Beantwoord

Glasvezel KPN Netwerk, aanvragen kan niet



Toon eerste reactie

73 reacties

Same here in Arnhem. Glasvezel is in Juni aangelegd door KPN. Mooie flyer dat ik ook voor T-mobile kan kiezen. We zitten inmiddels op eind november, maar nog steeds geen T-mobile. Heel jammer. Ik mag van T-mobile 30 mbit adsl afnemen. KPN geeft aan dat 1000 mbit beschikbaar is.  

 

En het wachten gaat door en door...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @titatothomas, stuur me je gegevens in een privébericht toe, dan loop ik onze beschikbaarheidschecker na wat de status is van oplevering op ODF (ons netwerk). 

Alvast bedankt voor het toesturen van de benodigde informatie:

-postcode

-huisnummer

-geboortedatum

-de laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zoals hierboven al meermaals besproken is, kunnen wij de snelheid van 1000 Mbit/s op WBA niet bieden, daarom zie je bij KPN nu nog wel 1000 Mbit/s staan en bij ons nog niet. 

Reputatie 6

Hoi @alay, de plannen voor de toekomst zijn groots: wij willen ons Glasvezelnetwerk landelijk uitrollen. :smiley: Een concrete planning hebben wij echter niet voor handen. Er zijn te veel variabelen die meespelen in de aanleg van het netwerk, daarom zullen wij pas informatie delen wanneer de planning zeer concreet is. Uiteraard vind je ons dan in jouw wijk terug om dit te laten weten!

Beste @Brian , we zijn alweer 2 maanden verder. Op de T-Mobile Thuis site nog steeds geen teasing invite om je mail adres achter te laten, laat staan dat de glasvezel in HS al toegankelijk is voor T-Mobile klanten. Jammer, jammer, jammer … gejammer ;-)

Goedemorgen! 

Sinds vorig jaar november ligt er eindelijk in mijn woning in Zwolle (Aalanden, 8032EW) glasvezel. Nu wist ik dat mijn abonnement in april zou aflopen, dus ik besloot vooralsnog even op koper te blijven, omdat ik graag wilde overstappen van Budget naar T-Mobile. Ik heb namelijk een Tele2 mobiel abonnement en krijg hiermee best wat voordeel op een abonnement bij T-Mobile. Daarnaast werd er reclame gemaakt dat ik ook bij T-Mobile over op glasvezel kon. Win-win dus!

Als ik online een abonnement wil afsluiten, krijg ik te zien dat glasvezel niet beschikbaar is. Dus ik dacht, neem even via Facebook contact op met een van de medewerkers van T-Mobile. Krijg ik te horen dat dat aan KPN ligt en dat zij nog apparatuur mogen plaatsen in de wijkcentrales en daarom kan ik nog geen abonnement afsluiten. Nogal vreemd, gezien KPNnetwerk aangeeft dat ik ook een glasvezelabonnement kan afsluiten bij T-Mobile. Dus ik heb contact gezocht met KPNnetwerk en zij blijven aangeven dat ik inderdaad gewoon ook bij T-Mobile een glasvezelabonnement zou moeten kunnen afsluiten…

Vanochtend geprobeerd te bellen met de klantenservice van T-Mobile. Word er na een x aantal minuten opgehangen, zonder contact met medewerker, en daarna na ruim 15 minuten nog geen gehoor. Dus… maar zelf opgehangen. 

Nu wil ik eerlijk gezegd wel graag weten, hoe lang het nog gaat duren voordat T-Mobile gaat leveren hier in de wijk. Want mijn vriend had al veel eerder een glasvezel aansluiting in de wijk Dieze (8021DX) en hij kon wel direct over op T-Mobile toen KPNnetwerk de boel aangelegd had. Hoe kan het dan, dat hemelsbreed nog geen 1,5 km verderop het niet kan?

