glasvezel problemen

  • 4 November 2023
  • 22 reacties
  • 259 Bekeken

Hallo, ik zit inmiddels drie weken zonder internet en Odido kan letterlijk niets voor mij.
 

Drie weken geleden sloegen hier de stoppen af. Hierna hadden wij geen internet meer (WAN lampje brand maar internet bol was rood). Drie dagen later kwam er een monteur. Na dat de monteur was langs gekomen zou hij het door zetten en de backoffice zou melding maken bij KPN om de ONT te resetten.

 

Week later kreeg ik een mail van Odido dat het was opgelost vervolgens ben ik mijn router en ONT gaan resetten. Nog steeds geen internet. Toen ik belde met Odido kreeg ik het telefoonnummer van KPN net beheer omdat zij de aansluiting beheren. Toen ik KPN had gesproken hadden zij niet eens een melding ontvangen. 
 

Nu kan ik zien dat op de ONT power en alarm brand en geen connection. Hier moet het probleem in zitten maar Odido wil nog steeds onderzoek doen voor dat ze KPN inschakelen. Echter zijn we al drie weken verder en nog steeds geen internet.  Wat kan ik nog meer doen?? Glas vezelkast  ophalen en kijken naar de inhoud??


22 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mustafa383 

Alarm betekent dat er geen glasvezelsignsal is dus dan zou KPN wel moeten komen. Tenzij er een Guidion monteur komt die ook de bevoegdheid heeft om buiten eea na te kijken.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @mustafa383, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat mijn collega's van de technische dienst opnieuw een verzoek hebben gedaan om KPN Netwerk NL aan te sturen. We zijn hier dus mee bezig voor je! Mocht het nodig zijn dat een monteur van KPN bij jou thuis langs komt, dan zullen ze hier contact over opnemen om een afspraak met je in te plannen. Zodra wij een update van ze ontvangen, zullen wij je gelijk op de hoogte houden! 

@Nora van Odido ik begrijp wat je zegt maar Hoe kan het drie weken duren voor er aangestuurd wordt. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mustafa383, volgens KPN Netwerk is er nu toch iemand aangestuurd om het op te lossen. Deze melding dateert van gistermiddag. Is het nu opgelost? Ik zie in de lijnmeting namelijk dat nog niets online is, maar dat kan ook een foutje in de meting zijn natuurlijk.

@Jason van Odido ik heb nog geen verbinding, niemand heeft contact opgenomen met mij. Power en alarm branden nog steeds op de ONT.

Reputatie 7
Badge +16

@mustafa383 Sorry voor de foutieve constatering. KPN wekte de suggestie dat er al iemand langs gestuurd is, maar het betekende blijkbaar enkel dat er een nieuw ticket aangemaakt is. Ik heb deze direct met prio 1 doorgezet zodat het uiterlijk morgen opgepakt wordt. Kan ik je in de tussentijd enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher? Heb je een Ben of Odido simkaart?

@Jason van Odido bedankt. Ik heb al Unlimited maar daar heb ik niet veel aan de hotspot werkt niet op tv, en valt soms weg op de laptop. 

@Jason van Odido @Nora van Odido inmiddels zijn we weer een week verder! Top dit!nog steeds geen internet.. wel 3 telefoontjes verder van een uur. Ik vraag me af hoe odido dit goed gaat/kan maken. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @mustafa383, ik begrijp je reactie volkomen! Ik zie dat er een nieuwe update is van vanmiddag met een terugkoppeling naar KPN. Het zal echt zo snel mogelijk verholpen worden. We kunnen achteraf uiteraard kijken naar een compensatie voor je, dan weten we hoe lang het heeft geduurd. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

@Nora van Odido @Jason van Odido @Ishana van Odido ja op zijn minst een vergoeding inderdaad! Vandaag weer gesproken met KPN net beheer. Zij hebben geprobeerd jullie te bereiken omdat ze mij toch echt wouden helpen. Ik kan niet begrijpen dat het zo moeilijk is om een ticket bij KPN te krijgen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mustafa383, het is momenteel in onderzoek. Hopelijk wordt het snel gefixt! De vergoeding zetten we zeker voor je in gang als het opgelost is. 

@Tommie van Odido @Nora van Odido @Jason van Odido @Ishana van Odido hallo allemaal, wat is in onderzoek? Situatie is heeel duidelijk, de ONT geeft alarm aan. Dit betekent dat er geen signaal is naar de ONT. Aangezien jullie niets kunnen met de ONT die van KPN netbeheer is dient jullie backoffice het verzoek door te zetten naar KPN netbeheer.
 

Zij kunnen een monteur aansturen zodat deze bij ons thuis kan gaan controleren. Vindt het echt zeer triest dat ik deze uitleg als klant moet geven die naar de oplossing gaat lijden.
 

