende rapporten?

Maargoed, ik zal kijken of ik ergens nog een laptop met een utp-poort kan vinden om ook aan deze eis te kunnen voldoen. Ik hou je op de hoogte. 

(voor mensen die meelezen met dit draadje: ik raad je aan om bij deze problemen direct Odido in gebreke te stellen, je contract te laten ontbinden en over te stappen naar een andere provider; dit proces gaat je eindeloos veel energie kosten)

Reputatie 1

Hey @ikbendwin, bedankt voor je screenshots. Het enige wat ik nog van je nodig heb is een volledige speedtest volgens onze norm. Ik zie namelijk dat de speedtesten met een mobiele telefoon zijn gemaakt en aan de hand daarvan kan ik geen onderzoek starten.  

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt voor de moeite!

Hoi Tommie,

Hierbij de gevraagde screenshots. Wat zijn nu de volgende stappen? (Overigens kon ik ook alleen deze post uploaden via een hotspot via mijn telefoon). 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ikbendwin, super bedankt voor de screenshots! We hebben zojuist een ticket voor je aangemaakt voor onze techneuten. Zij gaan hard voor je aan de slag om te kijken wat er nu precies aan de hand is. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Meestal behandelen we het sneller maar soms duurt het 5 dagen. Wordt vervolgd! 

Reputatie 1

Hi @ikbendwin, super bedankt voor de screenshots! We hebben zojuist een ticket voor je aangemaakt voor onze techneuten. Zij gaan hard voor je aan de slag om te kijken wat er nu precies aan de hand is. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Meestal behandelen we het sneller maar soms duurt het 5 dagen. Wordt vervolgd! 

Dank je!

Reputatie 1

Hi @ikbendwin, super bedankt voor de screenshots! We hebben zojuist een ticket voor je aangemaakt voor onze techneuten. Zij gaan hard voor je aan de slag om te kijken wat er nu precies aan de hand is. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Meestal behandelen we het sneller maar soms duurt het 5 dagen. Wordt vervolgd! 

Beste Tommie, inmiddels zijn er 5 werkdagen verstreken en ik heb (verrassing!) niets gehoord.

Intussen is elke avond nog steeds mijn internet waar ik Odido trouw voor betaal, onbruikbaar. Zonder dat mij iets van begrip, excuses of compensatie is aangeboden.

Kun je voor mij daarom een aantal dingen doen:

  1. Stoppen met het doen van toezeggingen die toch niet worden waargemaakt.
  2. Aangeven wanneer ik wel iets hoor over een oplossing?
  3. De garantie dat dit niet hetzelfde maanden durende tranendal wordt waar andere mensen op dit forum met hetzelfde probleem wel in belanden?
  4. Mij een passende compensatie aanbieden?
  5. Als bovenstaande niet lukt: mij informeren hoe snel ik mijn contract met Odido wegens wanprestatie kan laten ontbinden en hoe lang het dan duurt voordat mijn glasvezel-lijn dan weer beschikbaar is?

Ik zie uit naar je reactie. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ikbendwin, je case is gesloten door een desbetreffende medewerker. Ik heb deze zojuist aangesproken. Ik ga ervoor zorgen dat je case zo snel mogelijk opgepakt wordt. 

Dit soort issue's duren vaak langer dan andere. Dit kost gewoon tijd om uit te zoeken en als iemand de case sluit schiet dat al helemaal niet op. Een compensatie kan ik je pas geven als het opgelost is, dan heb ik een exacte periode waarover ik je een compensatie voor kan aanbieden. Je dient ons 30 dagen de tijd te geven om het op te lossen, lukt ons dit niet? Dan kun je je contract kosteloos ontbinden.

Reputatie 1

Hey @ikbendwin, je case is gesloten door een desbetreffende medewerker. Ik heb deze zojuist aangesproken. Ik ga ervoor zorgen dat je case zo snel mogelijk opgepakt wordt. 

Dit soort issue's duren vaak langer dan andere. Dit kost gewoon tijd om uit te zoeken en als iemand de case sluit schiet dat al helemaal niet op. Een compensatie kan ik je pas geven als het opgelost is, dan heb ik een exacte periode waarover ik je een compensatie voor kan aanbieden. Je dient ons 30 dagen de tijd te geven om het op te lossen, lukt ons dit niet? Dan kun je je contract kosteloos ontbinden.

Dag Tommie, Ik heb nu zoveel vragen:

  • Hoe kan het dat mijn case gesloten is als deze nog niet is opgepakt?
  • Hoe lang gaat het nu duren voordat ik eindelijk fatsoenlijk internet krijg? Kun je een harde datum noemen?
  • Waarom ‘dien’ ik jullie 30 dagen de tijd te geven voordat ik mijn contract kan ontbinden, terwijl jullie je zelf niet eens aan je beloften houden die je aan mij doet? 
  • Waarom heeft in dit hele proces nog niemand van Odido überhaupt iets eenvoudigs meelevends gezegd als: ‘sorry dat we je niet de service kunnen leveren die we je beloven, we snappen dat dit erg vervelend voor je is’. Ik sta echt perplex over de manier waarop jullie met mij als klant om gaan.
  • Waarom weten jullie mij telkens het gevoel te geven dat dit ergens mijn eigen schuld is?
Reputatie 7
Badge +9

Hey @ikbendwin, ik ga proberen al je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

 

Hoe kan het dat mijn case gesloten is als deze nog niet is opgepakt?

Je case is opgepakt door iemand van de Back Office, hij heeft niet goed naar de screenshots gekeken of helemaal niet. Hij heeft je case gesloten met de reden: “Klant heeft eigen apparatuur aangesloten”, ik heb hem hierop aangesproken maar heb nog geen bericht terug.

 

Hoe lang gaat het nu duren voordat ik eindelijk fatsoenlijk internet krijg? Kun je een harde datum noemen?

Ik hoop oprecht dat er nu vaart in gaat komen. Dit is namelijk absoluut niet de bedoeling. Onze excuses hiervoor.

 

Waarom ‘dien’ ik jullie 30 dagen de tijd te geven voordat ik mijn contract kan ontbinden, terwijl jullie je zelf niet eens aan je beloften houden die je aan mij doet? 

Dit is een simpele reden, dit staat in je contract. We werken nu eenmaal met verwerkingstijden, dit gaat normaliter goed maar als een case foutief gesloten wordt, gaat er meer tijd overheen jammer genoeg.

 

Waarom heeft in dit hele proces nog niemand van Odido überhaupt iets eenvoudigs meelevends gezegd als: ‘sorry dat we je niet de service kunnen leveren die we je beloven, we snappen dat dit erg vervelend voor je is’. Ik sta echt perplex over de manier waarop jullie met mij als klant om gaan.

Dit begrijp ik ook niet. Ik weet niet met welke collega's je gesproken hebt. Weet wel dat ik er op dit moment echt alles aan doe om je zo snel mogelijk online te krijgen.

 

Waarom weten jullie mij telkens het gevoel te geven dat dit ergens mijn eigen schuld is?

Dit is zeker niet jouw schuld. Deze fout ligt op dit moment bij ons en die ben ik, as we type, aan het recht zetten. Ik heb je vorige case gesloten want ik krijg geen gehoor van de desbetreffende collega die hem gesloten heeft. Ik heb een nieuwe prio case aangemaakt en dit persoonlijk doorgegeven aan de Back Office. Ik hoop dat er nu snel actie ondernomen wordt.

 

Reageer