Groetjes,
Elaine

 

Hoi Elaine,

In feite zou je kunnen zeggen dat KPN via KPNNetwerkNL het traject zo heeft dichtgetimmerd dat concurrenten de verbinding van begin tot eind moeten huren van KPN en ze daar dus elke prijs voor kunnen vragen die ze willen, de concurrentie vakkundig de nek om draaiend. Ze moeten vanuit de overheid hun netwerk openstellen, maar er is blijkbaar geen richtlijn over de manier waarop.

Dus reken er maar vast op dat wanneer het mogelijk gaat worden (KPN gaat toch ooit het koper netwerk uitschakelen), het met een beetje pech ongeveer even duur gaat worden als bij KPN.

Reputatie 1

Wij hebben glasvezel van kpn liggen. We hebben altijd KPN gehad maar overgestapt naar T mobile 1,5 jaar geleden. Nu hebben een probleem bij T Mobile  al 10 dagen geen internet. Modem vervangen door een monteur, het heeft 30 minuten gewerkt daarna alles dood. Probleem ligt nu bij KPN omdat die de kabel heeft aangelegd. Maar de communicatie via T Mobile en kpn is slecht. De storing is er nog steeds en kan nog wel 5 dagen duren. Dit zeggen ze bij T Mobile, niet echt 2020. Denk toch maar weer over te stappen naar KPN als het nog langer duurt. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Mcauseway, welkom op de Community!

Begrijp ik goed dat je een T-Mobile Thuis aanvraag hebt gedaan op het KPN netwerk (WBA Glasvezel) en dat er wordt aangegeven dat we nog niet kunnen leveren, of lees ik verkeerd? Graag onderzoek ik meteen wat er aan de hand is en wat de status van de oplevering is. Mag ik alsjeblieft de volgende gegevens van je ontvangen in een privébericht?

-Postcode

-Huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Is dit niet wat je bedoelt en vraag je je enkel af waarom wij nog geen Glasvezel aanbieden op jouw adres, dan verzoek ik je om enkel je postcode en huisnummer naar me te sturen. Ik check dan aan onze kant wat beschikbaar is! 

Overstappen naar KPN is ook een hele toer, maar langzaam begint mijn geduld op te raken. Van T-Mobile ook, de juffrouw die ik sprak had waarschijnlijk ook een headset die niet op het netwerk paste ;-) Niet te verstaan.

Reputatie 7

Haha dat durf ik niet te zeggen. :slight_smile: We zijn op dit moment op specifieke plekken ODF aan het aanleggen en dit wordt steeds verder uitgebreid maar of Zelhem hier ook bij gaat horen op redelijke termijn betwijfel ik. Maar mocht het zover zijn dan hoor je dat zeker!

Reputatie 1

Ik denk dat de focus nu eerst ligt in het uitbreiden van de glasoperator switches in de area PoP’s omdat het nu regelmatig voorkwam dat nieuwe klanten op ODF geen lijn konden krijgen omdat de glasoperator switches vol zaten.

Hier in Apeldoorn hetzelfde probleem. Net weer KPN aan de deur gehad om naar hun over te stappen.
Net ook aanbieding van Ziggo over coax met 1GB(wist niet dat dat al kon).

Glasvezel ligt nu al een paar maanden, maar blijkbaar nog niet gekoppeld aan T-Mobile.

Op kpn.nl zie je wel dat er glasvezel is, maar bij T-mobile niet :(. Terwijl er wel werd beweerd dat T-mobile ook op glasvezel over zou gaan. 

Mobiel kan verlengt worden, dus misschien toch maar overstappen van provider voor internet tv en mobiel.

Afgelopen maandag aangesloten op glasvezel via kpn / Volker Wessels. Kan iemand mij vertellen wanneer ik T-Mobile glasvezel kan bestellen in Spijkenisse (XXXX) ?

 

Moderator edit: postcode verwijderd - geen persoonsgegevens plaatsen in een openbaar bericht, alsjeblieft.

Reputatie 3

@Brian ik mag aannemen dat zo'n fantastische stad als Alkmaar ook ODF gaat krijgen toch? Kan er namelijk niks over vinden...