Jullie kunnen onderzoeken wat jullie willen maar dat gaat helemaal niks opleveren. Tot op heden ben ik iedere dag minstens een uur bezig om telkens een hotspot te installeren voor mijn werk. Dit uur ben ik iedere dag niet productief. Dan heb ik het nog niet eens over de aantal keren dat ik heb gebeld en minstens uren aan de telefoon heb gezet. 
 

Simpelweg de oplossing backoffice zet een verzoek door naar KPN. Zij fixen de ONT/glasvezel aansluiting en het internet probleem is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +9

@mustafa383 dit is een bekend issue met de nieuwe XGS-PON en de aansluiting op KPN NetwerkNL. Ze moeten nu de wijkcentrale en klantdomein gaan onderzoeken. Als ze dit eenmaal gedaan hebben kunnen we dit euvel hopelijk voor jou oplossen!

@Nora van Odido @Jason van Odido @Tommie van Odido @Ishana van Odido dat onderzoeken jullie al 2/3 weken. Kun jij KPN bellen met bovenstaande wat jij denkt dat het is. Als jullie backoffice hun werk doet en ze het doorzetten naar KPN zodat ik morgen een afspraak heb met een KPN medewerker is het probleem in twee dagen opgelost… inplaats van 4 weken wachten 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mustafa383, de Back Office zijn de enige die contact hebben met KPN NetwerkNL. Ze zitten er echt bovenop en ik ga er vanuit dat het niet lang meer zal duren! Je bent namelijk niet de enige klant met dit euvel, we zitten hier met veel mensen bovenop.

@Tommie van Odido @Nora van Odido @Ishana van Odido @Jason van Odido om 15:53 heb ik gebeld met Esther, die gaf aan dat er niets was doorgezet. Mijn gesprek van gisteren zag ze niet eens terug. De meldingen doorvoor ook niet. Volgens haar had zij een nieuwe verzoek gedaan! Letterlijk alles wat jullie zeggen klinkt niet meer geloofwaardig.. kom met bewijzen dat er iemand bezig kom met een bewijs van de melding naar KPN dan pas geloof ik jullie!

Reputatie 7
Badge +9

@mustafa383 ik weet niet wie iedereen is van de klantenservice maar zij kunnen niet altijd alles zien wat ik wel kan zien. Het ticket is, om precies te zijn, om 14:54 doorgezet naar KPN NetwerkNL. Het zal spoedig worden opgepakt! 

@Nora van Odido @Jason van Odido @Ishana van Odido @Tommie van Odido 16 dagen na jullie laatste reactie nog steeds geen internet. Dit is werkelijk waar een van de waardeloze services. 

 

 

Ongelofelijk verhaal. Er moet gewoon iemand van Odido op de zaak gezet worden die het persoonlijk oppakt en los laat wanneer de klant online is. We worden van het kastje naar de muur gestuurd en horen zonder zelf initiatief te nemen helemaal niets!

 

@mustafa383 waarom stap je niet over naar een andere partij? 

Ongelofelijk verhaal. Er moet gewoon iemand van Odido op de zaak gezet worden die het persoonlijk oppakt en los laat wanneer de klant online is. We worden van het kastje naar de muur gestuurd en horen zonder zelf initiatief te nemen helemaal niets!

 

@mustafa383 waarom stap je niet over naar een andere partij? 

Dat ben ik van plan! Hopelijk eerder dan de einddatum van mijn contract! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mustafa383, het lijkt erop dat de onderaannemer het euvel opgelost heeft en dat het ONT opnieuw aangesloten moet worden. Hier staat al een ticket voor open en ik ga er vanuit dat ze snel contact met je op gaan nemen! 

Hey @mustafa383, het lijkt erop dat de onderaannemer het euvel opgelost heeft en dat het ONT opnieuw aangesloten moet worden. Hier staat al een ticket voor open en ik ga er vanuit dat ze snel contact met je op gaan nemen! 

@Nora van Odido @Jason van Odido @Ishana van Odido @Tommie van Odido Klopt vorige week (of de week er voor) is KPN netbeheer langs gekomen om de glasvezel aansluiting te vervangen. Hierdoor staat die weer op groen, echter moet ik nu meer dan een week wachten dat er iemand langs komt om de ONT opnieuw aangesloten moet worden. 

 

Maar kijk eens naar de situatie een klant ervaar problemen en zit al meer dan een maand met problemen? noem je dat een klantenservice? ( buiten dat riep ik sinds de eerste week dat de aansluiting niet goed was) maand later wordt KPN door jullie aangestuurd om in ieder geval dat stukje op te lossen.


Ik zal ook alvast mijn glazebol er bij pakken! de monteur komt over een week langs die gaat de ONT registeren… ONT werkt maar dan werkt het alsnog niet, het kan zijn dat de modem kapot is.. weer twee weken verder, nieuwe modem in huis.. Ga ik wéér bellen! twee weken later pas weer een monteur aan huis. dan is het 9 januari! dan ben ik al overgestapt! 

Dan verwacht ik nog wel iets moois van jullie!

Reageer