Glasvezel-internet 's avonds steeds trager, stopt er soms helemaal mee

  • 30 August 2023
  • 34 reacties
  • 995 Bekeken


Toon eerste reactie

34 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@ikbendwin, ik heb nu al bericht terug. Er is geen lijnmeting gedaan zonder eigen apparatuur. Zou je voor mij nog 1 keer je eigen apparatuur kunnen loskoppelen en dit hier aangeven? Dan kan ik meteen een lijnmeting doen en het doorzetten. Excuus voor de moeite maar anders kunnen we het niet doorzetten. 

Reputatie 1

@ikbendwin, ik heb nu al bericht terug. Er is geen lijnmeting gedaan zonder eigen apparatuur. Zou je voor mij nog 1 keer je eigen apparatuur kunnen loskoppelen en dit hier aangeven? Dan kan ik meteen een lijnmeting doen en het doorzetten. Excuus voor de moeite maar anders kunnen we het niet doorzetten. 

Ik heb inmiddels direct contact met Søren Abildgaard (CEO van Odido) en met Shefraan (Team Privacy & Complaints) over deze zaak. Ik wacht eerst even wat daar uitkomt voordat ik nu weer nieuwe dingen ga doen die op dit forum worden gevraagd, omdat ik hen niet in de weg wil lopen.  

Reputatie 7
Badge +14

Netjes

Reputatie 1

@ikbendwin, ik heb nu al bericht terug. Er is geen lijnmeting gedaan zonder eigen apparatuur. Zou je voor mij nog 1 keer je eigen apparatuur kunnen loskoppelen en dit hier aangeven? Dan kan ik meteen een lijnmeting doen en het doorzetten. Excuus voor de moeite maar anders kunnen we het niet doorzetten. 

Overigens: de Odido Zyxel hangt gewoon keurig netjes aan de lijn he? Ik neem aan dat je het nu hebt over mijn rand-apparatuur en Deco-netwerk?

Reputatie 7
Badge +9

@ikbendwin het gaat inderdaad om je eigen (rand) apparatuur die losgekoppeld moet zijn. Dus puur alleen de Zyxel aangesloten op het ONT met een bekabelde verbinding naar je laptop/desktop.

Reputatie 1

@ikbendwin het gaat inderdaad om je eigen (rand) apparatuur die losgekoppeld moet zijn. Dus puur alleen de Zyxel aangesloten op het ONT met een bekabelde verbinding naar je laptop/desktop.

Dat is dus wat ik vorige week dinsdag heb gedaan. Ik zal de screenshots opnieuw delen. Ik heb toen iemand laten langskomen met een laptop die een bekabelde verbinding heeft, alle randapparatuur losgekoppeld en toen de voorgeschreven tests gedaan. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ikbendwin, de Back Office heeft de screenshots inderdaad. Op dit moment heb ik een lijnmeting nodig zonder dat het randapparatuur aangesloten is. Zou je dit toevallig kunnen loskoppelen en mij een seintje kunnen geven. Dan voer ik direct een lijnmeting uit en kun je het weer aansluiten!

Reputatie 1

Hey @ikbendwin, de Back Office heeft de screenshots inderdaad. Op dit moment heb ik een lijnmeting nodig zonder dat het randapparatuur aangesloten is. Zou je dit toevallig kunnen loskoppelen en mij een seintje kunnen geven. Dan voer ik direct een lijnmeting uit en kun je het weer aansluiten!

Hoi Tommie. Ik ben net gebeld door Shefraan. Hij heeft al een KPN-monteur ingeschakeld en geeft aan dat de Guidion-monteur en lijnmetingen nu niet meer nodig zijn. Ik laat hem nu even zijn werk doen. 

Reputatie 1

Even nog de afloop hier vermelden: het probleem is opgelost: het glasvezelinternet van Odido doet het - eindelijk - zoals het zou moeten.

Nadat ik de CEO van Odido persoonlijk via LinkedIn een bericht had gestuurd, kreeg ik plots wel de indruk dat er naar mij geluisterd werd, en gingen de juiste mensen aan de slag.  

Reageer