Glasvezel onstabiel en in de avond vrijwel offline

  • 1 October 2023
  • 36 reacties
  • 831 Bekeken

Sinds afgelopen vrijdag (29-09-2023) aangesloten op het netwerk van Odido in combinatie met een glasvezel verbinding. Montage partner langs geweest en de verbinding is per kabel en via wifi getest. De snelheden lagen netjes in lijn met het afgesloten abonnement. 

Maar vanaf donderdagavond is het drama. Per kabel of via wifi valt de verbinding zo snel weg dat browsen vrijwel onmogelijk is. De laatste dagen is het in de ochtend redelijk maar vanaf een uur of 2-3 begint het feest.

Op dit moment wordt er enkel gebruik gemaakt van het geleverde modem. Ten alle tijden zijn alle indicatoren op het modem/router groen. Dit geldt ook voor het glasvezel aansluitpunt. Meerdere malen al het modem reset via een power reset uitgevoerd. Ook is de utp kabel vanaf het glasvezel unit naar de modem vervangen. 

Lees veel berichten met vrijwel dezelfde klachten. Hoor graag hoe dit opgelost gaat worden.

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hi @Miesjell, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele internetverbinding. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Dit ziet er al niet helemaal lekker uit en ik heb dit meteen doorgezet naar onze techneuten. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Hopelijk kunnen zij de boosdoener vinden en dit zo snel mogelijk voor je oplossen! Wordt vervolgd. 

Bekijk origineel

36 reacties

Goedenavond @Tommie van Odido,

Alweer een week verder ondertussen. Kun je mij vertellen wat de stand van zaken zijn?
Mag ik aankomende week iets verwachten? KPN geeft aan dit vrij snel te kunnen leveren en dat het een kwestie van de aanvraag ontvangen is…
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Miesjell, ik ben meteen voor je gaan kijken, echter staat het ticket nog open. Ik ga er vanuit dat het ticket vandaag of morgen opgepakt wordt! 

Beste @Tommie van Odido 

Ik heb van de week gesproken met je collega Pavel. Hij belde vanwege de vele tickets en dat er tot heden nog niks is opgelost. Ook hij kon niet veel betekenen voor mij zoals hij aangaf. Wel gaf hij mij 2x een unlitmited data pass. Wat op zijn beurt volgens hem al veel eerder had moeten worden aangeboden, dus bedankt I guess?

Je collega sloot het gesprek af met dat de belofte dat hij er persoonlijk achteraan zou gaan en mij binnen een dag een update zou geven. Paar minuten na ons gesprek ontving ik deze belofte ook per mail. Wil het niet dat we ondertussen alweer 2 dagen verder zijn.

Dus dan maar weer zelf actie ondernemen, wat is de status van: 67314455?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Miesjell, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de desbetreffende collega opnieuw een ticket aangemaakt heeft. Hier is nog geen update over. Ik vertrouw erop dat je teruggebeld wordt zodra er een reactie op is! 

Hey @Miesjell, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de desbetreffende collega opnieuw een ticket aangemaakt heeft. Hier is nog geen update over. Ik vertrouw erop dat je teruggebeld wordt zodra er een reactie op is! 

 

Hey @Tommie van Odido,
Kreeg afgelopen week eindelijk de mail om een afspraak te maken via Guidon. Ook lag er opeens een pakket vanuit Odido klaar met de nieuwe NT erin. Deze versie van Nokia is 4 cm langer dan de huidige/oude versie, nu is het wisselen ervan niet zo spannend. Wil het niet dat de huidige fiber ophanging vrij laag hangt wat het plaatsen van de nieuwe NT lastig maakt. 

Ik heb dit gemeld bij Guidon, kunnen jullie hiervan ook nog een extra melding maken?

Ik heb geen zin om voor de 5e keer thuis te blijven (want thuiswerken gaat helaas nog niet) en dat de monteur na 5 minuten weer vertrekt. De laatste monteur gaf al aan dat de fiber unit iets verplaatst moet worden maar dat dit gewoon kan. Dus ik hoop dat ik ervan uit mag gaan dat dit goed gaat komen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Miesjell, ik ga er vanuit dat de monteur dit gemakkelijk voor je kan regelen. Ik kan op dit moment geen notitie meer doorzetten naar de monteur van Guidion. Als je het zelf ook al aangegeven hebt dan moet het goed komen! 

Hi @Tommie van Odido,

Het is eindelijk zover, Ik kan vanaf vrijdagmiddag EINDELIJK gebruik maken van Odido’s glasvezelnetwerk! De verbinding is tot heden stabiel en de snelheden zijn comform het abonnement. 

Wat mij nog rest is de vraag, hoe zit het met compensatie? Begreep eerder van je collega aan de telefoon dat er zou worden gekeken naar een passende compensatie oplossing. Ook gaf je collega Demi dit eerder aan in dit topic:
 

Wat betreft de abonnementskosten, zullen we jou hier uiteraard in compenseren zodra het probleem is opgelost.


Behalve geen internet sinds augustus, heb ik ook 100+ minuten in de wacht gehangen en 4x thuis gezeten voor een monteur die hooguit 5 minuten binnen was. Ik hoor graag van jullie, mag ook er telefoon!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Miesjell, wat een goed nieuws! Ik ben erg blij dat je online bent en dat alles stabiel is.  

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat de hele maand oktober al vergoed wordt. Als er telefonisch iets is afgesproken over een passende compensatie dan wil ik je vragen om dit dan ook weer telefonisch op te pakken. Ik zie hier namelijk niks van terug en wil natuurlijk niet dat je iets misloopt!

Ik heb dit probleem ook al ongeveer 2 maanden, na een aantal maanden glasvezel te hebben heb ik in de avond ongeveer 15 minuten geen internet. Af en toe heb ik dit ook in de middag, ik heb wel 10 keer contact opgenomen met Odido en helaas is er geen oplossing.

  • Guidion heeft alleen een modem vervangen.
  • Lijnmeting zien er goed uit (volgens Odido)
  • Tickets worden soms zomaar afgesloten

De manier hoe hier mee wordt omgegaan is zeer onprofessioneel, ik zie eigenlijk geen andere optie dan overstappen. 

Reputatie 6
Badge +2

@Iboui Goed dat je nogmaals aan de bel trekt! Ik had graag gelezen dat de verbinding stabiel was na het monteursbezoek. Het laatste ticket is afgesloten door onze technische dienst, omdat de monteur heeft gemeld dat alles weer werkt naar behoren. Echter blijkt dit dus niet zo te zijn, ik help je dan ook graag verder bij het vinden van een werkende oplossing!

Ik ben direct opnieuw het systeem ingedoken om het modem uit te lezen, maar nu zie ik dat je helemaal geen verbinding hebt. Ervaar jij dit ook zo? 

Ik wil dit graag zo snel mogelijk doorzetten naar onze technische dienst. Echter kan ik het nieuwe serienummer en MAC adres van het modem niet inzien. Wil je mij deze in een privébericht sturen? Ik ga dan gelijk voor je aan de slag! 

@Teresa van Odido  dat is het probleem vaak werkt het wel maar in de avond ligt het 15 min stil. Wanneer ik het nodig heb werkt het niet en een ticket afsluiten wanneer het weer werkt is geen manier om tickets af te handelen.

 

ik heb je alle info prive gestuurd

Reageer