Beste @Jason & @Brian ,

Ik heb een tijd geleden contact gehad met jullie klantenservice over de glasvezel die bij ons wordt aangelegd (6905 Zevenaar). Ik wou weten wat er mogelijk was als ik mobiel en thuis zou combineren. Ik kreeg een mooi verhaal voorgeschoteld dat ik straks 1000Mbit up-/download snelheid had met TV voor maar €40,- in de maand als ik ook mobiel onbeperkt zou afsluiten voor €35,- per maand (wat uiteindelijk maar €25,- zou zijn na afsluiten glasvezel+TV. zeer mooie aanbieding, en aangezien deze maand mijn mobiele abo bij Vodafone zou aflopen, meteen een T-mobile onbeperkt abonnement afgesloten. Deze gaat toevallig morgen in, en afgelopen week hebben ze bij ons de glasvezel in huis gemonteerd, dus deze gaat na vewachting deze week live en kan ik dus Thuis+tv afsluiten. Prachtige timing zou je denken. Nu ben ik op dit moment nog niet live, maar mijn buurman wel. Ik was nieuwsgierig wat de aanbiedingen waren met de black friday actie, dus even onder zijn postcode en huisnummer gekeken en nu zie ik tot mijn grote schrik ineens dat we maximaal 100Mbit up/down kunnen halen….. Direct gebeld met jullie klantenservice en krijg ik te horen dat dit komt omdat het over een KPN netwerk gaat en jullie geen snellere verbinding kunnen/mogen leveren. Heel fijn om nu pas te horen, als ik mijn mobiele abonnement al afgesloten heb….. Gaat dit nu altijd zo blijven, maximaal 100Mbit, of verwacht je daar nog verbetering in? volgens je collega aan de telefoon is er momenteel een rechtszaak gaande over deze "blokkade” van KPN. Of heeft deze snelheidsbeperking te maken met het type verbinding dat in deze forum besproken wordt en is straks de 1000Mbit wel haalbaar als T-Mobile bijvoorbeeld haar apparatuur aanpast? Ik zou hier graag wel iets meer duidelijkheid over willen, want op het moment twijfel ik behoorlijk of ik 100Mbit wel de moeite waard vind om een abonnement voor af te sluiten…..

Sinds begin november 2020 zijn we ook aangesloten op het glasvezel netwerk van KPN, maar nog steeds geen glasvezel internet van T-mobile beschikbaar volgens jullie website (postcode check). Tot 5-6 keer toe contact gehad met T-mobile, ook hier geen duidelijkheid en het ligt aan KPN, of niet, of wel, elke keer weer een andere reden waarom het nog niet werkt. 

Gister een KPN medewerker aangesproken die in de straat bezig was met glasvezel aansluiten. Hij belde gelijk even met kantoor en kon mij bevestigen dat alles goed en wel was aangesloten en glasvezel netwerk beschikbaar ‘zou moeten zijn’  voor alle providers. Als de klantenservice van T-mobile blijft vasthouden aan het verhaal dat het toch echt bij KPN ligt, en geen idee heeft hoe-en-wat, dan ben je wat mij betreft zeer onprofessioneel en niet transparant richting je (toekomstige) klanten! 

 

Reputatie 7

Hi @puupie, wij willen natuurlijk ook zo snel mogelijk op GPON kunnen leveren! :slight_smile:  Achter de schermen zijn we er al een tijd druk mee bezig en het duurt hopelijk niet heel lang meer. Een exacte tijdlijn of indicatie heb ik op het moment niet voor je (en zal waarschijnlijk verschillen per regio) maar hopelijk hebben we snel goed nieuws!

Bedankt @Doornekamp33, ik had kwam na wat zoeken online zojuist ook al het 1 en ander tegen over de WBA en ODF, en dat dit dus al een behoorlijke tijd speelt. Ik ben aan de telefoon door T-Mobile dus gewoon lekker gemaakt met een lokkertje die ze helemaal niet waar kunnen maken en nu zit ik een jaar vast aan een mobiel abonnement dat ik anders waarschijnlijk helemaal niet gekozen had….. 

Reputatie 7
Badge +8

@willem64 Ik had je graag gelijk meer informatie gegeven over wat de stand van zaken nu is. Het probleem staat momenteel open bij de back office en ik zie dat KPN NetwerkNL contact met je opneemt voor het maken van een afspraak. Het klopt dan ook dat je nu nog problemen ondervindt, omdat het probleem nog niet opgelost is. Na afspraak met KPN zal alles weer toppie moeten gaan werken!

Als ze nu snel ODF uitrollen zou je wel de 1Gb kunnen krijgen, maar dat gaat ook minder voortvarend dan Vodafone het deed.

En idd, lekkere worst voorgehouden en daarna ook nog een de boel verdraaien, daar kunnen een paar wel een opfris cursus gebruiken, nooit klanten dingen beloven die je niet waar kunt maken en daarna nog glashard liegen ook, KPN leest dit ook en kan het TM nog knap zuur maken als ze dit zouden willen.

Gaat niets boven de waarheid.

@Jason we zijn al weer 3 maanden verder, 6 maanden sinds ik mijn initiële vraag stelde aan @Brian en meer dan een jaar nadat KPN netwerk mij meldde dat mijn huis in Hoogezand aangesloten was op het KPN netwerk. Wat is de status mannen?

 

Hi @BeMu Jazeker, we zijn deze zomer weer op een aantal plaatsen begonnen waaronder Nijmegen en Schijndel en er zit nog veel meer aan te komen. In sommige gevallen duurt het wat langer dan we zouden willen of van te voren in hadden geschat maar het staat zeker niet op een laag pitje.

 

Hoi @Brian , in Nijmegen Dukenburg hebben we sinds kort nu ook glasvezel, nu zo'n 1,5 week in huis bij ons, het lijstje WBA geeft ook Nijmegen aan, maar moet ik nu naar KPN als ik glasvezel wil? 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @FFies, ik heb een postcodecheck gedaan en zie inderdaad dat de optie voor ons Glasvezelnetwerk nog in het rood staat. Het kan zijn dat we onze netwerkapparatuur nog niet op locatie geplaatst hebben in de centrale, of dat we op het gebied van patching, IP-beschikking en andere facetten nog niet toereikend genoeg zijn. 

Ik heb nagevraagd wat de exacte reden is, maar heb nog geen antwoord. Zodra die er wel is, zal ik dit bericht updaten!

Goedemorgen @FFies, de reden dat er nog geen aansluiting op ODF (ons netwerk) mogelijk is, is omdat er momenteel alleen nog geleverd kan worden op het WBA-netwerk van KPN. Dat betekent dat eigenlijk alle eerdergenoemde oorzaken eraan ten grondslag liggen. Sorry dat ik geen mooier antwoord voor je heb!

Goedemorgen @puupie, dat wil ik zeker doen! Stuur me je jouw postcode en huisnummer in een privébericht toe, dan pak ik het meteen op voor je.


FFies polsen of er inmiddels al meer mogelijk is met wba. Is het mogelijk dat T-Mobile internet over wba gaat aanbieden in Apeldoorn?

Misschien dat ik het niet helemaal snap, maar de glasvezel tot aan mijn deur is een losse lijn tot een centraal kast toch. Kan die niet gewoon ingeprikt worden in een ander kastje voor andere protocol ondersteuning. Of is de huur van dat ene lijntje dan echt zo duur.

Gemeentes moeten wat mij betreft beter nagaan met wie ze in zee gaan om glasvezel aan te leggen en welke technieken.

Ik hoop dat de snelheden van 5g netwerk snel ophoog gaan, dan hebben we helemaal geen glasvezel meer nodig.😁

Lang leve de privatisering. Alhoewel ik niet zou weten of het dan goedkoper zou zij geweest.😗

Reageer